Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonio said:

Du blir overrasket om offeret snakker sant. Andre blir overrasket over folk som ikke kan ta innover seg at heltene deres ikke er helter.

Nå tror jeg du ser spøkelser ved høylys dag: jeg leser det i alle fall som: jeg blir overrasket om det ikke blir drapsforsøktiltale, om dette (det se og hør skriver om volden) stemmer.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en veldig vanskelig tråd å lese. Den handler 10% om MBH, og resterende er kverulering, personangrep og usakligheter. 

Det finnes ikke interesant å lese all kjeftinga. Jeg får brain rot, og gode innlegg drunker i alt gnålet. 

Bare nevner det. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Andrea59 said:

Nå tror jeg du ser spøkelser ved høylys dag: jeg leser det i alle fall som: jeg blir overrasket om det ikke blir drapsforsøktiltale, om dette (det se og hør skriver om volden) stemmer.

Da er det i tilfelle forferdelig dårlig skrevet.

Ender han ikke med draps forsøk tiltale blir jeg overasket om dette stemmer.

Ender han ikke med drapsforsøkstiltale, blir jeg overrasket om det se og hør rapporterer stemmer. Sånn leser denne setningen seg.

Ellers ville det sått, "Stemmer dette, får Marius drapsforsøkstiltale."

Endret av Anonio
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Iia skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på om han "mildeste formen for vold"-advokaten angrer litt på utsagnet sitt nå? Selv om han har rett, juridisk sett. Det ser jo ikke kjempebra ut i lys av hva vi vet i dag. 

Han sa jo også at de ikke visste hele innholdet i siktelsen, så at han i det hele tatt sa det uten å vite sikkert, er jo hårreisende. Det har selvsagt kommet flere ting i ettertid, men det burde jo han, som "ganster"-advokat ha klart å se for seg kunne skje her også, og dermed ikke brukt akkurat de ordene.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Man skulle jo tro at legevakten kan vitne - hvis det stemmer at hun var preget av kvelningsforsøkene, at de ville ha henne til observasjon i timer etterpå?

Jeg mener ikke å tvile (spesielt ikke på offeret, men her er det jo referert via se og hør, da) - men jeg tviler dessverre litt på at det kan bevises, alt sammen…

Skrevet
1 minutt siden, Anonio said:

Da er det i tilfelle forferdelig dårlig skrevet.

Kanskje litt forutinntatt? Jeg forsto det på den måten i alle fall, og ble overrasket over reaksjonen på innlegget. 

Setningene var vel litt sånn:

Meteorologene sa visst at det kommer høytrykk. Jeg blir overrasket hvis ikke det blir fint vær i morgen om dette stemmer.

Ville du ha lest det som at man tviler på at meteorologene skal ha snakket sant?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Andrea59 said:

Kanskje litt forutinntatt? Jeg forsto det på den måten i alle fall, og ble overrasket over reaksjonen på innlegget. 

Setningene var vel litt sånn:

Meteorologene sa visst at det kommer høytrykk. Jeg blir overrasket hvis ikke det blir fint vær i morgen om dette stemmer.

Ville du ha lest det som at man tviler på at meteorologene skal ha snakket sant?

Om dette inlegget var skrevet sånn, ville det stått.

'Det blir bra vær om dette er sant, men jeg er ikke sikker på om meldingen stemmer'.

Endret av Anonio
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Den kniven i veggen ble jo kasta der. Hvem bomma han på?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonio skrev (5 minutter siden):

Lydopptaket som spres rundt på nettet går veldig langt i å bekrefte dette. Legevakten har nok også tatt bilder, og det tipper jeg venninnene hennes har gjort også. Kvelningsforsøk gir forferdelige blåmerker.

Kan du sende med PM om hvor dettw lydopptaket er å få tak i? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, Eyr said:

Kan du sende med PM om hvor dettw lydopptaket er å få tak i? 

Reddit is your friend.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Om det ikke økes til drapsforsøk pluss to ganger vold mot tidligere ekser her, så vet jeg ikke.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, Anonio said:

Ender ikke dette med drapstiltale, blir jeg overrasket om dette stemmer.

Hva mener du med det?

