Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

Sgirl skrev (27 minutter siden):

Toppsak i seher.no: mm og Håkon visste om at Marius har hatt venner i narkomiljøet. 

Ja, det kom jo virkelig som julekvelden på kjerringa. Hvor mange toppsak-dager gjenstår fra det ene lydopptaket, tro...

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonio skrev (5 minutter siden):

Bortsett fra 22. juli, trikkeskytingen, Pride-angrepet osv, da. De er prinsipielt uprinsipielle. 

Oversatt; de kommenterer ikke saker hvor de selv skjønner at de har tråkket hardt i salaten over en årrekke. 

Men du overser det helt sentrale poenget som er at i denne saken er det en nærstående, et familiemedlem, som er siktet, og det ville vært en konstitusjonell skandale om de sa noe som helst som kunne tolkes som at de tok stilling eller søkte å påvirke den rettsprosessen.

Så er det mange som etterlyser en generell uttalelse. Men vi vet jo at uansett hva de prøver å si, så blir de vranglest og mistrodd og tolket så hinsides negativt at man knapt har fantasi til å gjette hva den neste tolkningen blir. Man bare vet at den blir negativ.

Det har vi jo sett utallige eksempler på bare i tråden her de siste uken.

Jeg skjønner godt at de ikke kan risikere å trå feil i det minefeltet.

Uansett så har de jo sagt  idag at en slik uttalelse kan komme senere.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor denne "oppvisningen" de har vært på, ikke ble avlyst?

De har hatt null intensjon om å kommentere den store elefanten i rommet. Ingen er interessert i selbuvotter og hva de gjør på en tilfeldig ungdomskole i Trondheim, mens denne meget alvorlige saken durer på i bakgrunnen. Dette er jo helt tonedøvt.

Hold dere hjemme om dere ikke vil si noe. "La dem spise kake" oppførselen er bare pinlig å se på.

Jeg må si jeg ikke skjønner tankegangen til deg og dine meningsfeller. Her klages det i innlegg etter innlegg om hvor lite kronprinsparet jobber. Det telles dager og timer i måneden. Når de så drar på fylkestur, noe som er en del av deres jobb, ja da er jammen ikke det rett heller.

Da skal turen avlyses fordi de ikke svarer på det du og dine meningsfeller ønsker. Helt utrolig tankegang. At du ikke er interessert i selbuvotter og hva de gjorde på den tilfeldige ungdomsskolen i Trondheim er likegyldig. I dette tilfellet var selbuvotter og elever på en ungdomsskole i Trondheim en del av jobben deres. Å forvente at de skulle uttale seg i en pågående straffesak i den settingen sier vel mer om at du ikke helt skjønner jobben deres.

Om du hadde brydd deg litt mer om hva de gjorde på den tilfeldige ungdomsskolen ville du kanskje fått med at kronprinsen snakket om ting som kan relateres til denne staken. I samtale med ungdommene snakket han om utfordringer og fristelser de møter på i oppveksten, og utfordringer ved å være foreldre.

Kronprinsparet antydet jo også at de vil uttale seg om saken ved en senere anledning. Da er det jo nærliggende å anta at de vil vente til saken er ferdig etterforsket og endelig tiltale tatt ut. Men det er vel uten betydning for deg og dine meningsfeller. Uansett hva kronprinsparet sier og gjør er det ikke riktig i deres øyne.

  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsparet-har-ankommet-stiftsgarden/s/5-95-2013763

– Av respekt for alle de involverte, inkludert Marius, ber jeg om forståelse for at jeg ikke ønsker å kommentere saken på det nåværende tidspunkt.

Hvem av de involverte tar hun egentlig mest hensyn til? Seg selv, Marius,  de fornærmede osv.?

En skulle tro at med rådgivere rundt seg skulle Mette-Marit klart å si noe bedre enn det siterte. Hun kunne sagt noe generelt om at hun ikke kan gå inn på straffesaken,  samtidig benyttet anledningen til å vist til sitt engasjement for voldsutsatte.

Jeg leser at andre opplever Mette-Marit som empatisk. Jeg har alltid opplevd henne som påtatt og falsk. Så rart hvor ulikt folk kan oppfatte henne.

For min del kan Kongehuset fortsette slik de gjør, slik de forhåpentligvis mister enda mer oppslutning.  

  • Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Så gøy at du reagerer på det. Jeg brukte nemlig det ordet helt bevisst og med et glimt i øyet, for det var nettopp ordet «vås» du selv brukte for å karakterisere en annens innlegg for noen sider tilbake.

