Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissLucy skrev (9 minutter siden):

jeg bare legger denne inn her:

Marius Borg Høiby: - Har vært en enorm belastning

Sitat:

"- Det har vært tidvis stor bekymring knyttet til Høibys helse og tålegrense. Saken og beskyldningene har vært en enorm belastning for ham. Forhåndsdømmingen er massiv. Medietrykket er ubeskrivelig, sier forsvarer Øyvind Bratlien til Dagbladet.

- Av hensyn til ham selv er derfor både våpen og førerrett ikke lenger i hans besittelse. Førerretten ble tatt etter anbefaling av lege. Høiby har vært enig i begge deler og medvirket til det, fortsetter han."

Så nok en gang er bistandsadvokaten til volds siktet , ute for å prosedere saken. Synd for han at det ligger ørten artikler ute om at MBH har reist på ferie til Italia med påfølgende uttalelse fra han, hyttetur der narko og våpen ble beslaglagt, hyttetur der han viser finger til SeogHør, og besøk til favoritt utestedet hans flere ganger. Hvor passer begrepet  «enorm belastning» inn i dette? Og skulle ikke han sendes på rehab etter Italia turen?

Endret av Kattedama
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattedama skrev (3 minutter siden):

Så nok en gang er bistandsadvokaten til volds siktet , ute for å prosedere saken. Synd for han at det ligger ørten artikler ute om at MBH har reist på ferie til Italia med påfølgende uttalelse fra han, hyttetur der narko og våpen ble beslaglagt, hyttetur der han viser finger til SeogHør, og besøk til favoritt utestedet hans flere ganger. Hvor passer begrepet  «belastning» inn i dette?

Jeg vet ikke om du la merke til det, men han kommenterer altså noe som skjedde for to og en halv måned siden. Han kunne brukt det da det stormet som verste, men det gjorde han altså ikke.

Hva tenker du om budskapet hans, da, det om fare for liv og helse? 

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (2 timer siden):

Feil, kronprinsessen ringte ikke offeret. Hun sendte en sms til offeret. Som da responderte ved å ringe kronprinsessen.

Kanskje greit å forholde seg til sannheten? Men den er tydeligvis underordnet når målet virker å være svartmaling av Kronprinsessen, og villig spekulasjoner om hennes delaktighet i en straffesak for å beskytte Marius Borg Høiby.

Jeg har ingen problemer med å se hvorfor instinktet hennes var å springe over til sønnen når hun fikk informasjon om at han skulle arresteres. Det er ikke vanskelig å forestille seg hvordan livet med sønnen og hans rusmisbruk hari vært for denne familien over år. En "hva blir det neste" tilværelse. Når så "det neste" blir en telefon om at sønnen skal arresteres. Selvfølgelig vil hun da springe over til han. Det tror jeg det store flertallet av mødre ville gjort. Når det kommer til hennes rydding i huset, ikke lurt. Men jeg følger ikke de ville spekulasjoner om at hun hjalp sønnen med å kvitte seg med narkotika. 

En annen sak som enkelte kanskje burde merke seg. Det har vært mye opphetet diskusjon og språkbruk om hvorfor ikke Marius Borg Høiby  ble fratatt førerkortet når han ble arrestert. Han hadde jo kjørt i ruset tilstand. Vel fasiten er kommet, kronprinsessen kjørte sin sønn til avtalt møtested. Nok en gang viser det seg at fakta trumfer spekulasjoner.

Mulig han fortsatt var påvirket da… ville ikke bli tatt på fersken i å kjøre påvirket i tillegg.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (16 minutter siden):

Sitat:

"- Det har vært tidvis stor bekymring knyttet til Høibys helse og tålegrense. Saken og beskyldningene har vært en enorm belastning for ham. Forhåndsdømmingen er massiv. Medietrykket er ubeskrivelig, sier forsvarer Øyvind Bratlien til Dagbladet.

- Av hensyn til ham selv er derfor både våpen og førerrett ikke lenger i hans besittelse. Førerretten ble tatt etter anbefaling av lege. Høiby har vært enig i begge deler og medvirket til det, fortsetter han."

Uff, så flaut å dra offer kortet 😬 Er det virkelig noen som tror på dette? Marius virker ikke særlig preget...

Screenshot_20241031_131543_SamsungInternet.thumb.jpg.dcfdc2cb9850d77600ef76dc7ed9945e.jpg

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress, moder`n har sjåfører han får låne uten å betale en krone så det blir neppe noe problem å komme seg til og fra Frogner selv om han bor i Asker.

