Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Vanedis
MissLucy skrev (1 time siden):

for å klargjøre hva jeg mener: Det er ikke problematisk at bistandsadvokaten sender en slik anmodning i seg selv.

Problemet er at han kringkaster det offentlig.

Det er jo helt unødvendig å offentliggjøre dette hvis intensjonen hans bare var å få belyst saken.

Så hvorfor går han offentlig med det?  

Jeg oppfatter det som at bistandsadvokat Petter J. Grødem kun bekrefter overfor Aftenposten at han  har bedt politiet om å avhøre kronprinsessen, jf. https://www.aftenposten.no/norge/i/OozXXl/siktelsen-mot-marius-borg-hoeiby-ber-politiet-avhoere-mette-marit . Dvs. at det ikke er bistandsadvokaten som har offentliggjort det, men Aftenposten som har fått informasjon om anmodningen, og spurt om en uttalelse. 

Endret av Vanedis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (1 time siden):

Det er jo ikke spesielt vanskelig å unngå. Alt hun trenger er å si nei. Dvs det er den formelle siden av det.

Men jeg synes det er manipulerende av bistandsadvokaten å gå så høyt ut med dette.

Det er gode grunner for at foreldre - ingen foreldre - har vitneplikt. At de ikke , er vel ikke ensbetydende med at de ikke kan, men han setter henne jo i en veldig vanskelig situasjon når han går ut på denne måten.

Hvis hun nå benytter sin selvsagte rett til å si nei, så vil hun bli diskutert, mistenkeliggjort, kritisert og spekulert om herfra til evigheten. 

Det er snakk om å bli avhørt, ikke å vitne. Det er to forskjellige  ting. 
Politiet avhører mange fler enn de som vitner i retten.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (55 minutter siden):

Foreldre har ikke vitneplikt, nå fisker Grødem i opprørt vann. 

Det er snakk om å bli avhørt, ikke å vitne.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viren skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde vært så sinnsykt flau og opprørt om dette var min sønn. Jeg er forøvrig sint og opprørt på tross av at det ikke er det. Mannen er tiltalt for å banke kjærestene sine, han kommer med en (riktig nok uheldig formulert) offentlig "unnskyldning" som ikke er verdt blekket den er skrevet på, og gjør det motsatte av det han sier , direkte sitat: "Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort." 

Jeg forstår at det ikke er lett å stå i en slik sak, for all del. Mannen er 27 år gammel og så pass burde man kunne forvente at han har mellom ørene at han dropper slike bilder. 

Ja, det var idiotisk og fullstendig taktløst og respektløst å posere for et slikt bilde. 

Men hvem har tatt bildet, hvem har spredt det videre i sosiale medier, og hvem har videreformidlet det til Dagbladet, med hvilket motiv? "Dagbladet er kjent med at det nå sirkulerer et nytt bilde av Marius Borg Høiby i sosiale medier" innledes saken med. Det reiser også en rekke spørsmål hos meg i hvert fall om hva som foregår i redaksjonenes kulisser og i Borg Høibys angivelige vennekrets i denne saken.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

Ja, det var idiotisk og fullstendig taktløst og respektløst å posere for et slikt bilde. 

Men hvem har tatt bildet, hvem har spredt det videre i sosiale medier, og hvem har videreformidlet det til Dagbladet, med hvilket motiv? "Dagbladet er kjent med at det nå sirkulerer et nytt bilde av Marius Borg Høiby i sosiale medier" innledes saken med. Det reiser også en rekke spørsmål hos meg i hvert fall om hva som foregår i redaksjonenes kulisser og i Borg Høibys angivelige vennekrets i denne saken.

Det er nå så. Men det er han som stiller seg der og poserer som en komplett i….

Han har ansvar for sine egne handlinger. Uansatt diagnose og vanskelig ‘rolle’.  

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 minutter siden):

Har det noe å si? Han er dum nok til å posere for et sånt bilde på en offentlig åpen plass der alle kan se han. Han bryr seg jo tydeligvis ikke om hvem som får se oppførselen.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maud-1919 skrev (1 minutt siden):

Det er nå så. Men det er han som stiller seg der og poserer som en komplett i….

Han har ansvar for sine egne handlinger. Uansatt diagnose og vanskelig ‘rolle’.  

Jeg skrev ingenting om diagnoser og vanskelig rolle, det har jeg ikke gjort i noen innlegg i denne saken.

Og selvsagt er han ansvarlig for egne handlinger, det er selvinnlysende.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (14 minutter siden):

Han er jo helt ute å kjøre, for en white trash oppførsel. Håper han får som fortjent men det er vel for mye å forvente.

https://www.seher.no/kongelig/viser-fingern-til-oppslaget/82147170

82147424.webp?imageId=82147424&width=760&height=434&format=jpg

At det var?! For en tvers gjennom selvopptatt, dum, blære av en drittsekk. Men, altså, er det virkelig mulig å være SÅ dum?

