Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Inkognitoher
frogger skrev (2 minutter siden):

Dette er jo offentlige sykehjem, så da er det vel det offentlige som drifter det også

Igjen det blir ikke noe spesielt rimeligere med republikk det er det jeg har prøvd å få frem i utallige tråder nå, men er visst ikke så lett å fatte dette. Og igjen jeg er for republikk, men ikke fordi jeg tror at det blir så mye mer penger å fordele "folket" på statsbudsjettet

Du tar feil. Men som du spinner og spinner på samme - om og om igjen.

Selvsagt er det billigere med president. Bare spør finnene 

https://www.republikanskaforeningen.se/opinion/vad-f-n-far-vi-for-pengarna/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Inkognitoher said:

Du tar feil. Men som du spinner og spinner på samme - om og om igjen.

Selvsagt er det billigere med president. Bare spør finnene 

https://www.republikanskaforeningen.se/opinion/vad-f-n-far-vi-for-pengarna/

Så vi tyr til fagforenings debattanter nå?

Da skjønner jeg at det er umulig å få noe inn, så da sier jeg godt natt🙂 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
frogger skrev (14 minutter siden):

Så vi tyr til fagforenings debattanter nå?

Da skjønner jeg at det er umulig å få noe inn, så da sier jeg godt natt🙂 

Vi tyr til artikler fra Republikanska foreningen siden de har inngående kjennskap til hvor mye dyrere monarkiet i Sverige er enn presidentembetet i Finland. Så må du huske at det norske kongehuset er dyrere enn det svenske…

God natt 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føle alt jeg har skrevet her stemmer...for nå står det i se&hør at Marius flytter hjem til mamma🙈🙈🙈

Her snakker vi bortskjemt guttunge som muligens ikke er så selvstendig nei🤔

Sikkert best flytte hjem til mamma og snart kongen av Norge "pappa". Mangler nok ikke smør på brødskiven der😬 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (På 9.8.2023 den 14.46):

Føle alt jeg har skrevet her stemmer...for nå står det i se&hør at Marius flytter hjem til mamma🙈🙈🙈

Her snakker vi bortskjemt guttunge som muligens ikke er så selvstendig nei🤔

Sikkert best flytte hjem til mamma og snart kongen av Norge "pappa". Mangler nok ikke smør på brødskiven der😬 

Det er jo klart moren og stefaren har økonomi til å fø på Marius. De får apanasjer uten skatt og er fritatt offentlighetsloven. Ingen vet hva de har i formue. Haakon har brukt av hoffets midler til vedlikehold av husene på gården og har solgt noen og inntekten går i egen lomme.

Men uansett får man håpe for Marius del at han en dag kan klare å forsørge seg selv …

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

https://www.seher.no/kongelig/droppet-kongefeiring-festet-pa-byen/80106057

Flaut. Slottet begrunnet fraværet av Marius på 50-årsfeiringen til Mette-Marit og Haakon med at «han ikke var i form». 

Senere ble han observert på en heftig fest en  annen plass i byen. 

Hadde vært bedre og gitt begrunnelsen: «prioriterer andre festligheter». 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/droppet-kongefeiring-festet-pa-byen/80106057

Flaut. Slottet begrunnet fraværet av Marius på 50-årsfeiringen til Mette-Marit og Haakon med at «han ikke var i form». 

Senere ble han observert på en heftig fest en  annen plass i byen. 

Hadde vært bedre og gitt begrunnelsen: «prioriterer andre festligheter». 

Helt merkelig å si at han ikke er i form, for da begynner man jo å tenke at han sliter psykisk eller fysisk.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at kun de som har en eller annen kongelig rolle i den familien var invitert. Marius har jo ingen slik representasjonsrolle som halvsøster og -bror har. Barna til Märtha Louise var heller ikke invitert.

Skal vedde på at kronprinsparet har hatt en feiring med bare familie også.

Endret av Villroses hage
Rettet opp feil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (10 minutter siden):

Det kan jo hende at kun de som har en eller annen kongelig rolle i den familien var invitert. Marius har jo ingen slik representasjonsrolle som stesøster og -bror har. Barna til Märtha Louise var heller ikke invitert.

