Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bestemoren skrev (5 minutter siden):

Overskrift: «Opplysninger til Nettavisen: Høiby skal ha sendt drapstrussel til mann midt på natten.

Ifølge politiet skal Marius Borg Høiby ha sendt meldingen fra sitt hjem på Skaugum, hvor han bor i nærheten av boligen til kronprinsparet.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-skal-ha-drapstruet-til-mann-midt-pa-natten-fra-boligen-pa-skaugum/s/5-95-2037012

Er det en sjalusisak?

Virker som noe en 17 åring kunne gjort og sagt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (7 timer siden):

MBH sitt personlige rusbruk og eventuelle diagnoser er ikke av interesse. Kun hvordan politiet og kongehuset og flere rundt har latt han begå kriminelle handlinger uten at det har  fått konsekvenser, etter å ha observert det i over 10 år. Hvordan de kan ha latt tunge kriminelle ferdes på deres eiendom, filme, stjele og nyte godt av økt sosial kapital. Han er en voksen mann. Rus og diagnoser kan ikke forklare noe av det han nå er siktet for. Og han burde vært siktet for mer. Politiet kan fortelle om store mengder av narkotika, som de mener ikke kan ha vært bare til eget bruk. Han er del av et tungt kriminelt miljø, som distribuerer store mengder narkotika, og hvitvasker pengene.
Som Farahmand sa det: 

"Vi lever i en tid der samfunnet med nebb og klør prøver å nedkjempe kriminelle nettverk. At kjente kriminelle er en del av omgangskretsen til mennesker som identifiseres med kongehuset og er en del av kronprinsfamilien, bidrar til å redusere troverdigheten til denne institusjonen. Videre kan dette bidra til å gi disse kriminelle et nettverk og anerkjennelse som reduserer forståelsen av alvorlighetsgraden i de kriminelle handlingene de begår."

En uttalelse angående dette, og hvordan det kan ha foregått i 10 år må vi få. Kronprinsparet kan ta en pause i sitt arbeid inntil dette er gjort. Flaut hvordan de nå fremstår. 

Det er ting som du skriver om her som drukner i spekulasjons- og hatdebatten som foregår i tråden. Og når så mange velger å stadig komme med påstander som vi foreløpig ikke vet noe om (f.eks. hva kronprinsparet har gjort og ikke) så drukner det som er viktig i denne saken, som jeg skrev om tidligere.

Jeg skrev om hans rusbruk og ev. diagnoser for å forhåpentligvis vise at mye av det som mange i tråden påstår og forventer av bl.a. kronprinsparet, det vet vi ikke noe om enda, og andre ting er som regel nesten umulig for pårørende å få gjort noe med.

Men så lenge diskusjonen fortsetter med falske påstander, spekulasjoner så vil det viktig i tråden drukne. Det ser vi på mange saklige og konstruktive innlegg i tråden, de vil ikke spekulantene forholde seg til, fakta og følgene av disse interesserer dem ikke nok, de vil ha underholdning. Men da overser de også det som er viktigst i denne saken.

Ellers enig i alt du har skrevet. Det at kronprinsparet valgte å ikke gå tidlig ut med en pressemelding og ta avstand fra vold m.m. og be om forståelse for at de ikke kunne kommentere saken før etterforskning var ferdig - da hadde dette mest trolig blitt respektert. Det at de har valgt å ikke gjøre dette, det gjør at det vil kreves mer og mer og mer av dem for hver uke som går uten at de kommenterer dette offisielt. De to har nå satt seg i den situasjonen de nå er i, hvor alt de "tar" i av sine vanlige jobber ikke får oppmerksomhet, fordi de to med sin nærmest totale unnvikenhet gjør at alt fokus blir på dem og det som for folket og pressen blir en uforståelig taushet. De to må forstå at det å gå offentlig ut og ta avstand fra vold, narkotika og kriminalitet, det er ikke å ta avstand fra MBH - tvert imot!

