Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
moroklompen skrev (35 minutter siden):

Det samme er journalistene der for.

Det er da ingen som hindret journalistene i å gjøre jobben sin, som i dette tilfellet var å dekke oppdraget kronprinsparet faktisk var der for.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (1 time siden):

Det kan godt være at SeogHør ikke har belegg for å skrive dette og at beviset er tidslinjen. 

Jeg vil likevel tilføye at MBH har hatt problemer mye lenger enn februar i år, så helt urealistisk er det jo ikke. Både «rusbruk» og omgang med kriminelle som kommer på besøk til Skaugum ville jeg i alle fall forsøkt å verne de andre ungdommene fra. Faktum er at ingen av de to andre bor hjemme pr nå. 

Det er veldig merkelig å påstå at en tronarving som er i rette alder for førstegangstjenesten, velger førstegangstjeneste for å komme vekk fra broren. Det fremstår som en overdrevent dramatisk spekulasjon. Særlig når vi vet at hun allerede hadde flyttet hjemmefra.

Det ville derimot vært oppsiktsvekkende om det fremtidige overhodet for forsvaret ikke avtjente verneplikten.

Endret av MissLucy
  • Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Kvittre skrev (6 minutter siden):

Var det ikke det at hun - som tredjepart - tok kontakt med henne som var brudd på besøksforbudet da? 

Jeg forsto  det slik at han prøvde via hennes venn å komme på samme nach. Men at hun sa nei. Og at ex dro.

Eller har jeg misforstått innholdet i artikkelen? 

• Liker 4
Skrevet
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Det er vel ingen som sier at påstandene er drøye. De er feil. 
synes heller de som kritiserer mm og hm for absolutt ALT bagatelliserer påkjenningen. Hvorvidt det er hyggelig for IA på Skaugum får hun vurdere selv, men det er ikke sånn at hun måtte bo på Skaugum om hun ville uansett. 

de som spekulerer i dette overser jo fullstendig det faktum at IA hadde flyttet til Grünerløkka i perioden før hun reiste i militæret.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (19 minutter siden):

Var det ikke det at hun - som tredjepart - tok kontakt med henne som var brudd på besøksforbudet da? 

Svarer en gang til jeg. Ble brått usikker på om jeg forsto artikkelen riktig

Sitat: Nå får Dagbladet bekreftet at politiet etterforsker nye brudd på besøksforbud etter at ei venninne av Høiby skal ha kontaktet den fornærmede kvinnen og fortalt at 27-åringen ville ha kontakt med henne.

Ex og venninde er på samme nach. Marius kontakter venninden og sier fra til henne at han vil ha kontakt med ex. Ex stikker fra nach.

Har jeg skjønt det riktig🙈

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (15 minutter siden):

Det er veldig merkelig å tro at en tronarving som er i rette alder for førstegangstjenesten, velger førstegangstjeneste for å komme vekk fra broren. Det fremstår som en overdrevent dramatisk spekulasjon. Særlig når vi vet at hun allerede hadde flyttet hjemmefra.

Det ville derimot vært oppsiktsvekkende om det fremtidige overhodet for forsvaret ikke avtjente verneplikten.

Er faktisk rart at hun har tjenestegjort som mening og ikke gjennomfører krigsskolen. Er helt unikt i europeisk kongelig historie. De to prinsessene i omtrent samme alder (Belgia og Spania) dro på krigsskole. Akkurat som faren, bestefaren og oldefaren til IA. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
tjuva skrev (6 timer siden):

1: hvem sa de allerede var tungt inne i farlige miljøer? 

Jeg har og bekjente som både bruker stoff og er kriminelle.  Betyr det at jeg er i dette miljøet?  Absolutt ikke. 

Men, dette er byene jeg vet om. Hvordan jeg vet om de? Jo både igjennom de bekjente jeg har, samt venner i politiet. Hvis du er veldig nyskjerrig på området så er jeg sikker på at du kjenner noen eller har en eller flere bekjente som jobber i politiet som kan forklare deg mer utdypende om temaet. 

Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen, området grenland. 

Det er de jeg vet 100% sikkert. Men sikkert og byer som Trondheim, Tromsø, osv osv. 

