Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jullen skrev (37 minutter siden):

Det er jo det jeg vil frem til. Saken til Marius er ille, ingen tvil om det. Men alle avisoverskriften, spekulasjonene og diskusjonene som kommer på toppen av det hele er det som virkelig skaper såpeopera tilstander. 

Jeg er likevel 100% på voldsofferenes side i denne saken og syns verken Marius sin oppvekst, psykiske uhelse og rusproblemer unnskylder noe som helst for det han har gjort. Som nevnt tidligere mener jeg han har lagt opp til denne gapestokk tilværelsen han nok kjenner på nå. Han visste tross alt hva slags skandale han ville påføre både seg selv, familien og monarkiet om alt dette han har gjort kom ut. 

Jeg velger likevel å tro, ihvertfall håpe at det kan komme noe godt ut av denne saken. Økt fokus på partnervold /vold i nære relasjoner. Ikke minst mekanismene ifm dette. Marius sin adferd som voldelig partner har jo blitt erkeklassisk eksempel på hvordan vold i nære relasjoner foregår. Feks måten han liksom la seg langflat og lovte bot og bedring etter den voldelige hendelsen han ble tatt i. Dette er første fase i voldsspiralen, før det gradvis bygger seg opp og smeller til igjen. At begreper som ‘voldsspiral’ og ‘traumebånd’ blir allmenn kjent, kan gjøre det lettere for voldsofre og skjønne hva som skjer og komme seg ut av voldelige partneres edderkoppnett,

Det viktigste er at Marius får sin straff og at voldsofrene hans blir trodd og støttet. Så kan også dette bli et godt eksempel og føre til at flere tørr si fra og anmelde sine voldelige partnere.

Får Marius en latterlig lav straff derimot, så vil det motsatte kunne skje. Færre tørr si i fra og anmelde fordi de ser at voldsofre ikke blir tatt på alvor/trodd og at de voldelige partnerne slipper billig unna.

Det du lister opp er alle enige i, men at saken fører til diskusjoner overalt er vel ikke rart? Det er vel en unik situasjon når det avdekkes at sønnen til en kronprinsesse er både kvinnemishandler, rusavhengig og har venner i kriminelle miljøer. Denne problematikken har vært skjult for de fleste i mange år, så jeg synes ikke det er så rart at folk diskuterer og spekulerer. Det er en skandale av dimensjoner, det er min mening. Det er på tide at sannheten kommer frem, ikke minst for ofrene sin skyld. 

• Liker 5
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

missLynch skrev (10 timer siden):

Håper det blir iverksatt en skikkelig granskning om denne forhåndsvarslingen. Den kan potensielt ha spolert mye for etterforskningen.. Slik skal det ikke være i Norge. Det er pinlig og helt uhørt at en voldsutøver får mulighet til å rydde unna og ødelegge bevis. Pressen- den fjerde statsmakt- burde vært på ballen og gravd mer i dette. Noen lyver, og det må få en konsekvens. 

Iht 4 august er det lite som har kunnet blitt spolert . Der  var bevis materialet stort nok til å få han dømt.  Og vil nok tro at de hadde sikret evt svært viktige og avgjørende bevis bedre om de hadde hatt høyere status. Motparten har tydeligvis hatt både lydopptak, meldinger etc. Og i tillegg fantes det tekniske bevis i leiligheten.  Som feks fingeravtrykk bla på kniven.  

Hadde tlf vært eneste bevis, så forventer jeg at de hadde foretatt en arrestasjon på annet vis. De har ikke foretatt en ekstraordinær arrestasjon,  selv om det ikke er vanligste måten å arrestere på. Er ikke marius unik i en slik arrestasjon.  

Det som derimot har vært ekstraordinært er vel alle som ble kontaktet på forhånd. Hva som ligger til grunn for det , er jo uvisst.  Men mest sannsynlig pga at dette gjelder en i kongefamilien.  Og det er ekstraodrinært i seg selv. 

