Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Friluftsdame skrev (Akkurat nå):

Ganske så ubegripelig at Mette-Marit smiler og ler når hun kommenterer at hun ikke vil ha en kommentar om Marius sin sak på det nåværende tidspunkt. 

Hun fremstår merkelig, og hadde stått seg på å snakke med en alvorlig mine. 

Forsvarsmekanisme, vil jeg tro. Og det er vel forståelig. Eller kanskje hun har fått instrukser om det. Vil tro de ønsker å holde en god tone med folk på fylkesturne, og holder maska så godt det lar seg gjøre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonio skrev (6 minutter siden):

Naiviteten til monarkistene eier ikke grenser.

Ja, det er skremmende. Godt du påpeker det. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest Bestemoren
Skrevet

Også på X berømmes Se&Hør av mange for sin uredde gravejournalistikk. Her et tilfeldig eksempel blant flere:

«HVOR; flatterende er d for Aposten og øvrige nyhetsmedier, at d er Se&Hør som står for gravejournalistikken? Er nærmest komisk når kronprinsparet i dag svarer; "d er så fint å være her i Selbu", når et par journalister forsøker å få vettuge svar på situasjonen de befinner seg i.»

Gjest NordreSving
Skrevet

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-ville-ikke-svare-om-hoiby-saken-1.17036124

«Politiet foretar jevnlig forebyggende samtaler med enkeltpersoner som kan oppholde seg/befinner seg i et kriminelt miljø. Samtalene er et tidlig forebyggende tiltak, sier enhetsleder i Oslo politidistrikt, Frode Larsen, til NRK.

Politiet vurderte at det var hensiktsmessig å gjennomføre en slik samtale med Høiby, sier han.

– Det ble også vurdert nødvendig fordi politiet har et utvidet ansvar for sikkerheten til Kongehuset og kongefamiliens medlemmer» 

Det er jo hårreisende at politiet tar samtalen med sønnen, fordi hans omgang med kriminelt miljø kan utgjøre en fare for sikkerheten til mor / stefar og ste-besteforeldre. Bare det er jo nok til å ta saken på største alvor. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
NordreSving skrev (2 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-ville-ikke-svare-om-hoiby-saken-1.17036124

«Politiet foretar jevnlig forebyggende samtaler med enkeltpersoner som kan oppholde seg/befinner seg i et kriminelt miljø. Samtalene er et tidlig forebyggende tiltak, sier enhetsleder i Oslo politidistrikt, Frode Larsen, til NRK.

Politiet vurderte at det var hensiktsmessig å gjennomføre en slik samtale med Høiby, sier han.

– Det ble også vurdert nødvendig fordi politiet har et utvidet ansvar for sikkerheten til Kongehuset og kongefamiliens medlemmer» 

Det er jo hårreisende at politiet tar samtalen med sønnen, fordi hans omgang med kriminelt miljø kan utgjøre en fare for sikkerheten til mor / stefar og ste-besteforeldre. Bare det er jo nok til å ta saken på største alvor. 

Ikke sant!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ekstremt lite flatterende, og rett ut forvirrende, å se Mette-Marit og Haakon foran kameraene i dag. Er de stokk dumme? Jeg kan bare ikke forstå hvordan monarkiet kan overleve dette. Og hva skjer egentlig for tiden, prøver de å dytte frem Sverre som fremtidig monark? Det er da veldig så dokus på ham plutselig. Det går jo mange særs dårlige rykter om Ingrid også, kanskje det dukker opp «forebyggende samteler» der og. 

Jens Stoltenberg for president NÅ! 
(Eventuelt Ine Marie Eriksen eller Torbjørn Røe Isaksen.)

