Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (26 minutter siden):

I utgangspunktet kommenterte jeg noe på korps nerden.  Så da har vi nok isåfall snakket forbi hverandre. Da din kommentar da ikke gir mening iht det jeg opprinnelig komenterte på.

Greit  å få røsket opp i den misforståelsen👍

Jeg tolket dine svar, iht det jeg egentlig svarte på. Ser nå etter å følge tråden, at det går litt forbi hverandre. 

Jeg forstår 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Durex skrev (15 minutter siden):

Fare for at det å kjøre MBH til pågripelse var en avgjørelse MM tok i kampens hete, for å prøve å kontrollere situasjonen, og ikke noe som var avtalt.

Kanskje for å manipulere politiet, eller kanskje fordi hun fryktet razzia hvis han hadde stukket av.

Aner ikke om det var avtalt, men jeg tenker uansett at hun ville kontrollere situasjonen og være sikker på at han ikke stakk av. Hva skulle gjøre, sitte på trappa eller og stå og se ut gjennom vinduet at han gikk pent og pyntelig ut porten og håpe på det beste. Det var nok mye kampens hete ja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG skrev (39 minutter siden):

Hvorfor driver du da og rører med at politiet ikke visste hva de kunne og ikke kunne?

Begge deler stemmer jo? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durex skrev (29 minutter siden):

Fare for at det å kjøre MBH til pågripelse var en avgjørelse MM tok i kampens hete, for å prøve å kontrollere situasjonen, og ikke noe som var avtalt.

Kanskje for å manipulere politiet, eller kanskje fordi hun fryktet razzia hvis han hadde stukket av.

så dramatisk. Det var kort tid til rådighet. Kanskje hun ønsket å prate med ham i det som var en krise for dem alle.

Det enkleste svaret er ofte det beste.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (13 minutter siden):

Begge deler stemmer jo? 

Jeg snakker om den første pågripelsen og når de ikke finner det nødvendig eller forholdsmessig er det vel ingen grunn til å problematisere om de har lov eller ikke til å ransake på Skaugum 🤷‍♀️

På spørsmål om hvorfor politiet ikke valgte å ransake boligen hans på Skaugum, svarer politiinspektøren:

– Det ble ikke ansett som nødvendig eller forholdsmessig i den situasjonen.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG skrev (11 minutter siden):

Jeg snakker om den første pågripelsen og når de ikke finner det nødvendig eller forholdsmessig er det vel ingen grunn til å problematisere om de har lov eller ikke til å ransake på Skaugum 🤷‍♀️

På spørsmål om hvorfor politiet ikke valgte å ransake boligen hans på Skaugum, svarer politiinspektøren:

Nå har jeg vel sagt at jeg ikke var kjent med det sitatet. Så skriver jo med mangel på viten om det. Noe du kanskje heller kunne ha informert om istedenfor  .

Så da ka vi legge den død 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg vel sagt at jeg ikke var kjent med det sitatet. Så skriver jo med mangel på viten om det. Noe du kanskje heller kunne ha informert om istedenfor  .

Så da ka vi legge den død 

Jeg svarte Kvitre.

Endret av EMG
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG skrev (37 minutter siden):

Fordi det kunne bli aktuelt senere, og det ble det? Skjønner ikke problemet med at de startet og undersøke det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (31 minutter siden):

Fordi det kunne bli aktuelt senere, og det ble det? Skjønner ikke problemet med at de startet og undersøke det? 

Det er ikke noe problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Manipulere politiet?  Hvordan manipulerer man politiet ved å kjøre han?

Hadde muligens vært dumt å kjøre dit selv, om han fortsatt hadde rus innabords, eller fare for å ha det.  

Kanskje hun ville ta en alvorsprat med politiet. Hun kontaktet tross alt offeret også.

Var det så langt å reise at han ikke kunne bruke beinene?

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (5 timer siden):

så dramatisk. Det var kort tid til rådighet. Kanskje hun ønsket å prate med ham i det som var en krise for dem alle.

Jeg tenker også at dette er sannsynlig. En mor som ønsker å støtte sønnen sin når han skal arresteres. 