Så om det  er riktig prosedyre iht det, kan godt være.  Med mulig noen litt uheldig og heldig utfall.

Det  førte til  muligheter at han fikk vite om det på forhånd, og muligheter til ødelegge bevis. På en annen side ble det en udramatisk arrestasjon. Med tanke på hvor sinna han har vært på natten og tidligere på dagen (ref tlf samtalen) . Da han tydeligvis har vært i full klikk. Ingen flere skader på andre og ingenting ble tent på bla. Iallefall ikke noe som er kommet frem til nå.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de så «heldige» at Donald overskygger nyhetene noen dager. Men veldig mange spørsmål står likevel ubesvart, og tiden går …  Over tre måneder siden nyheten sprakk og har det egentlig skjedd så mye mer enn alle artikler om alt mulig? Vet han har vært i flere avhør men har vi kommet noe lenger, egentlig? Har vi fått noen svar?  Håper politiet jobber med alt og at vi får noen svar til slutt …

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (8 minutter siden):

Nå er de så «heldige» at Donald overskygger nyhetene noen dager. Men veldig mange spørsmål står likevel ubesvart, og tiden går …  Over tre måneder siden nyheten sprakk og har det egentlig skjedd så mye mer enn alle artikler om alt mulig? Vet han har vært i flere avhør men har vi kommet noe lenger, egentlig? Har vi fått noen svar?  Håper politiet jobber med alt og at vi får noen svar til slutt …

Saken ender med at Marius får en smekk på fingeren fra påtalemakten, og at det norske folk, med sin gullfiskhukommelse, glemmer hele saken etter noen måneder. Kongehuset står altfor sterkt i Norge til å bli noe særlig svekket av dette på lang sikt. Når Mette Marit blir dronning, er allting glemt. Hele landet kommer til å feire og hylle henne. Marius kommer også til å stå ved hennes side og ta imot jubel og applaus. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (9 timer siden):

Det du lister opp er alle enige i, men at saken fører til diskusjoner overalt er vel ikke rart? Det er vel en unik situasjon når det avdekkes at sønnen til en kronprinsesse er både kvinnemishandler, rusavhengig og har venner i kriminelle miljøer. Denne problematikken har vært skjult for de fleste i mange år, så jeg synes ikke det er så rart at folk diskuterer og spekulerer. Det er en skandale av dimensjoner, det er min mening. Det er på tide at sannheten kommer frem, ikke minst for ofrene sin skyld. 

Nei, jeg syns heller ikke det er rart at folk spekulerer og diskuterer. Det har jeg jo heller aldri sagt🙂 Dette er noe han har lagt opp til selv og det er på mange måter bra saken får fokus og gir rom for diskusjoner. Håper til og med det kan komme noe godt ut av det til syvende sist. Det at folk og media engasjerer seg vil jo kanskje kunne være med på å ikke la ham slippe unna. Noe jeg tror lett ville kunne skjedd dersom saken ikke lekket ut i media.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jullen skrev (2 timer siden):

Nei, jeg syns heller ikke det er rart at folk spekulerer og diskuterer. Det har jeg jo heller aldri sagt🙂 Dette er noe han har lagt opp til selv og det er på mange måter bra saken får fokus og gir rom for diskusjoner. Håper til og med det kan komme noe godt ut av det til syvende sist. Det at folk og media engasjerer seg vil jo kanskje kunne være med på å ikke la ham slippe unna. Noe jeg tror lett ville kunne skjedd dersom saken ikke lekket ut i media.

Nei, men hva er vi uenige i da?  At saken ligner på en såpeopera?  Den gjør jo det, mer og mer. 

Dette er jo vitterlig et diskusjonsforum, så det forundrer ikke meg at skribenter her inne forsøker å snu hver stein i saken. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (12 timer siden):

Saken ender med at Marius får en smekk på fingeren fra påtalemakten, og at det norske folk, med sin gullfiskhukommelse, glemmer hele saken etter noen måneder. Kongehuset står altfor sterkt i Norge til å bli noe særlig svekket av dette på lang sikt. Når Mette Marit blir dronning, er allting glemt. Hele landet kommer til å feire og hylle henne. Marius kommer også til å stå ved hennes side og ta imot jubel og applaus. 

