Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fatter virkelig ikke tafattheten her. Hvorfor vet ikke kronprinsparet om at denne scooteren står på tunet hans? Og dersom de vet det; Hvorfor har de ikke fått den levert til politiet?

Hadde det vært min sønn hadde det ikke spilt noen rolle om han var 7, 27 eller 47 år - såpass hadde jeg jammen blandet meg inn når han har rotet til livet sitt så mye og bor i et av mine hus ...

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Kønn skrev (14 minutter siden):

Noe jeg ikke har fått med meg tydeligvis, men hvem som eier den scooteren er vel egentlig totalt uinteressant. M er anmeldt for brukstyveri. Han er voldelig, bruker ulovlig narkotika, trenerer en pågående straffesak, henger med kriminelle,  jakttur på hytte med kriminelle der de beslaglegger et våpen og finner narko. Sikkert noe jeg har glemt. Scooteren er det som er bagatellmessig her, tenker jeg. Fyren er totalt ute og kjører. Gjør det samme som han er lært, aldri kommenter. Vi er hevet over folket, vi er kongefamilien. 

Ja, akkurat det er SÅÅ tydelig og det er helt vanvittig provoserene at vi skal betale oppimot 1 milliard i året til denne familien som tror de sitter på en uangripelig gulltrone - og mener de er hevet milevis over oss vanlige dødelige. 

Eldstesønnen i familien oppfører seg verre enn dritt mens resten av gjengen sitter musestille og håper at stormen stilner. 
La oss håpe at rettferdigheten seirer.

Skrevet (endret)
lurker skrev (2 minutter siden):

Jeg fatter virkelig ikke tafattheten her. Hvorfor vet ikke kronprinsparet om at denne scooteren står på tunet hans? Og dersom de vet det; Hvorfor har de ikke fått den levert til politiet?

Hadde det vært min sønn hadde det ikke spilt noen rolle om han var 7, 27 eller 47 år - såpass hadde jeg jammen blandet meg inn når han har rotet til livet sitt så mye og bor i et av mine hus ...

Dette.

Man kan ikke gå forbi dette huset uten at man ser denne scooteren. Hvem er det egentlig som orienterer HM og MM? Hele Norge vet at han har stjålet denne scooteren.

Er det ingen på Skaugum som vet hvordan man foretar litt damage control og skaper litt godvilje? Det er til å bli matt av.

Endret av Anonio
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (45 minutter siden):

Ja, akkurat det er SÅÅ tydelig og det er helt vanvittig provoserene at vi skal betale oppimot 1 milliard i året til denne familien som tror de sitter på en uangripelig gulltrone - og mener de er hevet milevis over oss vanlige dødelige. 

Eldstesønnen i familien oppfører seg verre enn dritt mens resten av gjengen sitter musestille og håper at stormen stilner. 
La oss håpe at rettferdigheten seirer.

Here we go again. Hvor tar dere dette tallet på en milliard fra?

@SagaP kom med den samme påstanden for noen dager siden, og kunne ikke dokumentere det selv om det var flere som spurte, så nå venter jeg i spenning på at du dokumenterer det.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Anonio skrev (På 20.9.2024 den 10.37):

Dette.

Man kan ikke gå forbi dette huset uten at man ser denne scooteren. Hvem er det egentlig som orienterer HM og MM? Hele Norge vet at han har stjålet denne scooteren.

Er det ingen på Skaugum som vet hvordan man foretar litt damage control og skaper litt godvilje? Det er til å bli matt av.

...

Endret av MissHannigan
Skrevet
Anonio skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke overbevist over det jeg skal si nå, men jeg HÅPER grunnen til at foreldrene ikke har tatt ansvar og levert den til politiet er fordi politiet har en strategi som innebærer at de vil han skal forklare seg/innrømme forholdet før de får den i sin oppbevaring. Og at politiet derfor har rådet de til å sitte rolig i båten. 

det er det samme jeg håper i forbindelse med førerkortet hans som ikke er fratatt - at det er en del av en større plan. 

• Liker 3
Skrevet
Anonio skrev (6 minutter siden):

Dette.

De er kongelige må du vite - de bryr ikke sine travle hoder med sånt. 

Skrevet
Titter skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke overbevist over det jeg skal si nå, men jeg HÅPER grunnen til at foreldrene ikke har tatt ansvar og levert den til politiet er fordi politiet har en strategi som innebærer at de vil han skal forklare seg/innrømme forholdet før de får den i sin oppbevaring. Og at politiet derfor har rådet de til å sitte rolig i båten. 

det er det samme jeg håper i forbindelse med førerkortet hans som ikke er fratatt - at det er en del av en større plan. 

Når det gjelder scooteren så er den jo påvist stjålet og står der i all slags vær.

Den kan jo leveres tilbake. Det virker bare sløvt, og som at politiet har berøringsangst (eller juridisdiksjonsproblemer) fra å gjøre det de ville gjort med alle andre.

Det er et hån mot eieren av scooteren at Dagbladet finner den på gårdsplassen hans mens politiet toer hendene for å hente den ut. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Titter skrev (5 minutter siden):

Synes det er helt ok at ikke foreldrene til denne voksne mannen gjør drittjobben for ham, egentlig. Ellers tror jeg du er inne på noe ifht at dette mulig er en strategi. 

