Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (24 minutter siden):

Litt usikker  på om du får ønsket ditt oppfylt. Fikk ikke med meg men tror kongen har nevnt noe i tale på det kongelige slott nå, for regjeringsmiddagen. Det kommer nok i avisene, eller kanskje du kan spole tilbake på tv 2 nyheter akkurat nå.

Jeg leste i avisen. Han nevnte at de har hatt et vanskelig år, og det betviler vi ikke. Det er klart det har vært mye tøft som har skjedd. Ellers er han jo en munter kar. Morsom tale.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Jeg leste i avisen. Han nevnte at de har hatt et vanskelig år, og det betviler vi ikke. Det er klart det har vært mye tøft som har skjedd. Ellers er han jo en munter kar. Morsom tale.

Har du link? Jeg fant ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Har du link? Jeg fant ikke

Stortingsmiddag på Slottet: - Kongen fikk salen til å bryte ut i latter

Vi er en familie, med de gleder og utfordringer som vi alle vet kan følge med. I både gode og vanskelige tider forsøker vi å stå sammen og søtte hverandre. Vi er takknemlige for all den varmen og omtanken som har blitt vist oss i dette gjennom dette spesielle og krevende året. Helt fra jeg i februar måtte fraktes hjem på flybåre. Av og til er livet rett og slett veldig vanskelig. Det er noe alle kan oppleve - også vår familie.

Du må scrolle lengre ned for å lese det han sier om et tøft år. Klippet er om sarkofagen. Det var morsomt😆

Endret av PusheenPusheen
La til sitat
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Stortingsmiddag på Slottet: - Kongen fikk salen til å bryte ut i latter

Vi er en familie, med de gleder og utfordringer som vi alle vet kan følge med. I både gode og vanskelige tider forsøker vi å stå sammen og søtte hverandre. Vi er takknemlige for all den varmen og omtanken som har blitt vist oss i dette gjennom dette spesielle og krevende året. Helt fra jeg i februar måtte fraktes hjem på flybåre. Av og til er livet rett og slett veldig vanskelig. Det er noe alle kan oppleve - også vår familie.

Du må scrolle lengre ned for å lese det han sier om et tøft år. Klippet er om sarkofagen. Det var morsomt😆

Tusen takk.  Fikk se reprise av det etterhvert. Han er jo bare god da. Og fint sagt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Tusen takk.  Fikk se reprise av det etterhvert. Han er jo bare god da. Og fint sagt

Ja, det blir trasig når han en dag får bruk for sarkofagen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Ja, det blir trasig når han en dag får bruk for sarkofagen.

Store sko å fylle,  men set tror jeg går helt fint, han er også en god lærer.

Imponerende hvor sterkt de også klarer å stå sammen også i intere stridigheter, og trasigheter. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får en mistanke om at flere absolutt ikke forstår eller prøver å forstå hvor sinnsykt vanskelig det er å ha en rusmisbruker i familien. Det er en stor sorg, og det skjer i de beste familier. Avhengigheten ødelegger enormt mye, for alle involverte. Det er en sykdom. Flere jeg kjenner til er i normalt arbeid, kokain går fort ut av kroppen og det kan ta år før familien oppdager hvor galt det er fatt. Når personen er voksen, er det enda vanskeligere. Får de hjelp, kan mye rettes opp, selv om tvilen vil være der. Det er mennesker vi snakker om, ikke alle rusavhengige befinner seg på gata, noen jobber som ingeniører, byggmestre og er kanskje kollegaen din. Du ser det ikke. Ikke fordi du ikke kan se, men fordi de ser ut som meg og deg. 

(og det unnskylder ikke kriminalitet)

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en alvorlig sak. Det går an å løfte blikket og tenke på hva denne saken gjør med MBHs familie. INGEN foreldre ønsker dette for sitt barn. Pågående alvorlig blandingsrus i en alder av 27, og aller verre vold mot andre. Hvilket helvete er ikke dette å stå i i utgangspunktet? I tillegg har du en offentlig rolle med dens forpliktelser, mixet med alvorlig sykdom.

