Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker at 99% av de som skriver her inne aldri har hatt politiet hamrende på døren hjemme med ransakelsesordre og pågripelsesordre til å hente en i familien eller - deg selv. Men, jøje meg det er skremmende mange i dette forumet som har fasiten på adferd- og reaksjonsmønster. Jeg er derimot 100% sikker på at du aldri vet hvordan du ville reagert om du ikke har erfart det.

Litt morsomt å lese alle disse uttalelsene fra folk som ikke har peil på hva de snakker om. Som aldri har vært i nærheten av en slik absurd og alvorlig situasjon. Gang på gang. Som om det ikke skulle være en sterk nok påkjenning i seg selv å få ansikt og navn smurt over alle medier, hvor sannhetsgehalten er så som så, vridd og vrengt på. 

Ikke noe rart HM ler, for det kommer så mange rare spørsmål og pressen gir seg ikke. Uansett hva de svarer og om de svarer så blir det aldri nok for folk. Jeg ser det her også, om noen av de uttaler seg så er alt de sier feil uansett. Jeg håper virkelig for deres del, at dere aldri får oppleve noe i nærheten av dette.

Denne er blitt en sausetråd med kongefam og MM, mer enn MBH-tråd de siste 20 sidene. Det er sauset sammen, både arrangementer på Skaugum, reiser og spesielt sykdommen (uhelse) hennes her inne. Verre blir det knapt av "voksne folk". Mye av det som er skrevet her inne om MM sier faktisk mere om dere, enn det sier om henne. 

Jeg har opplevd det. Og jeg vet at flere andre i tråden har opplevd det - vold, alvorlig psykiatri og rus i nære relasjoner. I motsetning til MM så gjorde jeg ikke "alt" for å enable for mitt nære familiemedlem. Tvert imot så ønsket jeg at vedkommende skulle arresteres og ufarliggjøres. Det var både tvangsinnlegging, anmeldelse, vonde avhør og arrestasjoner. Helt jævlig å stå i. Ingen kontakt i dag. 

Min historie finnes ikke relevant eller viktig i denne tråden, men ville bare nevne det. Vi er flere som har erfaringer. 

Det man ikke har erfaring med er det massive mediekjøret, det må være helt forferdelig og det er helt umulig å sette seg inn i hvordan det er at "alle" krever svar og tribuneplass i det som må være en veldig vond tid. For oss "vanlige" så holder man seg gjerne helt unna folk. Det er ikke noe man deler med naboer, kollegaer og bekjente. Tvert imot så ønsker man ikke en haug med "skuelystne" når det kommer blålys på besøk og alt rakner. 

• Liker 3
  • Hjerte 11
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (50 minutter siden):

Jeg tenker at 99% av de som skriver her inne aldri har hatt politiet hamrende på døren hjemme med ransakelsesordre og pågripelsesordre til å hente en i familien eller - deg selv. Men, jøje meg det er skremmende mange i dette forumet som har fasiten på adferd- og reaksjonsmønster. Jeg er derimot 100% sikker på at du aldri vet hvordan du ville reagert om du ikke har erfart det.

Litt morsomt å lese alle disse uttalelsene fra folk som ikke har peil på hva de snakker om. Som aldri har vært i nærheten av en slik absurd og alvorlig situasjon. Gang på gang. Som om det ikke skulle være en sterk nok påkjenning i seg selv å få ansikt og navn smurt over alle medier, hvor sannhetsgehalten er så som så, vridd og vrengt på. 

Ikke noe rart HM ler, for det kommer så mange rare spørsmål og pressen gir seg ikke. Uansett hva de svarer og om de svarer så blir det aldri nok for folk. Jeg ser det her også, om noen av de uttaler seg så er alt de sier feil uansett. Jeg håper virkelig for deres del, at dere aldri får oppleve noe i nærheten av dette.

Denne er blitt en sausetråd med kongefam og MM, mer enn MBH-tråd de siste 20 sidene. Det er sauset sammen, både arrangementer på Skaugum, reiser og spesielt sykdommen (uhelse) hennes her inne. Verre blir det knapt av "voksne folk". Mye av det som er skrevet her inne om MM sier faktisk mere om dere, enn det sier om henne. 