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest yedi warrior
Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Det er ting som du skriver om her som drukner i spekulasjons- og hatdebatten som foregår i tråden. Og når så mange velger å stadig komme med påstander som vi foreløpig ikke vet noe om (f.eks. hva kronprinsparet har gjort og ikke) så drukner det som er viktig i denne saken, som jeg skrev om tidligere.

Jeg skrev om hans rusbruk og ev. diagnoser for å forhåpentligvis vise at mye av det som mange i tråden påstår og forventer av bl.a. kronprinsparet, det vet vi ikke noe om enda, og andre ting er som regel nesten umulig for pårørende å få gjort noe med.

Men så lenge diskusjonen fortsetter med falske påstander, spekulasjoner så vil det viktig i tråden drukne. Det ser vi på mange saklige og konstruktive innlegg i tråden, de vil ikke spekulantene forholde seg til, fakta og følgene av disse interesserer dem ikke nok, de vil ha underholdning. Men da overser de også det som er viktigst i denne saken.

Ellers enig i alt du har skrevet. Det at kronprinsparet valgte å ikke gå tidlig ut med en pressemelding og ta avstand fra vold m.m. og be om forståelse for at de ikke kunne kommentere saken før etterforskning var ferdig - da hadde dette mest trolig blitt respektert. Det at de har valgt å ikke gjøre dette, det gjør at det vil kreves mer og mer og mer av dem for hver uke som går uten at de kommenterer dette offisielt. De to har nå satt seg i den situasjonen de nå er i, hvor alt de "tar" i av sine vanlige jobber ikke får oppmerksomhet, fordi de to med sin nærmest totale unnvikenhet gjør at alt fokus blir på dem og det som for folket og pressen blir en uforståelig taushet. De to må forstå at det å gå offentlig ut og ta avstand fra vold, narkotika og kriminalitet, det er ikke å ta avstand fra MBH - tvert imot!

Helt ærlig er det kanskje best at de er helt stille. De er i en umulig situasjon nå. Slik som da Marius sendte ut uttalelse offentlig via statskanalen. Mange eksperter hyllet han. Og vi folket krevde det. Og så ble dette utgangspunktet for hele mediedekningen. For da erkjente MBH å ha gjort det siktelsen (da) gikk ut på. Han ble dermed fritt vilt, og man kunne skrive det man ville - før noen dom i retten. Jeg misunner de ikke. Stakkars folk.

Skrevet
yedi warrior skrev (Akkurat nå):

Helt ærlig er det kanskje best at de er helt stille. De er i en umulig situasjon nå. Slik som da Marius sendte ut uttalelse offentlig via statskanalen. Mange eksperter hyllet han. Og vi folket krevde det. Og så ble dette utgangspunktet for hele mediedekningen. For da erkjente MBH å ha gjort det siktelsen (da) gikk ut på. Han ble dermed fritt vilt, og man kunne skrive det man ville - før noen dom i retten. Jeg misunner de ikke. Stakkars folk.

Jo. Men ha  sa at han skulle forklare seg for politiet da. Noe han aldri har hatt til hensikt å gjøre og enda nekter.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (1 time siden):

De ønsker muligens å ha kontroll på han som du skriver, men synes du de har lyktes særlig med det? 

Jeg kan forstå behovet for i det minste forsøke å ha en viss kontroll med en rusavhengig og utagerende sønn ved å la ham bo hjemme, men etter såpass lang tid burde de for lengst innsett at dette ikke er løsningen og at de har bommet nokså kraftig her. Og som noen vel også påpekte tidligere i tråden; fagfolk flest anbefaler ikke at mennesker som ruser seg bor sammen med kjernefamilien når det blåser som verst.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Spitzy skrev (5 timer siden):