Det var en «bak-gårdsfest» med 400 gjester, alt fra «vanlige folk fra gata» var invitert - til politikere og mer prominente gjester. Konsert med Dagny. Ingrid Alexandra og Magnus arrangerte quiz om foreldrene sine. Absolutt ikke en så stiv og formell sammenkomst. 
Jeg synes det ER litt rart at Marius ikke deltok, men bare min mening. Trenger ikke bety mer enn at han heller ville delta på James Bond- party på byen. 
Men at slottet begrunnet hans ikke-tilstedeværelse med at «han ikke var i form», det ble en pussig utalelse, all den tid det kommer ut bilder av Marius på fest en annen plass. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (4 timer siden):

Det kan jo hende at kun de som har en eller annen kongelig rolle i den familien var invitert. Marius har jo ingen slik representasjonsrolle som stesøster og -bror har. Barna til Märtha Louise var heller ikke invitert.

Det er jo mer logisk at barna til Martha ikke var invitert, men Marius er jo sønn av hun ene som feiret fødselsdag og det er ikke så logisk og de andre to barna var jo der. De har så klart feiret på selve dagene, men rart de skyldte på at han ikke var i form når han var på en annen fest samtidig. Det ville vel vært mer naturlig å si at han hadde andre planer den kvelden?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Zenhouse said:

Det var en «bak-gårdsfest» med 400 gjester, alt fra «vanlige folk fra gata» var invitert - til politikere og mer prominente gjester. Konsert med Dagny. Ingrid Alexandra og Magnus arrangerte quiz om foreldrene sine. Absolutt ikke en så stiv og formell sammenkomst. 
Jeg synes det ER litt rart at Marius ikke deltok, men bare min mening. Trenger ikke bety mer enn at han heller ville delta på James Bond- party på byen. 
Men at slottet begrunnet hans ikke-tilstedeværelse med at «han ikke var i form», det ble en pussig utalelse, all den tid det kommer ut bilder av Marius på fest en annen plass. 

Ja, mor, stefar, halvsøsken og de andre kongelige arrangerte jo et "show" for nordmenn flest, dvs representanter for folket. Synes ikke det er så oppsiktsvekkende at Marius enten ikke var forventet å stille der, eller ikke følte for det. Dilemmaet med å  være tilknyttet kongefamilien uten å representere den...

Er nok ikke så enkelt, hverken for kronprinsfamilien eller personen selv å definere denne "rollen" (eller mangel på rolle).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror Slottet tabbet seg ut med «ikke i form»-beskjeden så for at han dukket opp på en annen fest.
De kunne bare svart han hadde andre planer.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (47 minutter siden):

Jeg tror Slottet tabbet seg ut med «ikke i form»-beskjeden så for at han dukket opp på en annen fest.

Takk, det var også poenget mitt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 time siden):

Utrolig dumt av slottet å gå ut med en en usannhet, men tror dere ikke det også ville blitt oppmerksomhet rundt det at han "har andre planer"? Folk blir jo nysgjerrige på disse andre planene som ble prioritert over en feiring på slottet.

Jeg tenker de heller burde si noe om at han deltok på de private bursdagsfeiringene, men ikke ønsket å være en del av den offentlige markeringen. Da virker det som en gjennomtenkt beslutning og han er tydelig på at han vil distansere seg fra de offentlige rollene til resten av familien. Hele familien er jo på jobb den kvelden. Prinsesse Ingrid og prins Magnus driver med merkevare- og omdømmebygging når de har quiz om foreldrene på den offisielle markeringen. Jeg tror det er lurt av Marius å ta et steg bort fra det.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glufseguri skrev (På 26.8.2023 den 22.15):

Det kan jo være Marius har sagt til "slottet" at han var forkjølet da, og ikke nevnt noe om at han hadde tenkt seg på en annen fest.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde vært der, men mulig han ikke takler sånne settinger? Burde uansett da droppet øvrige festligheter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (På 26.8.2023 den 16.54):

De er ikke stesøsken, men halvsøsken!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Cookie123 said:

De er ikke stesøsken, men halvsøsken!

Ja, så det etterpå, at jeg hadde skrevet feil 🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...