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Krinoline skrev (1 minutt siden):

Ekstremt lite flatterende, og rett ut forvirrende, å se Mette-Marit og Haakon foran kameraene i dag. Er de stokk dumme? Jeg kan bare ikke forstå hvordan monarkiet kan overleve dette. Og hva skjer egentlig for tiden, prøver de å dytte frem Sverre som fremtidig monark? Det er da veldig så dokus på ham plutselig. Det går jo mange særs dårlige rykter om Ingrid også, kanskje det dukker opp «forebyggende samteler» der og. 

Alle mennesker som har IQ fra gjennomsnittet og opp, så det samme som deg i dag.

Jeg lurer også på hvorfor HM og MM nå dytter SM og hans unge kjæreste inn i rampelyset. Er hun offentlig nå? Marius var det ikke, i følge MM. 

Eller Johan Koss, Marit Bjørgen eller Sissel Kyrkjebø som president.

Presidenten må være seremoniell som på Island og i Finland, og da kan det vel så gjerne være en kulturpersonlighet som stiller til valg, så vel som en politisk figur. 

Åse Kleveland eller Ellen Horn ville vært fantastiske valg for 20 år siden. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Krinoline skrev (8 minutter siden):

"Hele landet" vil ha svar på svært alvorlige spørsmål både når det gjelder Marius OG ML og DV sine brudd på avtaler, men kronprinsparet smiler og vinker, og later som om de er så innmari opptatt av hvordan folk i Trøndelag bor. Hva skal man si -  akkurat nå fremstår det stokk dumt ja. 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Isild skrev (7 minutter siden):

"Hele landet" vil ha svar på svært alvorlige spørsmål både når det gjelder Marius OG ML og DV sine brudd på avtaler, men kronprinsparet smiler og vinker, og later som om de er så innmari opptatt av hvordan folk i Trøndelag bor. Hva skal man si -  akkurat nå fremstår det stokk dumt ja. 

Hva gjør man ikke for 400 mill…? Vinke og smile og si ingen kommentar, eller veve litt og sykle i Nordmarka. 

Endret av Kønn
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet
Isild skrev (6 minutter siden):

Nettopp. Besøket de utfører betyr kanskje noe for den eldre generasjonen, men for folk flest fremstår det helt virkelighetsfjernt. De vinket og smilte og veivet i Ålesund og Geiranger, og nå er det igjen staffasje. 

Men å svare på helt enkle spørsmål som hvordan man har det, det går visst ikke. De gir et inntrykk av en fasade som er helt unaturlig, og at de ikke tar saken så alvorlig. Hun kunne jo lagt til at det er en alvorlig sak, og at det selvsagt berører oss. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Slapp av litt a… synes Mette Marit svarte helt fint jeg. Når man sauser sammen kritikk av mange ulike ting, og er upresis så det holder, som mange gjør her, synes jeg en diskusjon blir mindre interessant. Det er ikke MM, men vi som har valgt å ha kongedømme. Hun gjør det beste hun kan i rollen, samtidig som hun nå har en utfordrende situasjon på hjemmebane. Mange hadde blitt sykmeldte i samme situasjon. Kronprinsparet stiller på jobb - i dag er det å fremheve hvor fint Trøndelag er - og der prøver de å få oppmerksomheten rettet mot, ja nettop Trøndelag. Synes de har hatt en god dag på jobb jeg. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Så for meg Marius som en bortskjemt gutt og mann, som ikke trengte anstrenge seg med verken utdannelse eller varig jobb pga moren er kronprinsesse og kunne derfor leve i sus og dus. At han brukte sin kjendisstatus og drev med kokain var velkjent. Litt påfallende var det at både første og andre eksen sa de «hadde det bedre nå» etter at forholde var over.

Men at det var SÅ ille som det har vist seg den siste måneden var vel langt unna de flestes fantasi. (Bortsett fra de nærmeste og de i miljøet selvsagt.) Det er imponerende at akkurat se og hør stakk hull på byllen der andre medier har holdt tett i alle år. MM og HM laget seg en ny omgangskrets da de giftet seg, som innbefattet meningsbærere og andre høyt oppe i mediauniverset. Og andre med posisjon og makt. Se og hør var aldri inne i varmen og turde derfor starte ballet.

