Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (38 minutter siden):

Nettopp. Noen mennesker mangler totalt følelser og respekt for andre - det stiller tydeligvis mor og sønn ganske likt. 

Jada. Det gjør noen mennesker så definitivt.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor skrev (28 minutter siden):

Journalister går da ikke inn i folks boliger uansett. Hva mener du han kan gjøre når han bor på Skaugum som han ikke kunne gjort et annet sted? Gå naken rundt i hagen?

Tror vedkommende mente at det er lettere å begå ulovligheter på Skaugum - hvor man tydeligvis har avtaler både med presse og politi. Og kongen beskytter mot razzia.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Men kan politiet spørre kongen, om lov til å ransake? Om ikke annet for å roe spekulasjoner. De er sikkert mer forsiktige med arvegodset enn HA.

Ja, Kongen kan gi fullmakt til avlytting, spaning og ransaking av MBHs bolig på Skaugum.

PST, Garden og sikkerhetspolitiet rundt familien har observert og fulgt med i lang tid. MBH vet og har alltid visst om sine fordeler med bolig på Skaugum og diplomatpass i lommen. Han har skrytt av dette til bekjente.

Det stemmer nok som seoghør sier at det har vært oppbevart narkotika i MBHs bolig. Det er farlig for den personen som har lekket disse opplysningene, det blir enda mer farlig om video- eller bildebevis fra MBHs bolig blir delt. Mye har blitt delt i rus, og bilder/videoer er tatt i ruspåvirket tilstand. Det gjør at det er en mindre risiko for at den som har delt, blir avslørt. MBH har aldri vært særlig forsiktig av seg, han har alltid visst at han ikke vil bli gått etter i sømmene.

Det kommer frem mer og mer, den største ballongen har enda ikke sprukket. MBH kommer til å bli boende på Skaugum frem til saken kommer for retten. Jeg synest det er veldig snodig at ingen i regjeringen kommer på banen. Det bør stilles krav til at kongefamilien nå uttaler seg om hvordan Skaugum kan være en lekeplass for MBH og hans venner. 

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 minutter siden):

Om du hadde holdt en voksen person innesperret på Skaugum mot denne personens eget ønske, så hadde det gått under straffelovens § 254 om frihetsberøvelse, med en strafferamme på opp til tre år i fengsel.

Om du plusser på med at DKP og MP skulle ha bidratt til dette uten at det forelå rettslig godkjennelse for det, så hadde vi like gjerne kunnet parkert rettsstaten.

Minner om at det du skrev var at du ville ha "beholdt ham på Skaugum under streng kontroll og vakthold" - det er i prinsipp frihetsberøvelse og ergo straffbart!

Ergo spør jeg igjen - hvordan ville du gjort det lovlig, og hvordan mener du kronprinsparet kunne gjort noe slikt lovlig?

Mange kritiserer dem for å ikke ha kastet ham ut, du vil altså at de skal begå lovbrudd og begå lovbrudd ved å utøve frihetsberøvelse.

 

Det er ingen grunn til å tro at vakthold og kontroll på Skaugum ikke er skjerpet etter alt som er kommet frem i det siste om hvem MBH har gitt adgang der, tyveriene derfra, og til og med mulig narkotikaoppbevaring der.

Jeg mente ikke og holde han innesperret mot hans ønske 😅 hvis han ikke ønsker og bo der trenger de jo ikke kaste han ut, da flytter han vel?  Er det ingenting imellom og kaste han ut og å sperre han inne mot eget ønske? 

streng kontroll og vakthold for gjester som nevnt tidligere i tråden. Nei, jeg vet ikke hvorfor kronprinsparet ikke lovlig kan nekte kriminelle og hells angels adgang til deres eiendom? 
jeg mener at de ikke skal kritiseres for og ikke kaste han ut. De kan stoppe at han har kriminelle gjester eller evt selger kokain derfra slik det går rykter om. Det bør være helt lovlig, og har ingenting med frihetsberøvelse og gjøre. Synes tilogmed han skal få lov og gå ut og kjøpe overmadrass med eller uten mamma. 
 

nei nettopp, det er ingen grunn til og tro at vaktholdet ikke er skjerpet i det siste, så da det var det lovlig med vakthold og kontroll allikevel da? Flott, da kan ha få fortsette og bo der inntil videre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noramor skrev (2 minutter siden):

Ja, Kongen kan gi fullmakt til avlytting, spaning og ransaking av MBHs bolig på Skaugum.

PST, Garden og sikkerhetspolitiet rundt familien har observert og fulgt med i lang tid. MBH vet og har alltid visst om sine fordeler med bolig på Skaugum og diplomatpass i lommen. Han har skrytt av dette til bekjente.