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Aricia skrev (8 minutter siden):

Når han er i den situasjonen han er, så burde han vurdere hva han poserer for. Han vet at bildet blir tatt. Han er kjent med at noen i hans omgangskrets selger / gir materiale til media. Veldig lite lurt av ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (3 timer siden):

Marius Borg Høiby, Kjendisvarsel | Marius Borg Høiby fratatt tilgang til kronprinsparets bolig

Betyr dette at kongehuset tar en form for ansvar i fht hvem som fremover har og ikke har tilgang tror dere eller er det en form for skadebegrensing som nå kanskje kommer til syne? 

De sparer vel på sølvtøyet med tanke på kommende juleselskaper 🤭

Ellers synes jeg de av dere som har karakterisert oppførselen og attituden rundt det nye bildet (fingeren til overskriften om at han ikke angrer) har klart å moderere dere veldig godt. Jeg er imponert (jeg har en del verre gloser - og ønsker -  jeg kan tenke på) 

edit: Momma var litt mindre diplomatisk 😅 

Endret av Andrea59
  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Har det noe å si? Han er dum nok til å posere for et sånt bilde på en offentlig åpen plass der alle kan se han. Han bryr seg jo tydeligvis ikke om hvem som får se oppførselen.

Pressen har et selvstendig profesjonsansvar for å ikke misbruke andres sviktende dømmekraft, jf VVPs 3.9.

Det ser ellers ut for meg som et miljø rundt Borg Høiby og/eller han selv er dem som lager clickbaits for pressen her via SoMe, og at pressen biter på i jakten på sensasjonsoppslag. Dermed blir førstnevnte aktørene som kontrollerer eller manipulerer pressen, som om det hele var en slags syk realityserie de deltar i. Det gir noen helt nye og urovekkende rammebetingelser for mediedekningen av en alvorlig sak.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (Akkurat nå):

Når han er i den situasjonen han er, så burde han vurdere hva han poserer for. Han vet at bildet blir tatt. Han er kjent med at noen i hans omgangskrets selger / gir materiale til media. Veldig lite lurt av ham. 

Og han kan fort risikere at noen andre kunder snikfotograferer stuntet og butikken har sikkerhetskamera. Mange kunne i realiteten ha sett dette og lekket noe til pressen hvis de hadde villet. Ikke særlig smart.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (36 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/hoiby-bilde-vekker-reaksjoner/82148000

"På bildet viser kronprinsessens eldste sønn fingeren til kamera - glisende og med en pakke pils i den andre hånda - foran Se og Hørs papirutgave i en norsk matbutikk. Ukebladets hovedoppslag er en sak om Høiby selv, med tittelen «Viser ingen anger"

For en usympatisk type.

Ikke særlig sjarmerende det der, nei.  Eller strategisk klokt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (1 minutt siden):

Pressen har et selvstendig profesjonsansvar for å ikke misbruke andres sviktende dømmekraft, jf VVPs 3.9.

Det ser ellers ut for meg som et miljø rundt Borg Høiby og/eller han selv er dem som lager clickbaits for pressen her via SoMe, og at pressen biter på i jakten på sensasjonsoppslag. Dermed blir førstnevnte aktørene som kontrollerer eller manipulerer pressen, som om det hele var en slags syk realityserie de deltar i. Det gir noen helt nye og urovekkende rammebetingelser for mediedekningen av en alvorlig sak.

I en så stor, oppblåst og betent sak, er han uansett naiv hvis han tenkte at pressen ikke skulle få fatt i dette og ikke skulle komme til å poste om det. Han setter seg selv midt i salaten gang på gang, pressen er på han nå og det vet han. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
NordreSving skrev (5 minutter siden):

Neida, han er et offer for pressen (hele tiden) 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Nja, det har ikke noe og si i forhold at han ser helt idiot ut, men lurer også på hvor bildet kom fra.. 

altså det er dumt og posere slik på en offentlig plass, helt enig. Så hvis han har posert slik for et bilde som skulle være privat så har det vært dumt gjort . Det er ennå dummere om det var ment for og dele på sosiale medier, og hinsides dumt om det var delt på hans egen insta . 
så graden av « dum « har noe og si. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Ikke særlig sjarmerende det der, nei.  Eller strategisk klokt. 

Nei, er fullstendig idiotisk. Jeg skulle nesten tro at han gjør disse stuntene med fullt overlegg...

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (4 minutter siden):

edit: Momma var litt mindre diplomatisk 😅 

Jeg syntes faktisk jeg klarte å begrense meg veldig. 😇

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Nja, det har ikke noe og si i forhold at han ser helt idiot ut, men lurer også på hvor bildet kom fra.. 

altså det er dumt og posere slik på en offentlig plass, helt enig. Så hvis han har posert slik for et bilde som skulle være privat så har det vært dumt gjort . Det er ennå dummere om det var ment for og dele på sosiale medier, og hinsides dumt om det var delt på hans egen insta . 
så graden av « dum « har noe og si. 

Jeg tror ikke han bryr seg. SÅ dum er han faktisk... Fytti grisen så patetisk han oppfører seg.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (1 minutt siden):

Neida, han er et offer for pressen (hele tiden) 🙄

Ja, godt mulig han er innprentet det synet.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...