Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inkognitoher skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo ikke vanlig. Men tenker kongehuset er veldig presset nå. Turtelduene i Geiranger har herjet lenge i pressen. Blir for mye i tillegg når stesønnen til Haakon ble buret inne i helga, siktet for skadeverk og kroppsskade.

Så trashy kongehuset har blitt 

Ja, virkelig. Er ikke veldig imponert...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kan merke er viktig for meg i denne saken er at man som folk ikke begynner å unnskylde ham med at han har hatt en vanskelig oppvekst. Han har hatt enorme ressurser tilgjengelig, besteforeldre og mor + stefar som virker som kjærlige og ordentlige foreldre. Hvis hans største problem i oppveksten har vært at mor skal bli dronning og søsknene har kongelige titler og en dag skal leve på en veldig annerledes måte, synes jeg ikke det kvalifiserer til en «vanskelig oppvekst». Beklager, men tenk så mange unge mennesker som har vokst opp med rus, fattigdom, arbeidsledighet, kriminalitet, diagnoser osv., som fortsatt ses som ansvarlige for deres egne valg og handlinger. Jeg skriver det fordi noen folk, f.eks. min gamle mor, sier ting som «stakkars gutt, han har nok ikke hatt det lett» osv. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker en folkeavstemning, og sannsynligvis vil det føre til nedleggelse av « tullet»

Jeg håper så inderlig at du ha rett, men tviler. Folk er utolig konservative, og i "folket" er boomere/eldre fortsatt i flertall lenge.    Så la oss håpe på flere skandaler .... Ingrid Alexandra blir pult på tjukken av en random fyr fra Kløfta, Sverre blir tatt i fyllekjøring og Marius går berserk i kokainrus på Skaugum.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Liljerød skrev (9 minutter siden):

Hvor er den norske representanten? Nei, du skjønner, sønnen hennes ble akkurat arrestert og siktet for vold, så hun måtte reise hjem igjen.

Godt skrevet. Dette betaler vi mange hundre millioner kroner i året for. Altså denne representasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alin skrev (Akkurat nå):

Det jeg kan merke er viktig for meg i denne saken er at man som folk ikke begynner å unnskylde ham med at han har hatt en vanskelig oppvekst. Han har hatt enorme ressurser tilgjengelig, besteforeldre og mor + stefar som virker som kjærlige og ordentlige foreldre. Hvis hans største problem i oppveksten har vært at mor skal bli dronning og søsknene har kongelige titler og en dag skal leve på en veldig annerledes måte, synes jeg ikke det kvalifiserer til en «vanskelig oppvekst». Beklager, men tenk så mange unge mennesker som har vokst opp med rus, fattigdom, arbeidsledighet, kriminalitet, diagnoser osv., som fortsatt ses som ansvarlige for deres egne valg og handlinger. Jeg skriver det fordi noen folk, f.eks. min gamle mor, sier ting som «stakkars gutt, han har nok ikke hatt det lett» osv. 

Nå takler jo folk utfordringer forskjellig nettopp fordi man har forskjellig utgangspunkt i livet. Så hvis det er en forklaring på sinneproblemene, er det en forklaring på sinneproblemene. Når det er sagt, finnes det jo ikke synd i ham. Selv om han har fått alt servert på sølvfat, er det ikke sånn at han nødvendigvis har utnyttet seg av det (hjelp, ressurser, gode kontakter osv). Så delvis enig, men også delvis uenig. Han kan ikke klandres for å ha blitt skjermet for virkelighetens verden. Det er det jo familien hans som har bidratt til. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher
bullehurk skrev (3 minutter siden):

Jeg håper så inderlig at du ha rett, men tviler. Folk er utolig konservative, og i "folket" er boomere/eldre fortsatt i flertall lenge.    Så la oss håpe på flere skandaler .... Ingrid Alexandra blir pult på tjukken av en random fyr fra Kløfta, Sverre blir tatt i fyllekjøring og Marius går berserk i kokainrus på Skaugum.

Det siste kan vel allerede ha skjedd…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Jo, men vet ikke om trådstarter er den som evt må be om det? 

tror som helst kan innrapportere tråden med et forslag om å splitte den. Alternativt be om det i et eget innlegg i underforumet  Ris og ros Rampelys

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

tror som helst kan innrapportere tråden med et forslag om å splitte den. Alternativt be om det i et eget innlegg i underforumet  Ris og ros Rampelys

Alright! Jeg rapporterer med ønske om å splitte den, da. Er enig i at Nora ikke har noe i trådtittelen å gjøre mer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Alin skrev (5 minutter siden):

helt riktig. Han har hatt flere sett besteforeldre som har gitt inntrykk av at de forguder ham. Mor, far, steforeldre, søsken, stesøsken, tanter, onkler, fettere og kusiner. 

