Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Jeg synes vel ikke akkurat det er en god dag på jobb hvis ettermælet er mer hva de svarer på enn hvor fint Trøndelag er. Dessverre vil vel MBH kaste en skygge over alt de gjør en god stund fremover, vil jeg tro. Dessverre for alle de lokale kreftene som jobber for å legge til rette for dem, iallfall, og som ønsker seg positiv omtale.

Men MM gjør jo det hun kan for at de som legger til rette for dem skal få positiv omtale, ved å ikke ville si noe om Marius sin sak. Når hun ikke vil si noe om det, må pressen heller skrive om at elevene på skolen viser fram hvordan de lager musikkvideoer. Hadde hun sagt noe om saken hadde ikke musikkvideoene fått like mye oppmerksomhet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frottis skrev (3 minutter siden):

Men MM gjør jo det hun kan for at de som legger til rette for dem skal få positiv omtale, ved å ikke ville si noe om Marius sin sak. Når hun ikke vil si noe om det, må pressen heller skrive om at elevene på skolen viser fram hvordan de lager musikkvideoer. Hadde hun sagt noe om saken hadde ikke musikkvideoene fått like mye oppmerksomhet.

Hvilke musikkvideoer? Er det virkelig noen som har fått med seg hva skoleelevene gjør i Selbu? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottis skrev (7 minutter siden):

Hadde de bare hatt en pressekonferanse før turen så hadde det ikke vært like mye press.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

delias skrev (1 time siden):

Ikke overasskende at han har samme nettverk som Bhatti.

Den er jeg litt overasket over faktisk. Men usikker om han også har vært klar over det utover iht evnt informasjon fra politet om det. 

Slik jeg forsto det iht artikkel var det ikke direkte kontakt. Men kontakter knyttet til noen med tilknytning.  Litt skummelt mtp skytter i piæride toget. Så ikke godt å vite  hva sånne finner på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottis skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker at hun bidrar til å holde liv i saken fordi hun ikke uttaler seg. Egentlig burde de innkalt pressen før fylkesturen om de ønsket å legge saken i dvale og fokusere på det folket rundt omkring har stelt til for dem. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (3 minutter siden):

Hadde de bare hatt en pressekonferanse før turen så hadde det ikke vært like mye press.

Dette er den spagaten de står i, ja. Det er på den ene siden en «privat» sak med et familiemedlem tiltalt for alvorlige lovbrudd, som treneres (?) og skaper forvirring, men har ingen tidligere saker å sammenlikne disse rolle-overlappingene med (ste-barn i kongefamilien, offentlig eller ei). På den andre siden skal de representere landet vårt og sette positivt fokus på lokalsamfunn.

Har de noen plikt til å uttale seg? Kanskje ikke, men da ville de iallfall ha kunnet vise til «dette uttalte vi oss om i pressemeldingen i går, i dag er vi her i […] for å klippe snor for det nye […]».

Jeg kan legge godviljen til og forstå at dette er upløyd mark, men jeg kan overhodet ikke forstå at de mener dette er den beste måten å håndtere det på. Verken kortsiktig eller langsiktig. Indirekte blir det uønsket oppmerksomhet og fokus rundt hva alle de andre i familien gjør også, som å dra frem rykter om Ingrid, spekulasjoner om Sverre Magnus osv. 

Man kan mistenke at «Året med kongefamilien» får høye seertall i år… Eller må de nå endre tittelen til «Året med Kongehuset» og sortere noe heftig i klippene?😬

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonio skrev (1 time siden):

Trakassering og voldstrusler, bla. a. 

Ingen andre ville sluppet unna med dette i over en måned. Det er spinnvilt at politiet tar ut siktelse som trakassering og gjør null tiltak som bidrar til fortgang i saken, mens Marius turer frem med flere ulovligheter, inkludert drapstrusler.

Om du banker 3 mennesker, trakasserer og kaster om deg med drapstrusler, så lover jeg deg at du ikke ville dratt på ferie til Italia.

En regel for lille-Marius og MM, en annen for oss.

Men hvorfor skulle de behandlet Marius som resten av oss når de allerede rer opp senga for han til å bedrive kriminalitet og varsle sine Bhatti og Foxtrot venner om at politiet er etter dem.

Naiviteten til monarkistene eier ikke grenser.

Jeg skjønner ikke helt retorikken din innimellom . Der blir en saus hele greia innimellom. 

Man havner ikke i fengsel eller blir dømt, når en sak er under etterforskning. Skal han i varetekt må det være særskilte grunner til det.  Normalt sett så blir slike saker henlagt etter et par dager. 

Turer på med ulovligheter.  Tja det har han vel ikke gjort siden det ble en sak, fouten trakasering av offeret. Kontakt var ikke ulovlig,  før etter det kom et besøksforbud. Er vel ikke helt lov å trakkasere noen heller. 