Vet om også både Oslo og Ålesund 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Er faktisk rart at hun har tjenestegjort som mening og ikke gjennomfører krigsskolen. Er helt unikt i europeisk kongelig historie. De to prinsessene i omtrent samme alder (Belgia og Spania) dro på krigsskole. Akkurat som faren, bestefaren og oldefaren til IA. 

det vet jeg ingenting om. Men poenget er at det er hundre prosent som forventet at hun reiste i militæret etter vgs, enten et var på den ene eller andre måten.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det vet jeg ingenting om. Men poenget er at det er hundre prosent som forventet at hun reiste i militæret etter vgs, enten et var på den ene eller andre måten.

Nei, men nå vet du at det er meget rart og merkelig at en med arverett til kronen tjenestegjør som menig. Er ikke forventet, og som jeg skrev helt unikt i kongelig historie. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Er ikke noe negativt å ha fullført førstegangstjenesten å ha litt erfaring før en eventuelt krigsskole da. ☺️ 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (19 minutter siden):

Det er slett ikke uvanlig at søsken må flytte langt vekk hvis deres bror eller søster blir rusmiddelavhengig. Mange ser ut til å bagatellisere den påkjenningen dette er for familien

Seriøst. Nå var dette en løgn fra Se og Hør. Hvorfor fortsette å spinne på den løgnen? Plutselig er den påkjenningen for familien viktig, når man gjennom HELE tråden har kritisert familien EGNE valg for å håndtere krisen de står i. 

At man i det hele tatt sitter og spekulerer og uttaler seg om uverifisert sladder og mener det ikke er så ille, sier sitt. 

Minner på at diskusjoner rundt de øvrige medlemmene av kongehuset ikke er tillat i tråden. 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

Er ikke noe negativt å ha fullført førstegangstjenesten å ha litt erfaring før en eventuelt krigsskole da. ☺️ 

Nei, kanskje ikke det. Men som jeg skrev er dette helt unikt i kongelig historie i verden. Og med det meget rart. Er noe annet med noen som oppdager under første gangstjenesten at forsvaret kan være en fremtida karriere, og søker krigsskolen etterpå. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Sweetheaven skrev (4 minutter siden):

Seriøst. Nå var dette en løgn fra Se og Hør. Hvorfor fortsette å spinne på den løgnen? Plutselig er den påkjenningen for familien viktig, når man gjennom HELE tråden har kritisert familien EGNE valg for å håndtere krisen de står i. 

At man i det hele tatt sitter og spekulerer og uttaler seg om uverifisert sladder og mener det ikke er så ille, sier sitt. 

Minner på at diskusjoner rundt de øvrige medlemmene av kongehuset ikke er tillat i tråden. 

Ok - men MissLucy hadde avklart med moderatorene at det var helt innafor å diskutere andre personer her. Antar at det ikke bare dreier seg om Stoltenberg-familien?

Gjest NordreSving
Skrevet

Er det ikke litt rart at den 27 år gamle «ikke-kongelige» stesønnen til kronprinsen får residere på Skaugum, mens arveprinsessen ikke bor der? 

Skrevet
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Ok - men MissLucy hadde avklart med moderatorene at det var helt innafor å diskutere andre personer her. Antar at det ikke bare dreier seg om Stoltenberg-familien?

nei, nei, det var ikke meg som avklarte det!!

Det var @caremore som tok initiativ til den avklaringen!

Æres den som æres bør!

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (5 minutter siden):

Er det ikke litt rart at den 27 år gamle «ikke-kongelige» stesønnen til kronprinsen får residere på Skaugum, mens arveprinsessen ikke bor der? 

nei, hun er jo i militæret.

🙄

Endret av MissLucy
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

nei, nei, det var ikke meg som avklarte det!!

Det var @caremore som tok initiativ til den avklaringen!

Æres den som æres bør!

:blomst: 

• Liker 5
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior
Gjest Kattedama
Skrevet

@NordreSving NRK nevnte ikke med et ord at MBH hadde brutt besøksforbudet i går, men når SeogHør har gjort en feil, da skal det brukes sendetid på Dagsnytt. Enig med deg i at den store sammenhengen så er dette ikke av stor betydning, samt at Se og Hør faktisk har lagt seg flat. 

Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av yedi warrior

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...