Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

jabx skrev (1 time siden):

Det kan jo være at familien er vitner og har fått "munnkurv". Litt tåpelig å ødelegge for etterforskningen ved å gå ut offentlig. Eller påvirke andre vitner på den måten. Men "ekspertene" her vet jo bedre enn politiet og andre, må vite. Alt for å ta kongefamilien og hele slekta, og sørge for at de blir dratt ned i søla.

Man har ikke vitneplikt i nære relasjoner. Heller ingenting som tyder på at familien har vært vitner - i alle fall ikke til skadeverk og voldsepisodene på Frogner

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Man lærer veldig raskt hva man skal se etter hvis man begynner å mistenke at en av ungene våre ruser seg. MM har selv vært i rusmiljøet og vet veldig godt hva hun skal se etter.

Et ungdom som ruser seg endrer adferd og jeg har aldri hørt om foreldre som ikke har ant noenting. 
 

De har vært klar over hans rusproblemer i mange år. Det har vært on/off. Mest on. Og de har vært bekymret. Derfor har de også prøvd å hjelpe han, som jeg skrev tidligere. Uten at det har gitt ønsket effekt. 
Jeg svarer hun som skrev at MM & HM har part i saken. Det er jeg uenig i. 
Det er umulig å «sitte på» en 27-åring og ha full oversikt over livet hans.  Spesielt mtp den rollen de har. Å sperre noen inn er heller ikke lov uten fullmakt eller domsavsigelse. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Det er fortvilende i det hele tatt hvordan kriminelle voldsmenn beskyttes. Generelt sett. Mye omsorg og oppfølgning og fokus på rettigheter og rehabilitering av kriminelle. Lite fokus på ofrene. De står alene.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/drapsoffer-tryglet-politiet-systemet-sviktet/16343263/

Det er veldig sant. Voldsmenn har større beskyttelse enn volds ofre, generelt.  

Så da er det bra, at det ikke er tilfelle i denne saken. Og at politiet faktisk tar ofrene på alvor her, selv om gjeringsmannen er sønnen til  kronprinsessen 

Faktisk ganske  overaskende, mtp hvor lite de generelt tar sånt på alvor. Og absolutt  på sin plass

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Marius har ikke penger, så han selger lv bager, og stjeler scooter for å komme seg hjem.  Hvis han fikk alt han pekte  på, hadde han vel ikke trengt det? Eller?

Han stjal nok ikke den scooteren pga nød.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 minutter siden):

Man har ikke vitneplikt i nære relasjoner. Heller ingenting som tyder på at familien har vært vitner - i alle fall ikke til skadeverk og voldsepisodene på Frogner

Her har du helt rett. Som mor er hun ikke pliktig  være vitne. Om hun hadde vært det, er det kongen som bestemmer om hun skal vitne eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor skrev (2 minutter siden):

Han stjal nok ikke den scooteren pga nød.

Hva vet du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om det?

Jeg vet like mye om det som du vet at han ikke har penger.

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

De har vært klar over hans rusproblemer i mange år. Det har vært on/off. Mest on. Og de har vært bekymret. Derfor har de også prøvd å hjelpe han, som jeg skrev tidligere. Uten at det har gitt ønsket effekt. 
Jeg svarer hun som skrev at MM & HM har part i saken. Det er jeg uenig i. 
Det er umulig å «sitte på» en 27-åring og ha full oversikt over livet hans.  Spesielt mtp den rollen de har. Å sperre noen inn er heller ikke lov uten fullmakt eller domsavsigelse. 

Jeg tror at de har visst veldig mye. 

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (Akkurat nå):

Jeg vet like mye om det som du vet at han ikke har penger.

Regner med han er blakk når han legger ut lv veskene sine til salgs. Siden han reiser så mye, trenger han jo dem

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Det er veldig sant. Voldsmenn har større beskyttelse enn volds ofre, generelt.  

Så da er det bra at det ikke er tilfelle i denne saken. Og at politiet faktisk tar ofrene på alvor her, selv om gjeringsmannen er sønnen til  kronprinsessen 

Faktisk ganske  overaskende, mtp hvor lite de generelt tar sånt på alvor. Og absolutt  på sin plass

Absolutt ikke enig med deg. De har beskyttet MBH i mange år. Og de valgte til og med å undergrave egen etterforskning av tunge kriminelle, for å advare han, så han skulle slippe å bli tatt. Alt dette har ført til at grenseløs oppførsel har eskalert. Han har sett på seg selv som beskyttet av politiet. Og nå har vi en kvinne som ble sykemeldt, med smerter i halsen, synsforstyrrelser, og tunnelsyn. Rasert leilighet. Kniven de fant stående i veggen sier sitt. To andre har stått fram. De skulle tatt en samtale med han i 2017, satt han på glattcelle, ransaket bosted, og latt media få skive om det. Det hadde kanskje vært en advarsel som kunne fungert!

Endret av Doris Becker
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (4 timer siden):

Et spot on innlegg av Hans Geelmuyden i Nettavisen i går. Han tar opp mye av problematikken som er diskutert i denne tråden. Utdrag: 

«Det er ingen som forventer at kronprinsessen skal kommentere på etterforskningen. Men det er mye annet hun kan og bør svare på.»

«Den amerikanske generalen Norman Schwarzkopf sa en gang; – When in crises, take control, and when in control, take charge!»