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (25 minutter siden):

Sitat:

Jeg syns det er usmakelig av MBHs forsvarer å trekke et så ekstremt sympatikort som Tore Tønne-saken. Førerkortet kan, som alle vet, like gjerne ha blitt inndratt pga narkoman og kriminell eier som heller drar på hyttetur med kriminelle venner, våpen og dop enn å legge seg inn til rehabilitering.

Dette er en eksepsjonelt priviligert og arrogant vestkantgutt og prinsessesønn som i over ti år har hatt en utagerende, voldelig og ulovlig oppførsel med narkotika, kjærestebanking og kriminell omgangskrets, samtidig som han har blitt fullstendig skjermet og beskyttet av norsk politi og norske medier.

Selvfølgelig så har dette eksplodert nå. Vi snakker faktisk om ti år med dritt som plutselig ligger ute og steker midt i sola, mens prinsessemoren, som ryddet boligen hans før pågripelsen hvor han overleverte en knust mobiltelefon uten sim-kort, forteller at "dette står hun godt i".

Endret av Rastebenk
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Uff, så flaut å dra offer kortet 😬 Er det virkelig noen som tror på dette? Marius virker ikke særlig preget...

Screenshot_20241031_131543_SamsungInternet.thumb.jpg.dcfdc2cb9850d77600ef76dc7ed9945e.jpg

Advokaten til MBH tror ikke på dette selv en gang, men han skal ha for at han prøver.

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (9 minutter siden):

Jeg vet ikke om du la merke til det, men han kommenterer altså noe som skjedde for to og en halv måned siden. Han kunne brukt det da det stormet som verste, men det gjorde han altså ikke.

Hva tenker du om budskapet hans, da, det om fare for liv og helse? 

Jeg tenker at det jeg skrev i mitt innlegg oppsummerer fint, at budskapet hans om liv og helse faller tvers igjennom. Festing, og livet går videre holdningen hans (som han overhodet ikke legger skjul på), at han IKKE dro på rehab som forespeilet og ikke minst at han har brutt besøksforbud mot offeret, som har vært langtidssykemeldt etter volden sier det meste. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det er usmakelig av MBHs forsvarer å trekke et så ekstremt sympatikort som Tore Tønne-saken. Førerkortet kan, som alle vet, like gjerne ha blitt inndratt pga narkoman og kriminell eier.

Dette er en eksepsjonelt priviligert og arrogant vestkantgutt og prinsessesønn som i over ti år har hatt en utagerende, voldelig og ulovlig oppførsel med narkotika, kjærestebanking og kriminell omgangskrets, samtidig som han har blitt fullstendig skjermet og beskyttet av norsk politi og norske medier.

Selvfølgelig så har dette eksplodert nå. Vi snakker faktisk om ti år med dritt som plutselig ligger ute og steker midt i sola.

Han nevner da ikke Tønnesaken?

Han snakker om konkrete bekymringer og konkrete vurderinger gjort av konkrete personer i en konkret sak.

Jeg finner det deprimerende at folk kan finne det i seg selv at det på noen som helst måte er innafor å latterliggjøre slike bekymringer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Han snakker om konkrete bekymringer og konkrete vurderinger gjort av konkrete personer i en konkret sak.

Jeg finner det deprimerende at folk kan finne det i seg selv at det på noen som helst måte er innafor å latterliggjøre slike bekymringer.

Marius latterliggjør det jo selv...

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Hun kan jo ikke ha vært veldig redd for det. Siden det var helsevesenet som ble kontaktet, og ikke politiet - som faktisk hadde hatt mulighet til rask inngripen.

Kjære vene, må alt være negativt?  Det er helsevesenet som melder inn iht rus etc til politiet,  så å melde fra til helse er faktisk riktig vei. Politiet må ta deg for ruskjøring. Helsevesenet kan varsle om at det innras medikamenter som ikke er  forenelig med kjøring. 

Resultatet er at da kan de ta lappen, uten å ta han på fersken

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (8 timer siden):

Forsvareren uttaler at på grunn av ubeskrivelig medietrykk og massiv bekymring omkring MBHs tålegrense så har legen valgt å inndra våpen og førerkort. Parallellene han dermed drar til Tore Tønne-saken er svært tydelige.