Du svarte egentlig ikke på det jeg spurte om. Marius er jo i prinsippet utenfor deres hjem, men på deres eiendom.  det vi ikke vet er om han har en form for leiekontrakt ( som gjør det vanskelig og lovlig tuppe han ut) eller om han ikke har det, og de i prinsippet kunne leid en kontainer og hevet tingene hans i og satt utenfor porten og skiftet lås . 
ok, though love er fint , og det kunne det kanskje blitt gjort mer av tidligere, men i situasjonen vi er i nå? Hvis de har mulighet til og kaste han ut nå, midt under etterforskningen , hva da? Han er neppe populær på leiemarkedet . Han blir ikke boende på gata , han har venner . Så hvor havner han? Nei, pressen blir ikke stille av at han blir kastet ut og bor på ukjent adresse, og i saken slik den står nå kan jeg skjønne at de vil ha så mye tilsyn med han som det er mulig med en voksen sønn.  Bedt han flytte og ta tak i livet sitt tidligere ? Ja. Nå er det jo forsåvidt nytt at han ikke har jobb , så jeg  syntes  det var innafor at fikk leie hos de når han var lærling , men hvis de har visst om alt dette andre burde de ikke latt han leie der i disse årene nei . I dag? Jeg kan ikke fatte hva og kaste han ut under medietrykket og etterforskningen skal være godt for . Det kan vente til han er ferdig med og spikre paller eller hvor pokker dette ender .  

Enig. Det er i tillegg også et sikkerhetsaspekt for Kongehusets medlemmer i dette, all den tid tunge kriminelle miljøer lett kan bruke MBH for å true eller presse dem.

Og å kaste ham ut nå som både pressen og sosiale medier går bananas (ser bare denne tråden), det er oppskriften på en tragedie, for da kastes han i praksis trolig rett i armene på de kriminelle.

Nå trenger han støtte. Han får det tydeligvis også hjemme. Jeg håper han både setter pris på det og greier å bruke den støtten på en måte slik at han kan bli rusfri og for alltid holde seg unna kriminelle og narkotiske miljøer.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Spitzy skrev (4 timer siden):

Jo jeg mener det er et problem . Jeg mener at det hadde vært problem i en leilighet de eier og leier ut til Marius også. Der hadde de også hatt mindre kontroll ( nå tenker jeg på i dag og framover , ikke hva de har gått glipp av eller bevisst oversett på Skaugum tidligere ) . Derfor ser jeg ikke hensikten med og flytte problemet nå under etterforskningen .

jeg ser poenget med førstegangstjeneste og vise gardist fingern osv , men det blir jo fortid uansett. Blir han ikke holdt øye med på Skaugum nå ? Jeg ser et problem med alt som har skjedd , men er ikke overbevist om at og kjøpe en leilighet til han nå hadde løst så mye . Han burde selvsagt ikke flyttet inn på Skaugum i utgangspunktet, men det er ikke mulig og endre. 

Dersom du hadde sett hvordan det kan ruinere familier å ha en rusavhengig boende i nærheten, så tror jeg ikke du hadde sagt det du sier. 

De aller fleste foreldre krever at barna holder seg rusfrie i foreldrenes hjem - og dersom de ikke overholder det så er det rett ut. 

Jeg har sett familier gå i oppløsning, søsken har måttet flytte til en annen kant av landet, foreldre blir skilt av forskjellige grunner: noen er uenige om hvordan de skal behandle den rusavhengige andre er utslitt og innlagt i psykiatrien selv. 

Når foreldrene ender opp slik så er de ikke lenger i stand til å hjelpe hverken sitt rusavhengige barn eller friske søsken.

Skrevet
Doris Becker skrev (25 minutter siden):

Gangster-advokat, nå "instagram-influenser-advokat".

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/apen-hoiby-krangel-viser-et-darlig-menneskesyn/17034447/

"I Instagram-innlegget stiller forsvarer Bratlien følgende spørsmål: «Hadde det gått raskere om bistandsadvokatene var mer diskré?» 

De rundt 500 følgerne hans får også anledning til å svare «Ja» eller «Nei» på spørsmålet."

Han elsker mediedekningen.