Det er et poeng. Samfunnet vårt lar seg absolutt sjokkere, samtidig er takhøyden blitt mye større de siste årene enn tidligere. Se bare på utviklingen i USA (uten noe videre sammenligning, forøvrig).

Jeg tror at idet kronprinsparet lar seg intervjue på fjernsyn (antagelig vil dette skje i "Året med kongefamilien" på NRK), om Marius, samt kronprinsparets opplevelse av saken, vil folk flest være tilgivende. 

Og folk glemmer til en viss grad.

Og, kanskje like viktig; folk vil ha kongehus, om ikke for annet enn at "kongen virker ålreit".

I tillegg har man ikke særlig tradisjon for  å diskutere monarki vs presidentskap på alvor i dette landet (Carl Erik Grimstad er blant unntakene). 

Dette vet kongefamilien. Hvilket kan forklare hvorfor de sitter så stille i båten sin.

Saken rundt MBH har imidlertid satt kongehuset på prøve, og det blir interessant å se hva som skjer videre. Hvilken straff vil han få?  Har han fått fordeler kontra andre i tilsvarende situasjon? Det er fortsatt mange spørsmål. Så er det MBH om noen år da. Vil han være tilstede ved familiejubileer og signingsferder?

Men én ting er sikkert: Et intervju på NRK kan gjøre underverker for dem som sitter på troner i dette landet. 

Endret av FORFAR
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (6 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. 

I følge MBH er hans liv og levemåte godt kjent i hans familie gjennom mange år. Det at offentligheten nå har fått kunnskap om hans narkotikamisbruk, kriminelt miljø/venner, en generell belastet livsstil, fremstår å ha kommet på kongefamilien som en slags gigantisk virkelighetsoppvåkning. De har åpenbart tatt for gitt at disse realitetene skulle fortsette å dekkes over av de som har visst om tingenes tilstand. 
Som det er skrevet her før, det meste er gammelt nytt, bortsett fra at han også har utøvd vold mot tre ekser. Vel, det er mulig at noe har vært kjent for de. Det vil i så fall bli stilt spørsmål om i retten, dette også fordi han nekter for vold mot to ekser. Så kan vi kun undre på om også dette ville ha blitt dekket over om ikke det ene forholdet ble varslet til politiet. 
Hvor langt er/var MM/HM villig til å gå for å «beskytte» MBH uten å gripe tak og gjøre noe aktivt for å hjelpe han på vei til et normalt liv uten rus og en evig pågående fest? MBH har uttalt at de vet, og har visst, noe også HM har ymtet frempå litt omrking. 

Igjen, hvorfor varslet MM sin voksne sønn på 27 år om at politiet ville pågripe ham, og hvorfor ryddet hun hans bolig? 
Jeg undrer på hvor lite fokus det er på hvor HM var denne søndagen. Hjalp han også til med å rydde? 
Er dette medvirkning, eller er det en alminnelig omsorg for en voksen sønn/stesønn?
Uansett er det MM, en kronprinsesse som synes å være på ville veier og uten rolleforståelse. Jeg opplever at det viktig å understreke dette igjen. 

Kongehuset har ikke på noe tidspunkt gitt uttrykk for støtte til ofrene, selv ikke på generelt grunnlag. Det er ille, synes jeg. De kunne til og med ha sagt noe om å ta avstand fra vold i nære relasjoner. Den godt voksne sønnen til MM har nemlig erkjent å ha slått sin nå eks. 

Det er langt fra rart at folk er opptatt av skandalene. De er grunnleggende problematiske, både etisk og moralsk. 