Men siden du ikke tok spøken, så trekker jeg det tilbake og sier heller «pågående straffesak»-meningen.

Og beklager. 
Men det er altså langt fra noe prinsipp at kronprinsparet ikke uttaler seg i pågående straffesaker slik enkelte synes å tro.

Da tror jeg du blander meg med noen andre. Jeg har ikke skrevet at noe er vås.

Jeg har skrevet at noe var feil, men siden jeg ser at det kan argumenteres for at det gjaldt et spørsmål om mening, har jeg endret til at jeg uenig. 

Men jeg har ikke karakterisert noens saklige innlegg som vås. Det er jeg ganske nøye med, da jeg har reagert kraftig på lignende karakteristikker før.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (3 minutter siden):

Fra https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsparet-har-ankommet-stiftsgarden/s/5-95-2013763

– Av respekt for alle de involverte, inkludert Marius, ber jeg om forståelse for at jeg ikke ønsker å kommentere saken på det nåværende tidspunkt.

Hvem av de involverte tar hun egentlig mest hensyn til? Seg selv, Marius,  de fornærmede osv.?

En skulle tro at med rådgivere rundt seg skulle Mette-Marit klart å si noe bedre enn det siterte. Hun kunne sagt noe generelt om at hun ikke kan gå inn på straffesaken,  samtidig benyttet anledningen til å vist til sitt engasjement for voldsutsatte.

Jeg leser at andre opplever Mette-Marit som empatisk. Jeg har alltid opplevd henne som påtatt og falsk. Så rart hvor ulikt folk kan oppfatte henne.

For min del kan Kongehuset fortsette slik de gjør, slik de forhåpentligvis mister enda mer oppslutning.  

Du er ikke den eneste.

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (34 minutter siden):

Ja, de kunne kuttet det ut. Det er rett og slett dobbeltmoralsk å komme med samme innøvde replikk når vi vet at MM tok kontakt med siste offeret til sønnen. De sier en ting og gjør noe annet. Det var vel ikke annet å forvente. 

De synker i anseelse hos folk - hvis der overhode er noe anseelse igjen. 

Skjønner  ikke hvorfor dette fortsatt er et stort tema. Når det er for det første en melding hun har sendt. Så hvis noen lurer på om hennes kontakt var problematisk. Så får man da tak tak i innholdet i meldingen.

Offeret selv ringte MM. Og bistands advokaten har i ettertid  sagt at kontakten ikke var av problematisk karakter.

Men påpekte at slik kontakt  ikke var heldig, fordi det kan stilles spm til slik type kontakt. Men bistands advokaten har sett på det,  vurdert og gått offentlig ut og sagt det ikke er noe problem. 

Og da skal det fortsatt blåses opp som et problem....

Syntes forøvrig at kontakt mellom offeret og Marius er noe  større problem, og stille spm om

Siden det er snakk om frykt for påvirkning  av offeret  , som i utgangspunktet  gjalt  med MM sin kontakt ( som pr.dd er tilbakevist) ser jeg større fare og sannsynlighet at marius har kontakt med offeret før hun har vært i avhør. Er større fare for påvirkning  av offeret. 

Sett opp mot de to kontakt punktene der. Tror jeg ikke det er mettemarit man skal være bekymret  for iht påvirkning av offeret

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg synes både Marius, advokaten og politiet burde prioritere høyere å bli ferdige med avhørene av Marius, nå som han omsider har gått med på å la seg avhøre, slik at saken kan etterforskes ferdig! 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

Men, jeg synes både Marius, advokaten og politiet burde prioritere høyere å bli ferdige med avhørene av Marius, nå som han omsider har gått med på å la seg avhøre, slik at saken kan etterforskes ferdig! 

Ja, burde ikke det absolutt være i MBHs egen interesse også? 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Ja, jeg kjente jeg ble provosert selv av den uttalelsen! Et utrolig fokus på seg selv og at hun er fornøyd med hvordan hun takler situasjonen. Dette handler overhodet ikke om hun "står godt i" egne beslutninger! Det handler om at sønnen hennes utgjør en trussel for kvinner der ute - og at han får en helt himmelropende spesialbehandling fordi hun er kronprinsesse. Litt mer ydmykhet hadde VIRKELIG vært på sin plass. Arrogant som få, det der er ikke min kongefamilie, ass. Har likt Håkon til nå, men med henne ved sin side vil jeg ikke klare å anse dem som verdige konge og dronning-tittelen.