Det stemmer nok som seoghør sier at det har vært oppbevart narkotika i MBHs bolig. Det er farlig for den personen som har lekket disse opplysningene, det blir enda mer farlig om video- eller bildebevis fra MBHs bolig blir delt. Mye har blitt delt i rus, og bilder/videoer er tatt i ruspåvirket tilstand. Det gjør at det er en mindre risiko for at den som har delt, blir avslørt. MBH har aldri vært særlig forsiktig av seg, han har alltid visst at han ikke vil bli gått etter i sømmene.

Det kommer frem mer og mer, den største ballongen har enda ikke sprukket. MBH kommer til å bli boende på Skaugum frem til saken kommer for retten. Jeg synest det er veldig snodig at ingen i regjeringen kommer på banen. Det bør stilles krav til at kongefamilien nå uttaler seg om hvordan Skaugum kan være en lekeplass for MBH og hans venner. 

Justis- og beredskapsminister Meng burde vært på banen for lenge siden, for eksempel. Men vi ser jo hvor forsiktige de er. Var vel bare en talsmann fra det vesle partiet SV (Rødt?), som uttalte seg da man fikk vite det med den forebyggende samtalen først. Det er helt berøringsangst. Misforstått lojalitet eller noe. Skremmende å se.

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (1 minutt siden):

Justis- og beredskapsminister Meng burde vært på banen for lenge siden, for eksempel. Men vi ser jo hvor forsiktige de er. Var vel bare en talsmann fra det vesle partiet SV (Rødt?), som uttalte seg da man fikk vite det med den forebyggende samtalen først. Det er helt berøringsangst. Misforstått lojalitet eller noe. Skremmende å se.

Skaugum virker å være et fristed for alle. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spitzy skrev (3 minutter siden):

Jeg mente ikke og holde han innesperret mot hans ønske 😅 hvis han ikke ønsker og bo der trenger de jo ikke kaste han ut, da flytter han vel?  Er det ingenting imellom og kaste han ut og å sperre han inne mot eget ønske? 

streng kontroll og vakthold for gjester som nevnt tidligere i tråden. Nei, jeg vet ikke hvorfor kronprinsparet ikke lovlig kan nekte kriminelle og hells angels adgang til deres eiendom? 
jeg mener at de ikke skal kritiseres for og ikke kaste han ut. De kan stoppe at han har kriminelle gjester eller evt selger kokain derfra slik det går rykter om. Det bør være helt lovlig, og har ingenting med frihetsberøvelse og gjøre. Synes tilogmed han skal få lov og gå ut og kjøpe overmadrass med eller uten mamma. 
 

nei nettopp, det er ingen grunn til og tro at vaktholdet ikke er skjerpet i det siste, så da det var det lovlig med vakthold og kontroll allikevel da? Flott, da kan ha få fortsette og bo der inntil videre. 

Nå er det ikke bare gjestene hans som er et problem, da. Han er jo selv rusmisbruker. Men de kan jo sette opp en vaktbu med undersøkelsesrom ved porten. Da blir det fred på Skaugum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Skaugum virker å være et fristed for alle. 

Ja. Og kronprinsparet har knyttet tette bånd med mektige folk, noen står også på lønningslista. Som tidl. finansminister Kristin Halvosen feks. Som igjen har sine kontakter. Leder for fondet.

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noramor skrev (13 minutter siden):

Ja, Kongen kan gi fullmakt til avlytting, spaning og ransaking av MBHs bolig på Skaugum.

PST, Garden og sikkerhetspolitiet rundt familien har observert og fulgt med i lang tid. MBH vet og har alltid visst om sine fordeler med bolig på Skaugum og diplomatpass i lommen. Han har skrytt av dette til bekjente.

Det stemmer nok som seoghør sier at det har vært oppbevart narkotika i MBHs bolig. Det er farlig for den personen som har lekket disse opplysningene, det blir enda mer farlig om video- eller bildebevis fra MBHs bolig blir delt. Mye har blitt delt i rus, og bilder/videoer er tatt i ruspåvirket tilstand. Det gjør at det er en mindre risiko for at den som har delt, blir avslørt. MBH har aldri vært særlig forsiktig av seg, han har alltid visst at han ikke vil bli gått etter i sømmene.

Det kommer frem mer og mer, den største ballongen har enda ikke sprukket. MBH kommer til å bli boende på Skaugum frem til saken kommer for retten. Jeg synest det er veldig snodig at ingen i regjeringen kommer på banen. Det bør stilles krav til at kongefamilien nå uttaler seg om hvordan Skaugum kan være en lekeplass for MBH og hans venner. 

