Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke at advokaten hans tillater det, og etter SÅ lang tid... Det virker jo bare enda mer ødeleggende for hans klients sak, som han selvsagt ønsker å vinne.

Jeg vil tro at dem har noen form av støttebevis, som gjør at dem tror at det er lurt å trekke frem dette. 

Målet er som har vært soleklart fra den nå famøse pressemeldingen fra Marius, å komme unna med så lavt straff som mulig. Han har aldri hatt som mål å hjelpe til å avklare saken, å sikre at han får enn mest mulig riktig dom i forhold til sine handlinger. Han innrømmer kun det som advokaten vurder sikkert kan bevises utover all rimelig tvil. 

En refleksjon kring den støttende familiens støtte, bør nok gjøres i lys av det ovenfor. 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Orly skrev (28 minutter siden):

I en av artiklene om dette, sto det at han hadde sagt fra om dette flere ganger i tidligere avhør , lurer på hvorfor det ikke er blitt delt før om det stemmer. Blir spennende med en evt rettsak hva som kommer frem

Ja, hvordan det vil taes stilling til det, er det troverdig eller ei, etc. 

Fremmed fugl skrev (17 minutter siden):

Jeg vil tro at dem har noen form av støttebevis, som gjør at dem tror at det er lurt å trekke frem dette. 

Målet er som har vært soleklart fra den nå famøse pressemeldingen fra Marius, å komme unna med så lavt straff som mulig. Han har aldri hatt som mål å hjelpe til å avklare saken, å sikre at han får enn mest mulig riktig dom i forhold til sine handlinger. Han innrømmer kun det som advokaten vurder sikkert kan bevises utover all rimelig tvil. 

En refleksjon kring den støttende familiens støtte, bør nok gjøres i lys av det ovenfor. 

Er spent på hvordan dette vil påvirke.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior
Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/i/eMdo8a/tv-profil-anmeldte-hoeiby-for-brukstyveri-vil-ikke-hente-scooteren

da var scooter saken henlagt. Jeg synes scooter saken var litt « rar «, først trodde jeg at han hadde rappet den uten samtykke, men hadde altså reparert den og brukt den etter reparasjon ( for og teste den? ) og så har den bare blitt stående på Skaugum ? Det er sikkert mange her som hudfletter meg nå, men jeg er litt enig med advokaten i at dette virket litt « heksejakt «.  
Så håper jeg ikke dette har noe og si for de andre sakene, men de har iallefall ikke blitt henlagt etter avhør så håper han blir tiltalt for dem . 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Politiet har hatt pressekonferanse om etterforskningen i dag. Sier de fortsatt er i en aktiv informasjonsinnhentingsfase, men har satt en tidsfrist for når de skal være ferdige med etterforskningen. De sier videre at de er fornøyd med avhørene av MBH, som er avsluttet for nå, men utelukker ikke at det kan bli nye avhør hvis den videre etterforskningen tilsier det. De vil ikke si noe om innholdet i noen avhør, eller hvor mange vitner de har avhørt, så da vet vi at hvis det kommer ut noe slikt, så er det rykter.

Politiet har gjennomført en rekke avhør av Høiby: – Vi er godt fornøyd i første omgang (aftenposten.no)

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
yedi warrior skrev (4 minutter siden):

Depp har aldri innrømmet vold, han har hevdet hele tiden at han aldri har slått. Det er en major forskjell.

I tillegg hadde han jo flere ekser som vitnet for seg. Ikke mange ekser som også anmeldte . Rart og sammenligne disse sakene . 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Noen som vet om påtalemyndigjeten har opprettholdt siktelsene for vold i nære relasjoner etter avhørene av MBH?

• Liker 1
Gjest LivEinar
Skrevet

Sitater fra (åpen) artikkelen i Dagbladet: 

«Politiadvokat Andreas Kruszewski møtte torsdag ettermiddag pressen på Sentrum politistasjon i forbindelse med den nye utviklingen i saken. - Vi er godt fornøyd med svarene Høiby har gitt så langt i saken. Vi har ønske om ytterligere ett avhør på et senere tidspunkt. Vi har notert oss hans standpunkt til de ulike delene av siktelsen, og vil fortsette etterforskning med nødvendig framdrift og tilstrekkelig ressursbruk, sier politiadvokaten til Dagbladet. Han ønsker ikke å gå inn på når avhørene ble gjennomført, men forteller at de er gjennomført på forskjellige politistasjoner i Oslo.»

«Forsvarer Øyvind Bratlien har uttalt at han «forventer likhet for loven» og at politiet vil ta anklagene på største alvor og dermed opprette sak. Politiadvokaten sier at de nå vurderer hva de skal gjøre videre.
- Vi bekrefter at han har forklart seg om det i avhør og vil vurdere hva vi skal gjøre med den informasjonen videre.
- Er det gjort undersøkelser knyttet til dette?
- Jeg vil ikke gå nærmere inn på hva som er aktuelt eller eventuelle etterforskningsskritt, sier han.»

«Politiadvokaten utelukker ikke flere avhør av de fornærmede i saken.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/voldsanklagen-vurderer-veien-videre/82093370

Skrevet
Caniggia skrev (36 minutter siden):

Noen som vet om påtalemyndigjeten har opprettholdt siktelsene for vold i nære relasjoner etter avhørene av MBH?