Om Marius ikke blir tillagt tiltale så stemmer altså ikke offerets versjon.

Man kan ikke lese denne setningen på en annen måte.

Jeg støtter ingen spesielle her, (men vet at det er opphetet stemning mellom en del her). 
Men jeg synes det var helt klart hva hun mente, at hun ville være overrasket hvis ikke tiltalen også ble på drapsforsøk. (På premisset: hvis det se og hør skriver stemmer). 
Kan godt hende det burde vært skrevet på en bedre måte, men jeg synes det var vanskelig å misforstå. Men hvis man er vant med at man alltid er uenig med forfatter av innlegget, blir man sikkert farget av det…

• Liker 8
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

JEG SKYLDER IKKE PÅ RUS.

men voldelig KAN være bivirkning på høyt kokain  bruk over tid

Begynner å lure på leseforståelsen din her

Du skrev at vold ER en bivirkning av kokainrus, ikke at det kan øke sjangsen.

Det er ikke noe i veien med leseforståelsen til de som kritiserer din feilsitering og feiltolkning av kilder, det er du som er uvanlig dårlig til å uttrykke deg. Hvis du mente «kokain kan føre til økt aggresjon» bør du ikke skrive «kokain fører til vold» - eller «vold er en bivirkning av kokain». Det betyr nemlig absolutt ikke det samme.

Krokenguri skrev (56 minutter siden):

Du mener det dette  er klippet fra rusinfo.mo

Andre vanlige effekter inkluderer: Pratsomhet, rastløshet og en følelse av å være fysisk sterk og ha stor mental kapasitet.

Vanlige fysiske bivirkninger: tørr munn, svetting, temperaturstigning, liten matlyst og høy puls. Stoffet har en lokalbedøvende effekt i munn og svelg, og pupillene utvider seg. Noen blir kvalme og får kramper.

Vanlige psykiske bivirkninger: bruk av kokain, særlig i større mengder, kan potensielt føre til økt aggresjon, angst, paranoia og hallusinasjoner. Disse effektene forsvinner vanligvis når stoffet går ut av kroppen, men for enkelte varer plagene i lengre tid. Denne typen bivirkninger forbindes særlig med sammenhengende bruk over et lengre tidsrom

«Kan potensielt føre til økt aggresjon» er på ingen måte synonymt med din løgnaktige påstand om at «vold er en bivirkning av kokain».

Krokenguri skrev (50 minutter siden):

Her har du fra ung.no . Gidd å søk litt selv kanskje? Så lærer du litt også

https://www.ung.no/rusmidler/2543_Kokain.html

Sitat

Miks av kokain og alkohol frarådes fordi det kan øke risikoen for angst og forvirring.

Fordi kokain kan gjøre deg mer aggressiv, mens alkohol demper impulskontrollen, kan kombinasjonen kokain og alkohol også øke risikoen for voldshendelser. 

igjen, det som står her er overhodet ikke det samme som din påstand.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Andrea59 skrev (14 minutter siden):

Jeg støtter ingen spesielle her, (men vet at det er opphetet stemning mellom en del her). 
Men jeg synes det var helt klart hva hun mente, at hun ville være overrasket hvis ikke tiltalen også ble på drapsforsøk. (På premisset: hvis det se og hør skriver stemmer). 
Kan godt hende det burde vært skrevet på en bedre måte, men jeg synes det var vanskelig å misforstå. Men hvis man er vant med at man alltid er uenig med forfatter av innlegget, blir man sikkert farget av det…

Helt enig med deg, null problem å skjlnne hva hun mente 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonio skrev (39 minutter siden):

Der kom victim-shamingen ja. Fy fader.

Hvis man ikke kan vinne argumentet er det best å dra offeret for tvil, ikke sant?

Nå tror jeg kanskje du skal ro tilbake noen av dine konstante forsøk på å underspille dette. De har lydopptak.

Tror du må roe deg ned, det var virkelig ikke vanskelig å skjønne det hun skrev, virker som du kun er ute etter noe å ta bruker på. Det blir slitsomt 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonio skrev (23 minutter siden):

Ender ikke dette med drapstiltale, blir jeg overrasket om dette stemmer.

