Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Doris Becker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror dessverre MBH bare vil ha minst mulig straff. Og der er advokaten flink. Og det vil drøye og drøye. Noe som også antagelig er i MBH sin interesse. Han bryr seg ikke om å bli likt, eller om kongefamilien. 

Jeg tror også at MBH bare vil ha minst mulig straff.

Men jeg tror denne advokaten vil virke mot sin hensikt for MBH.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sefanja skrev (9 minutter siden):

Tror ikke du skal ha noen forventninger om det. Du blir veldig skuffet hvis du tror Kong Harald eller Jonas tør å gå ut i offentligheten å kritisere sine egne

Jeg skjønner hva du mener. Samtidig; hvem er deres egne? Er det egentlig ikke vi, folket?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sefanja skrev (7 minutter siden):

Målet til en forsvarsadvokat er alltid at klienten skal bli frifunnet. Jeg tror han blir det.(dessverre)

Jeg tror ikke MBH blir frifunnet, til det er denne saken altfor omfattende og alvorlig.

Hvor mye straff han får, det er et vanskeligere spørsmål.

• Liker 23
  • Nyttig 3
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)
Kønn skrev (2 timer siden):

Det er bare en som bør skamme seg og det er MBH. Mediedekningen er som forventet gitt hvordan han oppfører seg. Rettsapparatet og pressen har ulike roller og begge må selvfølgelig gjøre jobben sin. Media kommer helt sikkert til å evaluerte seg selv når en eventuell dom foreligger. 

Jeg er faktisk mere opptatt av det rundt MBH. At det er mye rundt ham som har fått gå veldig langt uten kontroll. Som er voksne og utdannede folk, som ikke har rusproblemer, og kognitiv handicap som følge av det. Så er det jo politiet, mye som er merkelig. Pressen. Osv. Altså, MBH skal jo straffes slik andre som har gjort ugjerninger skal (ofte ikke). Men det vi vet han har gjort nå, er ikke veldig uvanlige lovbrudd.

Kanskje man kan nytte saken konstruktivt, også. I forhold til hvor mange som domfelles i slike saker. Hvilke straffenivå det er presedens å legge seg på. De er jo ofte sjokkerende lave, straffeutmålingene.

Endret av yedi warrior
Tillegg som var glemt
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 10
Skrevet
Leonaen skrev (3 timer siden):

Jeg svarer her jeg. Om dette var min sønn, av hensyn til andre familiemedlemmer (søsken), så hadde jeg nok bedt sønnen min flytte ut og vekk. Hvor vet jeg ikke. Men jeg hadde ikke tillatt en sønn på min eiendom med tilhørende kriminelle på fest, som stjeler og styrer. Ett sted går grensa. Jeg elsker mine barn. Men jeg hadde ikke tillatt noe slikt. 

Jeg synes ikke « hvor vet jeg ikke» var noe svar, når det var det jeg spurte om.

nei, jeg hadde heller ikke « tillatt « noe slik, men det som har skjedd har skjedd og det pågår nå etterforskning . Jeg har ikke like stor tro på at de kriminelle festene på Skaugum vil fortsette i tiden framover under etterforskningen , og derfor forstår jeg om de vil ha han der under oppsyn. Jeg lurer på hvor han skal bo om han kastes ut, og forslagene har har vært at de kan kjøpe en leilighet til han, og nå forslaget « hvor vet jeg ikke « . 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest yedi warrior
Skrevet
Doris Becker skrev (3 minutter siden):

Blir ikke rare straffen, og han slipper å sitte inne. Så kan man håpe han blir rusfri, og bryter med det tunge kriminelle miljøet. Men valg av advokat, og det vi har sett til nå, tyder ikke positivt.

Det spørs jo dette med vold i nære relasjoner, om det blir tiltale som i siktelse. Og om de klarer å legge frem bevis som er gode. Drapstruslene, alvorsgrad i de.

Skrevet
LullaSkrulla skrev (22 minutter siden):

Det var innslag om kronprinsparet på Dagsrevyen i går. Da besøkte de «bybonde» i Oslo. 

Okei, skal se om jeg finner det da. Takk for svar 😊

• Liker 1
Skrevet
Kønn skrev (2 timer siden):

De ønsker muligens å ha kontroll på han som du skriver, men synes du de har lyktes særlig med det? Han der tror jeg ingen har  spesielt kontroll på verken nå eller tidligere, selv om de har latt han bo på deres eiendom. Dessuten har han det siste året vært mer eller mindre på reise med x og surfebrettet sitt. USA og div destinasjoner der det er flotte bølger å surfe i.   

Nei, de har på ingen måte lykkes med det. Hva de har visst og hva de evt har lukket øynene for vet vi ikke, men de kan ikke fortsette og lukke øynene . Derfor tror jeg kontrollen blir strengere . Og at alternativet , at han flytter inn hos kriminelle venner virker skremmende med mindre mulighet for kontroll. 

skjønner ikke hvor han har vært med surfebrettet sitt det siste året har med Skaugum og gjøre . 