Klarer ikke og tolke det som noe annet? At de opprettholder siktelsen for alle 3 når de sier avhør av « de fornærmede « i flertall 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 time siden):

I tillegg hadde han jo flere ekser som vitnet for seg. Ikke mange ekser som også anmeldte . Rart og sammenligne disse sakene . 

Depp ble også beviselig skadet, og Heard innrømmet vold mot Depp i lydopptak, om man skal sammenligne disse sakene så må det være at voldsutøvere også inntar offerrollen: Heard innrømmet bruk av vold men påtok seg selv rollen som offer. Lik MBH. Det er disse to som er like, hvis sakene absolutt skal sammenlignes. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
LivEinar skrev (38 minutter siden):

Sitater fra (åpen) artikkelen i Dagbladet: 

«Politiadvokat Andreas Kruszewski møtte torsdag ettermiddag pressen på Sentrum politistasjon i forbindelse med den nye utviklingen i saken. - Vi er godt fornøyd med svarene Høiby har gitt så langt i saken. Vi har ønske om ytterligere ett avhør på et senere tidspunkt. Vi har notert oss hans standpunkt til de ulike delene av siktelsen, og vil fortsette etterforskning med nødvendig framdrift og tilstrekkelig ressursbruk, sier politiadvokaten til Dagbladet. Han ønsker ikke å gå inn på når avhørene ble gjennomført, men forteller at de er gjennomført på forskjellige politistasjoner i Oslo.»

«Forsvarer Øyvind Bratlien har uttalt at han «forventer likhet for loven» og at politiet vil ta anklagene på største alvor og dermed opprette sak. Politiadvokaten sier at de nå vurderer hva de skal gjøre videre.
- Vi bekrefter at han har forklart seg om det i avhør og vil vurdere hva vi skal gjøre med den informasjonen videre.
- Er det gjort undersøkelser knyttet til dette?
- Jeg vil ikke gå nærmere inn på hva som er aktuelt eller eventuelle etterforskningsskritt, sier han.»

«Politiadvokaten utelukker ikke flere avhør av de fornærmede i saken.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/voldsanklagen-vurderer-veien-videre/82093370

Synes det er bra at han ikke går inn på når de 8 avhørene er gjennomført og at de er gjort på forskjellige politistasjoner i Oslo. At « vi « og pressen ikke har klart og følge med, og at pressen ikke har « vært med på « avhørene er best for alle. Det er jo litt komisk med tanke på alt peset både mot Marius , men spesielt mot kronprinsparet som må « få han til og komme i avhør « så det blitt gjort hele veien selvom de har valgt « ingen kommentar « istedenfor « jo Marius var i avhør der og der forrige uke og skal i nytt avhør på den og den politistasjonen neste uke» . Godt jobba av politiet og gjennomføre uten og lage det til et offentlig sirkus. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden):

Depp noe også beviselig skadet, pg Heard innrømmet vold mot Depp i lydopptak, om man skal sammenligne disse sakene så må det være at voldsutøvere også inntar offerrollen: Heard innrømmet bruk av vold men påtok seg selv rollen som offer. Lik MBH. Det er disse to som er like, hvis sakene absolutt skal sammenlignes. 

Ja, hvis de absolutt skal sammenlignes må det bli sånn. Vet ikke hva den som tok det opp mente. Synes det er en rar sammenligning uansett. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (10 minutter siden):

Klarer ikke og tolke det som noe annet? At de opprettholder siktelsen for alle 3 når de sier avhør av « de fornærmede « i flertall 

Enig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior
Skrevet
yedi warrior skrev (9 minutter siden):

Ja, det er jo så. Men at det kostet en masse ekstra er jo også sikkert.

Ja hadde vært billigere og henlagt. 
hva har kostet så mye, at det har vært hele 8 avhør, eller at det har foregått på ulike politistasjoner? Det høres grundig ut, falt meg inn at noen skulle spekulere i kostnader. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior
Skrevet
yedi warrior skrev (7 minutter siden):

Tenkte mer på overtidsbetaling og helgetillegg.

Edit: Vedr. "Ja hadde vært billigere og henlagt"...så tenker jeg vel at samfunnsøkonomisk hadde det mest gunstige vært varetektsfengsling.

Ja, det har muligens vært mer overtidsbetaling og helgetillegg , jeg vet ikke når avhørene ble gjort. Er det noen grunn til og tro de har jobbet mer overtid og helg med disse avhørene enn ellers? Et oppriktig spørsmål, jeg ser ingen logisk grunn. 

• Liker 1
Gjest LivEinar
Skrevet (endret)

MBH skal i sine første avhør ha påstått at han blei mishandla «i nære relasjoner», sitat TV2.no:
«Allerede i sine første avhør sa Marius Borg Høiby (27) at hans ekskjæreste Juliane Snekkestad (29) har vært voldelig mot ham.»

Det er nå lenge siden de første par avhørene, men det er fortsatt ikke tatt ut noen siktelse mot JS. Jeg lurer på om det kan tyde på at politiet vurderer MBH sin påstand som lite troverdig… Forsvarsadvokaten synes å reagere på dette i artikkelen i Dagbladet: «Forsvarer Øyvind Bratlien har uttalt at han «forventer likhet for loven» og at politiet vil ta anklagene på største alvor og dermed opprette sak.»

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-mener-snekkestad-var-voldelig-mot-ham/17087690/https://www.dagbladet.no/nyheter/voldsanklagen-vurderer-veien-videre/82093370

Endret av LivEinar
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...