Foreløpig er han siktet for vold mot den ene. Og mistenkt for to til. Italia tur er avklat med politiet  iht deres vurdering.  Om det er moralsk feil, er det en annen sak.

Hvilke regler er annerledes for mm og marius? MM skal i utgangspunktet  stå til ansvar for kongen, og han som bestemmer der. Men hva ulovlig mener du hun har gjort her?

Er du mye på skaugum siden du har så god oversikt over hvem som rer opp sengen til hvem der?  Er det ulovlig? Og hvilken relevans har det å skenge om seg slike anedokter?

Batti er ikke vennen hans. Men han har venner som kan knyttes til det miljøet.  Og det i seg selv er en høyrisiko iht kobgehuset og landet . Og burde på ingen måte forekomme. 

Tiden får vise hvor kriminell han har vært. Pr, nå vet vi at han banker damer,  har rasert en leilighet,  etterforskes for en leilighet til , har sjålet en scooter 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at hun bidrar til å holde liv i saken fordi hun ikke uttaler seg. Egentlig burde de innkalt pressen før fylkesturen om de ønsket å legge saken i dvale og fokusere på det folket rundt omkring har stelt til for dem. 

Jeg lurer litt på hva MM er laget av. Jeg så litt på videoen fra Selbu. Hun ser virkelig helt uanfektet ut. Ser ut som om hun fortrenger og spiller skuespill.

I min bok betyr det at hun ikke bryr seg om menns vold mot kvinner, så lenge det er hennes sønn, bror eller far som utøver den. Hvordan kan denne kvinnen ha noe som helst troverdighet i dette spørsmålet? 

Helt klart burde dette paret innkalt pressen til et møte. Hvorfor skal ikke denne familien, inkludert Marius, som lever på offentlige midler, forfekte åpenhet i en sak som er så offentlig som Marius-saken? 
Det holder å si at det går inn på dem som familie (hvis det gjør det), og at de tar avstand fra vold og narkotika (hvis de gjør det) og at sønnen blir fulgt opp profesjonelt der han befinner seg (hvis det er tilfellet). 
Istedenfor er det ingen kommentar av respekt for alle involverte, inkludert Marius. Mon tro om hun sa noe av det samme i sin tid relatert til dommene mot sin far og bror, 

Jeg ble helt uvel av å se denne kvinnen uttale seg i dag

• Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

Dagbladets journalister har jobbet etter Se og Hør, så denne kom nå kl 1800.

Kommer nok komme mer fra ulike medier. Dem vil lage egne saker og ikke sitere Se og Hør. 

Jeg har skrevet flere ganger at jeg ikke trodde det kunne bli verre men dette….

Bindinger til Bhatti faktisk.

Har Kongehuset og PST meldt seg helt ut i sitt ønske om å beskytte Marius?

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og spekulasjoner. 

Sol, admin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (28 minutter siden):

Jeg lurer litt på hva MM er laget av. Jeg så litt på videoen fra Selbu. Hun ser virkelig helt uanfektet ut. Ser ut som om hun fortrenger og spiller skuespill.

I min bok betyr det at hun ikke bryr seg om menns vold mot kvinner, så lenge det er hennes sønn, bror eller far som utøver den. Hvordan kan denne kvinnen ha noe som helst troverdighet i dette spørsmålet? 

Helt klart burde dette paret innkalt pressen til et møte. Hvorfor skal ikke denne familien, inkludert Marius, som lever på offentlige midler, forfekte åpenhet i en sak som er så offentlig som Marius-saken? 
Det holder å si at det går inn på dem som familie (hvis det gjør det), og at de tar avstand fra vold og narkotika (hvis de gjør det) og at sønnen blir fulgt opp profesjonelt der han befinner seg (hvis det er tilfellet). 
Istedenfor er det ingen kommentar av respekt for alle involverte, inkludert Marius. Mon tro om hun sa noe av det samme i sin tid relatert til dommene mot sin far og bror, 

Det er helt greit, de bare viser hvor irrelevante og ute av takt de er. Glatte smil og valentinokreasjoner er alt de har å komme med. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