Det er skummelt. Rett og slett. Det at media heller ikke denne gangen egentlig skulle få nyss i pågripelsen, manglende politilogg tyder på det. Jeg lurer sånn på hvem informanten er. Håper det er en innen politiet som har gått lei av særbehandlingen. 

NRK fikk etterhvert innsyn i oppdragsloggen:

https://www.nrk.no/norge/politiet-gir-nrk-innsyn-i-oppdragsloggen_-dette-er-tidslinjen-i-marius-borg-hoiby-saken-1.17012969

"Hendelsen står ikke oppført i Politiloggen til Oslo-politiet."

https://www.seher.no/kongelig/kastet-pa-glattcelle/81767638

Det største ved saken er uansett det som er kommet frem om oppbevaring av store mengder narko, at han er del av et tungt kriminelt miljø som smugler inn, oppbevarer og selger narko, og hvitvasker penger.  At spanere advarte MBH om at han var observert midt i en stor etterforskning er også veldig alvorlig. En stor skandale. Men det er helt tyst. 

 

Endret av Doris Becker
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (1 minutt siden):

Nå er det ikke bare gjestene hans som er et problem, da. Han er jo selv rusmisbruker. Men de kan jo sette opp en vaktbu med undersøkelsesrom ved porten. Da blir det fred på Skaugum.

Nei. At han er rusmisbruker er uheldig, men det er ikke brukerdoser i seg selv som er det store problemet her. Jeg tror ikke de kan sette opp en vaktbu med undersøkelsesrom ved porten. Hvis han bor på Skaugum kan de følge litt med da. Mette Marit trenger ikke undersøkekserom for og se klinkekuleøyne eller sløvhet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (16 minutter siden):

Justis- og beredskapsminister Meng burde vært på banen for lenge siden, for eksempel. Men vi ser jo hvor forsiktige de er. Var vel bare en talsmann fra det vesle partiet SV (Rødt?), som uttalte seg da man fikk vite det med den forebyggende samtalen først. Det er helt berøringsangst. Misforstått lojalitet eller noe. Skremmende å se.

Justisminister Meng deler jo enkelte vennene med MM og med MBH. Tror ikke hun er freidig nok til å tørre å røre rundt i grøten. All honnør til første person fra regjeringen som setter krav til våre folkevalgte om å ta diskusjon rundt fordelene MBH har som sønn til Norges kommende Dronning. 

 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (13 minutter siden):

Nei. At han er rusmisbruker er uheldig, men det er ikke brukerdoser i seg selv som er det store problemet her. Jeg tror ikke de kan sette opp en vaktbu med undersøkelsesrom ved porten. Hvis han bor på Skaugum kan de følge litt med da. Mette Marit trenger ikke undersøkekserom for og se klinkekuleøyne eller sløvhet. 

Ja, Mette Marit kan ta noen uanmeldte turer over tunet for å sjekke. Da tør han nok ikke å bruke noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (2 minutter siden):

Ja, Mette Marit kan ta noen uanmeldte turer over tunet for å sjekke. Da tør han nok ikke å bruke noe.

Om han tør kan godt være, men en bedre måte og ha oversikt enn « undersøkelsesrom «.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spitzy skrev (Akkurat nå):

Om han tør kan godt være, men en bedre måte og ha oversikt enn « undersøkelsesrom «.

Det er nok best å gå for begge deler for husfredens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 time siden):

De gjør det for å demonstrere for folk - det er bare så provoserende. 

Denne handleturen mor og sønn gir signaler - tilsiktet eller ikke.

- at MHB er finansiert, og fortsatt vil bli det av apanasjen til sin mor og stefar.
- at kronprinsessen gjør som kronprinsessen vil, underforstått ikke tar til seg råd  som vi nesten må anta hun får
- at den siktede sønnen under voldsetterforskning er hyggelig selskap
- at kronprinsessen støtter sin sønn først og fremst, og slik hun finner det best, samme hva

MM sier ingenting, og det er muligens klokt eller taktisk, men handlinger "sier" også mye.

 

  • Liker 14
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (16 minutter siden):

De har jo sittet døgnet rundt og overvåket mette marit i 3 år og sønnen hennes i to år. Så vil tro de ville  ha gjort det i disse dager iallefall og i fremtiden.  Dvs mest se og hør som holder på sånn da. 

Ref boka en dag å jobben med en tidligere journalist fra se og hør, om du vil vite hvordan de holder på

Du mener det sikkert ikke helt bokstavelig at Se og Hør har overvåket kronprinsesse MM og sønnen?