Endret av TrineTrollet
  • Liker 13
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (15 timer siden):

Jeg kan forstå at du har ikke har særlig tro på påtalemakten i denne åpenbart betente saken. Det er i seg selv trist, isolert sett, og river ned tilliten til rettssamfunnet.
Det er fremkommet episoder hvor MBH, som sønn av kronprinsesse MM, kan ha blitt forskjellsbehandlet fra folk flest som møter på politi og rettsvesen, noe som i seg selv er helt uakseptabelt. Det skal ikke skje. 
Jeg har ingen tro på at folk vil ha korttidshukommelse ift disse alvorlig sakene, ei heller at tilgivelsens slør vil legge seg over kongehuset. Hva skal vi hylle? MBH egne ord om psykiske utfordringer gjennom oppveksten der mor, MM, og stefar ikke har klart å følge opp på tross av at de med høy sikkerhet har tilgang på det beste av all mulig hjelp? Skal vi hylle at de har kan ha gitt ham stor frigang til kriminelle venner fra belastet miljø, og at MM i tillegg ønsket de samme velkommen til privat besøk på Skaugum? 

Hva skal vi hylle og applaudere? 

Tror vi på julenissen? 

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (27 minutter siden):

Utlandet fråtser i nyhetene om sirkuset i Norge.

I uttalelsen sin beklaget han (MBH) at hans handlinger gikk utover familien, og han fortalte at han har psykiske lidelser. 

Jeg må si jeg lurer på hva slags psykisk lidelse det egentlig er å være så drittsekk at han lar seg avbilde på denne måten (med å vise fingeren i full gi faen- stil) - tenker han at det er positivt for familien hans at han holder på sånn? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (26 minutter siden):

Utlandet fråtser i nyhetene om sirkuset i Norge.

Litt royalsk sladderpresse fra Norge gjør susen etter alt styret med gamlekongen i eksil og Leticias lek med eks-svogeren i 5 år. I Danmark snudde vinden da de sendte Joachim utenlands med sin nye kone etter tidligere volds- og alkoholproblemer. Neida, så da så..nå er det den norske kongefamilien under lupen - alt skal frem. Men, det gjør det ikke allikevel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at 99% av de som skriver her inne aldri har hatt politiet hamrende på døren hjemme med ransakelsesordre og pågripelsesordre til å hente en i familien eller - deg selv. Men, jøje meg det er skremmende mange i dette forumet som har fasiten på adferd- og reaksjonsmønster. Jeg er derimot 100% sikker på at du aldri vet hvordan du ville reagert om du ikke har erfart det.

Litt morsomt å lese alle disse uttalelsene fra folk som ikke har peil på hva de snakker om. Som aldri har vært i nærheten av en slik absurd og alvorlig situasjon. Gang på gang. Som om det ikke skulle være en sterk nok påkjenning i seg selv å få ansikt og navn smurt over alle medier, hvor sannhetsgehalten er så som så, vridd og vrengt på. 

Ikke noe rart HM ler, for det kommer så mange rare spørsmål og pressen gir seg ikke. Uansett hva de svarer og om de svarer så blir det aldri nok for folk. Jeg ser det her også, om noen av de uttaler seg så er alt de sier feil uansett. Jeg håper virkelig for deres del, at dere aldri får oppleve noe i nærheten av dette.

Denne er blitt en sausetråd med kongefam og MM, mer enn MBH-tråd de siste 20 sidene. Det er sauset sammen, både arrangementer på Skaugum, reiser og spesielt sykdommen (uhelse) hennes her inne. Verre blir det knapt av "voksne folk". Mye av det som er skrevet her inne om MM sier faktisk mere om dere, enn det sier om henne. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker at 99% av de som skriver her inne aldri har hatt politiet hamrende på døren hjemme med ransakelsesordre og pågripelsesordre til å hente en i familien eller - deg selv. Men, jøje meg det er skremmende mange i dette forumet som har fasiten på adferd- og reaksjonsmønster. Jeg er derimot 100% sikker på at du aldri vet hvordan du ville reagert om du ikke har erfart det.

