Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Real Virtuality skrev (2 minutter siden):

Mange damer liker bad boys. (Har sett flere også i denne tråden.) Dessuten er Marius kjendis (nå også internasjonal sådan) og har tilgang på ubegrensede mengder penger. Han er i stand til å gi damene et luksusliv. Klart mange finner det attraktivt. 

Man må bare finne seg i å bli «klappa til» og slått med flathånda i blant. Men man nyter luksuslivet - i spedd noen linjer kanskje. Så får man vel også sosialisere litt med de kongelige 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Real Virtuality skrev (8 minutter siden):

Mange damer liker bad boys. (Har sett flere også i denne tråden.) Dessuten er Marius kjendis (nå også internasjonal sådan) og har tilgang på ubegrensede mengder penger. Han er i stand til å gi damene et luksusliv. Klart mange finner det attraktivt. 

Du har sett flere i tråden som finner hans voldelige, rusmisbrukende og kriminelle sider attraktive? Vil du utdype?

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå er det snart 12 000 innlegg i denne tråden. Opprinnelig enda flere, men mange er moderert bort. 
Må være litt uvirkelig for de som er nære å kikke innom her. Det er vel ikke akkurat noen drømmesituasjon å være 27 år - ingen utdanning, ingen jobb, ingen kjæreste - men har rus- og voldsproblemer, samt en egen tråd på Kvinneguiden 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SagaP skrev (5 minutter siden):

Nå er det snart 12 000 innlegg i denne tråden. Opprinnelig enda flere, men mange er moderert bort. 
Må være litt uvirkelig for de som er nære å kikke innom her. Det er vel ikke akkurat noen drømmesituasjon å være 27 år - ingen utdanning, ingen jobb, ingen kjæreste - men har rus- og voldsproblemer, samt en egen tråd på Kvinneguiden 

Pytt pytt, hva er vel det å ha en tråd på KG så lenge man kan ha en lighter og en kanne med bensin når livet blir vanskelig 😛

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Real Virtuality skrev (6 minutter siden):

Ja - litt av en ironi at denne saken styrker vedkommendes posisjon som internasjonal kjendis, og klarer man å kjøre det norske monarkiet i grøfta, vil han på egen hånd bidra til noe få har klart før ham.

Normale mennesker blir fort glemt, mens bad boys som Greven, som i tillegg til flittig omgang med lighteren i nærheten av kirkebygg, også knivstakk kompisen sin, blir legender. Samme med Sid Vicious; det er ikke det musikalske talentet han er kjent for. Marius Borg Høiby trenger ikke engang å sette fyr på kirker; han kan bare være seg selv.

Skulle samfunnet vårt kommentares i tegneserien Asterix, måtte Obelix banke seg i hodet, og slå fast at det ikke bare er romerne som er sprø.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Sefanja skrev (3 timer siden):

Hvis du hadde lest det uten å tro jeg skrev om din sønn, og i tillegg lest hvor mye risikoen for kriminalitet øker når sønner vokser opp uten sin far. Samvær med far er overhodet ikke det samme som daglig omsorg og grensesetting fra sin egen far. 

Du kommer med en ganske drøy påstand som ikke kan gå upåaktet hen. En påstand du åpenbart ikke kan dokumentere! 

Man kan ha mange gode og nære relasjoner i livet til tross for fraværende forelder. Men en samværsforelder er ikke fraværende! Det er en forelder man har i livet sitt.

Endret av K_mb
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (På 5.9.2024 den 21.58):

Ikke sikker  på siste gang. Men de hang på han og overvåket hans bolig fra han var 18 til 20 og mor ba om ro.

Da hadde han og julianne bla måtte avbryte en norges ferie, pga  journalister hang på slep og tok svært private  bilder  av dem i skjul. En stor bildeserie i se og hør, der de bla  klinte på en strand et eller annet sted. De publiserte nange saker på den turen og hang etter hvorhen de dro. En slags jakt på dem.

Jeg ser ikke helt samfunnsinteressen for sånne oppslag. Og å henge på folk 24/7 365dager i året i to år. Syntes jeg blir et unødvendig press. For de de det måtte gjelde. Da også ikke bare marius men også julianne 

De gjorde det samme ovenfor mettemarit i 3-4år også. Som resulterte i at hun knakk  sammen ved bildøra til se og hør  og gråt for å være litt i fred. Noe journalisten har fortalt om selv, at det var for mye. Så han valgte å dra og la henne værei fred i noen dager iallefall.  