Men MM viser tydelig at å støtte sin voksne sønn etter at han innrømmer hærverk, trusler og kvinnevold, kommer foran hennes rolle som kommende dronning. Det er lite kongelig over det å kjøre en kriminell rusmisbruker til arresten.

Endret av Rastebenk
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durex skrev (46 minutter siden):

Kanskje hun ville ta en alvorsprat med politiet. Hun kontaktet tross alt offeret også.

Mjo, men det hadde jeg og gjort.

Litt for å sørge for at han faktisk ikke stakk av i ren idioti. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 timer siden):

Uansett, en eller annen gang mellom mammas "rydding" og til hun kjørte Marius til skolen, forsvant SIM-kortet og mobilen ble knust.

• Liker 9
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Durex skrev (50 minutter siden):

Det er ikke så langt og gå for en edru vettug person. For Marius kunne dette fort bli en lang vei, kanskje så lang at han aldri møtte opp. Skjønner godt at hun kjørte han. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (7 minutter siden):

Uansett, en eller annen gang mellom mammas "rydding" og til hun kjørte Marius til skolen, forsvant SIM-kortet og mobilen ble knust.

Ikke sant. Burde kanskje brukt tida på å passe på ham istedenfor å rydde da? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 timer siden):

Eller kanskje ikke? Det var en dramatisk situasjon, sønnen hennes skulle bli arrestert og pressen ville få nyss i saken. Hørt om brannslukking? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Viktige spørsmål som reises her:

Sitat

Lojalitet foran rolle?

En nært forestående politiaksjon nærmest utenfor porten på den kongelige eiendommen kunne fått uheldige utslag dersom partene ikke visste om hverandre. Derfor er det naturlig at livvaktene fikk vite hva som skulle skje. 

Men de kongeliges livvakter er politifolk, med politimyndighet og taushetsplikt på lik linje med alle andre i norsk politi. En nært forestående pågripelse er selvsagt omfattet av denne taushetsplikten.

Derfor er det fortsatt et åpent spørsmål hvordan denne informasjonen fant veien til Slottet.

Sitat

Spørsmålet er om livvaktenes lojalitet denne gang gikk foran rollen som politi. Det er umulig å vite sikkert, og selvsagt kan det finnes andre forklaringer.

Men det bør undersøkes. Dersom livvaktene eller deres ledere har skrevet rapporter om hva de så og hørte denne søndagen, kan svaret kanskje finnes der. 

Sitat

Men det vi har fått vite reiser nye mistanker om spesialbehandling. 

Er det slik at saken om kronprinsessens sønn er håndtert på en annen måte enn for folk i lignende situasjoner? 

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/hvorfor-ble-alle-varslet/17139812/

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (1 time siden):

Jeg tenker også at dette er sannsynlig. En mor som ønsker å støtte sønnen sin når han skal arresteres. 

Men hun viser tydelig at 27 år gamle MBH kommer foran hennes rolle som kommende dronning. Det er lite kongelig over det å kjøre en kriminell rusmisbruker til arresten.

Nei, jeg er enig i at det mest kongelige ville vært å ta på seg tiaraen og reist til Australia i et halvt år.

Personlig ser jeg ikke på det som spesielt problematisk, eller i konflikt med "det rojale", at våre kongelige utviser normal omsorg for sine barn.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durex skrev (2 timer siden):

Nå spekulerer du voldsomt i ting. Da samtale med offeret er avklart. Så finner da ikke helt poenget med komenaren din her. Ei heller at dé skulle peke mot noe manipulasjon mot politet. Og skjønner fortsatt ikke hva hun skulle manipulere

Endret av Krokenguri
Manglet tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (På 31.10.2024 den 10.45):

og jeg tenker at 1) det vet du ikke, og 2) det er jo normalt å avtale et klokkeslett som er neste runde tall/neste halvtime, og ikke et klokkeslett av typen om 7 eller 13 minutter, eller kl. 14.17

Nå fikk vi svaret!

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/hvorfor-ble-alle-varslet/17139812/

Fra artikkelen: 

"I dette tilfellet ble Borg Høiby til slutt ringt opp av politiet og bedt om å komme frivillig ut av portene på Skaugum, men det var først da politipatruljene var i nærheten."

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...