«Kongehuset har ikke kontroll på situasjonen. Da kan de heller ikke klare å styre krisen. Så hvordan kan de ta kontroll?»

«I stedet for å ta tyren ved hornene, velger kronprinsparet å lire av seg noen fraser om selbuvotter.»

«Til slutt stiller journalistene direkte spørsmål til kronprinsesse Mette-Marit om sønnen hennes. Etter å ha tenkt seg om noen sekunder, husker hun hva hun skal svare på slike impertinente spørsmål; – Av respekt for alle involverte i den saken ber jeg om forståelse for at jeg ikke ønsker å kommentere denne saken på nåværende tidspunkt, sier hun. Men hva er det for et svar? Utsagnet er kjemisk renset for patos. Er det en advokat som har forfattet det?»

«Tenk om kronprinsessen i møtet med journalistene i Trøndelag i stedet hadde tatt ordet innledningsvis og sagt: «Til ofrene i sakene mot min sønn Marius Borg Høiby, ber jeg om unnskyldning for det han selv sier han har gjort. Som mor til tre barn tar jeg sterk avstand fra slike handlinger, og ber om forståelse for at sakene er krevende også for meg.» En slik uttalelse ville hjulpet ofrene i saken. Det er primært dem det er synd på, og ikke sønnen Marius. Empati pleier ellers være Kronprinsessens kjennemerke. Deretter kunne hun snakket om Selbuvotter.»

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/mette-marit-nekter-a-svare-pa-sporsmal-om-marius-saken/o/5-95-2014758#am-comments

Strålende innlegg! Helt enig i alt du skriver😊

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (4 minutter siden):

Han stjal nok ikke den scooteren pga nød.

Neppe - det er bare å se på bil, motorsykkel, klokke, solbriller, kofferter - hele livsstilen er langt fra mennesker i nød. 

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Regner med han er blakk når han legger ut lv veskene sine til salgs

Ok, jeg regner med at han ikke er det. Han har ikke en livsstil som indikerer at han er blakk.

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke enig med deg. De har beskyttet MBH i mange år. Og de valgte til og med å undergrave egen etterforskning av tunge kriminelle, for å advare han, så han skulle slippe å bli tatt. Alt dette har ført til at grenseløs oppførsel har eskalert. Han har sett på seg selv som beskyttet av politiet. Og nå har vi en kvinne som ble sykemeldt, med smerter i halsen, synsforstyrrelser, og tunnelsyn. Rasert leilighet. Kniven de fant stående i veggen sier sitt. To andre har stått fram. De skulle tatt en samtale med han i 2017, satt han på glattcelle, og latt media få skive om det. Det hadde kanskje vært en advarsel som kunne fungert!

Dette temaet  er en rundans over 500 sider. Begynner å bli veldig uinteressant tema

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 timer siden):

Latt ham holde på? Du tror han forteller dem åpent om at han banker kjærestene sine? Ærlig talt.

De må jo ha sett noe/forstått noe, siden flere av kjærestene i perioder har bodd i eget hus på Skaugum med Marius.
De aller fleste mennesker som har litt mellom ørene, klarer fange opp mer enn hva som framkommer verbalt. Eller tenker du kronprinsparet kun forholder seg til det som bokstavelig talt blir uttrykt verbalt? I så fall; skremmende

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svigermor skrev (Akkurat nå):

Ok, jeg regner med at han ikke er det. Han har ikke en livsstil som indikerer at han er blakk.

Han får vel ting da. Har mye bekjente med mye penger også. 

Hvor  han får penger  fra, kan vøre mage steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

De må jo ha sett noe/forstått noe, siden flere av kjærestene i perioder har bodd i eget hus på Skaugum med Marius.
De aller fleste mennesker som har litt mellom ørene, klarer fange opp mer enn hva som framkommer verbalt. Eller tenker du kronprinsparet kun forholder seg til det som bokstavelig talt blir uttrykt verbalt? I så fall; skremmende

Kan jo hende at ofrene har gått inn for å skjule det. Er ganske skamfullt. Kanskje de ville fremstå ekstra bra foran kronprinsparet?

Jeg VET ikke. Mener uansett at Kronprinsparet burde visst om resten av det utsvevende livet hans. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 minutter siden):

De må jo ha sett noe/forstått noe, siden flere av kjærestene i perioder har bodd i eget hus på Skaugum med Marius.
De aller fleste mennesker som har litt mellom ørene, klarer fange opp mer enn hva som framkommer verbalt. Eller tenker du kronprinsparet kun forholder seg til det som bokstavelig talt blir uttrykt verbalt? I så fall; skremmende

Helt enig - hvis de ikke har fått med seg noenting så tenker jeg mitt om deres evne som foreldre. 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Han får vel ting da. Har mye bekjente med mye penger også. 

Hvor  han får penger  fra, kan vøre mage steder

Kokain koster veldig mye. Og han har ifølge politiet et stort kokainproblem. De bør finne ut hvor han får penger fra. Og hvor kokainen og de dyre tingene kommer fra. Spesielt klokkene til hundretusener.
Men det vet de nok, så tett de følger han, eller? 

Minner om denne:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ber-om-etterforskning-av-marius-kompis/81811582

Endret av Doris Becker
  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...