Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

JustAsking skrev (Akkurat nå):

Har tråden tatt en dreining? Vet ikke helt hvor grensene går mtp hva som har blitt slettet før og hva som får stå, eller om man skiller på hva som blir sagt rundt et kafébord og hva som kan diskuteres her, men mye av det siste er vel sladder? 

Du synes det er en dreining altså? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SagaP skrev (47 minutter siden):

Sto det ikke noe om Sveits ett eller annet sted? Jeg finner det ikke igjen, men erindrer noe vagt om det. Privatklinikk

Er det dette skattepengene mine går til?🙉🙈

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (30 minutter siden):

Den kulørte ukepressa skriver jo nettopp om den type stoff, så det var, og er helt innafor. 

Det som derimot er sjokkerende er at de går foran og viser vei for den øvrige pressa i de svært alvorlige forholdene MBH er siktet for, hans kriminelle omgangskrets, gardistepisoden på Skaugum hvor en ung mann nesten ble kjørt ned og at MBH skrøt av det i SoMe. 
Jeg tror ikke du forstår alvoret i at mange aviser har nøyd seg med å sitere Se og Hør i mange av episodene rundt Høiby. 
Pressen skal være kritisk og undersøkende, samt være i stand til å ettergå makten - også den seremonielle og dets medlemmer. 
På mange måter viser denne saken hvor servil store deler av pressen er overfor kongefamilien. 

De viser vei for en evigvarende loop av unødvendig støy og dramatikk.

Når det hele kan være så enkelt som dette (og jeg sikter ikke til VG, men politiets uttalelser):

https://www.vg.no/rampelys/i/5EbPbK/politiet-om-hoeiby-observert-med-kjente-kriminelle

Og avrusning er som kjent utfordrende når man først er bitt av basillen.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

Forslag til alternativ tolkning:

Det handler om at hun ikke kan tillatte seg å uttale seg om en pågående straffesak, selv om kritikken hagler.

Hun  stå i den kritikken, uavhengig av hva hun selv ønsker eller mener. Så hun tar på seg maska og bruker en forslitt floskel om at hun "står godt i kritikken."

Slik vi kjenner kronprinsessen gjennom 20+ år, så er hun lettrørt, empatisk og har lett for å si for mye, litt impulsivt. Det er nærliggende å tenke at dette er en personlighetstype som ville sagt noe, hvis hun fikk bestemme. Hun har vært en løs kanon på dekk før, jf Mariusbrevet og samtalen med fornærmede.

Det som er er sannsynlig her er at hun har fått munnkurv.

Det sannsynlige er at kongen har bestemt at denne saken ikke gjelder kongehuset, og kongehuset uttaler seg ikke om en pågående straffesak, og særlig ikke en som gjelder et familiemedlem.

Det kan nok være lett for noen hver å si mer enn man bør, men en kunne kanskje forvente at en kommende dronning etter 20 år i "dronningskolen" hadde lært en del om dette. Dronning Sonja er et godt eksempel. Hun måtte lære seg/ finne ut på egen hånd hvordan opptre, hvordan møte folket osv., mener jeg å ha lest..

Jeg synes også at å svare at man "står godt i kritikken" kunne vært formulert anderledes.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (20 minutter siden):

De har vel privat jet !?

Det vet jeg ingen ting om, men om så var så benyttet de seg ikke av det på denne flyvningen i hvertfall. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (Akkurat nå):

Du synes det er en dreining altså? 

Vel, jeg må ta høyde for at jeg har benyttet Ignorer-funksjonen og ellers ikke finleser noen av gjengangerne, det bare ble mye etter hverandre nå virket det som. Men siden jeg ikke er inkludert i det gode selskap så regnes jeg nok blant bermen. Blir litt svart-hvitt for min del, dette.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donatello skrev (1 minutt siden):

Det kan nok være lett for noen hver å si mer enn man bør, men en kunne kanskje forvente at en kommende dronning etter 20 år i "dronningskolen" hadde lært en del om dette. Dronning Sonja er et godt eksempel. Hun måtte lære seg/ finne ut på egen hånd hvordan opptre, hvordan møte folket osv., mener jeg å ha lest..

Jeg synes også at å svare at man "står godt i kritikken" kunne vært formulert anderledes.

Ja, det er litt ovenfra-og-ned synes jeg. Selvgodt. Hun kunne f eks sagt «Denne kritikken må jeg nok dessverre bare stå i».

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Å flytte hjemmefra når man er 18-19 år rett fra vgs er vanlig, det var i alle fall normalen for 20 år siden, ærlig talt. Ingen i min klasse på vgs ble boende hjemme, enten militære, studier, folkehøyskole eller flytta til Oslo for å jobbe i et friår. 
2) At MM har fått full munnkurv er faktisk et alternativ, og mulig det bidrar til observert irritasjon.

3) For øvrig er dette nå som å være vitne til et togkrasj i sakte fart… og vente i spenning på hvordan det totale ulykkesstedet/åstedet ser ut til slutt når farta har stoppet helt opp.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (3 minutter siden):

Det vet jeg ingen ting om, men om så var så benyttet de seg ikke av det på denne flyvningen i hvertfall. 

De kjører ofte også rutefly, i hvert fall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (8 minutter siden):

@Krokenguri: Takk for påminnelsen om hva som i alle år har vært Se og Hørs modus operandi i dekningen av kongefamilien.

