Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Purple Basil skrev (1 minutt siden):

De som laget serien sa jo at de utelot de verste historiene. En kompis av meg var med i et Exit-miljø og det var mye stygt som foregikk der. Nå er han heldigvis i rusbehandling, og jeg håper han holder sin sti ren fremover. 

Begynner jo å lure på hva som var ekte og ikke av det de viste i serien. Noe var jo så hinsides drøyt at jeg tenkte det kun var fiksjon, men nå er jeg jammen ikke så sikker lengre.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Begynner jo å lure på hva som var ekte og ikke av det de viste i serien. Noe var jo så hinsides drøyt at jeg tenkte det kun var fiksjon, men nå er jeg jammen ikke så sikker lengre.

Det drøyeste ble utelatt stod det i en artikkel jeg leste, utrolig nok. På bakgrunn av historier jeg har hørt fra min kompis tviler jeg ikke på at Exit-serien kan være "sensurert" 😆

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Det drøyeste ble utelatt stod det i en artikkel jeg leste, utrolig nok. På bakgrunn av historier jeg har hørt fra min kompis tviler jeg ikke på at Exit-serien kan være "sensurert" 😆

Sjukt!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym75o skrev (12 timer siden):

Kongen og dronningen skal ikke ha skyld for at Marius Borg Høiby er en kriminell TAPER.

Men de har delansvar for at barna deres gjorde dårlige valg. Nå mener jeg jo kongehuset ikke er forenlig med å være et fritt menneske, men skal man først ha det, må det ha et innhold. HM og MLs valg av partnere kan ha vært riktig for dem personlig, men ikke for kongehuset eller den institusjonelle rollen. Som jeg skriver over. 

Endret av O Rakel
  • Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 minutt siden):

De har jo oppdratt HM og ML til å være veldig naive. Dronning Margrethe i Dk og Kong Carl Gustav av Sverige har hatt litt mer kustus. Høres gammeldags ut, men monarkiet er gammeldags. Skal man være kongelig må må man ha et annet innhold i rollen enn hvermannsen. Så jo, det begynte med frie tøyler fra dem, uten å ruste ungene sine med litt realisme og rolleforståelse.

Noe er vel også arv? Men helt klart har HM og ML blitt oppdratt til å være naive. Lett å se i grunnen og det gjenspeiler seg vel også i partnervalgene? 
Både det svenske og det danske kongehuset har innprentet rolleforståelse i ungene sine. Man har fått velge med hjertet, men samtidig måttet bruke hodet. Tviler på at f.eks Durek ville fått innpass der om Margrethe hadde hatt en datter, eller om Madeleine hadde forelsket seg i Durek. Helt utenkelig, forresten. Så naiv er hun ikke

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (14 minutter siden):

Noe er vel også arv? Men helt klart har HM og ML blitt oppdratt til å være naive. Lett å se i grunnen og det gjenspeiler seg vel også i partnervalgene? 
Både det svenske og det danske kongehuset har innprentet rolleforståelse i ungene sine. Man har fått velge med hjertet, men samtidig måttet bruke hodet. Tviler på at f.eks Durek ville fått innpass der om Margrethe hadde hatt en datter, eller om Madeleine hadde forelsket seg i Durek. Helt utenkelig, forresten. Så naiv er hun ikke

Carl Gustav ga vel ettertrykkelig beskjed til Madeleine da hennes forlovede dummet seg ut, og han ga beskjed om at sånt ikke var forenelig med hennes rolle, i følge han Svensk dam-fyren som var på Debatten. Harald har det tydeligvis ikke i seg å gi samme beskjed til sine barn.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SagaP skrev (2 timer siden):

Det er helt riktig. MBH bor i Semsveien - på eiendommen til stefar. Et lite stenkast fra hovedbygningen på Skaugum. 
Han har vel aldri helt flyttet hjemmefra. Har hatt et utenlandsopphold og bodde vel en periode i Tønsberg med Juliane. 
Lav eller ingen inntekt, ingen jobb og pocket money fra mamma. Tror ikke han betaler noe for huset han bor i, nei

Han har vel bodd i bla usa, england og milano Han og julianne kjøpte hus når de kom hjem etter å ha bodd i england sammen

Når han kom til norge , bodde han på skaugum i en mnd, før han og julianne kjøpte hus, (des 2018 til jan 2019)

De bodde sammen til 2022. Sommer 2022 ble han sammen med nora, og bodde da hjemme på skaugum kun noen mnd, før han flyttet inn i leilighet med nora. Etter bruddet deres for ca ett år siden. Har han bodd på skaugum.

