Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

Orly skrev (11 minutter siden):

Jeg har min mening og jeg synes det er unødvendig å kjøre helt til den hytten og tilogmed skrive at det er ingen synlige skader utenpå  , dette gjør at folk mener det blir en heksejakt og det er ikke bra.

Heksejakt på en som koser seg på rypejakt. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aricia skrev (Akkurat nå):

Hvordan i himmelens navn klarer du å vri @Orly sitt innlegg til dette her?? 

Hun skrev dette, om pressens framferd, ikke om pågripelsen:

Og seriøst: Slutt å kalle andres innlegg for "vås". Særlig når du ikke har giddet å lese dem først engang.

Takk, det er helt utrolig at man klarer å vri sånn på ting !

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke sammenlikne kronisk sykdom og uførhet med de andre tingene du lister opp, sånn tross alt.

Mette Marit har en alvorlig diagnose, men fortsetter til tross for dette å jobbe redusert. Det er ingenting å raljere over eller klandre noen for. 

Foreslår at du leser deg opp på lungefibrose og de ulike variantene. 
Gjennomsnittlig levetid uten transplantasjon for de som er medium til hardt rammet er to til tre år.

Det er seks år siden slottet gikk ut med MMs diagnose, og da sa de at hun hadde vært syk noen år. 
Kan jo være at det er andre diagnoser i tillegg, man trenger ikke møte folk med full mistenksomhet, men stusser over at hun kan sitte med vevarbeid i timesvis (hennes eget utsagn), at hun reiser privat, shopper, sykler Rallarveien etc. 

I hvert fall lurt å dele info om prognose, eventuelt hvordan slottet ser for seg hennes arbeidsoppgaver som dronning - som nok er en situasjon som kommer om ikke alt for mange år. 
 

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Marius ja, Marius var ikke på den hytten lenger og derav min mening om unødvendig å reise dit. Pressen burde skjønt at ingen av de på hytten ville uttale seg

Men sånn fungerer ikke pressen. Selv om du har aldri så rett, så er det ikke sånn journalister jobber. De oppsøker hver eneste mulighet de kan få. Selv om de gjør det på uappetittelige måter. Jeg havnet i en dødsulykke en gang, og da fikk jeg tlf fra VG, mens jeg sto på åstedet og fikk helsehjelp, med spørsmål om jeg kunne ta bilder av dødsbilen. De har ingen sperrer, de gjør alt for å få en sak. Så at de dro opp til den hytta selv om M ikke var der, er faktisk bare sånn de holder på.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Hvordan i himmelens navn klarer du å vri @Orly sitt innlegg til dette her?? 

Hun skrev dette, om pressens framferd, ikke om pågripelsen:

Og seriøst: Slutt å kalle andres innlegg for "vås". Særlig når du ikke har giddet å lese dem først engang.

Seriøst-slutt å leke forumpoliti. Du gjør det hver eneste dag. Dersom du mener at noe er i mot reglene så rapporter inn til de som faktisk har oppgaven som moderatorer. 

  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Men sånn fungerer ikke pressen. Selv om du har aldri så rett, så er det ikke sånn journalister jobber. De oppsøker hver eneste mulighet de kan få. Selv om de gjør det på uappetittelige måter. Jeg havnet i en dødsulykke en gang, og da fikk jeg tlf fra VG, mens jeg sto på åstedet og fikk helsehjelp, med spørsmål om jeg kunne ta bilder av dødsbilen. De har ingen sperrer, de gjør alt for å få en sak. Så at de dro opp til den hytta selv om M ikke var der, er faktisk bare sånn de holder på.

Jeg vet det, jeg kan likevel mene det er unødvendig , har selv opplevd pressen på den måten du har

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (2 minutter siden):

Marius ja, Marius var ikke på den hytten lenger og derav min mening om unødvendig å reise dit. Pressen burde skjønt at ingen av de på hytten ville uttale seg

Pressen anså det som viktig. Det respekterer jeg. De forsøkte å få vennene i tale. Det greide de ikke og reiste videre. Uansett et merkelig fokus, men vi er heldigvis forskjellige. Mitt fokus er først og fremst at M skal la seg avhøre og at saken får en progresjon av hensyn til de FORNØRMEDE og alle rundt dem. Det begynner å bli mange. 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Skjønner godt at pressen dro dit jeg. De gjør jobben sin for å opplyse saken mest mulig. 

Utrolig nok så er det folk i Norge som ikke ønsker en fri og uavhengig presse, men ønsker særbehandling og hemmelighold for de kongelige og deres familie, men ofte ikke for de folkevalgte da. Rart med det 🙂

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (Akkurat nå):

Pressen anså det som viktig. Det respekterer jeg. De forsøkte å få vennene i tale. Det greide de ikke og reiste videre. Uansett et merkelig fokus, men vi er heldigvis forskjellige. Mitt fokus er først og fremst at M skal la seg avhøre og at saken får en progresjon av hensyn til de FORNØRMEDE og alle rundt dem. Det begynner å bli mange. 

Ja Nettop , Marius bør være fokus , det er min mening også . Så skjønner ikke helt hvorfor du mener det er merkelig fokus da å mene at det der var unødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (10 minutter siden):

Jeg har min mening og jeg synes det er unødvendig å kjøre helt til den hytten og tilogmed skrive at det er ingen synlige skader utenpå  , dette gjør at folk mener det blir en heksejakt og det er ikke bra.

«Intervjuet» i Pisa og nå dette er et par av de momentene som gir litt rar smak i munnen. Som om noen grenser blir flyttet.