Jeg syntes  iallefall  at sånt like gjerne kan kalles stalking. Nesten værre også. Fordi du hver gang du går ut døra til hjemmet ditt risikerer du å bli hengt ut i hele landet.  For vinklingen var ofte ikke positiv.

Det var på klær, hår , sko etc og alt var selvsagt feil. For gamle klær, siden hun var opptatt av gjebruk, hm klær, for dyre klær. Ukjent venninde etc. 

Generelt mye på utseende. Og endel negativt iht forholdet med håkon. 

100% sikker på at jeg hadde endt opp som et nervevrak i eget hjem. Dekket til alle vinduer og ikke turt å leve et fritt liv iallefall 

Skrevet
K_mb skrev (31 minutter siden):

Du kommer med en ganske drøy påstand som ikke kan gå upåaktet hen. En påstand du åpenbart ikke kan dokumentere! 

Man kan ha mange gode og nære relasjoner i livet til tross for fraværende forelder. Men en samværsforelder er ikke fraværende! Det er en forelder man har i livet sitt.

https://urbanlight.org/growing-up-without-a-father/ Les og lær

• Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (På 14.9.2024 den 17.05):

Kanskje han oppholdt seg i utlandet fram til dette, dro rett fra gardermoen til hytta? Ikke såå langt fra flyplassen til Gausdal, et par timer?

Jeg vet ikke om det allerede er linket til denne saken, da jeg ikke har lest alle sidene enda, så beklager dersom den allerede er postet 😅  Her står det når Marius kom tilbake til Norge - tirsdagen etter bryllupet. Denne artikkelen er fra tirsdag 10.september, så da tipper jeg han kom hjem tirsdag 3.sept. 

Sitat

Da Marius kom hjem fra Italia tirsdag, ble han informert om at han var ilagt besøksforbud overfor ekskjæresten. Det innebærer at Høiby ikke kan kontakte henne på noe vis - verken fysisk eller digitalt - fram til mars 2025.

https://www.seher.no/kongelig/anmeldt-for-drapstrusler/81923326

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at ikke eksene hans har anmeldt han for bruk av kokain. Har de brukt det selv også? Har både politiet og kongefamilien gjort en for dårlig jobb her? Og hvorfor kan han ikke fengsles nå så vi slipper flere skandaler? Han bruker jo tross alt illegale rusmidler. 

• Liker 4
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke forstå at ikke eksene hans har anmeldt han for bruk av kokain. Har de brukt det selv også? Har både politiet og kongefamilien gjort en for dårlig jobb her? Og hvorfor kan han ikke fengsles nå så vi slipper flere skandaler? Han bruker jo tross alt illegale rusmidler. 

Eget bruk blir ikke straffeforfølgt nå. 

Av prossessøkonomiske hensyn kommer man å kjøre sakene mot han samlet, istedenfor separate rettsaker etterhvert som de ulike sakene er ferdig etterforsket. 

• Liker 5
Skrevet
Janzypants skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke om det allerede er linket til denne saken, da jeg ikke har lest alle sidene enda, så beklager dersom den allerede er postet 😅  Her står det når Marius kom tilbake til Norge - tirsdagen etter bryllupet. Denne artikkelen er fra tirsdag 10.september, så da tipper jeg han kom hjem tirsdag 3.sept. 

https://www.seher.no/kongelig/anmeldt-for-drapstrusler/81923326

Ja, det trodde jeg og men det stod andre steder at han ikke var kommet hjem enda - så vanskelig å vite når han faktisk kom tilbake til Norge. 

Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

"Posebildet" med Nora og Sophie Elise er jo ganske kjent - uten å beskylde Nora for noe, men det var jo hun som holdt posen. Nå tok hun vel tak i endel rundt fest og livsstil etter det, noe som er både forbilledlig ovenfor andre, og veldig bra for henne selv. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/haukland-og-choi-kutter-ut-alkohol-velkommen-etter/o/5-95-1911952

Kokain har desverre blitt svært utbredt og et voksende problem. Det tas opp i flere fora. 

https://www.nrk.no/stor-oslo/kokaidealer-_abraham_-har-over-hundre-kunder-om-dagen_-_-det-er-den-nye-epidemien-1.17026663

Fengsles kan han nok ikke, men bytte advokat burde han. Han har tydeligvis en advokat som gir dårlige råd, og som forsøker å trenere fremfor å motivere til fortgang i avhør og å komme igang med rusbehandling. At advokaten nå også vil kaste bort tid på å forsøke å avspore det hele med å gå etter pressen er ganske avslørende for hva slags fokus han har. 

https://www.seher.no/kongelig/raser-mot-marius-advokat/81944345

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Registrerer at de fornærmede bruker noen av Norges beste advokater. Mens MBH bruker en hittil lite kjent advokat som omtales som «gangsteradvokat». 

Rådene har gir virker lite samarbeidsorientert, og skader Kongefamiliens omdømme. Kan ikke forstå at de ønsker å la seg assosiere med en advokat som er kjent for å forsvare tunge kriminelle innenfor narkotika og hvitvasking… 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 20
  • Nyttig 10
Skrevet
Isild skrev (3 minutter siden):

Advokaten syns tur til Italia, trenering av avhør og å gå til krig mot pressen er veien å gå i denne saken -  i monarkiets største skandale noengang. Advokaten bidrar altså indirekte til at denne saken blir større og styggere for hver dag. 

Kan det hende at Marius gjør som Marius vil, og at heller ikke advokaten har kontroll på ham? Så for å unngå at vi skjønner at det handler om dårlig samarbeid, sier advokaten at rådene kommer fra ham? Tenker bare høyt her, men det kan jo faktisk være en mulighet.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
Fjernet sitering.
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Doris Becker skrev (5 minutter siden):

Han bodde i leilighet eid av  finans-cowboy PMH i London, og fikk lukurativ redaktør-jobb, helt uten erfaring. Det sies at Exit er bygget på historier om blant annet denne mannen. Venn av faren til MBH.

"I en periode var det Hansen selv som tok ansvar for Marius og skaffet ham blant annet jobb og bolig i London."

"Hit kom Marius Borg Høiby i 2018. Han tilbragte mye tid i Hansens leilighet i Mayfair mens han jobbet som redaktør for Tempus Magazine i London."

"Det vakte oppsikt, da Marius Borg Høiby, tilsynelatende ut av ingenting, fikk jobb som moteredaktør i luksusmagasinet Tempus i London.

Hansen bekrefter nå at det var han som skaffet Marius jobben som moteredaktør, etter at Høibys studier i California året før ble avbrutt."

https://www.dagbladet.no/nyheter/pappas-gamle-kompis-hyller-marius/81868946

https://www.vg.no/nyheter/i/8JXGJ2/doemt-til-fengsel-for-grov-hvitvasking

Poenget var?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
lagt til
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Kan det hende at Marius gjør som Marius vil, og at heller ikke advokaten har kontroll på ham? Så for å unngå at vi skjønner at det handler om dårlig samarbeid, sier advokaten at rådene kommer fra ham? Tenker bare høyt her, men det kan jo faktisk være en mulighet.

Jeg tror absolutt at Marius gjør som Marius vil. Skal ikke spekulere i hva advokaten holder på med egentlig, men syns å huske at jeg har lest her at han har uttalt at han støttet Marius sitt valg om å reise til Italia for å få ro, men om han direkte rådet han til å dra vet jeg ikke. Vi vet jo også at avhør ble utsatt fordi advokaten ble forhindret (det kan så klart skje, han har flere saker.. men veldig uheldig var det nok) 

At advokaten nå går etter pressen syns jeg er sånn typisk fokusskifte som bare vil skade saken og lage støy. Der får han ikke noen stjerner i boken fra meg. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Jeg tror absolutt at Marius gjør som Marius vil. Skal ikke spekulere i hva advokaten holder på med egentlig, men syns å huske at jeg har lest her at han har uttalt at han støttet Marius sitt valg om å reise til Italia for å få ro, men om han direkte rådet han til å dra vet jeg ikke. Vi vet jo også at avhør ble utsatt fordi advokaten ble forhindret (det kan så klart skje, han har flere saker.. men veldig uheldig var det nok) 

At advokaten nå går etter pressen syns jeg er sånn typisk fokusskifte som bare vil skade saken og lage støy. Der får han ikke noen stjerner i boken fra meg. 

Enig i alt her. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...