Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

I ene lydopptaket kan vi høre politiet unnskylde han også. 

«Altså, du er født inn i en litt sånn fucka rolle, ikke sant? Vi kan være så enige?»
«Du er egentlig en alminnelig gutt. Og så blir moren din den hun er. Og så har du halvsøsken som har den rollen de har. Og så er du, kall det en alminnelig gutt, med et sjukt vedheng, ikke sant? Jeg hadde syns det hadde vært helt fucka».

Synes det er merkelig å hevde at han er mer utsatt enn andre, med tanke på at han har hatt dette frikortet fra pressen og vært beskyttet i så høy grad. Men det gir innblikk i hvordan han kanskje kommer til å  henge alt på den knaggen...

Jeg synes det er en rar uttalelse. For det første ble han ikke født inn i det der. For det andre bør Politiet vite at det er slettes ikke sikkert at det hadde gått noe bedre med han hvis MM aldri hadde møtt HM. Når det er rusmisbruk og kriminalitet på begge sider av familien så har barnet dårlige odds. Her har MM fått en stefamilie som fungerer mye bedre og som tilsynelatende bryr seg om han. Jeg tror det veier opp for eventuelle ulemper mht mediebelastning og småsøsken med enda flere privilegier enn han.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
Istapp skrev (7 minutter siden):

Kongen og dronningen bør vise handlekraft og fjerne titler og oppgaver hos sine arvinger! Det er null og nada verdighet, kongelighet osv igjen hos noen av etterfølgerne til kongeparet. Og vi har noen politikere i dette landet som er like tause og tafatte som kongeparet ift det som foregår i kongeparet aller nærmeste familie. Monarkiet i Norge er blitt et sirkus og en stor vits, men ingen politiker tør å fremme et eneste ord om at det kanskje er tiden nå for en folkeavstemning; Er det dette vi i Noge vil ha, til å representere oss, i fremtiden?

Det er ikke mye kongelig og høyhetlig igjen. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Veldig rar samtale. Som om de har blitt lagt ord i munnen på. Dumt de ikke var like greie med gardistene som ble tatt for å røyke hasj. Der tok de til og med hårprøver av dem, for å tvinge/lure fram en tilståelse!

Høres ut som ett av to. Info de sitter på, eller noe foutintatt tanke om hans situasjon.  

Iht dame situasjonen hans  høres det egentlig ut som at det er mye sjalusi der iallefall.  Så kanskje det er noe i det?

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er en rar uttalelse. For det første ble han ikke født inn i det der. For det andre bør Politiet vite at det er slettes ikke sikkert at det hadde gått noe bedre med han hvis MM aldri hadde møtt HM. Når det er rusmisbruk og kriminalitet på begge sider av familien så har barnet dårlige odds. Her har MM fått en stefamilie som fungerer mye bedre og som tilsynelatende bryr seg om han. Jeg tror det veier opp for eventuelle ulemper mht mediebelastning og småsøsken med enda flere privilegier enn han.

Veldig rar. Han er ikke født inn i dette, det var morens valg for han. Pga det valget har han hatt privilegier andre ikke har, og fripass, diplomatpass og antageligvis puter under både armene og beina. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet

Vedrørende debatten om Marius Borg Høiby og pressedekningen, så tenker jeg at den har flere sider. Og jeg er enig med denne uttalelsen:

Fra https://www.vg.no/nyheter/i/OoExab/ekspert-om-mediedekningen-rundt-marius-borg-hoeiby-bekymret

"Mediekritiker Anki Gerhardsen synes det er åpenbart at saken må omtales.

– Men det er vanskelig å være bastant på om dette har gått for langt eller ikke, saken har åpenbar offentlig interesse. Det handler fort om monarkiets legitimitet. Det er vanskelig å få en god og grundig diskusjon på slike ting om man ikke har kunnskap om hva som gjør at tilliten til monarkiet forvitrer, sier hun."

Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Nei, det kan hende at han hadde blitt narkoman allikevel - MEN han hadde ikke ødelagt et helt kongehus som nå og han hadde ikke holdt seg med fiffen på Oslo vest - dersom det er sammen med de han startet sin ruskarriere med kokain. 

Det er skaden han (og MM) har påført kongehuset som er skandalen her. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Nei, det kan hende at han hadde blitt narkoman allikevel - MEN han hadde ikke ødelagt et helt kongehus som nå og han hadde ikke holdt seg med fiffen på Oslo vest - dersom det er sammen med de han startet sin ruskarriere med kokain. 

Det er skaden han (og MM) har påført kongehuset som er skandalen her. 

Nå antar jeg hverken hun eller de andre kongelige er synske, og skulle klare å se inn i spåkulen hva marius skulle påføre dem i fremtiden. 

Det finnes andre bonusbarn og "uekte barn" (ufyselig ord) i andre  kongehus uten slik oppførsel .