Nå er det slik at alle kan skrive på et diskusjonsforum, også de som aldri har hatt politiet hamrende på døra. Atferd- og reaksjonsmønster er det derimot ikke så uvanlig at folk har erfaring med, noen han til og med utdanning innen feltet. Selv om man ikke har vært i nærheten av en så alvorlig situasjon, betyr det jo ikke at man ikke skal få lov å si det man tenker. Sist jeg sjekket var ikke erfaring et krav for å være deltaker i en diskusjon. De aller fleste her diskuterer det vi får oppgitt i media, og selv om det er spekulasjoner - fra begge "sider", så er stort sett tema det man får vite i media. Det er jo ikke rart at det er en sausetråd, når hele opplegget er en diger suppe. Når det kommer nye opplysninger konstant, er det ikke rart at man trekker frem det man allerede vet, for å klare å sette det sammen i kontekst. Det er helt greit at man ikke vet hvordan man hadde reagert før man erfarer det, men så er man jo ikke helt blottet for andre erfaringer i livet. Man kjenner jo seg selv og hvor man har det moralske kompasset sitt. Man har barn som man vet hvordan man har oppdratt. Man vet hva man tillater og ikke fra familiemedlemmene sine. Mange her har erfaringer du ikke aner noe om, så det er ganske dristig å si at du mener 99% aldri har erfaring med ditt og datt. Mediekjøret er vel kanskje det eneste du egentlig kan regne med at stort sett ingen har erfaring med. Resten aner du ikke så mye om.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Nå er det slik at alle kan skrive på et diskusjonsforum, også de som aldri har hatt politiet hamrende på døra. Atferd- og reaksjonsmønster er det derimot ikke så uvanlig at folk har erfaring med, noen han til og med utdanning innen feltet. Selv om man ikke har vært i nærheten av en så alvorlig situasjon, betyr det jo ikke at man ikke skal få lov å si det man tenker. Sist jeg sjekket var ikke erfaring et krav for å være deltaker i en diskusjon. De aller fleste her diskuterer det vi får oppgitt i media, og selv om det er spekulasjoner - fra begge "sider", så er stort sett tema det man får vite i media. Det er jo ikke rart at det er en sausetråd, når hele opplegget er en diger suppe. Når det kommer nye opplysninger konstant, er det ikke rart at man trekker frem det man allerede vet, for å klare å sette det sammen i kontekst. Det er helt greit at man ikke vet hvordan man hadde reagert før man erfarer det, men så er man jo ikke helt blottet for andre erfaringer i livet. Man kjenner jo seg selv og hvor man har det moralske kompasset sitt. Man har barn som man vet hvordan man har oppdratt. Man vet hva man tillater og ikke fra familiemedlemmene sine. Mange her har erfaringer du ikke aner noe om, så det er ganske dristig å si at du mener 99% aldri har erfaring med ditt og datt. Mediekjøret er vel kanskje det eneste du egentlig kan regne med at stort sett ingen har erfaring med. Resten aner du ikke så mye om.

Spot on!! 

Som om man utlevere sitt eget liv og erfaringer for å få lov til å mene noe?  Dessverre tror jeg det fortsatt hadde vært overveldende mange i denne tråden som hadde "hatt rett" til å uttale seg dersom egenerfaring er premisset, for vold i nære relasjoner og rusmisbruk er et stort og omfattende samfunnsproblem. Jeg kan garantere Fantorangen-Oslo at jeg, i hens målestokk, har rett til å uttale meg i alle fall. 

Mediedekningen har nok de færreste erfaring med, men dette hører dessverre med offentlige roller. Dog tror jeg man lett kunne unngått så mye offentlig kritikk ved å forsøke nye strategier, det er ikke slik at de ikke har fått hint eller tips underveis. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (8 minutter siden):

Mediedekningen har nok de færreste erfaring med, men dette hører dessverre med offentlige roller. Dog tror jeg man lett kunne unngått så mye offentlig kritikk ved å forsøke nye strategier, det er ikke slik at de ikke har fått hint eller tips underveis. 

Ja, dessverre er det sånn med offentlige roller. Og selvsagt er det synd hvis det kommer mye på en gang, jeg skjønner at det kan bli en ekstra påkjenning. Men når det kommer til MBH, så har han jo opptrådt helt idiotisk, og har tilsynelatende på ingen måte forsøkt å dempe presset mot seg selv. Og kongehuset har en elendig strategi. Jeg skjønner mer og mer hvorfor, da. For når det viser seg at medlemmer av kongehuset indirekte kan ha bidratt til bevisforspilling, så vil man kanskje holde kjeft...

