Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
yedi warrior skrev (6 minutter siden):

Greier som dette, er fint at kommer frem nå i kjølvannet av MBH-saken. Folk kommer ikke til å finne seg i dette hemmeligholdet, lenger:

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/hemmelighold-forklares-frykt-for-angrep/81997646

Veldig bra det kommer fram. Mangler bare at ALT kommer frem i lyset. Hva og hvor mye er lagret. Det er staten som har kjøpt bygget og det er staten som har betalt masse i oppgraderinger og sikkerhet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Miljøskifte er veldig viktig om man skal klare det. Syntes det er svært beundringsverdig alle som klarer å komme seg ut av rusproblemer. 

Så jeg bøyer meg i støvet for deg , på det ❤️

Har noen med rusproblemer i familien  pg har mye erfaring på hvor vanskelig det er å nå inn. Nermest helt umulig.  Og får man personen litt på gli, glipper det som et glatt såpestyke og veien inn på rusbehandling  er over på et øyeblikk.  

Og ser jo at det er svært vanskelig.  

Takk for det. Dette er noe veldig få vet jeg har slitt med, og det er ikke kokain som var min hovedutfordring. Men uansett er det avgjørende for Marius at han har noe annet og meningsfullt i livet sitt. Han har kanskje brukt 10 år på å vikle seg inn i dette. Men hvis han er villig til å jobbe med psyken sin, og virkelig når dypet, kan mye være gjort på 2-3 år. Dette må imidlertid komme innenfra. Jeg kan forstå at han er ung, og som 27- åring er det lett å gå i fella(føle seg udødelig). Må innrømme at det jeg sliter mest med er å tilgi meg selv for bekymringen min familie, og spesielt foreldre bar på de åtte årene de sto på sidelinjen, og jeg bare delvis tok i mot hjelp. Hvis hans foreldre er som mine, føler de seg maktesløse

• Liker 3
  • Hjerte 11
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (14 minutter siden):

Du får sitere meg skikkelig når du først gjør det og ikke ilegge meg meninger jeg ikke har. Dette er hva jeg skrev som mitt syn på spørsmål om trådens lengde fra en annen bruker, et ganske langt svar og med en innledning i tillegg. Men dette er hva du reagerte og klippet sitater fra:

"Denne tråden kunne ha vært halvparten så lang dersom brukerne i den kunne holdt seg saklige og redelige fremfor å spytte ut sin irrasjonelle vrede over MM, MH, MBH, monarkiet generelt og motdebattanter spesielt."

Videre: "Sånn. Det er mitt svar til [Cookies] spørsmål, men tro for all del ikke at mitt syn på temaet ikke vil medføre et lite ras av irrasjonelt raseri.:fise:"

Nydelig svar, takk!!

• Liker 5
Gjest yedi warrior
Skrevet
Malmfrid skrev (12 minutter siden):

Veldig bra det kommer fram. Mangler bare at ALT kommer frem i lyset. Hva og hvor mye er lagret. Det er staten som har kjøpt bygget og det er staten som har betalt masse i oppgraderinger og sikkerhet. 

Visste ikke om dette "Sikkerhetsprosjektet" som skulle ha en kostnadsramme på 800 mill, over noen få år. Busdjettsprekk, som kostet felleskapet 200 mill. mer i fjor. Man bare spyr ut penger, og så aner man ikke til hva engang.

Skrevet
yedi warrior skrev (1 minutt siden):

Visste ikke om dette "Sikkerhetsprosjektet" som skulle ha en kostnadsramme på 800 mill, over noen få år. Busdjettsprekk, som kostet felleskapet 200 mill. mer i fjor. Man bare spyr ut penger, og så aner man ikke til hva engang.

Det er alltid lett å bruke andre sine penger. De betaler ikke skatt engang så de bruker KUN andre sine penger. 

Skrevet

Stengt for moderering.

Sol, admin

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner, brukerdebatt og persondebatt.