Lett å se hvor Marius har fått den uspiselige attituden og arrogansen fra... 

  • Liker 14
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 minutter siden):

Det stemmer ikke. Hun driter ikke en lang marsj i det; hvis ikke hadde hun ikke kontaktet eksen til Marius, og det gjenspeiler heller ikke hennes empatiske natur. Men hun har trått feil én gang og må være veldig forsiktig for ikke å gjøre det igjen. De har nok flere rådgivere med kompetanse innen jus som følger dem veldig tett opp nå mht hva de kan og bør si for å opptre «korrekt» i en sak som fortsatt er under etterforskning. Men Kronprinsen kommer likevel litt heldigere ut ved å anerkjenne at det er en alvorlig sak og ved å si at han håper alle parter har gode mennesker rundt seg som kan ivareta dem, enn kona som sier «ingen kommentar». 

Du vet ikke dette, vil jeg tro. 

Vi er mange som reagerer på parets framtoning. Les gjerne i tråden. MM sliter helt åpenbart med rolleforståelse; hun har fått kritikk både fra faglig hold og ellers - for å ha blandet seg inn i sønnens straffesak ved å ta kontakt med offeret. Helt uhørt!

Det å uttale at de står godt i kritikken slik MM gjorde, er å vise retorisk bannefinger til ofrene, skattebetalerne, svigerforeldrene, alle offentlige systemer som har holdt sønnen oppe, og på det viset forsøkt å skåne selve  institusjonen Kongehuset. 

Det tok lang tid før det kom en syltynn og  merkelig uttalelse fra Slottet rundt det faktum at MM hadde sosial omgang med Epstein etter at han var straffedømt.
Vi fikk beskjed om at skattebetalerne hadde ingenting med hvem som betalte luksusferien deres i Midddlhavet på en svinedyr yatch. 
Surrogati er ulovlig og omdiskutert i Norge. Likevel dro MM med diplomatpass for å passe vennenes nyfødte tvillinger, da fedrene ikke fikk visum. 
MM har utvist uklar rolleforståelse mer eller mindre siden hun giftet seg inn i familien uten etternavn. Sønnen har heller ikke forstått at som medlem av kongefamilien, må han endre livsstil. 
Jeg kan bare ikke forstå at Marius skal fortsette å bo i huset han disponerer på Skaugum, fortsette å inneha diplomatpass, samt fortsette å være medlem av kongefamilien. Virkelig ikke!

Om HM og MM fortsetter å være gift, så mener jeg at MM må ha en noe mer nedtonet rolle, hun bør ikke bli dronning - om vi beholder kongedømmet. 
Det som utspiller seg nå er uverdig. Dette paret er ikke skikket til å være representanter for Norge - om enn bare i seremoniell sammenheng.
Virker faktisk som om de selv kanskje forstår akkurat dét innerst inne - ingen fra Kongehuset fulgte med Støre og næringslivet til Kina - et viktig besøk for oss som nasjon. Igjen; manglende forståelse av egne oppgaver 

  • Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (13 minutter siden):

Jeg må si jeg ikke skjønner tankegangen til deg og dine meningsfeller. Her klages det i innlegg etter innlegg om hvor lite kronprinsparet jobber. Det telles dager og timer i måneden. Når de så drar på fylkestur, noe som er en del av deres jobb, ja da er jammen ikke det rett heller.

Da skal turen avlyses fordi de ikke svarer på det du og dine meningsfeller ønsker. Helt utrolig tankegang. At du ikke er interessert i selbuvotter og hva de gjorde på den tilfeldige ungdomsskolen i Trondheim er likegyldig. I dette tilfellet var selbuvotter og elever på en ungdomsskole i Trondheim en del av jobben deres. Å forvente at de skulle uttale seg i en pågående straffesak i den settingen sier vel mer om at du ikke helt skjønner jobben deres.

Om du hadde brydd deg litt mer om hva de gjorde på den tilfeldige ungdomsskolen ville du kanskje fått med at kronprinsen snakket om ting som kan relateres til denne staken. I samtale med ungdommene snakket han om utfordringer og fristelser de møter på i oppveksten, og utfordringer ved å være foreldre.

Kronprinsparet antydet jo også at de vil uttale seg om saken ved en senere anledning. Da er det jo nærliggende å anta at de vil vente til saken er ferdig etterforsket og endelig tiltale tatt ut. Men det er vel uten betydning for deg og dine meningsfeller. Uansett hva kronprinsparet sier og gjør er det ikke riktig i deres øyne.