Hva mener du med det?

Om Marius ikke blir tillagt tiltale så stemmer altså ikke offerets versjon.

Man kan ikke lese denne setningen på en annen måte.

Jo det kan man altså, kan leses på en helt annen måte og nå har flere sagt det, så kanskje du skal gi deg på det?

• Liker 3
Skrevet
BLOMSTERKVAST skrev (24 minutter siden):

Den kniven i veggen ble jo kasta der. Hvem bomma han på?

Eller satt der. Fra kort avstand. Det vet vi ikke, så det blir jo spekulasjoner.

• Liker 4
Skrevet
Malmfrid skrev (43 minutter siden):

Det er lenge siden jeg leste at hun ble kvalt til hun mistet pusten. Ikke noe nytt det - stod å lese rett etter hendelsen. 

Jeg kan jo bare tenke meg hvor redd hun må ha vært. Han kan ikke hatt kontroll hvor mye som skulle til før hun hadde mistet livet. 

Nå har an sett bilder av leiligheten

Men slik de sa det i starten så var disse kroppskrenkelsene under mildeste form.

Sett opp mot leiligheten så syntes jeg det hørtes litt rart ut. Men antok at det var riktig.  Uten å bagatellisere opplevelsen og hendelsen til offeret. Leiligeten i seg selv er jo skremmende nok.

Siste opplysninger nå er jo langt unna det  som i første omgang ble presentert.  

Dog taler jo lydopptak nok i seg selv, til at det var værre enn de kom med først. 

Så med slike skader og problemer i ettertid.  Skjønner ikke jeg at det evnt da ikke handler om draps forsøk. 

Men de jobber jo med saken ennå. Så er nok redd det blir nok enda mer ille ting som kommer.

Huff, kan bli kvalm av tanken på hva han har gjort. 

Håper politiet kjører en pressekonferanse når alt er ferdig etterforsket. Og det blir en ferdig tiltale. 

• Nyttig 1
Skrevet
Callista skrev (10 minutter siden):

Jeg synes at hele samtalen om vold som er begått i kokainrus er irrelevant. Det er mulig at Marius ikke hadde vært voldelig om han avsto fra rusmidler. Det vet vi ikke, og det betyr heller ingenting. Poenget er at Marius gjentatte ganger har valgt å bruke kokain, selv om han fra tidligere erfaringer vet at han blir fysisk og psykisk aggressiv når han inntar rusmiddelet. Det er på tide at Marius må ta konsekvenser av sine valg.

Ja det er jeg helt enig i. Men de gangene jeg har tatt frem det er det diskuteres det hva som er årsaken. Så det er et tema iht det. 

At det er relevant for voldshendelsen eller alt det andre i bunn og grunn ikke.

Men diagnoser kan ha relevans for straffeutmåling. 

Dog syntes jeg  spm om er han sånn, eller har han blitt   sånn et interessant tema. 

Hører mye på podcasten " på innsiden av psycohoder" der rettspsykolog susanne norby johansen og jonas hoff oftebro. De går igjennom kjente krimsaker (mest draps saker) og ser på hvorvidt  gjerningsmannen er født sånn eller blitt sånn. 

Ofte er det en blanding av personlighet, diagnoser toppet med rus. Som ligger til grunn for handlinger.  

Som retts psykologen også sier, er ikke det en unnskyldning  for slike grove handlinger.  

Så iht handlingen. Ikke så viktig. Akkurat like lite viktig, som at han har en LV bag.

Men iht hvorfor han handler som han gjør. Absolutt relevant

Skrevet
Malmfrid skrev (1 time siden):

Han må prise seg lykkelig at han ikke ble drapsmann den natten. 

Nå måtte jeg bare gråte. Kjenner at tårene triller her nå. 
Er det rus, genetikk, oppvekst - eller et samspill mellom disse faktorene som har gjort MBH til et monster? 
Telefonterror i etterkant, deretter Italia-ferie. Det er en voksen mann vi snakker om, men foreldrene og stefar, bærer noe ansvar ved at han bor på stefars eiendom - i hans hus, og at han med stor sannsynlighet lever på foreldrene.

Dette er bare helt fryktelig 💔

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...