Han flyttet vel ut når han  var 20. Pg har etter da artikkelen  bodd hjemme i ett år etter det.  Pluss noen mnd innimellom 

Så vil ikke si han har bodd lenge på skaugum som voksen. Eller ettår er vel lenge nok....

https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

Endret av Krokenguri
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke. Hans far har vært tilstede. Bodd på Oslos vestkant og var gift med teppehandlerens datter i mange år og fikk barn med henne. (De er skilt nå). Så Marius sin far har vært tilstede. Faren har et nokså stort nettverk og noen av de Marius er avbildet med er ikke venner av moren, men av far.  

Det er mye som ikke er skrevet om i media og. Men, nå virker det til at Se & Hør har brutt sirkelen helt og gir full gass. Dette ser de andre mediene og de som tidligere sto på bremsen har tatt beinet vekk og er tett på,

Men, enda er det mye som ikke er i lyset, og jeg tror dette kan være noe av årsaken til at det ikke er kommet en uttalelse fra Bærum. De burde ha uttalt seg, men vil kanskje vente etter at alle avhør er over eller det er beskjed fra øvrig hold.

Hos sin far har han også søsken og stesøsken

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Carl Gustav ga vel ettertrykkelig beskjed til Madeleine da hennes forlovede dummet seg ut, og han ga beskjed om at sånt ikke var forenelig med hennes rolle. Harald har det tydeligvis ikke i seg å gi samme beskjed til sine barn.

Er nok riktig det. Men etter å fått referert Sonjas tale i Brudeferden i Geiranger hvor hun sa til Durek at det var ikke noe lett familie å komme inn i - altså deres, og hun roste ham, da forsto jeg at de mener at oppdragelsen av HM og ML var riktig. Durek kaller Sonja mamma, og MBH kaller henne beste-Sonja. Kjedelig har de det nok ikke sånn til vanlig. Men nå er det full krise. Jeg tror nok de andre kongehusene følger dette sakte togkrasjet delvis måpende og delvis med argusøyne

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

IA kan jo ha disse gode følelsene for broren sin, selv om han er en narkoman har han jo helt sikkert også gode sider selv om ikke det kommer frem for oss utenifra nå om dagen. Han trenger jo virkelig disse menneskene i livet sitt som også ser de andre sidene av han. 

Ja, hvor er de? 

Han er en løs kanon på dekk, og ingen har kontroll på han. Ikke familien, ikke politiet, ikke advokaten og ikke vennene hans. Så lenge han får lov å spinne rundt på denne måten vil det bare bli skandale etter skandale. 

Han er 27, så bestemmer så klart selv hva han vil, men det er rart at ingen klarer å ha noen lunde kontroll på han når det er så krise som det faktisk er. 

Det kan hende det aller siste stedet han vil være er hos familien sin. Samtidig syns jeg det er rart om man har et noen lunde ok forhold å ikke søke mot dem når det stormer så mye som det gjør. De er også særdeles ressurssterke og kan gjøre mange av de utfordringene han står i bedre. Han har bodd på Skaugum i flere år samtidig som han brukt dop, så manglende tilgang på rus er det nok heller ikke på Skaugum - hvis det skulle være et argument. 

Jeg syns kongefamilien virker svært lite sammensveiset og støttende i denne saken. Samme dag som bobla sprakk reiste Kronprinsen til OL, MM var hjemme et par dager, mens å reiste hun ned også. Da visste ikke vi vanlige folk hvor ille dette var, men foreldrene visste nok mye mer enn vanlige mannen i gata. Tilbake i Norge var Marius med en advokat, og egenskap kaos opp til livet. Så reiste Kronprinsparet og to av barna i bryllup. Marius reiste til Italia, hvor han ble avvis fra bryllupet han skulle i. Han surrer rundt der nede, og Kronprinsparet drar til Trondheim for å se på ett eller annet kulturelt, mens det baller på seg med skandaler. På spørsmål om hvordan det er for MM som mor velger hun heller å svare på hvor fint det er i Trondheim. Det å ikke en gang kunne anerkjenne at det her er tøft og vanskelig for henne, men snakke om hvor fint det er Trondheim er for meg, og flere andre (hvis noen hørte P2 i dag tidlig) et helt merkelig virkelighetsfjernt svar. Marius reiser tilbake til Norge, og drar på hyttetur, og vi vet jo alle hvordan det gikk. 

Jeg syns de som familie ville virket mer sammenspleiset som familie, og genuine, om kronspirsparet feks var sykemeldt for ta vare på familien, eller jobbet mindre for å fokusere på familien, og aktivt arbeidet for å holde Marius i tøylene, fremfor å dra på tur til OL og Trondheim mens Marius lager nye skandale-oppslag. For all del, det kan hende de jobber i kulissene mens de er på reiser og tar oppdrag, og det kan være et et helt umulig oppdrag, men det blir i hvert fall ikke noe enklere når de er på reise, og ikke alltid i samme land heller. 