Kong charles har vel to bonus barn. De er voksne da

• Liker 2
Skrevet
Doris Becker skrev (3 minutter siden):

Og skal man adressere noe, så må det heller være farens påvirkning, og onkelens, på MM sin side. Der begge  er dømt for vold,  faren også for oppbevaring av  50 gr kokain, samt promillekjøring! Og MBH ble så tatt under vingene til en venn av ham, i London, en mann som er dømt for hvitvasking, og har samme forbindelser som det kriminelle nettverket rundt MBH. Det er "fucka". 

Det virker som om vi også kan adressere litt til moren, MM. Når hun presterer å ta imot HA-medlemmer på Skaugum så har hun misforstått sin rolle som mor. Vi skal opptre som foreldre og ikke som kompiser.

Rusavhengighet betegnes som en sykdom og da stilles det enda større ansvar på pårørende. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (38 minutter siden):

Rar uttalelse og merkelig språk. Er det ment som et « kompisspråk « for og få han på gli ved og bli møtt med en slags forståelse? Vet ikke. 
uansett, han er ikke født i det nei. Vokst opp i det ville være mer riktig. Sannsynligvis husker han ikke det vanlige livet han en gang hadde. Jeg forsåvidt helt enig i at rollen hans er « fucka «. Hva som veier opp for hva vil uansett være individuelt. Det er klin umulig og vite hvem Marius hadde vært i dag i en annen familiesituasjon,  men vi begynner og se hvem han har blitt i den ‘ fucka ‘ rollen. 

Endret av Spitzy
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så den segway-videoen hvor en fyr kjører inne i kronprinsparets private hjem. Fy søren dette er bare trist, synes jeg. Fryktelig trist for kronprinsparet, og det viser hvor lite kontroll de har hatt og de har sikkert slitt noe voldsomt med Borg Høiby. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Spitzy skrev (58 minutter siden):

Rar uttalelse og merkelig språk. Er det ment som et « kompisspråk « for og få han på gli ved og bli møtt med en slags forståelse? Vet ikke. 
uansett, han er ikke født i det nei. Vokst opp i det ville være mer riktig. Sannsynligvis husker han ikke det vanlige livet han en gang hadde. Jeg forsåvidt helt enig i at rollen hans er « fucka «. Hva som veier opp for hva vil uansett være individuelt. Det er klin umulig og vite hvem Marius hadde vært i dag i en annen familiesituasjon,  men vi begynner og se hvem han har blitt i den ‘ fucka ‘ rollen. 

Det uthevede: Nei, det vet vi jo ikke.

Dermed er det en liten indikasjon på hvor håpløst, problematisk og lite opplysende det er å publisere slike lydopptak uten fullstendig kontekst, lekket av noen som kan ha (eller ikke) agendaer vi ikke kjenner til for å sende opptaket til Se og Hør. 

• Nyttig 4
Skrevet
Eyr skrev (4 minutter siden):

Ingen uttalelse idag heller gitt… 

IMG_4758.png

Det er så skammelig at jeg får ikke sagt det. 
For noen folk. 

Skrevet

Jeg har sagt det før i tråden her, og sier det igjen. Var det ingen av slottets rådgivere som var noenlunde våkne og oppegående da nyheten om "jeg slo deg bare litt med flat hånd" og "16.00" kom opp? 

Det kan da ikke være mulig å tro at det ville fungere å sitte stille i båten og vente til alt går over, så lenge Kronprinsparet har visst hvor mye grums som ligger klart til å løftes opp og ut i media? 

Jeg tror at Se&Hør foreløpig bare har smelt av noen små kinaputter. Bomben(e) de sitter på, har foreløpig ikke gått av. 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Gjest NordreSving
Skrevet

Vedr belastning for ofrene så kommer vel den fra flere kantet. Hvorav MBH står for flertallet. 
- Først av alt belastningen ved å være sammen med en mann som bedriver psykisk og fysisk vold. 
- Så at sakene ble offentlig, og det er verdt å merke seg at både JS og NH selv gikk offentlig ut i sine kanaler. 
- Pressedekningen, som pr nå er hovedsaklig Se og Hør.

- Og så ventetiden på at MBH går i avhør. Her har det vært flere artikler hvor bistandsadvokatene har uttalt seg om dette. 

Det er pussig at man velger å utelukkende trekke frem mediedekningen som belastende, når MBH sine handlinger også er definert som belastende. 

Personlig tror jeg at medietrykket er bra for saken og sjansen for at ofrene oppnår rettferdighet. Vi sitter med fasit på konsekvenser av manglende mediedekning pr nå. Og så er det også verdt å merke seg at mediedekningen forhåpentligvis har gjort alle fremtidige potensielle kjærester klar over hva som kan bli konsekvensen av å innlede et forhold med MBH. Bare det i seg selv er grunn god nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...