Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

I min verden litt overdramatisk. Og legger veldig mye i noe veldig lite og ukomplisert 

Ikke enig med deg.

Men nå er  jeg, og de fleste andre, tydeligvis i en annen verden enn deg akkurat når det gjelder denne saken..

• Liker 15
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest yedi warrior
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Hvis det skulle vise seg å være sannhet i det Se&Hør skriver om oppbevaring av store mengder kokain på Skaugum, og det stemmer som MBH sa på lydopptaket om at foreldrene visste hvilke venner han hadde og hvilket miljø han tilhørte, samt at foreldrene har visst at kriminelle har hatt tilgang til Skaugum, hvor langt unna er spørsmålet om medvirkning? 

Om det er medvirkning strafferettslig eller hva det er, har jo ingenting å si. De kommer ikke til å bli etterforsket. Og kommer aldri til å bli straffet.

Gjest yedi warrior
Skrevet
Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Men kan politiet spørre kongen, om lov til å ransake? Om ikke annet for å roe spekulasjoner. De er sikkert mer forsiktige med arvegodset enn HA.

Dette har vært diskutert før. Faktum er at ingen vet, man har ikke vært i sit. som er så alvorlige at man har prøvd det spm juridisk. 

Skrevet
yedi warrior skrev (2 minutter siden):

Om det er medvirkning strafferettslig eller hva det er, har jo ingenting å si. De kommer ikke til å bli etterforsket. Og kommer aldri til å bli straffet.

Her er det norske folk helt avhengig av at den fjerde statsmakt gjør jobben sin. Ellers er jeg redd du har rett. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Glufseguri
Skrevet

MBH:

«Hun fortjente verken det som skjedde den kvelden, eller den ekstreme pågangen fra både norsk og utenlandsk presse i ettertid. Å bli forfulgt av fotografer og journalister i en tid som dette vet jeg at har vært tøft å stå i.»

Også MBH:

Bryter besøksforbud og «På det meste skal ekskjæresten ha våknet opp til flere titalls meldinger og anrop om dagen. Anropene og meldingene skal ha kommet inn på ekskjærestens telefon til alle døgnets tider etter pågripelsen i august i år.»

(sitat herfra)

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
Skrevet
Stargaze skrev (6 minutter siden):

Kanskje derfor de, og særlig MM, ikke beveger seg noe særlig utenfor Skaugum? 

Er jo ikke akkurat sånn at hun er overarbeidet med representasjonsoppdrag.

Fra å ha vært en svært lojal royalist, må jeg si at jeg beveger med mer og mer mot at vi burde ha en ny folkeavstemning. Hva er det egentlig Kongehuset bidrar med av verdiskapning?

Durek og Mette Marit har ikke akkurat gjort livet lettere for dem. Men Kongehuset fremstår som en handligslammet taus østers.

For meg som monarki-tilhenger er egentlig Durek, Märtha og MBH ganske irrelevante. Det er MM og HM vi må kunne ha tillit til. Som noen skrev tidligere virker det som om de tar lett på oppgaven, og det er den tingen i alt dette rotet som ikke går. Alt det andre kunne jeg ha oversett.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Iia skrev (40 minutter siden):

Jeg ville nok funnet en leilighet til Marius lenge før bomben sprakk i media. Jeg ville fått ham på en viss avstand allerede da han ble rundt 20 år. Problemene viste seg tidlig. Kronprinsparet har latt det gå enormt langt. Det kan hende de har gjort alt de kunne for å hjelpe Marius, men de burde etter in mening fått ham bort fra Skaugum for lenge siden. På dette tidspunktet ville det heller ikke vært vanskelig å finne bolig til ham. I dag er han ingen ønsket leietaker hos den gjengse utleier, enig i det, og det kan hende det er lurt av kronprinsparet (og Marius` far) å kjøpe en liten leilighet til ham. Det har de råd til. Ytterligere støtte og oppfølging kan de uansett gi. 

Er så veldig enig i at mye burde blitt gjort annerledes før. Nå har jo kronprinsparet det samme problem som resten av oss.. vi kan ikke gå tilbake i tid og endre ting vi har gjort feil eller ting vi angrer på. Vi kan bare påvirke fremtiden. Om Marius skal kastes ut av Skaugum nå, kan vi diskutere, men hva kronprinsparet burde ha gjort annerledes før gir ikke svar på det. 

tja, kanskje de har kjøpt leilighet til han , far kjøpt leilighet til han , eller lånt en leilighet til han av noen rike ( kriminelle ? ) venner , de var jo på innkjøp i møbelbutikk i går. For meg høres det mer ut som premie for dårlig oppførsel , og mindre kontroll. Jeg ville beholdt han på Skaugum under streng kontroll og vakthold . Er enig i at han ikke burde inn på gjestehuset på Skaugum eller få tilgang til og holde fester i hovedhuset i utgangspunktet, men det løpet er liksom kjørt.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest yedi warrior
Skrevet

TigerK skrev (1 minutt siden):

Her er det norske folk helt avhengig av at den fjerde statsmakt gjør jobben sin. Ellers er jeg redd du har rett. 