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

For det første tenker jeg at svært mange har forståelse for selve situasjonen. Det må ha vært dramatisk for alle de involverte.

Samtidig er det slik at man reagerer på håndteringen av saken i etterkant. 

MBH har opptrådt på en måte  som for mange kan virke arrogant, nærmest hoverende, tatt situasjonen i betraktning. 

Når det også dukker opp historier om at kronprinsessen skal ha forsøkt å tatt styring på en eller annen måte er dette sensasjonelt.

I tillegg har kongehuset  så og si vært hermetisk lukket disse månedene. De har ikke villet kommunisere noe særlig med oss og saken har derfor rullet og gått og ført til mange spekulasjoner.

Disse punktene er SVÆRT uheldige tatt situasjonen i betraktning. Mange voldsofre sliter nettopp med å stå frem med sine historier. De kjenner på tabu, skam til og med, samt angst for ikke å bli hørt. 

Da er det besynderlig at MBH og resten ikke har tatt den ballen.

(Og kongen vår, han har vært totalt fraværende)

Endret av FORFAR
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Svigermor skrev (Akkurat nå):

Må på behandling. 

Morten Ramm? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg leste en artikkel nå der Durek sier på et lydklipp at "jeg sugde penisen til en klient"...Så tenkte jeg på feige latterlige mette marit,og hennes TRAGEDIE av en sønn her... Så tenkte jeg på det gode fine gamle kongeparet vårt 🇳🇴 At fy søren de fikk 2 barn og begge barna har VALGT feil partnere, og er så ulike sine foreldre....sykt SYKT hva kongeparet må lese å stå i hver dag. Enten er det svigersønnen som suger andres peniser, eller så er det bonus barnebarnet som skam slår kvinner. Hva skal man egentlig si.....Stakkars kongeparet.

Endret av M.H85
  • Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
trønder skrev (7 minutter siden):

Lille Marius ble observert sammen med kronprisen på fly til London i formiddag i følge dette reisebrevet: https://insideflyer.no/forums/threads/siste-farvel-med-ana-first-og-a.21294/#post-560367

Sikkert åpnet seg en mulighet for behandling. Dette kan passe sammen med nevnte observasjon, kronprinsens plutselige avbud og ikke minst at kongen plutselig er oppført i kalenderen for å gjennomføre morgendagen. Han skulle vel strengt tatt være i utlandet til over helgen. https://www.kongehuset.no/program.html?tid=27511&sek=26946

• Liker 11
Skrevet
Istapp skrev (22 minutter siden):

Sikkert åpnet seg en mulighet for behandling. Dette kan passe sammen med nevnte observasjon, kronprinsens plutselige avbud og ikke minst at kongen plutselig er oppført i kalenderen for å gjennomføre morgendagen. Han skulle vel strengt tatt være i utlandet til over helgen. https://www.kongehuset.no/program.html?tid=27511&sek=26946

Men det er jo rart at det evt. ikke er MM som tar med seg sønnen sin på tur dersom det er snakk om behandling

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Men det er jo rart at det evt. ikke er MM som tar med seg sønnen sin på tur dersom det er snakk om behandling

Mulig hun ikke kan fly, hun har vel akkurat vært sykemeldt 

• Liker 4
Skrevet
Skrottefar skrev (5 minutter siden):

Hun er inngiftet og innehar ikke samme status som HM i utlandet, vil jeg tro. Her har nok HM brukt sine forbindelser og royalties.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Mulig hun ikke kan fly, hun har vel akkurat vært sykemeldt 

Ja, sant nok, ved lungefibrose så kan det være behov for ekstra oksygentilførsel ved flyreiser, så det er nok grunnen

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
TrineTrollet skrev (8 timer siden):

Jeg kan forstå at du har ikke har særlig tro på påtalemakten i denne åpenbart betente saken. Det er i seg selv trist, isolert sett, og river ned tilliten til rettssamfunnet.
Det er fremkommet episoder hvor MBH, som sønn av kronprinsesse MM, kan ha blitt forskjellsbehandlet fra folk flest som møter på politi og rettsvesen, noe som i seg selv er helt uakseptabelt. Det skal ikke skje. 
Jeg har ingen tro på at folk vil ha korttidshukommelse ift disse alvorlig sakene, ei heller at tilgivelsens slør vil legge seg over kongehuset. Hva skal vi hylle? MBH egne ord om psykiske utfordringer gjennom oppveksten der mor, MM, og stefar ikke har klart å følge opp på tross av at de med høy sikkerhet har tilgang på det beste av all mulig hjelp? Skal vi hylle at de har kan ha gitt ham stor frigang til kriminelle venner fra belastet miljø, og at MM i tillegg ønsket de samme velkommen til privat besøk på Skaugum? 