Har aldri nevt noe om hvor mye de jobber og ikke jobber. Det følger jeg ikke med på, så her angriper du feil person. 

Jeg syns de burde avlyst denne turen, eller hatt en pressekonferanse i forkant. Min mening.

Denne fasaden de kjører er bare fordummende.  

Endret av MissHannigan
  • Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (19 minutter siden):

For øvrig lurer jeg på hva det skulle gagne MBH å ta opptak, for deretter å lekke dem? Min logikk samsvarer ikke med criminal master minds, så jeg kan ikke det spillet, men jeg ser ingen åpenbar gevinst for hans del?

For å tøffe seg, og for å vise sine kriminelle venner at han har politiet i sin hule hånd. 
At han gjør som han vil på Skaugum - politiet kommer ikke inn der. Samtalen fant da også sted i en bil utenfor eiendommen, 

Så kan man fundere litt over hva det innebærer at ordensmakten ikke går inn på Skaugum…

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (1 minutt siden):

Men, jeg synes både Marius, advokaten og politiet burde prioritere høyere å bli ferdige med avhørene av Marius, nå som han omsider har gått med på å la seg avhøre, slik at saken kan etterforskes ferdig! 

Er nok mye som ventes teknisk svar på i saken. I tillegg  er nora også borte en lengre periode på jobb.  Så godt mulig at avhør av marius ikke er nødvendig  før de har bygget opp en sak helt. 

Da er det lettere evnt å ta han også. For sier han da ting de kan bevise motsatt iht tekniske bevis, sitter han jo godt i det.

Så jeg tenker at det kanskje er litt positivt at det ikke har vært ennå. Han har vel vært til 3 avhør, iht media. Hva som er resultatet og innhold av det er jo ikke kjent.

Godt mulig han velger å gjøre som han sa, og ta ansvar for hendelsen i leiligheten.  Alt det andre er ikke sikkert han vil svare på.

Det andre er han heller ikke siktet  for enda. Så tenker at han uansett ikke vil forklare noe som helst der heller før det evnt ligger en siktelse på bordet. For det er evnt den han må svare på.

Så litt spennde å se om de ender opp som fornermede i saken, om det blir samlet sak,  eller om det blir enkelt saker. Eller om de kun ender opp som karakter vitner i saken til siste offeret.  

Det blir jo en suppe dette her. Om det havner i retten og hvordan.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten gjennomgang av hva som har skjedd med kongefamilien etter Mette-Marit ble giftet inn:

I 2003 ble Espen Høiby, kronprinsesse Mette-Marits bror og Marius sin onkel, dømt i Kristiansand tingrett til 60 dagers ubetinget fengsel for vold mot sin eks-samboer. Marius Borg Høibys far, Morten Borg (54), ble i 2000 dømt for oppbevaring av 50 gram kokain. Han er også straffedømt for vold og promillekjøring. Han giftet seg med datteren til en "teppekongen" Maktabi, der det har gått mye rykter om hvordan hans teppehandel ble bygget opp, og teppekongen ble fengslet og dømt flere ganger. Så har du denne "kjendisdesigneren" Tina Steffenakk Hermansen som blir benyttet mye av Mette Marit, og som designet brudekjolen til Marta Louise. Hun er dømt for hvitvasking av penger. Hun var kjæreste med narkotikadømte Danny Bungard som ledet smuglingen av 760 kilo hasj til Norge i 2004 sammen med David Toska. Bungard ble dømt til 14 års fengsel i den såkalte Wonderboy-saken.  Så har du Marius sine sprell.... 😅

Søker du på google får du svar på alle tingene som er nevnt. Litt av en gjeng.

Endret av FruLine
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (5 minutter siden):

Du vet ikke dette, vil jeg tro. 

Vi er mange som reagerer på parets framtoning. Les gjerne i tråden. MM sliter helt åpenbart med rolleforståelse; hun har fått kritikk både fra faglig hold og ellers - for å ha blandet seg inn i sønnens straffesak ved å ta kontakt med offeret. Helt uhørt!

Det å uttale at de står godt i kritikken slik MM gjorde, er å vise retorisk bannefinger til ofrene, skattebetalerne, svigerforeldrene, alle offentlige systemer som har holdt sønnen oppe, og på det viset forsøkt å skåne selve  institusjonen Kongehuset. 