Litt morsomt å lese alle disse uttalelsene fra folk som ikke har peil på hva de snakker om. Som aldri har vært i nærheten av en slik absurd og alvorlig situasjon. Gang på gang. Som om det ikke skulle være en sterk nok påkjenning i seg selv å få ansikt og navn smurt over alle medier, hvor sannhetsgehalten er så som så, vridd og vrengt på. 

Ikke noe rart HM ler, for det kommer så mange rare spørsmål og pressen gir seg ikke. Uansett hva de svarer og om de svarer så blir det aldri nok for folk. Jeg ser det her også, om noen av de uttaler seg så er alt de sier feil uansett. Jeg håper virkelig for deres del, at dere aldri får oppleve noe i nærheten av dette.

Denne er blitt en sausetråd med kongefam og MM, mer enn MBH-tråd de siste 20 sidene. Det er sauset sammen, både arrangementer på Skaugum, reiser og spesielt sykdommen (uhelse) hennes her inne. Verre blir det knapt av "voksne folk". Mye av det som er skrevet her inne om MM sier faktisk mere om dere, enn det sier om henne. 

Jeg har opplevd det. Og jeg vet at flere andre i tråden har opplevd det - vold, alvorlig psykiatri og rus i nære relasjoner. I motsetning til MM så gjorde jeg ikke "alt" for å enable for mitt nære familiemedlem. Tvert imot så ønsket jeg at vedkommende skulle arresteres og ufarliggjøres. Det var både tvangsinnlegging, anmeldelse, vonde avhør og arrestasjoner. Helt jævlig å stå i. Ingen kontakt i dag. 

Min historie finnes ikke relevant eller viktig i denne tråden, men ville bare nevne det. Vi er flere som har erfaringer. 

Det man ikke har erfaring med er det massive mediekjøret, det må være helt forferdelig og det er helt umulig å sette seg inn i hvordan det er at "alle" krever svar og tribuneplass i det som må være en veldig vond tid. For oss "vanlige" så holder man seg gjerne helt unna folk. Det er ikke noe man deler med naboer, kollegaer og bekjente. Tvert imot så ønsker man ikke en haug med "skuelystne" når det kommer blålys på besøk og alt rakner. 

• Liker 3
  • Hjerte 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fantorangen-Oslo skrev (50 minutter siden):

Nå er det slik at alle kan skrive på et diskusjonsforum, også de som aldri har hatt politiet hamrende på døra. Atferd- og reaksjonsmønster er det derimot ikke så uvanlig at folk har erfaring med, noen han til og med utdanning innen feltet. Selv om man ikke har vært i nærheten av en så alvorlig situasjon, betyr det jo ikke at man ikke skal få lov å si det man tenker. Sist jeg sjekket var ikke erfaring et krav for å være deltaker i en diskusjon. De aller fleste her diskuterer det vi får oppgitt i media, og selv om det er spekulasjoner - fra begge "sider", så er stort sett tema det man får vite i media. Det er jo ikke rart at det er en sausetråd, når hele opplegget er en diger suppe. Når det kommer nye opplysninger konstant, er det ikke rart at man trekker frem det man allerede vet, for å klare å sette det sammen i kontekst. Det er helt greit at man ikke vet hvordan man hadde reagert før man erfarer det, men så er man jo ikke helt blottet for andre erfaringer i livet. Man kjenner jo seg selv og hvor man har det moralske kompasset sitt. Man har barn som man vet hvordan man har oppdratt. Man vet hva man tillater og ikke fra familiemedlemmene sine. Mange her har erfaringer du ikke aner noe om, så det er ganske dristig å si at du mener 99% aldri har erfaring med ditt og datt. Mediekjøret er vel kanskje det eneste du egentlig kan regne med at stort sett ingen har erfaring med. Resten aner du ikke så mye om.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Nå er det slik at alle kan skrive på et diskusjonsforum, også de som aldri har hatt politiet hamrende på døra. Atferd- og reaksjonsmønster er det derimot ikke så uvanlig at folk har erfaring med, noen han til og med utdanning innen feltet. Selv om man ikke har vært i nærheten av en så alvorlig situasjon, betyr det jo ikke at man ikke skal få lov å si det man tenker. Sist jeg sjekket var ikke erfaring et krav for å være deltaker i en diskusjon. De aller fleste her diskuterer det vi får oppgitt i media, og selv om det er spekulasjoner - fra begge "sider", så er stort sett tema det man får vite i media. Det er jo ikke rart at det er en sausetråd, når hele opplegget er en diger suppe. Når det kommer nye opplysninger konstant, er det ikke rart at man trekker frem det man allerede vet, for å klare å sette det sammen i kontekst. Det er helt greit at man ikke vet hvordan man hadde reagert før man erfarer det, men så er man jo ikke helt blottet for andre erfaringer i livet. Man kjenner jo seg selv og hvor man har det moralske kompasset sitt. Man har barn som man vet hvordan man har oppdratt. Man vet hva man tillater og ikke fra familiemedlemmene sine. Mange her har erfaringer du ikke aner noe om, så det er ganske dristig å si at du mener 99% aldri har erfaring med ditt og datt. Mediekjøret er vel kanskje det eneste du egentlig kan regne med at stort sett ingen har erfaring med. Resten aner du ikke så mye om.