Igjen, han er 27 år med et rusproblem, og ingen kan sperre han inne (enn så lenge), men for meg fremstår familien som svært lite samlet i denne saken. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hvor er de? 

Han er en løs kanon på dekk, og ingen har kontroll på han. Ikke familien, ikke politiet, ikke advokaten og ikke vennene hans. Så lenge han får lov å spinne rundt på denne måten vil det bare bli skandale etter skandale. 

Han er 27, så bestemmer så klart selv hva han vil, men det er rart at ingen klarer å ha noen lunde kontroll på han når det er så krise som det faktisk er. 

Det kan hende det aller siste stedet han vil være er hos familien sin. Samtidig syns jeg det er rart om man har et noen lunde ok forhold å ikke søke mot dem når det stormer så mye som det gjør. De er også særdeles ressurssterke og kan gjøre mange av de utfordringene han står i bedre. Han har bodd på Skaugum i flere år samtidig som han brukt dop, så manglende tilgang på rus er det nok heller ikke på Skaugum - hvis det skulle være et argument. 

Jeg syns kongefamilien virker svært lite sammensveiset og støttende i denne saken. Samme dag som bobla sprakk reiste Kronprinsen til OL, MM var hjemme et par dager, mens å reiste hun ned også. Da visste ikke vi vanlige folk hvor ille dette var, men foreldrene visste nok mye mer enn vanlige mannen i gata. Tilbake i Norge var Marius med en advokat, og egenskap kaos opp til livet. Så reiste Kronprinsparet og to av barna i bryllup. Marius reiste til Italia, hvor han ble avvis fra bryllupet han skulle i. Han surrer rundt der nede, og Kronprinsparet drar til Trondheim for å se på ett eller annet kulturelt, mens det baller på seg med skandaler. På spørsmål om hvordan det er for MM som mor velger hun heller å svare på hvor fint det er i Trondheim. Det å ikke en gang kunne anerkjenne at det her er tøft og vanskelig for henne, men snakke om hvor fint det er Trondheim er for meg, og flere andre (hvis noen hørte P2 i dag tidlig) et helt merkelig virkelighetsfjernt svar. Marius reiser tilbake til Norge, og drar på hyttetur, og vi vet jo alle hvordan det gikk. 

Jeg syns de som familie ville virket mer sammenspleiset som familie, og genuine, om kronspirsparet feks sa var sykemeldt for ta vare på familien, eller jobbet mindre for å fokusere på familien, og aktivt arbeidet for å holde Marius i tøylene, fremfor å dra på tur til OL og Trondheim mens Marius lager nye skandale-oppslag. For all del, det kan hende de jobber i kulissene mens de er på reiser og tar oppdrag, men hvor lett er det når de ikke alltid er i samme land en gang. 

Igjen, han er 27 år med et rusproblem, og ingen kan sperre han inne (enn så lenge), men for meg fremstår familien som svært lite samlet i denne saken. 

Godt oppsummert, og helt enig. Virker ikke som en sammensveiset gjeng, denne familien. Nå vet vi ikke hva de nærmeste har måtte stå i før dette ble kjent, kan jo hende de har fått litt nok også. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her snakker om MH som om han tenker som vanlige folk og bør agere og føle likedan.  At de ikke kan skjønne hvorfor han forholder seg til situasjonen som han gjør. 
Husk, han har vært tung misbruker av kokain i mange år. Og blandingsmisbruker. Da med alkohol. Kokain gjør han likegyldig og voldelig, med alkoholen som ødelegger impulskontrollen.
Han har "venner" i Oslos underverden, folk som sitter med store kvantum kokain, som sannsynligvis forer han med billig el gratis kokain. Uten dette er veien kort til fattigmannsdopet amfetamin>rohypnol>heroin. 
Eplet faller ikke langt fra stammen. Men MH er en junkie sammenlignet med dopbruken til mora og faren hans. 
I full offentlighet er vi vitne til en fyr på vei mot avgrunnen. Men han velger det selv. Det virker som han har akseptert sin vei (les: min vennekrets, sånn er det bare). 
Politiets hovedfokus nå må bli å beskytte de tre jentene som åpenbart ikke føler seg trygge. En narkoman voldsmann er ikke til å spøke med. Den mannen bør aldri ha noen kjæreste. Han har liten respekt for kvinner. 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (13 minutter siden):

Den mannen bør aldri ha noen kjæreste. Han har liten respekt for kvinner. 