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet
Frottis skrev (7 minutter siden):

Slapp av litt a… synes Mette Marit svarte helt fint jeg. Når man sauser sammen kritikk av mange ulike ting, og er upresis så det holder, som mange gjør her, synes jeg en diskusjon blir mindre interessant. Det er ikke MM, men vi som har valgt å ha kongedømme. Hun gjør det beste hun kan i rollen, samtidig som hun nå har en utfordrende situasjon på hjemmebane. Mange hadde blitt sykmeldte i samme situasjon. Kronprinsparet stiller på jobb - i dag er det å fremheve hvor fint Trøndelag er - og der prøver de å få oppmerksomheten rettet mot, ja nettop Trøndelag. Synes de har hatt en god dag på jobb jeg. 

Kvinner har ikke vært med på å bestemme dette. Stemmeretten for kvinner kom i 1913. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (7 minutter siden):

Så for meg Marius som en bortskjemt gutt og mann, som ikke trengte anstrenge seg med verken utdannelse eller varig jobb pga moren er kronprinsesse og kunne derfor leve i sus og dus. At han brukte sin kjendisstatus og drev med kokain var velkjent. Litt påfallende var det at både første og andre eksen sa de «hadde det bedre nå» etter at forholde var over.

Men at det var SÅ ille som det har vist seg den siste måneden var vel langt unna de flestes fantasi. (Bortsett fra de nærmeste og de i miljøet selvsagt.) Det er imponerende at akkurat se og hør stakk hull på byllen der andre medier har holdt tett i alle år. MM og HM laget seg en ny omgangskrets da de giftet seg, som innbefattet meningsbærere og andre høyt oppe i mediauniverset. Og andre med posisjon og makt. Se og hør var aldri inne i varmen og turde derfor starte ballet.

Ja, det at i alle fall den ene eksen som jeg husker (JS) sa at hun hadde det mye bedre nå, som en kommentar på at det var slutt, (for flere år siden nå) det syntes jeg var spesielt - så spesielt at jeg la merke til det og husket det til nå  (det er ufattelig mye jeg ikke husker, og egentlig interesserer jeg meg lite for kjendiser, spesielt unge kjendiser). Det var et veldig tydelig stikk - litt utenom det vanlige.

Endret av Andrea59
Presisering av tidspunkt
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Denne saken har visst ingen ende! Det er helt vilt. Jeg skrev for noen dager siden at jeg tror at grunnen til at det tar så lang tid å få avhørt Marius, mens han er på ferie (!), er at det jobbes på spreng i etater og slott. Nå tror jeg enda mer på det. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Frottis skrev (14 minutter siden):

Jeg synes vel ikke akkurat det er en god dag på jobb hvis ettermælet er mer hva de svarer på enn hvor fint Trøndelag er. Dessverre vil vel MBH kaste en skygge over alt de gjør en god stund fremover, vil jeg tro. Dessverre for alle de lokale kreftene som jobber for å legge til rette for dem, iallfall, og som ønsker seg positiv omtale.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Jeg synes vel ikke akkurat det er en god dag på jobb hvis ettermælet er mer hva de svarer på enn hvor fint Trøndelag er. Dessverre vil vel MBH kaste en skygge over alt de gjør en god stund fremover, vil jeg tro. Dessverre for alle de lokale kreftene som jobber for å legge til rette for dem, iallfall, og som ønsker seg positiv omtale.

Men MM gjør jo det hun kan for at de som legger til rette for dem skal få positiv omtale, ved å ikke ville si noe om Marius sin sak. Når hun ikke vil si noe om det, må pressen heller skrive om at elevene på skolen viser fram hvordan de lager musikkvideoer. Hadde hun sagt noe om saken hadde ikke musikkvideoene fått like mye oppmerksomhet.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...