Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (18 minutter siden):

Flytte fra Skaugum og fratas lappen. Fatter ikke at de lar ham få fortsette å kjøre bil når de kjenner hans rushistorikk. 

Når jeg ser på bildet fra 50-årsdagen - da han ankommer selskapet i en sliten hettegenser så ser han slett ikke bra ut. Har tydeligvis kjørt motorsykkel - men i hvilken tilstand?

Vekk fra Skaugum og vekk fra veien! Med hans tvilsomme nettverk, tunge rusproblematikk, manglende respekt og kontroll og alvorlige agressjonsproblemer, så sier det seg selv at han ikke kan bo innenfor portene hos medlemmer av kongehuset. Dette MÅ jo være et sikkerhetsspørsmål. 

Og han har ingenting å gjøre på veien. "Røk nesten med en gardist" + rusproblemer han ikke har kontroll på burde være grunner nok til å inndra den førerretten. 

Lønner seg tydeligvis å være datter av kronprinsessen. Da får man eget opplegg hos politiet. 

Og hvor lenge skal han være og "slappe av" i Italia egentlig? For en ufyselig og kvalm sak dette utvikler seg til å bli. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor godtar vi sånn forskjellsbehandling og misbruk av makt som vi nå er vitne til?? 

Marius er fortsatt ikke fratatt førerkortet enda politiet er fullt klar over at han kjører ruspåvirkete  Han er i tillegg stoppet av politiet flere ganger i utlandet pga kjøring i ruspåvirket tilstand og alvorlige fartsovertredelse men slipper unna ved å vise diplomatpasset. Misbruket hans støttes av kongefamilien ved at de sponser hans livsførsel og rusmisbruk ved pengeoverførsler.
Han har fått «advarseler» fra politiet om å holde seg unna akkurat når de skal aksjonere mot vennene hans slik at han ikke blir innblandet og i tillegg oppfører han seg super arrogant når politiet har en bekymringssamtale med han..

Hvor mye skal vi godta?? 
Dette er ikke likebehandling og det er ikke rettferdig overfor andre som blir dømt eller kvinnene han har mishandlet.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Jeg er en pensjonist med god tid, men velger å ikke delta i en debatt om hvemsomerhvem. 😉 Det blir for dumt. Jeg holder meg til trådens tema, og nå har Se & Hør sluppet et nytt lydklipp. Utdrag: 

«I et nytt lydopptak forteller politiet at de har et klart inntrykk av at Marius har et problem med kokain, et forhold som ikke er under kontroll. 
«Men jo altså, det kommer jo an på hvem du spør, jeg dealer med det på min måte, og har ... Jeg skal på en liten ferie», sier Marius i opptaket. 
Ferieturen Marius snakker om er ikke den mye omtalte reisen til Italia midt under voldsetterforskningen, men et helt annet opphold på en spesiell rehab. Marius forteller også politiet at han er klar over at narkotika ikke er vitaminer:

«Jeg vet jo også at drugs er ikke bra», sier Marius, før politiet kjapt kommenterer:

«Nei, det er ikke helsekost»

https://www.seher.no/kongelig/jeg-skal-pa-en-liten-ferie/81925916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (7 minutter siden):

Jeg er en pensjonist med god tid, men velger å ikke delta i en debatt om hvemsomerhvem. 😉 Det blir for dumt. Jeg holder meg til trådens tema, og nå har Se & Hør sluppet et nytt lydklipp. Utdrag: 

«I et nytt lydopptak forteller politiet at de har et klart inntrykk av at Marius har et problem med kokain, et forhold som ikke er under kontroll. 
«Men jo altså, det kommer jo an på hvem du spør, jeg dealer med det på min måte, og har ... Jeg skal på en liten ferie», sier Marius i opptaket. 
Ferieturen Marius snakker om er ikke den mye omtalte reisen til Italia midt under voldsetterforskningen, men et helt annet opphold på en spesiell rehab. Marius forteller også politiet at han er klar over at narkotika ikke er vitaminer:

«Jeg vet jo også at drugs er ikke bra», sier Marius, før politiet kjapt kommenterer:

«Nei, det er ikke helsekost»

https://www.seher.no/kongelig/jeg-skal-pa-en-liten-ferie/81925916

Jeg forstår ikke hvor de får disse lydopptakene fra? Det kan jo ikke være fra Marius, så da må det være noen i politiet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottis skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke hvor de får disse lydopptakene fra? Det kan jo ikke være fra Marius, så da må det være noen i politiet? 

Hvis det er Marius' opptak, kan han jo kanskje ha sendt dem til noen for å tøffe seg. Og så har vedkommende lekket de? 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottis skrev (2 minutter siden):

De kommer fra omgangskretsen rundt Marius, vil jeg tro. Det er Marius som må ha gjort opptakene. Det er ikke politiets, de har vel heller ikke hatt tilgang på dem, før de ble publisert i Se og Hør 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Hvis det er Marius' opptak, kan han jo kanskje ha sendt dem til noen for å tøffe seg. Og så har vedkommende lekket de? 