Elden svarer:

«Hvis det er slik at forklaring tok ekstra lang tid fordi han, etter å ha hørt bistandsadvokatene si at dette er en belastning, og dermed visste hvordan fornærmede hadde det i ventetiden, viser det et dårlig menneskesyn», skriver Elden til TV 2. 

Noen burde åpne MBHs øyne og få ham til å innse at denne advokaten han har valgt seg ikke gjør noe bra for ham!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Her har jeg ikke fulgt med, hvor kan jeg se dette?

Det var innslag om kronprinsparet på Dagsrevyen i går. Da besøkte de «bybonde» i Oslo. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest yedi warrior
Skrevet
Doris Becker skrev (26 minutter siden):

Gangster-advokat, nå "instagram-influenser-advokat".

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/apen-hoiby-krangel-viser-et-darlig-menneskesyn/17034447/

"I Instagram-innlegget stiller forsvarer Bratlien følgende spørsmål: «Hadde det gått raskere om bistandsadvokatene var mer diskré?» 

De rundt 500 følgerne hans får også anledning til å svare «Ja» eller «Nei» på spørsmålet."

Han elsker mediedekningen.

Elden svarer:

«Hvis det er slik at forklaring tok ekstra lang tid fordi han, etter å ha hørt bistandsadvokatene si at dette er en belastning, og dermed visste hvordan fornærmede hadde det i ventetiden, viser det et dårlig menneskesyn», skriver Elden til TV 2. 

Las over en gang til . Tenker at Ulf A. Andersen i Se og Hør har helt rett, at Bratlien ikke duger som advokat i denne saken. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (17 minutter siden):

Han må komme seg i avhør! Og kronprinsparet kan komme seg hjem. 
Skulle tro han var en slags utagerende, narkoman Fleksnes. Slik jeg ser det er han høyst oppegående og kalkulerende. I tillegg til å være del av et tungt kriminelt miljø, som han nettopp satt sammen med på en hytte og "chilla", mens ofrene venter på at han skal avklare hvordan han stiller seg til de alvorlige siktelsene.

Helt enig, han skulle latt seg avhøre for lenge siden!

Men som jeg nettopp skrev, han burde også bytte advokat, for den advokaten han har gjør virkelig ikke noe bra for MBH og hans sak.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
LullaSkrulla skrev (2 timer siden):

Jeg er ganske sjokkert over hvordan kronprinsparet oppførte seg ovenfor pressen i går. En slik oppførsel hadde jeg virkelig ikke trodd om dem, og med Märtha sin jaging av pressen i bryllupet friskt i minnet, ble det ganske likt. Vi kan ikke la oss bli behandlet slik av dem og jeg er enig med flere her som sier at nå må politikere/regjeringen komme på banen. Evt kongen.

Tror ikke du skal ha noen forventninger om det. Du blir veldig skuffet hvis du tror Kong Harald eller Jonas tør å gå ut i offentligheten å kritisere sine egne

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Helt enig, han skulle latt seg avhøre for lenge siden!

Men som jeg nettopp skrev, han burde også bytte advokat, for den advokaten han har gjør virkelig ikke noe bra for MBH og hans sak.

Målet til en forsvarsadvokat er alltid at klienten skal bli frifunnet. Jeg tror han blir det.(dessverre)

• Liker 4
Skrevet
Doris Becker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror dessverre MBH bare vil ha minst mulig straff. Og der er advokaten flink. Og det vil drøye og drøye. Noe som også antagelig er i MBH sin interesse. Han bryr seg ikke om å bli likt, eller om kongefamilien. 

Jeg tror også at MBH bare vil ha minst mulig straff.

Men jeg tror denne advokaten vil virke mot sin hensikt for MBH.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sefanja skrev (9 minutter siden):

Tror ikke du skal ha noen forventninger om det. Du blir veldig skuffet hvis du tror Kong Harald eller Jonas tør å gå ut i offentligheten å kritisere sine egne

Jeg skjønner hva du mener. Samtidig; hvem er deres egne? Er det egentlig ikke vi, folket?

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...