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og skaper vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Ja  sælbu votter, selger nok ikke like mye som påstand om at mette marit ringte offeret, (som viste seg å være feil informasjon)

At svenno skulle på barsel visitt med  flere dagers fyll og kanon drita, ble visst også litt i meste laget  for se pg og hør. Men det nevnes i boka at de så dette kom til  å  slå tilbake på se og hør også. Om det kom frem  kontakt med svenno i forbindelse  med saken. Som  da resulterte i denne " kidnappingen "

Men de passet  jo på å få ut noen artikler om at svenno ikke hadde blitt kontaktet  av kronsprins paret  først da. Selv om de hadde en tlf svarer beskjed fra håkon, som sa det motsatte

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (12 minutter siden):

@Krokenguri: Takk for påminnelsen om hva som i alle år har vært Se og Hørs modus operandi i dekningen av kongefamilien.

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og skaper vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Bra de gjør jobben sin, synes jeg. Kan jeg spørre deg hvordan du kan vite arbeidsmetodene deres? Bladet er redaktørstyrt som du sikker er klar over. Så er det faktisk slik at det er nrk som er felt flest ganger i pressens faglige utvalg. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (35 minutter siden):

MM og kronprinsen fortsetter den dårlige strategidn med ikkd å si et ord.

Burde kanskje kommet på banen med en kommentar eller to.

Marius omgir seg med kriminelle, kriminelle innfiltrer seg med Marius.

Hvor er PST, og hvordan står det egentlig til med sikkerheten rundt Kongen, Krompen og IA?


Nå begynner tausheten å bli pinlig. Mette Marit styrer. Det er tydelig i videoen i vedlagt.


 

https://www.vg.no/rampelys/i/dRvXEA/kronprinsparet-vil-ikke-kommentere-politiets-marius-samtale

Dette er flaut og respektløst ovenfor det norske folk ! 

 

  • Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (5 minutter siden):

De kjører ofte også rutefly, i hvert fall.

I dette tilfelle jeg beskrev så var det vanlig rutefly fra Zürich. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (16 minutter siden):

@Krokenguri: Takk for påminnelsen om hva som i alle år har vært Se og Hørs modus operandi i dekningen av kongefamilien.

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og konstruerer vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet seg tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Hadde ikke Se og Hør kalt en spade for en spade i den aktuelle voldssaken, så hadde pressen fortsatt å skjerme M. Slik de fortsatt foretar skjerming. Jevnaldrende som vanker i Oslomiljøet hvor "de priviligerte" også deltar får jo med seg ting og reagerer. Men når grensene ble så overskridende som i M tilfelle, så måtte pressen reagere. 

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (6 minutter siden):

Bra de gjør jobben sin, synes jeg. Kan jeg spørre deg hvordan du kan vite arbeidsmetodene deres? Bladet er redaktørstyrt som du sikker er klar over. Så er det faktisk slik at det er nrk som er felt flest ganger i pressens faglige utvalg. 

Jeg leser sakene deres.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takinova skrev (22 minutter siden):

Mye av midlene har kong Harald arvet etter sin far som igjen arvet det fra sin mor som arvet dette fra sin far, den engelske kongen. 

Altså til syvende å sist - skattepenger! Og inntekter tjent på verdier pga sin posisjon som kongelig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 minutter siden):

Jeg leser sakene deres.

Sterk bakgrunn må jeg si. Merkelig da at øvrige medier siterer Se og Hør, spesielt i saken om M. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt i denne tråden (naturlig nok), men har lyst å si at håndteringen av det som nå skjer med MBH virkelig er krise. 
Her har mange tydeligvis gjort mye i lang tid for å dekke over et problem, for dette ante jeg ikke komme for noen måneder siden. Nå leser jeg ikke mye om kongefamilien, men nettopp derfor vil mange av oss oppleve dette som nærmest ufattelig. Hvordan har dette kunnet skje?

At lille Marius, som alle var litt bekymret for da MM kom inn i familien, nå faktisk er så ute å kjøre er bare tragisk på mange plan. Her har mye sviktet! Det reflekterer tilbake på HM og MM og resten av de kongelige, uansett hvordan de definerer opp Kongehuset og øvrige familie. Tilliten er svekket, og den svekkes bare mer og mer med disse unnlatende og ovenfra-og-ned-svarene MM serverer.

Nei nei nei, det er trist at Haakon må oppleve dette, men dessverre har fortiden, familiehistorikken til MM og tingenes iboende faenskap slått til. Dette, i god kombo med Märtha og Durek-kontroversene, kan bety slutten for Kongehuset i Norge, og det er antakelig til det beste for alle uansett.

  • Liker 12
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (10 minutter siden):

Bra de gjør jobben sin, synes jeg. Kan jeg spørre deg hvordan du kan vite arbeidsmetodene deres? Bladet er redaktørstyrt som du sikker er klar over. Så er det faktisk slik at det er nrk som er felt flest ganger i pressens faglige utvalg. 

Iht der beg skrev er en  bok skrevet av en tidligere se og hør journalist,  som skriver i bunn og grunn om hvordan se og hør jobber. Og i samme slengen tar opp div saker som har vært. Mye iht mettemarit  og svenno. Da det var denne journalisten som hadde mest kontakt med svenno

Kan høres  på lydbok, om du vil få den med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...