Marius kan jo være i beita for penger, i Italia eller hvor han er. Kanskje apanasje-pengesekken er snurpet igjen. Jeg hadde ikke blitt veldig overrasket om det viser seg at at han har solgt opptakene til Se og Hør selv. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (Akkurat nå):

Marius kan jo være i beita for penger, i Italia eller hvor han er. Kanskje apanasje-pengesekken er snurpet igjen. Jeg hadde ikke blitt veldig overrasket om det viser seg at at han har solgt opptakene til Se og Hør selv. 

Det er også et mulig scenario. Men er han så dum? Han graver jo bare grava si dypere i så fall. "Håper" det er noen i omgangskretsen hans som har lekket dette, og at han selv ikke ødelegger mer for sin egen sak enn han har gjort.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa09 skrev (18 minutter siden):

Hvorfor godtar vi sånn forskjellsbehandling og misbruk av makt som vi nå er vitne til?? 

Marius er fortsatt ikke fratatt førerkortet enda politiet er fullt klar over at han kjører ruspåvirkete  Han er i tillegg stoppet av politiet flere ganger i utlandet pga kjøring i ruspåvirket tilstand og alvorlige fartsovertredelse men slipper unna ved å vise diplomatpasset. Misbruket hans støttes av kongefamilien ved at de sponser hans livsførsel og rusmisbruk ved pengeoverførsler.
Han har fått «advarseler» fra politiet om å holde seg unna akkurat når de skal aksjonere mot vennene hans slik at han ikke blir innblandet og i tillegg oppfører han seg super arrogant når politiet har en bekymringssamtale med han..

Hvor mye skal vi godta?? 
Dette er ikke likebehandling og det er ikke rettferdig overfor andre som blir dømt eller kvinnene han har mishandlet.

Veldig enig med deg. Dette er maktmisbruk, og sånt kan vi faktisk ikke tolerere. Jeg tolererer egentlig ikke at kongehuset ikke har noen kommentar heller jeg. Det har antageligvis vært kjent for dem i mange mange år at Marius har tvilsomme nettverk og store problemer. At han kjører rundt i luksusbil og bor på Skaugum er bare så umusikalsk som det får blitt. Indirekte så "sponser" altså AS Norge denne konebankeren som er under vingene på våre kongelige, og fredet av politiet. 

• Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Det tror jeg og - de snakker jo til ham som om han skulle være kongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Det er også et mulig scenario. Men er han så dum? Han graver jo bare grava si dypere i så fall. "Håper" det er noen i omgangskretsen hans som har lekket dette, og at han selv ikke ødelegger mer for sin egen sak enn han har gjort.

Han har ikke så mye igjen å tape.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg og - de snakker jo til ham som om han skulle være kongen.

Ja, kan godt se for meg at dette har blitt vist til andre for å få mer status.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (1 minutt siden):

Han har ikke så mye igjen å tape.

Men skjønner han det selv? 😅 Har ikke trua på at han evner å tenke så langt. Kan selvsagt ta feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa09 skrev (23 minutter siden):

Hvor mye skal vi godta?? 

Det er nettopp dette du skriver som gjør meg engasjert og fly forbanna. Hvor mye skal vi godta og ikke minst unnskylde? Det er helt utrolig alt som har kommet frem til nå. Tenk bare på alt vi ikke vet. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Doris Becker
fjernet et ord som var feil
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Isild skrev (10 minutter siden):

Veldig enig med deg. Dette er maktmisbruk, og sånt kan vi faktisk ikke tolerere. Jeg tolererer egentlig ikke at kongehuset ikke har noen kommentar heller jeg. Det har antageligvis vært kjent for dem i mange mange år at Marius har tvilsomme nettverk og store problemer. At han kjører rundt i luksusbil og bor på Skaugum er bare så umusikalsk som det får blitt. Indirekte så "sponser" altså AS Norge denne konebankeren som er under vingene på våre kongelige, og fredet av politiet. 

Det er mange som har fått øynene opp for dette nå så jeg tror det vil bli en stor debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

De burde ikke latt han bo på Skaugum. "Vi vet bare det Marius gar fortalt oss" er vel det nærmeste vi kommer en kommentar. Og det var myntet på hans rusproblemer og psykiske utfordringer. Diplomatpasset må også tas fra han.
Men jeg synes vel det er politiet som er svar skyldig her. Hvordan de har latt han slippe unna åpenbare strafferettslige reaksjoner. Politiet kan, etter hva jeg vet, ransake hjemsted bare det er mistanke om promillekjøring. Og de advarer så visst ikke personer som er innblandet i kriminelle nettverk, og gir heads up om pågående narkotikaetterforskning av nære venner.

Han sa «vi vet det Marius har fortalt oss», var ordrett. Han sa aldri «bare». Det gir uttalelsen en litt annen betydning.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Det er mange som har fått øynene opp for dette nå så jeg tror det vil bli en stor debatt.

Jeg håper virkelig det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Kønn skrev (20 minutter siden):

Det er nettopp dette du skriver som gjør meg engasjert og fly forbanna. Hvor mye skal vi godta og ikke minst unnskylde? Det er helt utrolig alt som har kommet frem til nå. Tenk bare på alt vi ikke vet. 

Lurer på hvem som har ansvaret den dagen han kjører ned noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...