Mange damer liker bad boys. (Har sett flere også i denne tråden.) Dessuten er Marius kjendis (nå også internasjonal sådan) og har tilgang på ubegrensede mengder penger. Han er i stand til å gi damene et luksusliv. Klart mange finner det attraktivt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Real Virtuality skrev (2 minutter siden):

Mange damer liker bad boys. (Har sett flere også i denne tråden.) Dessuten er Marius kjendis (nå også internasjonal sådan) og har tilgang på ubegrensede mengder penger. Han er i stand til å gi damene et luksusliv. Klart mange finner det attraktivt. 

Man må bare finne seg i å bli «klappa til» og slått med flathånda i blant. Men man nyter luksuslivet - i spedd noen linjer kanskje. Så får man vel også sosialisere litt med de kongelige 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (8 minutter siden):

Du har sett flere i tråden som finner hans voldelige, rusmisbrukende og kriminelle sider attraktive? Vil du utdype?

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart 12 000 innlegg i denne tråden. Opprinnelig enda flere, men mange er moderert bort. 
Må være litt uvirkelig for de som er nære å kikke innom her. Det er vel ikke akkurat noen drømmesituasjon å være 27 år - ingen utdanning, ingen jobb, ingen kjæreste - men har rus- og voldsproblemer, samt en egen tråd på Kvinneguiden 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SagaP skrev (5 minutter siden):

Nå er det snart 12 000 innlegg i denne tråden. Opprinnelig enda flere, men mange er moderert bort. 
Må være litt uvirkelig for de som er nære å kikke innom her. Det er vel ikke akkurat noen drømmesituasjon å være 27 år - ingen utdanning, ingen jobb, ingen kjæreste - men har rus- og voldsproblemer, samt en egen tråd på Kvinneguiden 

Pytt pytt, hva er vel det å ha en tråd på KG så lenge man kan ha en lighter og en kanne med bensin når livet blir vanskelig 😛

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (6 minutter siden):

Ja - litt av en ironi at denne saken styrker vedkommendes posisjon som internasjonal kjendis, og klarer man å kjøre det norske monarkiet i grøfta, vil han på egen hånd bidra til noe få har klart før ham.

Normale mennesker blir fort glemt, mens bad boys som Greven, som i tillegg til flittig omgang med lighteren i nærheten av kirkebygg, også knivstakk kompisen sin, blir legender. Samme med Sid Vicious; det er ikke det musikalske talentet han er kjent for. Marius Borg Høiby trenger ikke engang å sette fyr på kirker; han kan bare være seg selv.

Skulle samfunnet vårt kommentares i tegneserien Asterix, måtte Obelix banke seg i hodet, og slå fast at det ikke bare er romerne som er sprø.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (3 timer siden):

Hvis du hadde lest det uten å tro jeg skrev om din sønn, og i tillegg lest hvor mye risikoen for kriminalitet øker når sønner vokser opp uten sin far. Samvær med far er overhodet ikke det samme som daglig omsorg og grensesetting fra sin egen far. 

Du kommer med en ganske drøy påstand som ikke kan gå upåaktet hen. En påstand du åpenbart ikke kan dokumentere! 

Man kan ha mange gode og nære relasjoner i livet til tross for fraværende forelder. Men en samværsforelder er ikke fraværende! Det er en forelder man har i livet sitt.

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (På 5.9.2024 den 21.58):

Ikke sikker  på siste gang. Men de hang på han og overvåket hans bolig fra han var 18 til 20 og mor ba om ro.

Da hadde han og julianne bla måtte avbryte en norges ferie, pga  journalister hang på slep og tok svært private  bilder  av dem i skjul. En stor bildeserie i se og hør, der de bla  klinte på en strand et eller annet sted. De publiserte nange saker på den turen og hang etter hvorhen de dro. En slags jakt på dem.

Jeg ser ikke helt samfunnsinteressen for sånne oppslag. Og å henge på folk 24/7 365dager i året i to år. Syntes jeg blir et unødvendig press. For de de det måtte gjelde. Da også ikke bare marius men også julianne 

De gjorde det samme ovenfor mettemarit i 3-4år også. Som resulterte i at hun knakk  sammen ved bildøra til se og hør  og gråt for å være litt i fred. Noe journalisten har fortalt om selv, at det var for mye. Så han valgte å dra og la henne værei fred i noen dager iallefall.  

Jeg syntes  iallefall  at sånt like gjerne kan kalles stalking. Nesten værre også. Fordi du hver gang du går ut døra til hjemmet ditt risikerer du å bli hengt ut i hele landet.  For vinklingen var ofte ikke positiv.

Det var på klær, hår , sko etc og alt var selvsagt feil. For gamle klær, siden hun var opptatt av gjebruk, hm klær, for dyre klær. Ukjent venninde etc. 

Generelt mye på utseende. Og endel negativt iht forholdet med håkon. 

100% sikker på at jeg hadde endt opp som et nervevrak i eget hjem. Dekket til alle vinduer og ikke turt å leve et fritt liv iallefall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...