• Liker 6
Skrevet
Doris Becker skrev (12 minutter siden):

Jeg er ikke imponert til nå. Min kjepphest er samtalen de tok med han, midt under spaningsoppdrag. Og "mann 38" som løper fritt rundt i påvente av eventuell tiltale i meget alvorlig og omfattende narkotikasak, han er vel den de spanet på, og ikke MBH. som en  skrev, ville det ikke da vært mer hensiktsmessig å ikke avbryte spaningen? Det fremstår igjen som om det viktigste er å hente MBH ut fra situasjoner som kan inkriminere han ytterligere.

Ja, men vet vi at spaningen ble avbrutt? På meg kan det virke som spaningen har fortsatt, men at den ble pulverisert mtp den såkalte forebyggende samtalen. Man spaner ikke på en som angivelig har brutt besøksforbud med en telefonsamtale og deretter stormer ei hytte med rambukk. Vi får bare vite bruddstykker som lekker til pressen omtrent hver eneste dag. Av hensyn til etterforskningen kan ikke politiet gå ut med mer enn de har gjort, men kan det tenkes at de jobber med flere parallelle saker her? Det er kun et spørsmål som foreløpig ikke er besvart. Så lenge det fortsatt er en pågående etterforskning og politiet gir så knappe svar er det grunn til å lure, om ikke annet. Kan jo tenkes at det blir tatt ut tiltale i flere saker mot flere personer i dette nettverket hans. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor henter ikke politiet den hvis det står en stjålet scooter på eiendommen??

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Synes det er helt ok at ikke foreldrene til denne voksne mannen gjør drittjobben for ham, egentlig. Ellers tror jeg du er inne på noe ifht at dette mulig er en strategi. 

For så vidt enig i det. men da burde de også sørget for at denne voksne mannen forsørget seg selv og skaffet seg et sted å bo på egen hånd.

I stedet for å sverte hele Kongefamilien med all dritten han finner på når han bor på Kronprinsens eiendom.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

For så vidt enig i det. men da burde de også sørget for at denne voksne mannen forsørget seg selv og skaffet seg et sted å bo på egen hånd.

I stedet for å sverte hele Kongefamilien med all dritten han finner på når han bor på Kronprinsens eiendom.

Ja, er ikke uenig i det. På tide å lære ham å være ansvarsbevisst, om enn noe sent. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Nemigirl skrev (På 20.9.2024 den 10.55):

Hvorfor henter ikke politiet den hvis det står en stjålet scooter på eiendommen??

...

Endret av MissHannigan
Skrevet (endret)
MissHannigan skrev (6 minutter siden):

Skaugum blir behandlet som om det er en ambassade. Hvorfor kunne ikke politiet arrestere Marius der? Hvorfor måtte de be han om å møte de på en skole i nærheten? Får ikke politiet lov til å ta seg inn på Skaugum uten en invitasjon?

Skulle tro de mente Marius var kongen selv og hadde et eller annet juridisk vern mot straffeforfølgelse. Jeg skjønner heller ikke de tingene du spør om her.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (19 minutter siden):

Ja, men vet vi at spaningen ble avbrutt? På meg kan det virke som spaningen har fortsatt, men at den ble pulverisert mtp den såkalte forebyggende samtalen. Man spaner ikke på en som angivelig har brutt besøksforbud med en telefonsamtale og deretter stormer ei hytte med rambukk. Vi får bare vite bruddstykker som lekker til pressen omtrent hver eneste dag. Av hensyn til etterforskningen kan ikke politiet gå ut med mer enn de har gjort, men kan det tenkes at de jobber med flere parallelle saker her? Det er kun et spørsmål som foreløpig ikke er besvart. Så lenge det fortsatt er en pågående etterforskning og politiet gir så knappe svar er det grunn til å lure, om ikke annet. Kan jo tenkes at det blir tatt ut tiltale i flere saker mot flere personer i dette nettverket hans. 

Det er akkurat det jeg tror også.

jeg har vært ganske provosert over at media ikke har rapportert på noen av de verste sakene, helt til en bruker kommenterte at de kunne ha fått beskjed av politiet om å sitte rolig i båten for å ikke ødelegge etterforskningen. 
Det er utrolig logisk for meg at faktisk er tilfelle i denne saken, så jeg tenker det nå er stille før stormen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Kronprinsparet beveger seg jo inn i strafferettslige områder selv om denne scooteren ikke snart blir levert tilbake:

Sitat

Hvis du leier ut en bolig, og du er klar over at leietakeren oppbevarer stjålne gjenstander der uten å melde fra til politiet eller på annen måte hindre det, kan du i verste fall risikere å bli holdt ansvarlig som medvirkende til kriminell handling. Dette avhenger av flere faktorer, inkludert hvor aktivt du har deltatt i eller lagt til rette for oppbevaringen, og hvor mye du visste om de stjålne gjenstandene.

I Norge har du en plikt til å melde fra til politiet dersom du er kjent med kriminell aktivitet. Hvis du bevisst lar være å rapportere noe du vet er ulovlig, kan du bli sett på som en medvirkende part, selv om du ikke aktivt har deltatt i selve tyveriet eller transporten av de stjålne gjenstandene.

Det beste i en slik situasjon vil være å kontakte politiet og forklare hva du vet, slik at du unngår å bli involvert i noe ulovlig.

De kan ikke late som de ikke vet, den står åpent på eiendommen deres, og pressen vet det. Alle vet det.

På tide å hente inn noen fra et annet politidistrikt til å få skikk på dette. Det virker som linjene til Oslo-politiet er alt for nære. Kanskje vi kan låne noen Danske org. krim. ansatte, de er landet i Europa som har best kontroll på kokain-bandene.

Endret av Anonio
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...