Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest LivEinar
Skrevet
MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Stakkars Juliane. 

Marius er sint. Han ser nok genuint på seg selv som et offer. Det har han vel egentlig alltid fått lov til også? 

Kanskje det regnes som lettest å bli frikjent for vold i det forholdet som ligger lengst bak i tid… Der er muligens dokumentasjonen dårligst. Dette er overhodet ikke uventa. Godt det fins konkrete samtaler og bilder fra det siste forholdet. 

Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior
Skrevet
Kattedama skrev (4 minutter siden):

Der er «forsvaret» i gang. Skal tydelig bli et shitshow av dimensjoner denne saken. Ikke så rart med en advokat som er vant til å forsvare gangstere.

Mulig vi får se lekkasjer av lydopptak/ bilder, hvor han utøver vold…. Dette skal bli interessant ja

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
LivEinar skrev (40 minutter siden):

Kanskje det regnes som lettest å bli frikjent for vold i det forholdet som ligger lengst bak i tid… Der er muligens dokumentasjonen dårligst. Dette er overhodet ikke uventa. Godt det fins konkrete samtaler og bilder fra det siste forholdet. 

Den åpenbare forskjellen er jo at den siste saken ble anmeldt umiddelbart, og dermed er det foretatt avhør som er tett på begivenhetene i tid. I tillegg er det vel denne saken lydopptakene er knyttet til, samt at vi vet at det finnes medisinsk dokumentasjon. Det er klart det styrker den saken veldig.

Det er ikke umulig at det finnes medisinsk dokumentasjon på de to andre sakene, men det vet vi ikke. Det vi vet er at de ikke ble anmeldt før lenge etterpå, og det gjør jo bevisføringen mer utfordrende.

• Liker 8
Gjest NordreSving
Skrevet
Sgirl skrev (14 minutter siden):

Mulig vi får se lekkasjer av lydopptak/ bilder, hvor han utøver vold…. Dette skal bli interessant ja

Vi har jo allerede 16nullnull opptaket, der han viser sitt sanne jeg. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Er redd de tenker at hvis de bare holder ut lenge nok, vil dette renne ut i sanden. Og kanskje det gjør det...

Både vg og nrk skriver han har vært i 8 avhør. Om det stemmer har det skjedd ting hele veien her uten at pressen har fått tak i det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest NordreSving
Skrevet

Vil legge til at uttalelse fra krisesentersekretariatet kom 8. august Mye har skjedd siden det. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/omdommeeksperter-om-mette-marit-vil-folges-med-argusoyne/16900711/

TV2 laget en sak på det og intervjuet omdømmeeksperter og krisesentersekretsriatets leder. 

«Brønn mener folk nå må se at Mette-Marit går foran som et godt eksempel, og at folk kan tolke en eventuell stillhet som et forsvar av den voldssiktede 27-åringen»

Sekretatiatsleder sier følgende:

«Mette-Marit kan bare holdes ansvarlig for hva hun gjøre videre med denne saken.  Jeg håper hun, på vegne av alle voldsutsatte, vil bruke dette til noe positivt, men da må hun også takle å stå i ubehaget når hun blir konfrontert med det framover, sier Fossum»

Så det er konsensus om at MM sin håndtering er vesentlig for hennes legitimitet. Stillhet kan tolkes som et forsvar. Og stillhet er alt vi har fått.

Skrevet
Kvittre skrev (11 minutter siden):

Både vg og nrk skriver han har vært i 8 avhør. Om det stemmer har det skjedd ting hele veien her uten at pressen har fått tak i det. 

Hvilket er like greit egentlig, saken bør få gå sin gang. Samtidig er det jo ikke godt å vite hva som er gjort og ikke, og hvem som eventuelt blir beskyttet og ikke. Akkurat det klarer jeg ikke å lite på, at M ikke blir beskyttet. Men har vel ikke noe annet valg enn å stole på at prosessen går sin gang og at han blir dømt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
yedi warrior skrev (2 minutter siden):

Ja, men det er fullt mulig å påvirke. Ikke kødd engang. Og særlig dersom man er flere! :) Jeg har sendt mail til Krisesentersekreteriatet, og kommer til å fortsette å sende rundt. Har allerede mobilisert klanen min IRL.