Samtidig kan man lure på hvor disse grensene skal settes, når man vet at ting blir dekket over, skjult og skjønnmalt hos og av folk som har makt. Pressen i Norge er ekstremt snill sammenliknet med andre land, og på mange måter er jeg glad vi lever i et land der det ikke er fullstendig lovløse tilstander. 
Mem det blir litt sånn, fool me once osv - hvis vi hadde fått vite alt om maktmisbruk i kulissene, hva hadde kommet frem? Hadde alt tålt dagens lys? Og hvis alt tåler dagens lys, hvorfor ikke bare være åpne?

Tillitskrise med skattebetalere involvert er aldri pent. Jeg synes saken tydeliggjør så mange problematiske forhold at man kan bli svimmel. Rollen til monarkiet i moderne tid. Politiets metoder. Rettigheter for ofre for partnervold. Rus, kriminalitet, diplomatpass. Private og offisielle roller, plikter, rettigheter for ikke-kongelige.
Ikke rart det går en kule varmt her og der hos den fjerde statsmakt. For øyeblikket er det jo de som styrer sirkuset, når ingen andre er hjemme. Alle sitter på gjerdet og avventer saksgang og ingen blir noe klokere.

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 minutter siden):

Jeg vet det, jeg kan likevel mene det er unødvendig , har selv opplevd pressen på den måten du har

Poenget er vel at man (journalistene) ikke vet om det er unødvendig. Kanskje de faktisk fikk snakket med noen der, kanskje de fikk bilder av noe interessant etc. Nå gikk de tomhendt hjem, men det kunne liksågodt ha vært motsatt. Alt for å få en sak.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (6 minutter siden):

Seriøst-slutt å leke forumpoliti. Du gjør det hver eneste dag. Dersom du mener at noe er i mot reglene så rapporter inn til de som faktisk har oppgaven som moderatorer. 

Spot on! 
Så enig med deg ❤️

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Ja Nettop , Marius bør være fokus , det er min mening også . Så skjønner ikke helt hvorfor du mener det er merkelig fokus da å mene at det der var unødvendig. 

Slik saken står nå så synes jeg det å kritisere pressen er et merkelig fokus. Men bevares, vi har forskjellig fokus og det er helt greit. 
 

P

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Poenget er vel at man (journalistene) ikke vet om det er unødvendig. Kanskje de faktisk fikk snakket med noen der, kanskje de fikk bilder av noe interessant etc. Nå gikk de tomhendt hjem, men det kunne liksågodt ha vært motsatt. Alt for å få en sak.

Å det gjør at folk mener det er heksejakt og fokuset blir tatt bort fra det han har gjort utfra kommentarfeltene i dag, det er fryktelig synd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 minutt siden):

Slik saken står nå så synes jeg det å kritisere pressen er et merkelig fokus. Men bevares, vi har forskjellig fokus og det er helt greit. 
 

P

Vi har likt fokus, at M skal stå for det han har gjort og at fokuset ikke skal bli tatt bort fra  han. Og så er vi sikkert uenige i dette md pressen da og det er helt greit ja

Endret av Orly
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (2 minutter siden):

Pressen anså det som viktig. Det respekterer jeg. De forsøkte å få vennene i tale. Det greide de ikke og reiste videre. Uansett et merkelig fokus, men vi er heldigvis forskjellige. Mitt fokus er først og fremst at M skal la seg avhøre og at saken får en progresjon av hensyn til de FORNØRMEDE og alle rundt dem. Det begynner å bli mange. 

Det er høyst interessant hvem som var på hytta da han ble pågrepet. Og hvorfor politiet måtte benytte rambukk. 

Han skal ha tatt kontakt med fornærmede fra et skjult telefonnummer, men nekter for dette.

Se og Hør kan melde at hytten eies av en næringslivstopp. På bildene i VG ser det ut til at to vinduer er slått ut, men mulig det er landskap som speiles i glasset, og ikke at de er erstattet med trefiberplater.

https://www.seher.no/kjendis/hytta-tilhorer-naeringslivstopp/81941687

https://www.vg.no/nyheter/i/W07joQ/marius-borg-hoeiby-ble-paagrepet-paa-jakttur

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Det er høyst interessant hvem som var på hytta da han ble pågrepet. Og hvorfor politiet måtte benytte rambukk. 

Han skal ha tatt kontakt med fornærmede fra et skjult telefonnummer, men nekter for dette.

Se og Hør kan melde at hytten eies av en næringslivstopp. På bildene i VG ser det ut til at to vinduer er slått ut, men mulig det er landskap som speiles i glasset, og ikke at de er erstattet med trefiberplater.

https://www.seher.no/kjendis/hytta-tilhorer-naeringslivstopp/81941687

https://www.vg.no/nyheter/i/W07joQ/marius-borg-hoeiby-ble-paagrepet-paa-jakttur

Det er vel persiennene som er nede, som vg skriver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius har tydeligvis ganske ræva venner, med tanke på alle lekkasjene av private bilder osv, så jeg synes ikke det er så rart at pressen tok en sjanse og spurte om de ville uttale seg…

Man kan tenke at det er moralsk forkastelig, og prise seg lykkelig over at egen jobb ikke innebærer sånt, men for vennenes del, så er det faktisk sånn at hvis man omgås kriminelle, så risikerer man uønsket fokus. Sikkert derfor han ble avinvitert i bryllupet i Italia.

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Inn med teskje:

Politiet bruker rambukk på ei hytte han er på og de finner våpen? 😶

Det er vel ikke så rart at de finner våpen på ei hytte, når det skal jaktes!

For tidlig for elgjakt og ikke lov å jakte rype, så vil tro det var harejakt de skulle på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå voldsomt som han blir fulgt, husker værre saker der offeret ikke fikk beskyttelse en gang - og det var LANGT værre saker enn dette. ( Unskylder ikke handlinger ) men nå går Se og Hør, politi og norsk presse BAnanaZ🐔

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...