Den fjerde statsmakt, minus Se og Hør, har svikta. Man har ikke forstått hvor stor makt de kongelige har, egentlig. Jeg har hvertfall ikke forstått det. Så har vi likt kongeparet osv., laget et slags narrativ om at dette er bra og solide folk. Nøkterne, til og med. Så blir man veldig overrasket da. Er helt vilt, om man tenker på siste året feks., alt som tydeligvis kan foregå. Dvs. at alt kan ha skjedd tidligere, også.

Gjest yedi warrior
Skrevet
Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Jeg  mener det er slik at de kan straffeforfølges, hvis det vurderes dit at de har brutt med selve prinsippet, altså forutsetningene for å være kongelig. 

Jeg tror dessverre ikke. Jus-eksperter klarer ikke bli enige om hvem av kongelige som inkluderes evt. under paragraf 37 engang.

Skrevet
Spitzy skrev (15 minutter siden):

Jeg ville beholdt han på Skaugum under streng kontroll og vakthold .

Hvordan ville du gjort dette lovlig?

Hvordan mener du at kronprinsparet kan gjøre dette lovlig?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (38 minutter siden):

Ikke enig med deg.

Men nå er  jeg, og de fleste andre, tydeligvis i en annen verden enn deg akkurat når det gjelder denne saken..

Saken er at han lever og puster. Og dermed vil han normalt oppholde seg på normale steder som feks på butikken,  skobutikken, bensinstasjonen , på tur for å kjøpe seg madrass etc. Selv med livet i kriser går livet videre på sitt vis. 

Så jeg undres hvor dramatisk en madrass handel kan bli. Bare å finne popcornet skjønner jeg å vente på nye høyder av drama

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Hvordan ville du gjort dette lovlig?

Hvordan mener du at kronprinsparet kan gjøre dette lovlig?

De har jo allerede vakthold? Er det ikke lovlig/ mulig og nekte kriminelle / hells angels/ andre uvedkommende adgang på Skaugum? Og å følge med på marius og å sette strengere « husordensregler «  ? 
jeg har ikke tenkt på at dette er ulovlig nei, men i så fall hva er ulovlig ? 
du og jeg hadde kanskje hatt større problemer med vakthold for våre utleieboliger, men jeg trodde Skaugum sto i en spesiell situasjon her. Mulig jeg har missfortsått / oversett noe , i så fall hva? 

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Saken er at han lever og puster. Og dermed vil han noenalt oppholde seg på normale steder som feks på butikken,  skobutikken, bensinstasjonen , på tur for å kjøpe seg madrass etc. Selv med livet i kriser går livet videre på sitt vis. 

Så jeg undres hvor dramatisk en madrass handel kan bli. Bare å finne popcornet skjønner jeg å vente på nye høyder av drama

Men livet for ofrene hans går ikke videre før saken er overstått, derfor fremstår det respektløst at han trenerer saken og lever som før

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Men livet for ofrene hans går ikke videre før saken er overstått, derfor fremstår det respektløst at han trenerer saken og lever som før

De kjøper nok madrass de også om de trenger en. Forhåpentligvis helt udramatisk og uten journalister på slep

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest yedi warrior
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Saken er at han lever og puster. Og dermed vil han noenalt oppholde seg på normale steder som feks på butikken,  skobutikken, bensinstasjonen , på tur for å kjøpe seg madrass etc. Selv med livet i kriser går livet videre på sitt vis. 

Akkurat som MM og MBH må shoppe ting de trenger, selv. Det er show off. Se så godt forhold mor og sønn har. At livet er fint. Saken ikke så alvorlig at det knekker dem. Osv. 

Skrevet
yedi warrior skrev (Akkurat nå):

Akkurat som MM og MBH må shoppe ting de trenger, selv. Det er show off. Se så godt forhold mor og sønn har. At livet er fint. Saken ikke så alvorlig at det knekker dem. Osv. 

Omg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (31 minutter siden):

For meg som monarki-tilhenger er egentlig Durek, Märtha og MBH ganske irrelevante. Det er MM og HM vi må kunne ha tillit til. Som noen skrev tidligere virker det som om de tar lett på oppgaven, og det er den tingen i alt dette rotet som ikke går. Alt det andre kunne jeg ha oversett.

Enig med deg. Så jeg forventer at de kommer med noe, den dagen de kan. Skjønner at det ikke er riktig tid og rom for det nå. Men kommer det ingenting da de kan. Da blir jeg svært skuffet

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
yedi warrior skrev (4 minutter siden):

De gjør det for å demonstrere for folk - det er bare så provoserende. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...