Hva skal vi hylle og applaudere? 

Tror vi på julenissen? 

Enig. Hvordan skal de kunne fremme verdier? 

Haakon fremstår totalt flat og fomlete. En normal reaksjon ville vært sinne, alvor og handlekraft. Fyren må enten være utrolig naiv eller undertrykke følelsene sine. Hadde han vist at han var opprørt, over at dette kunne skje, av at tilliten brutt, at andre har vært skadelidende og MBH viser fingeren på bilde av Se & Hørs sak, hadde han fått litt respekt og sympati. Men slik han har fremstått i årevis, har jeg ingen tro på at han vil bety en tøddel i feks en krigssituasjon. Han er ikke bare ingen leder, han er en tøffelhelt.

Skulle likt å se demografiske data på hvem som støtter monarkiet. Mitt inntrykk er at de står sterkest blant lavere sosioøkonomisk klasse, lavere utdannede miljøer og i distriktene.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Er det ikke behandlingssteder her til lands som er gode nok for Marius, slik at han må fly utenlands?

Endret av Tough cookie
  • Liker 5
Skrevet (endret)

.

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (7 minutter siden):

Jeg synes du til tider er nærmest litt "harry" i uttalelsene dine, for det vises at du ikke klarer å sette deg inn i hvor alvorlig situasjonen egentlig er. Mine barn kan si "jo, men han er jo en real drittsekk" ..eller "han fortjener det slik han holder på med". Og jeg vet alderen på mine barn, og jeg forstår hvorfor de sier det de sier, men som jeg svarer: "Ja, jeg skjønner det, men kan dere tenke dere at han er så ruset på diverse rusmidler samtidig som mannen har drukket i timevis og kanskje gått på fylla i dagesvis, vant til å få viljen sin, alle "åpner dører for han og mere til"...evt sjalusi, paranoid pga rusmidler og kontrollerer. Han klarer ikke å se seg selv utenifra, han har ingen selvinnsikt og skjønner ikke selv hvor alvorlig fatt det er med han". Vi har ingen aning hva MM og HM har prøvd, om han har gått løs på eksteriør og interiør andre steder og flere ganger, om de har bedt far ta ansvar og bistå, om han har declinet, om det er andre de har vært i dialog med, i hvilken grad de har prøvd å skjule det eller bedt om hjelp, om det har vært nytteløst, og samtidig prøve å holde han unna media. Det skrives alskens dritt om at han ikke deltok i MMs 50-årsfeiring. Så dere gjestelista på denne 50årsfeiringen? Den var dørgende kjedelig og mange som var tilstede nevnte festen som et stort ZzzZZ. Da kan man nesten ikke forvente at unge møtte opp. Ingen av de andre barna hennes var heller tilstede (som jeg så). Hun hadde en privat feiring dagen etterpå som han deltok på, en for de nærere vennene. Den offisielle festen var for kultureliten og politikereliten, ikke noe som kunne vært interessant for en 25-26 åring. Spesielt ikke om han har et rusproblem. Mannen valgte heller å delta på et annet arrangement av den yngre garde på Kulturhuset bare et steinkast unna. MM sa han ikke følte seg i form, hun burde kanskje ikke sagt noe som helst. Jeg synes du "kaster" ut av deg stygge ord hist og pist hva du føler for der og da, og da fremstår du kanskje ikke så mye mere voksen og etterettelig enn de du beskriver selv i innleggene dine, selv om jeg kanskje tror du er det. Jeg forstår at du skriver det, men jeg synes og vi burde ta et pust i bakken før vi går helt bananas og kaller folk for det ene og det andre her inne.  

Det må du gjerne synes. Det gjør meg ikke noe. 50-årsdagen har jeg knapt nevnt, så det forholder jeg meg ikke til.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...