På Instagram har «detnorskekongehus» lagt ut ni bilder av et smilende og glad (?) kronprinspar som treffer «folket». Det kan muligens være at dette ikke var rette anledningen til en uttalelse, men det har vært utallige andre muligheter til kort å uttrykke sympati med ofrene i saken som har preget landet. Men det virker som om det blir for vanskelig for MM, kanskje fordi hun også ser på sin sønn som et offer, og skjønner at det kan hun ikke flagge. Derfor blir det halvkvadet og dulgt: «Av respekt for alle de involverte, inkludert Marius, ber jeg om forståelse for at jeg ikke ønsker å kommentere saken på det nåværende tidspunkt.» Et slags retorisk kompromiss der hun også får med sønnen sin…
Så nå er det tre dagers rollespill i Trøndelag (sitat NRK): «Dette er en av de turene vi gleder oss mest til i året, å komme ut og treffe folk der de bor, se hvordan folk skaper gode lokalsamfunn.»  Og jeg kjenner at jeg overhodet ikke tror på det, men opplever et falskspill - der alle vet at det spilles falskt. 😔 Keiserens nye klær…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (4 minutter siden):

Det er helt greit, de bare viser hvor irrelevante og ute av takt de er. Glatte smil og valentinokreasjoner er alt de har å komme med. 

Det er det som blir så feil i denne saken. Kronprinsparet er drillet av proffe medierådgivere, og gir dermed bare typiske politikersvar. Men de er ikke politikere. Hvis de skal ha sjans til å vinne tilbake tillit, må de vise menneskelighet. Det innebærer også at de må vise ydmykhet, og det er vel der det stopper opp. Mm er ikke en spesielt ydmyk person. Håkon er som en robot. Svarer på automatikk. 

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sgirl skrev (4 minutter siden):

Det er det som blir så feil i denne saken. Kronprinsparet er drillet av proffe medierådgivere, og gir dermed bare typiske politikersvar. Men de er ikke politikere. Hvis de skal ha sjans til å vinne tilbake tillit, må de vise menneskelighet. Det innebærer også at de må vise ydmykhet, og det er vel der det stopper opp. Mm er ikke en spesielt ydmyk person. Håkon er som en robot. Svarer på automatikk. 

MM er entitled, for å si det på godt norsk.

Endret av Huldra27
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (34 minutter siden):

Det uthevede kan du jo ikke underbygge med annet enn din egen bekreftelsestendens og følelsesmessige reaksjon. Det er grove beskyldninger å komme med på såpass tynt grunnlag.

Hun er vel på jobb da, og prøver å være profesjonell? Å se helt uanfektet ut fordi man har en jobb å gjøre selv om man er midt i en krise på hjemmebane er helt vanlig i arbeidslivet, og noe mennesker i alle slags stillinger håndterer hver eneste dag.

Da kronprinsessen ikke ble med til OL i Paris haglet jo også kritikken fordi hun unnlot å representere fordi sønnen hadde blitt arrestert, så det er jo ikke så lett å gjøre folket til lags her tydeligvis. Jeg hørte for øvrig bare deler av lyden fra pressekonferansen, men syntes Mette Marit hørtes ubekvem og stresset ut da spørsmålene om Marius kom.

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

moroklompen skrev (42 minutter siden):

Jeg har skrevet flere ganger at jeg ikke trodde det kunne bli verre men dette….

Bindinger til Bhatti faktisk.

Har Kongehuset og PST meldt seg helt ut i sitt ønske om å beskytte Marius?

Han har ikke bindinger til Bhatti, men de har felles bekjente/venner som er kriminelle. Det blir noe annet, men ille nok. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (5 minutter siden):

Det uthevede kan du jo ikke underbygge med annet enn din egen bekreftelsestendens og følelsesmessige reaksjon. Det er grove beskyldninger å komme med på såpass tynt grunnlag.

Hun er vel på jobb da, og prøver å være profesjonell? Å se helt uanfektet ut fordi man har en jobb å gjøre selv om man er midt i en krise på hjemmebane er helt vanlig i arbeidslivet, og noe mennesker i alle slags stillinger håndterer hver eneste dag.

Da kronprinsessen ikke ble med til OL i Paris haglet jo også kritikken fordi hun unnlot å representere fordi sønnen hadde blitt arrestert, så det er jo ikke så lett å gjøre folket til lags her tydeligvis. Jeg hørte for øvrig bare deler av lyden fra pressekonferansen, men syntes Mette Marit hørtes ubekvem og stresset ut da spørsmålene om Marius kom.

Helt enig. Ingenting hun gjør er jo riktig ifølge bermen. Er dere mot kongedømme konsentrer dere om det, ikke rett skytsen mot Mette Marit eller andre enkeltpersoner. Hilsen republikaner.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (6 minutter siden):

Noe annet hadde jo vært unaturlig når sønnen din har rotet seg opp i så mye dritt som også har gått ut over andre. Hun er vel fortvilet, skamfull og rådvill.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottis skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Ingenting hun gjør er jo riktig ifølge bermen. Er dere mot kongedømme konsentrer dere om det, ikke rett skytsen mot Mette Marit eller andre enkeltpersoner. Hilsen republikaner.

Debatten om Norge burde forbli et monarki, bør tas i en annen tråd. Denne tråden er om Marius.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...