Jeg har også sendt. Bare send meg flere mailer på innboksen så fyrer jeg av. 💪🏼 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Hvilket er like greit egentlig, saken bør få gå sin gang. Samtidig er det jo ikke godt å vite hva som er gjort og ikke, og hvem som eventuelt blir beskyttet og ikke. Akkurat det klarer jeg ikke å lite på, at M ikke blir beskyttet. Men har vel ikke noe annet valg enn å stole på at prosessen går sin gang og at han blir dømt. 

Beskyttet som i holdt avhør i « skjul « ? Det er kanskje greit for alle parter, ikke bare Marius. Hvis det stemmer er det ihvertfall klart at politiet har jobbet hele veien.. 

• Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Nei, beskyttet som i at han får "goder" ved å være den han er. At det legges lokk på, og at han ikke blir tatt for ting han bør bli tatt for. Hadde ikke dette kommet frem i media, stoler jeg ikke på at rettsapparatet hadde vært involvert engang. Hvert fall ikke nok til at det hadde blitt en sak. Men er enig i at han har vært i avhør ikke trenger å stå i avisen, mest for ofrene sin del. De får jo beskjed via sine advokater uansett regner jeg med. 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med « goder « i denne sammenheng? Rettsapparatet ikke vært involvert uten media? Det startet vel med at politiet arresterte han, så hang media seg på. Det startet med at en kvinne turte og ringe politiet. Virker mer som at media har skjult ting fram til i sensommer. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
Caniggia skrev (30 minutter siden):

Jeg deler ellers ditt syn på kongehusets faktiske sosiale, økonomiske og mediale makt og innflytelse i samfunnet. Pressens mangeårige unnfallenhet, og politiets selsomme forhåndsvarsling av kronprinsessens sønn, later jo til å illustrere dette.

Dette burde  også vært nevnt i tråden «kongehuset og de øvrige». 

Gjest Kattedama
Skrevet
Nelliken skrev (1 time siden):

Det kommer ikke til å gjøre det lettere for MM å fortsette sitt arbeid for voldsutsatte kvinner når de har valgt denne tause taktikken sin. 

Hun har vel valgt sin taktikk. Struts og «jeg står godt i dette» taktikken. Samt kontakt med offer. At hun på mange måter ikke lenger har like mye kredibilitet i de sakene der, nei det skal man ikke bry seg med. 

Skrevet

En klassikker dette, at siktede kun vil innrømme gjerninger som det finnes sikre bevis for.

Hvor ble det av MBH  sin offisielle uttalelse om å "forklare seg sannferdig for politiet"?
Åh - det gjaldt kanskje bare om det siste offeret, det. Som han ble fersket i å mishandle.

For kvinnene som modig sto fram med sine voldshistorer, ligger kanske det verste foran dem.
Håper de vil holde ut.

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet

Litt på siden: 

Jeg tror vi kan fastslå at fakta og sannheten aldri vil komme frem i sakene til JS og NH. Det blir dermed å evt ta stilling til hvem man tror på. Som i så mange tilsvarende saker, så vil sakene deres forsvinne ut i ingenting. Advokaten hans er "god" (kynisk nok) 

Nå som MBH`s advokat selv inviterer til å spekulere (i hvem som har utsatt hvem for vold)  så har jeg lyst til å si "høyt" at iallefall JEG tror på jentene. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Litt på siden: 

Jeg tror vi kan fastslå at fakta og sannheten aldri vil komme frem i sakene til JS og NH. Det blir dermed å evt ta stilling til hvem man tror på. Som i så mange tilsvarende saker, så vil sakene deres forsvinne ut i ingenting. Advokaten hans er "god" (kynisk nok) 

Nå som MBH`s advokat selv inviterer til å spekulere (i hvem som har utsatt hvem for vold)  så har jeg lyst til å si "høyt" at iallefall JEG tror på jentene. 

Vi er flere! ♥️

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Vi er flere! ♥️

Ja! ❤️

• Liker 7
  • Hjerte 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.