Ressurser, penger, eksotiske reisemål, muligheter og privilegier. Det er ikke synd på denne mannen. Nå skal han lære å ta ansvar for egne handlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PusheenPusheen said:

Nå takler jo folk utfordringer forskjellig nettopp fordi man har forskjellig utgangspunkt i livet. Så hvis det er en forklaring på sinneproblemene, er det en forklaring på sinneproblemene. Når det er sagt, finnes det jo ikke synd i ham. Selv om han har fått alt servert på sølvfat, er det ikke sånn at han nødvendigvis har utnyttet seg av det (hjelp, ressurser, gode kontakter osv). Så delvis enig, men også delvis uenig. Han kan ikke klandres for å ha blitt skjermet for virkelighetens verden. Det er det jo familien hans som har bidratt til. 

Jeg er enig i at det kan forklare det, men det er bare viktig at man ikke snakker om det som at han derfor ikke er ansvarlig. For livet er ikke lett, og jeg tenker ikke at det han har «gått gjennom» er så voldsomt at det kan unnskylde ham. Hvis det blir konklusjonen, må vi hvertfall konkludere at monarki ikke er en barnevennlig styreform og derfor bør nedlegges. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Ja, dette er jo kjempemessig. Skjønner at Kronprinsen ikke ønsker å uttale seg nå, men synes det var fint at han i det minste sa noe.

Jeg synes litt synd i HM som alltid er diplomatisk når han uttaler seg om den eksentriske søsteren, hennes kommende "øglesjaman" ektemann eller sin  stesønn.

Tror nok det har vært flere oppvasker angående Marius de siste årene, mtp på poseskandalen og Finn annonsene som ble knipset hjemme på Skaugum.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet Nora fra overskriften …

Begynte på en melding til Sol men prøvde å fjerne selv først og det fungerte 😊

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Jeg synes litt synd i HM som alltid er diplomatisk når han uttaler seg om den eksentriske søsteren, hennes kommende "øglesjaman" ektemann eller sin  stesønn.

Tror nok det har vært flere oppvasker angående Marius de siste årene, mtp på poseskandalen og Finn annonsene som ble knipset hjemme på Skaugum.

Ja, synes også litt synd i ham. Synes han er dyktig, da. Men er sikkert slitsomt å veie sine ord på den måten, særlig når det blir så mye hele tiden

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 minutt siden):

Flott!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Takk. Så bra av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alin skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i at det kan forklare det, men det er bare viktig at man ikke snakker om det som at han derfor ikke er ansvarlig. For livet er ikke lett, og jeg tenker ikke at det han har «gått gjennom» er så voldsomt at det kan unnskylde ham. Hvis det blir konklusjonen, må vi hvertfall konkludere at monarki ikke er en barnevennlig styreform og derfor bør nedlegges. 

Ansvarlig er han, uansett oppvekstmiljø skal man alltid ta konsekvensene av sine handlinger. Noen må dessverre lære på den harde måten. Han dreit seg skikkelig ut nå, og jeg håper han skjemmes og at samvittigheten svir skikkelig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Mao er det Durek som sier at de elsker det? 😅

Ja🙈, men kongen har også sagt offentlig at Durek er morsom å være sammen med. Han kunne vel strengt tatt ikke sagt noe annet. En farse hele greia. MBH har reist rundt i USA og Europa med kjæresten og surfebrettet sitt og har adresse Skaugum. Hvem betaler for dette.  Han er 27 år og altså å beregne som voksen. Kronprinsparet mottar ca 14 mill i året av staten, altså oss, så noe bør vi forvente av åpenhet. Vel, det ble kanskje en litt for lang sitering…..

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (Akkurat nå):

Ja🙈, men kongen har også sagt offentlig at Durek er morsom å være sammen med. Han kunne vel strengt tatt ikke sagt noe annet. En farse hele greia. MBH har reist rundt i USA og Europa med kjæresten og surfebrettet sitt og har adresse Skaugum. Hvem betaler for dette.  Han er 27 år og altså å beregne som voksen. Kronprinsparet mottar ca 14 mill i året av staten, altså oss, så noe bør vi forvente av åpenhet. Vel, det ble kanskje en litt for lang sitering…..

Det kan tolkes på flere måter😅 Finurlig måte å si at han kanskje er litt "too much" for eksempel. Spekulasjon selvsagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Kønn skrev (5 minutter siden):

Kronprinsparet mottar mye mer enn apanasjen per år. 
Bør snart komme et forslag fra politikerne våre om åpenhet i alle budsjetter som denne familien får penger fra. 
Dette er et eksempel på dobbelt bokholderi:

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/PPwO0/kongehuset-bruker-hoffets-penger-paa-privat-vedlikehold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...