Det tok lang tid før det kom en syltynn og  merkelig uttalelse fra Slottet rundt det faktum at MM hadde sosial omgang med Epstein etter at han var straffedømt.
Vi fikk beskjed om at skattebetalerne hadde ingenting med hvem som betalte luksusferien deres i Midddlhavet på en svinedyr yatch. 
Surrogati er ulovlig og omdiskutert i Norge. Likevel dro MM med diplomatpass for å passe vennenes nyfødte tvillinger, da fedrene ikke fikk visum. 
MM har utvist uklar rolleforståelse mer eller mindre siden hun giftet seg inn i familien uten etternavn. Sønnen har heller ikke forstått at som medlem av kongefamilien, må han endre livsstil. 
Jeg kan bare ikke forstå at Marius skal fortsette å bo i huset han disponerer på Skaugum, fortsette å inneha diplomatpass, samt fortsette å være medlem av kongefamilien. Virkelig ikke!

Om HM og MM fortsetter å være gift, så mener jeg at MM må ha en noe mer nedtonet rolle, hun bør ikke bli dronning - om vi beholder kongedømmet. 
Det som utspiller seg nå er uverdig. Dette paret er ikke skikket til å være representanter for Norge - om enn bare i seremoniell sammenheng.
Virker faktisk som om de selv kanskje forstår akkurat dét innerst inne - ingen fra Kongehuset fulgte med Støre og næringslivet til Kina - et viktig besøk for oss som nasjon. Igjen; manglende forståelse av egne oppgaver 

Helt enig. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Really skrev (5 minutter siden):

Hun har vært falsk og utspekulert fra dag en. Jeg tenker tilbake på vielsen hvor hun satt med et falsk Diana blikk for å få folk til å tro hun er uskyldig. Den omsorgsfulle MM er et skuespill, det klarer alle å se. Hun spiller foran kamera. 

En ting jeg reagerer på er hvor tidlig ungene deres flytter hjemmefra. De forlater jo redet før de er 18 år.

Gjør de? SM flyttet nå. Han er ferdig med vgs, og fyller vel 19 i år. IA flyttet vel også etter vgs, og hun er jo født tidlig på året så hun må ha vært 18.

Hva er det du prøver å si egentlig? For jeg får nesten inntrykk av at du legger opp til at folk er dårlige foreldre hvis barna flytter ut etter vgs. 

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (2 minutter siden):

En liten gjennomgang av hva som har skjedd med kongefamilien etter Mette-Marit ble giftet inn:

I 2003 ble Espen Høiby, kronprinsesse Mette-Marits bror og Marius sin onkel, dømt i Kristiansand tingrett til 60 dagers ubetinget fengsel for vold mot sin eks-samboer. Marius Borg Høibys far, Morten Borg (54), ble i 2000 dømt for oppbevaring av 50 gram kokain. Han er også straffedømt for vold og promillekjøring. Han giftet seg med datteren til en "teppekongen" Maktabi, der det har gått mye rykter om hvordan hans teppehandel ble bygget opp, og teppekongen ble fengslet og dømt flere ganger. Så har du denne "kjendisdesigneren" Tina Steffenakk Hermansen som blir benyttet mye av Mette Marit, og som designet brudekjolen til Marta Louise. Hun er dømt for hvitvasking av penger. Hun var kjæreste med narkotikadømte Danny Bungard som ledet smuglingen av 760 kilo hasj til Norge i 2004 sammen med David Toska. Bungard ble dømt til 14 års fengsel i den såkalte Wonderboy-saken.  Så har du Marius sine sprell.... 😅

Søker du på google får du svar på alle tingene som er nevnt. Litt av en gjeng.

Hvordan klarer du å vri det til at dette er ting som har skjedd med kongefamilien?

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (9 minutter siden):

Hun har vært falsk og utspekulert fra dag en. Jeg tenker tilbake på vielsen hvor hun satt med et falsk Diana blikk for å få folk til å tro hun er uskyldig. Den omsorgsfulle MM er et skuespill, det klarer alle å se. Hun spiller foran kamera. 

En ting jeg reagerer på er hvor tidlig ungene deres flytter hjemmefra. De forlater jo redet før de er 18 år.

Ja, det har jeg og tenkt på. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Har aldri nevt noe om hvor mye de jobber og ikke jobber. Det følger jeg ikke med på, så her angriper du feil person. 

Jeg syns de burde avlyst denne turen, eller hatt en pressekonferanse i forkant. Min mening.

Denne fasaden de kjører er bare fordummende.  

Jeg skrev "deg og dine meningsfeller". Ergo, ingen navngitte personer på den ivrige diskusjonen om antall timer jobbing.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...