Ansvarlig redaktør i Journalisten slår fast at Se og Hør har bedre – og kanskje andre – kilder nær den utvidede kongefamilien enn de fleste andre medier, noe som får meg til å tenke at nok av tips og informasjon har kommet inn uten behov for overvåkning og stor anstrengelse fra Se og Hør sin side. Trolig vet de mye mer enn det som er offentliggjort. MBH har jo ikke akkurat vært diskret heller, og det har visst i årevis kommet inn plenty av tips til norske redaksjoner om hans livsførsel og omgangskrets. 

https://www.journalisten.no/det-mediene-ikke-skrev-om-marius-borg-hoiby/620285

Spørsmålet er hva som hadde skjedd hvis pressen ikke i like stor grad hadde latt ham slippe unna omtale. Færre traumatiserte unge jenter/voldsofre ville det trolig blitt i hvert fall.

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Villroses hage skrev (3 minutter siden):

Denne handleturen mor og sønn gir signaler - tilsiktet eller ikke.

- at MHB er finansiert, og fortsatt vil bli det av apanasjen til sin mor og stefar.
- at kronprinsessen gjør som kronprinsessen vil, underforstått ikke tar til seg råd  som vi nesten må anta hun får
- at den siktede sønnen under voldsetterforskning er hyggelig selskap
- at kronprinsessen støtter sin sønn først og fremst, og slik hun finner det best, samme hva

MM sier ingenting, og det er muligens klokt eller taktisk, men handlinger "sier" også mye.

 

De siste handlinger fra hennes side har vist forrakt for det norske folk.

Hva er egentlig MM og HM uten folket på sin side? 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at det ville vært veldig lurt å bestille denne madrassen på nettet - og fått den levert hjem. 

I og med at kongehuset har valgt å "ghoste" folket, så finner man svarene på spørsmålene i det de GJØR istedet. Trillebår og å late som man ikke ser/hører media som henvender seg er direkte hersketeknikk og forferdelig arrogant. Shopping og god stemning er isolert sett helt greit selvsagt, men mtp stilleleken så blir det også veldig merkelig å se nå. 

Jeg har inntrykk av at flere i tråden mener man skal støtte familie i absolutt alt. Min personlige mening er  at man skal ta klar avstand fra familie som er voldsutøvere og kriminelle - frem til de har gjort det de kan for å samarbeide med politiet, tatt sin straff, gitt oppreisning til ofrene - og vist motivasjon for rehabilitering. 

Dette er ikke så viktig for MM tydeligvis. Det er hva shoppingtur "sier". 

Jeg tror rett og slett både  mor og sønn gir blanke

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (1 time siden):

Du svarte ikke på det jeg spurte om. Og de kan ikke "holde ham" på Skaugum. Det er vel bare han som har noen fordeler av at han bor der. Kan ikke se at det er noen fordel for familien, ihvertfall. Og definitivt ikke for rikets sikkerhet.

Jeg har svart på det.  Jeg skrev at det var ikke det jeg sa, at de skulle sperre han på skaugum.  Og henviste til at det jeg mente, var at han fikk beskyttelse mot media inne på Skaugum 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (7 minutter siden):

Du mener det sikkert ikke helt bokstavelig at Se og Hør har overvåket kronprinsesse MM og sønnen?

Ansvarlig redaktør i Journalisten slår fast at Se og Hør har bedre – og kanskje andre – kilder nær den utvidede kongefamilien enn de fleste andre medier, noe som får meg til å tenke at nok av tips og informasjon har kommet inn uten behov for overvåkning og stor anstrengelse fra Se og Hør sin side. Trolig vet de mye mer enn det som er offentliggjort. MBH har jo ikke akkurat vært diskret heller, og det har visst i årevis kommet inn plenty av tips til norske redaksjoner om hans livsførsel og omgangskrets. 

https://www.journalisten.no/det-mediene-ikke-skrev-om-marius-borg-hoiby/620285

Spørsmålet er hva som hadde skjedd hvis pressen ikke i like stor grad hadde latt ham slippe unna omtale. Færre traumatiserte unge jenter/voldsofre ville det trolig blitt i hvert fall.

Jeg har referert til boka," en dag på jobben" og der er det mye om overvåkingen og at han ikke likte det selv.  Å ja de pvervåket leiligheten hennes og hennes og haakon sin frem til de flyttet til skaugum  24/7

På et tidspunkt som av andre medier bke kalt å rase mot se og hør sin bil, men som av han som satt i bilen(skribenten av boka) sa hun knakk sammen, pga hun ønsket fred. Pga marius var syk pg de forograferte dem på vei til legevakten.  Journalisten skjønte de hadde gått for langt, og lot de få fred o moen dager 

Kan anbefales å lese eller lytte til. Fant den som lydbok på podme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...