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
Skrevet
Spitzy skrev (Akkurat nå):

Nei, de har på ingen måte lykkes med det. Hva de har visst og hva de evt har lukket øynene for vet vi ikke, men de kan ikke fortsette og lukke øynene . Derfor tror jeg kontrollen blir strengere . Og at alternativet , at han flytter inn hos kriminelle venner virker skremmende med mindre mulighet for kontroll. 

skjønner ikke hvor han har vært med surfebrettet sitt det siste året har med Skaugum og gjøre . 

Er nok ett kontrollbehov hos spesielt MM, som gjør at han bor på Skaugum ja. Men han har jo jobbet og reist mye da. Om han jobber med å selge kokain, så er jo det også en jobb.

• Liker 1
Gjest yedi warrior
Skrevet (endret)
Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Har gått gjennom en del saker, og det er veldig lave straffer altså... Helt groteskt lavt straffenivå, og skyhøy bevisbyrde! De kan bevise at han bodde med Snekkestad, men så spørs det hva de kan bevise av vold. Haukland tror jeg ikke det blir noe ut av dessverre. Kroppskrenkelsen kan ramme litt, hvis skadene kan dokumenteres av sykehuset. Hvis de kan bevise mer enn "klaps med flat hånd". Vet ikke om de kan legge uttalelsen hans til grunn, eller opptaket, mulig det ikke kan føres som bevis. Drapstruslene tror jeg ikke det blir noe ut av.

Ja det er latterlige straffer ofte. Og veldig få domfelte i slike saker. Men MBH lot sjansen gå fra seg med frivillig forklaring, og strafferabatt der. Men typisk at man kommer med et behandlingsopplegg, kan de behandles under straffetiden.

Ps. Dette med påstand om "klaps med flat hånd" kan vitne om at MBH har vært borti/ opplevd lignende tidligere. At han har pæiling på hvordan vold blir straffet. Veldig kalkulert utsagn.

Endret av yedi warrior
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Ja, han virker dreven. Flat hånd gir vel lavere straff og det setter ikke merker. 

Kvelte han henne ikke da? Hvorfor havnet hun på sykehus og ble sykmeldt?  Og første gang var det foran vitner?

Mulig han er dreven , men ikke som i « smart « dreven . 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Spitzy skrev (7 timer siden):

Hvor ville du bedt han flytte om han var din sønn? Snakker du kaste ut så han kan flytte inn til kriminelle venner, eller oppfordre til og gå på visning på egen hånd ( lite sannsynlig med noe hell der) ? 

Jeg ville nok funnet et nytt sted å bo til ham og betalt leien eller deler avd en. En leilighet et sted, ikke på Skaugum.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Iia skrev (8 minutter siden):

Jeg ville nok funnet et nytt sted å bo til ham og betalt leien eller deler avd en. En leilighet et sted, ikke på Skaugum.

Da tror jeg du måtte gå privat ( kriminelle venner? ) for hvem vil leie ut til han etter at det kjent at han skylder 300 000 for skadene på Frogner og tilbakehold av depositum der? 

• Liker 2
Gjest yedi warrior
Skrevet
Iia skrev (7 minutter siden):

Det virker ikke som han skammer seg så veldig, at han liksom føler for å skjule seg på noen måte. Slik ganske mange ville gjort. Utlandet, kanskje. Og der tror jeg vi nordmenn har vært naive. At vi har tenkt de kongelige med familie kanskje er folkelige. Dette tenker jeg er overklasse-entitlement. Og der har alle overrasket meg hvertfall, siste året.

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Gjest NordreSving
Skrevet

@Spitzy

Det er et interessant spørsmål du stiller i forhold til hva man som forelder selv ville gjort. I så fall må jeg forutsette at jeg har den dobbeltrollen som kronprinsesse OG mor til en rusmisbruker. 

Jeg tenker at for «sønnen min» så bidrar jeg med sosial kapital ved å la ham bruke tilknytningen til Kongehuset og mitt hjem som en billett inn i kriminelle miljøer. Alle skjønner at grunnen til at han inviterer til fest i hovedhuset på Skaugum i stedet for sitt eget hus, gir en ekstra dimensjon. Deretter så er det store spørsmålet om han setter mine andre barn, min ektefelle i fare rent sikkerhetsmessig. Så er spørsmålet hvorvidt han gjør det ubehagelig for de som jobber for oss. Sett opp mot dette må jeg vurdere sønnens behov for å ha et sted å bo og for å kunne holde øye med ham. Min hovedtanke ut fra sønnen min sitt behov ville vært å få ham til å endre livsførsel da rusmisbruk og kriminalitet ikke er ønskelig. I sum, med bakgrunn i dette, er det i alle fall sikkert at jeg ville stoppet tilgangen til hovedhuset. Og jeg ville ha gitt de ansatte beskjed at sønnen min ikke fikk ha besøk på vår eiendom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...