Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Maud-1919 skrev (9 timer siden):

Før dette skjedde var jeg tilhenger av monarkiet. Nå tenker jeg bare at de er en håpløs familie i fine klær og store hus. De burde skjemmes over hvor dårlig de har håndtert dette, både privat og offentlig. 

Dette kunne jeg skrevet selv.

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et fandens sirkus! Men nå er det da blitt så mye og så alvorlig at også andre enn et visst sladreblad må ta litt ansvar her for å rydde opp og sette fokus på alle uregelmessighetene/galskapen?! Dette handler ikke lenger bare om den konkrete politisaken mot MBH, her må da flere kalles inn på teppet og bes om å redegjøre for hvordan dette kan ha gått så innmari galt? Politikere, andre, dette kan man da ikke bare sitte og se på lenger?

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette trodde jeg aldri jeg skulle si: Kudos til Se&Hør, det er nesten så man vurderer et abonnement. 

• Liker 33
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (7 minutter siden):

For et fandens sirkus! Men nå er det da blitt så mye og så alvorlig at også andre enn et visst sladreblad må ta litt ansvar her for å rydde opp og sette fokus på alle uregelmessighetene/galskapen?! Dette handler ikke lenger bare om den konkrete politisaken mot MBH, her må da flere kalles inn på teppet og bes om å redegjøre for hvordan dette kan ha gått så innmari galt? Politikere, andre, dette kan man da ikke bare sitte og se på lenger?

Jeg vil tro ingen som ønsker beholde sin politiske rolle ønsker ta i dette med ildtang en gang, heller ikke noen "helt i toppen" av politiet ønsker være de som står frem som ansvarlig for å "ta en forebyggende prat" så hvorfor skal noen andre ansvarlige mennesker gjøre det?
Ingen av de "rike foreldrene" står frem, ingen av de "ikke kriminelle" heller - de sitter alle helt stille i båten og håper den vil drive i land av seg selv.. 
Feigt men forståelig, ingen ønsker begå sosialt selvmord ved å stå frem i denne saken som ikke alt har en litt "grumsete fortid" selv.

Jeg er enig i at det er et sabla sirkus etterhvert og når man tror det ikke kan bli verre så blir det jaggu meg det. 

Endret av Carrot
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tro ingen som ønsker beholde sin politiske rolle ønsker ta i dette med ildtang en gang, heller ikke noen "helt i toppen" av politiet ønsker være de som står frem som ansvarlig for å "ta en forebyggende prat" så hvorfor skal noen andre ansvarlige mennesker gjøre det?
Ingen av de "rike foreldrene" står frem, ingen av de "ikke kriminelle" heller - de sitter alle helt stille i båten og håper den vil drive i land av seg selv.. 
Feigt men forståelig, ingen ønsker begå sosialt selvmord ved å stå frem i denne saken som ikke alt har en litt "grumsete fortid" selv.

Jeg er enig i at det er et sabla sirkus etterhvert og når man tror det ikke kan bli verre så blir det jaggu meg det. 

Nei, du har nok rett, dessverre. Det kokte litt over her, sikkert mye på grunn av at jeg, som tilhenger av monarkiet for ikke veldig lenge siden, nå har bråsnudd og er både skuffet og forundret over min egen naivitet og/eller idiotien og tåkeleggingen som har muliggjort alt dette som nå kommer fram. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (1 time siden):

Påtalemyndigheten fører saken på vegne av henne. Hennes bistandsadvokat sier: "Min klient har ingen interesse i å belaste Høiby, men forklarer seg om det som har skjedd når politiet spør." Tror du hun vil gå tilbake på det hun skrev i sine sosiale medier?  Det var vel på grunnlag av det de opprettet sak? 

Nei, påtalemyndigheten fører saken på vegne av staten. Dem har plikt å søke kontradiksjon og ikke være subjektive men objektive. Til forskjell fra for eksempel en forsvarer. 

Så blir som i alle andre straffesaker, statens sak. Ikke de ulike fornærmede sine saker. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (22 minutter siden):

Politikerne våre sitter også ekstremt stille i båten når det gjelder denne saken. Jeg lurer på hvor mye våre folkevalgte har visst om det som foregår på Skaugum.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (26 minutter siden):

Jeg tenker det er på sin plass at Støre gjør en Blair - og forteller kongehuset at de må ut og kommentere dette til folket, slik Blair gjorde da Diana døde.

Mye er likt den situasjonen. Folket er provosert over at man ikke sier noe - og støtten til monarkiet raser. 

Endret av Maud-1919
  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (7 minutter siden):

Nei, du har nok rett, dessverre. Det kokte litt over her, sikkert mye på grunn av at jeg, som tilhenger av monarkiet for ikke veldig lenge siden, nå har bråsnudd og er både skuffet og forundret over min egen naivitet og/eller idiotien og tåkeleggingen som har muliggjort alt dette som nå kommer fram. 

jeg har også sett meg selv som monarkist og tenkt vi er heldig som har en så fin kongefamilie osv osv, og tildels så tenker jeg det ennå med alt som kommer frem, jeg har forståelse for at MM som mor ønsker å beskytte sin sønn selv om jeg er sterkt uenig i metodene som tilsynelatende er brukt osv, personlig ville jeg nok "beskyttet" på en helt annen og mer krevende måte for egen del, her  er jeg mer tilhenger av "hard love" og at man må eie de valg man tar osv, ikke få hjelp av mamma til å feie ting under tepper men stå for det man gjør - så akkurat valgene der skjønner jeg ikke.