Spot on!! 

Som om man utlevere sitt eget liv og erfaringer for å få lov til å mene noe?  Dessverre tror jeg det fortsatt hadde vært overveldende mange i denne tråden som hadde "hatt rett" til å uttale seg dersom egenerfaring er premisset, for vold i nære relasjoner og rusmisbruk er et stort og omfattende samfunnsproblem. Jeg kan garantere Fantorangen-Oslo at jeg, i hens målestokk, har rett til å uttale meg i alle fall. 

Mediedekningen har nok de færreste erfaring med, men dette hører dessverre med offentlige roller. Dog tror jeg man lett kunne unngått så mye offentlig kritikk ved å forsøke nye strategier, det er ikke slik at de ikke har fått hint eller tips underveis. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (8 minutter siden):

Mediedekningen har nok de færreste erfaring med, men dette hører dessverre med offentlige roller. Dog tror jeg man lett kunne unngått så mye offentlig kritikk ved å forsøke nye strategier, det er ikke slik at de ikke har fått hint eller tips underveis. 

Ja, dessverre er det sånn med offentlige roller. Og selvsagt er det synd hvis det kommer mye på en gang, jeg skjønner at det kan bli en ekstra påkjenning. Men når det kommer til MBH, så har han jo opptrådt helt idiotisk, og har tilsynelatende på ingen måte forsøkt å dempe presset mot seg selv. Og kongehuset har en elendig strategi. Jeg skjønner mer og mer hvorfor, da. For når det viser seg at medlemmer av kongehuset indirekte kan ha bidratt til bevisforspilling, så vil man kanskje holde kjeft...

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første tenker jeg at svært mange har forståelse for selve situasjonen. Det må ha vært dramatisk for alle de involverte.

Samtidig er det slik at man reagerer på håndteringen av saken i etterkant. 

MBH har opptrådt på en måte  som for mange kan virke arrogant, nærmest hoverende, tatt situasjonen i betraktning. 

Når det også dukker opp historier om at kronprinsessen skal ha forsøkt å tatt styring på en eller annen måte er dette sensasjonelt.

I tillegg har kongehuset  så og si vært hermetisk lukket disse månedene. De har ikke villet kommunisere noe særlig med oss og saken har derfor rullet og gått og ført til mange spekulasjoner.

Disse punktene er SVÆRT uheldige tatt situasjonen i betraktning. Mange voldsofre sliter nettopp med å stå frem med sine historier. De kjenner på tabu, skam til og med, samt angst for ikke å bli hørt. 

Da er det besynderlig at MBH og resten ikke har tatt den ballen.

(Og kongen vår, han har vært totalt fraværende)

Endret av FORFAR
  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...