Det er ikke snakk om å latterliggjøre bekymringer, men at dette naturligvis vil være forsvarerens inngang til opplysningene. Han kjemper for å stille sin klient i best mulig lys og skylder altså fullt og helt på mediadekningen, fremfor å innrømme at kronisk rusmisbruk og å nesten meie ned gardister på Skaugum i fylla like gjerne kan ha vært utslagsgivende for inndragelsene.

Endret av Rastebenk
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyond the Scoop skrev (14 timer siden):

Skilsmisse eller oppløsning av monarkiet!

MM må aldri bli dronning!

MM vil aldri få samme respekten som Sonja, med mindre hun er med på å rydde opp i dette galskpet. Ved å ta tydlig avstand, vitne og sørge for at denne galskapen ryddes opp i. Hun har makt til å styre saken. For meg så ser det ut som om hun må velge mellom M og det å bli en respektert dronning. Hun har et stort valg å ta.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når kommer Marius julekulen ?? Durek-kulen er allerede tilgjengelig og det er ikke lenge til treet skal pyntes.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Marius latterliggjør det jo selv...

Han gjør jo ikke det. Han viser fingern til Se&hør. Og med god grunn might I add. 

Se&hør påstår at han ikke viser anger med digre typer på forsiden sin. 

Selv vet han at han har mistet førerrett og våpen pga helserisiko. Det er to måneder siden det skjedde, og til tross for alt gnålet så har de altså ikke gått ut med den informasjonen. Men Se&hør mener å vite at han "ikke viser anger". Jeg skjønner godt at det kan fremprovosere den finger'n.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Kjære vene, må alt være negativt?  Det er helsevesenet som melder inn iht rus etc til politiet,  så å melde fra til helse er faktisk riktig vei. Politiet må ta deg for ruskjøring. Helsevesenet kan varsle om at det innras medikamenter som ikke er  forenelig med kjøring. 

Resultatet er at da kan de ta lappen, uten å ta han på fersken

Ja, det er positivt. Ser nå at både MM og MBH har samarbeidet om å få fjernet MBH sitt førerkort! Så det er jo veldig bra!

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DittHåp skrev (1 minutt siden):

Når kommer Marius julekulen ?? Durek-kulen er allerede tilgjengelig og det er ikke lenge til treet skal pyntes.

Godt spørsmål! Selv venter jeg på den Mariusgenseren med motivet "Marius bak lås og slå". Hadde vært perfekt som julegave!

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Forsvareren uttaler at på grunn av ubeskrivelig medietrykk og massiv bekymring omkring MBHs tålegrense så har legen valgt å inndra våpen og førerkort. Parallellene han dermed drar til Tore Tønne-saken er svært tydelige.

Det er ikke snakk om å latterliggjøre bekymringer, men at dette naturligvis vil være MBHs forsvarer sin inngang til opplysningene. Han kjemper for å stille sin klient i best mulig lys  og skylder altså på psykisk helse, ro og fred, fremfor å innrømme at kronisk rusmisbruk og å nesten å ha meid ned en gardist inne på Skaugum i fylla like gjerne kan ha vært utslagsgivende for inndragelsene.

Nå må du gi deg. At der finnes en parallell er da virkelig ikke grunn til å påstå at de bruker den saken, når de rent faktisk verken nevner den eller refererer til den på en annen måte. Mener du at fordi Tønne tok livet av seg for 20 år siden, så kan ikke andre få lov å snakke om helserisiko i en helt annen sak???

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 minutter siden):

Han gjør jo ikke det. Han viser fingern til Se&hør. Og med god grunn might I add. 

Se&hør påstår at han ikke viser anger med digre typer på forsiden sin. 

Selv vet han at han har mistet førerrett og våpen pga helserisiko. Det er to måneder siden det skjedde, og til tross for alt gnålet så har de altså ikke gått ut med den informasjonen. Men Se&hør mener å vite at han "ikke viser anger". Jeg skjønner godt at det kan fremprovosere den finger'n.

Han viser anger fordi at han har vært til legen og samtykket til å ikke ha kjørerkort?

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så …. Beleilig…. At informasjonen om at det var selveste Mette Marit som meldte inn bekymring om Marius sin helsetilstand i slutten av august kom i dag! 

Selv er jeg ikke heeelt ferdig med informasjonen som kom i går. At det var Mette Marit som varslet Marius om pågripelse, at hun ryddet huset hans før politiet kom, at hun kjørte Marius til Jansløkka. Tenk at alt det kom i går!

og i dag er hun heltinnen i historien! 

Så beleilig. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...