Men at vi har en flott konge og dronning som er gode representanter forsvinner ikke på grunn av barn svigerbarn og Marius sine valg. HM står nok i dette til knes og forsøker så godt han kan, men alle som har en partner vet at når denne vil noe sterkt nok er det vanskelig å snu ryggen til og sette grenser osv, selv om man er kongelig - slik sett er han og MM et par som alle andre.. 

Og så tror jeg ikke med de politikerene vi har i dag at noen av dem ville fylt skoa som president på en bedre måte enn kongen gjør i sin rolle i dag, det er skremmende å tenke på både Jonas, Sylvi eller Erna i den rollen for å være ærlig, så mye "makt" burde ikke noen av dem ha slik de har vist seg i sine politiske roller til nå egentlig. 

Kanskje blir Marius den som tar rotta på kongehuset og monarkiet, men i så fall er tanken på hvem som skal trå til og ta over ganske dyster den også slik jeg ser det. Så jeg holder fortsatt en knapp på at monarkiet kan bestå om de innser situasjonen de står i og tar noen grep - men det er kanskje å håpe på for mye..

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 timer siden):

Jeg laget en oversikt her for noen sider siden med link til artikkel. Så søk opp her eller på Google så finner du info. Jeg skriver ikke det en gang til 

Poenget var vel at jeg tenker infoen din ikke var riktig.

Om han fikk boligen på Skaugum på slutten av 2021, slik VG sier, eller begynnelsen av 2022 da nyheten om at det var slutt mellom dem ble offentliggjort, som du sier, - det spiller jo liten rolle. Han har uansett hatt den enebolig i snart 3 år.

Ja, han og Nora Haukland har bodd sammen siden det, men det har tydeligvis vært delvis i hennes leilighet og delvis i hans bolig - slik man jo ofte gjør i begynnelsen av forhold.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (3 timer siden):

En 27-åring som har fest hjemme i huset til foreldrene sine  - det kan ikke være spesielt vanlig? Spesielt ikke når man har sin "egen" enebolig.

Det fremstår jo som MBH nettopp bruker sin nærhet til kongelige eiendommer slik at det tjener ham. Fest på Skaugum hos kronprinsparet og salg av luksusartikler fra Slottet. 

Han utnytter dette på alle mulige måter, og på et eller annet tidspunkt må noen ansvarliggjøre ham på konsekvensen dette har for det Kongehuset som har åpnet dørene sine for ham. 

• Liker 21
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
NordreSving skrev (1 minutt siden):

Det fremstår jo som MBH nettopp bruker sin nærhet til kongelige eiendommer slik at det tjener ham. Fest på Skaugum hos kronprinsparet og salg av luksusartikler fra Slottet. 

Han utnytter dette på alle mulige måter, og på et eller annet tidspunkt må noen ansvarliggjøre ham på konsekvensen dette har for det Kongehuset som har åpnet dørene sine for ham. 

Han har tydeligvis fått gjøre som han vil med det meste hele livet - resultatet ser man nå. 

De som har gitt ham alle disse privilegiene har skylden og det vet de godt selv - sikkert derfor de står godt i kritikken og ikke ønsker å svare for seg overfor det norske folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maud-1919 skrev (45 minutter siden):

Jeg tenker det er på sin plass at Støre gjør en Blair - og forteller kongehuset at de må ut og kommentere dette til folket, slik Blair gjorde da Diana døde.

Mye er likt den situasjonen. Folket er provosert over at man ikke sier noe - og støtten til monarkiet raser. 

Helt enig. Men, så er det jo slik at ekteparet Støre er nære venner av ekteparet på Skaugum …

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Marius skriver bok om galskapen han har holdt på med. Ingen ting sjokkerer mwd den fyren.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KroniskEngasjert skrev (Akkurat nå):

Lurer på om Marius skriver bok om galskapen han har holdt på med. Ingen ting sjokkerer mwd den fyren.

Ikke bare hva han holder på med, men om hele livet sitt. Og han kommer til å skrive om hvor vanskelig det har vært å være han og hvor ensom han har følt seg. Og hvis han tror han tjener på det så kommer han med sensitive opplysninger om hele familien også. Og er ikke sannheten skandaløs nok så tror jeg ikke han har noen hemninger med å smøre på for salgstallenes skyld.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (51 minutter siden):

Han har tydeligvis fått gjøre som han vil med det meste hele livet - resultatet ser man nå. 

De som har gitt ham alle disse privilegiene har skylden og det vet de godt selv - sikkert derfor de står godt i kritikken og ikke ønsker å svare for seg overfor det norske folk. 

Det har sikkert vært en vanskelig balansegang med oppdragelsen av M kontra småsøsknene. Hvis resten av familien, MM og barna har luksusartikler, skulle da MBH ikke få?

Løsningen hadde vært om kronprinsparet ikke hadde hatt en fullt så overdådig livsførsel. Kjøpt kvalitetsmerker (som Oslo middelklasse flest) - men droppet ekstravagante plagg, vesker, klokker osv? Kunne fint ha begynt med MM. Ref reisen til Afrika med luksusveske…

Tror dere de hadde blitt sett ned på av fiffen, eller hadde de blitt hyllet for å ikke sløse? Tror i alle fall det norske folk hadde hatt sansen, både for måtehold og gjenbruk. Og kanskje det hadde vært litt mindre kult å slippe inn i kretsen?

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...