Sol, admin.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
cookies skrev (19 timer siden):

Blir dere ikke lei av å diskutere dette? 700 sider?? Hvor mange ganger kan man skrive det samme?

Det samme? Det fylles jo stadig vekk på med informasjon om nye sprell fra Marius.

• Liker 21
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Really skrev (3 minutter siden):

Er du grei og skriver litt om hva som står i artikkelen? Det er betalingsmur. 

Takk 🙂

En tlf beslagla de

«Da politiet pågrep Marius Borg Høiby fredag 13. september, lette de etter eldre mobiltelefoner og datautstyr med tilgang til skytjenester. De beslagla Høibys Iphone.»

• Liker 8
Skrevet
Really skrev (3 minutter siden):

Takk 🙂

Nei, det er ikke betalingsmur hos meg.

Skrevet (endret)
Fjugur skrev (6 minutter siden):

En tlf beslagla de

«Da politiet pågrep Marius Borg Høiby fredag 13. september, lette de etter eldre mobiltelefoner og datautstyr med tilgang til skytjenester. De beslagla Høibys Iphone.»

De mente at han hadde andre mobiler enn den han hadde da han ble pågrepet ved Jansløkken, og fikk med seg en til mobil fra hytta. 

Politiet er ute etter hans skybaserte lagringstjenester for å om mulig finne bevis for mishandling. 

Endret av Malmfrid
Skrevet

Angående alkohol og prøver: alkohol forbrennes med en konstant hastighet per time fra inntaket starter. Hvor fort blodprøver er «fine» avhenger av 1)Hvor mye man drikker og 2) Kroppssammensetning (fett vs vann). 
Hvis han har vært så drita at han har utøvd vold i «alkoholrus» som i «så drita at jeg egentlig ikke visste hva jeg gjorde» 12-15 timer før prøvene ble tatt, så stiller jeg meg undrende til null utslag. Hvis han bare hadde helt innpå litt for å spe på de andre stoffene kan promillen fint ha vært null.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Men da politiet forberedte pågripelsen og ransakingen på hytta gjorde de det klart at de ønsket å ransake også eldre telefoner og annet datautstyr Høiby kunne disponere. De mente dette var viktig også for å få tilgang til såkalte skybaserte lagringstjenester, får Aftenposten opplyst.

Politiet ønsket dette for å lete etter eventuelle bevis i saken på datamaskiner, eksterne harddisker eller skytjenester, om de fant dette. 

De ville lete etter bevis på Høibys sosiale mediekontoer og ønsket å beslaglegge telefonen Høiby brukte, får Aftenposten opplyst.

Tingretten ga politiet tillatelse til ransaking, og to dager senere dukket de opp ved hytta Høiby var på. Der ble blant annet Høibys Iphone beslaglagt.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Really skrev (På 29.9.2024 den 9.37):

Takk 🙂

...

Endret av MissHannigan
Skrevet
Momma skrev (21 minutter siden):

Det samme? Det fylles jo stadig vekk på med informasjon om nye sprell fra Marius.

Madrass kjøp med sin mamma, det er sprell det. Virkelig så drøyt at det må diskuteres side opp og side ned. Tenk, de smilte og lo. Skandaløst!

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper politiet finner større ting på de mobiltelefonene. Som involverer narkotika og organisert kriminalitet. Tidkrevende etterforskningsarbeid dette. 
Tror MBH er såpass lite smart at han har avslørt seg selv og andre i elektroniske spor. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
Miomino skrev (5 minutter siden):

Madrass kjøp med sin mamma, det er sprell det. Virkelig så drøyt at det må diskuteres side opp og side ned. Tenk, de smilte og lo. Skandaløst!

Kanskje det. Men jeg håper seriøst medier som Se & Hør kommer til å plage MBH og MM i tiden fremover. De kommer nok til å drite seg ut i tiden fremover. Da de har vært godt vant de siste ti årene. De har jo vært fredet.
Men nå er fredningstiden heldigvis over så man kan få avslørt en gang for alle hvor skadelig de er for monarkiet. 

• Liker 18
  • Nyttig 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...