Tenker at hvis man ikke klarer å og se hva denne saken har gjort med MBHs familie, og å ha noe eller delvis(?)  forståelse og empati... da er man noe avstumpet følelsesmessig. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (24 minutter siden):

Dette er en alvorlig sak. Det går an å løfte blikket og tenke på hva denne saken gjør med MBHs familie. INGEN foreldre ønsker dette for sitt barn. Pågående alvorlig blandingsrus i en alder av 27, og aller verre vold mot andre. Hvilket helvete er ikke dette å stå i i utgangspunktet? I tillegg har du en offentlig rolle med dens forpliktelser, mixet med alvorlig sykdom.

Tenker at hvis man ikke klarer å og se hva denne saken har gjort med MBHs familie, og å ha noe eller delvis(?)  forståelse og empati... da er man noe avstumpet følelsesmessig. 

Ja. Så det er bra hun har kongelig lege lett tilgjengelig døgnet rundt. Og sikkert også all annen helseekspertise som er å oppdrive, psykiater, psykolog, etc. Slik sett tenker jeg mer på hvordan fornærmede har det. Hvertfall hun siste. Som slet med å få ny leil. fordi MBH ikke betalte de 30.000,- eller hva det var. Håper hun også har god støtte rundt seg.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (1 time siden):

Ja. Så det er bra hun har kongelig lege lett tilgjengelig døgnet rundt. Og sikkert også all annen helseekspertise som er å oppdrive, psykiater, psykolog, etc. Slik sett tenker jeg mer på hvordan fornærmede har det. Hvertfall hun siste. Som slet med å få ny leil. fordi MBH ikke betalte de 30.000,- eller hva det var. Håper hun også har god støtte rundt seg.

Løfte blikket. To tanker i hodet samtidig. Omtanke, ydmykhet. 

Hva er en kongelig lege? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«4). «Skaugum-monsteret» – Marius Borg Høiby

Sønnen til vår kommende dronning virker å ha viklet seg inn i en uløselig knute av ulovlig karakter. Ville fester på Skaugum med manglende inventar som endelikt, samkvem med folk som har, eller har hatt, ugler i mosen/posen (stryk det som ikke passer) og innrømmet vold overfor en tidligere kjæreste.»

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/halloween-kostymer-2024-skremmende-inspirasjon-fra-marius-borg-hoiby-og-gaute-grotta-grav/o/5-95-2081651

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (6 timer siden):

Når var han og Nora kjærester? Siden han og Julie hadde vært sammen i 4 år? 

De var sammen året etter det ble slutt med JS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (6 timer siden):

Jaha. Så fordi jeg ønsker å beholde fokuset på voldsofrene i denne saken så er jeg avstumpet følelsesmessig.

Snakk om å vri ord. Har vell uttalt tydelig at jeg har empati for alle involverte men noen er høyere opp på listen enn andre. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Conradi skrev (5 timer siden):

Løfte blikket. To tanker i hodet samtidig. Omtanke, ydmykhet. 

Hva er en kongelig lege

Livlege, kalles det kanskje. Bjørn Bendz er kongen sin livlege. Hvem som er MMs livlege, utover Kristian Bjøro som styrer med lungene - vet jeg ikke. Det ser ut til at hun har flere:

Sitat

Da det ble offentlig kjent at Mette-Marit var syk, uttalte en av legene hennes, professor Kristian Bjøro, til NRK at:

"Sykdommen er påvist tidlig og vi har et godt håp om at vi kan kontrollere sykdomsutviklingen på en god måte."

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (24 minutter siden):

Jeg spør igjen - hvem bagatelliserer vold og voldsofrene i denne diskusjonen?

Jeg har ikke sett at noen bagatelliserer vold eller voldsofrene - absolutt ikke. Men jeg tror vi er flere som kanskje opplever at fokus blir styrt vekk fra de/det, og over på noe annet som for noen oppleves som lite viktig i forhold. 

Og der har man vel årsaken til den stadig opphetede stemningen her i tråden tror jeg. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (8 timer siden):

Når var han og Nora kjærester? Siden han og Julie hadde vært sammen i 4 år? 

Nesten 5 år var de sammen. Det var brudd våren for to år siden i 2022, og tror de ble sanmen i 2018. Men slik på året at det nesten ble 5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...