Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 11:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Marius har nå fått besøksforbud frem til  mars 2025. Etter siste ex kjæreste sitt ønske.

Godt hun ser alvoret selv. Bare litt usikker på hvorfor den kommer nå...

https://www.aftenposten.no/norge/i/yEz8or/marius-borg-hoeiby-ilagt-besoeksforbud-faar-ikke-kontakte-eks-kjaeresten

Hvis du scroller litt lenger bak så ser du en link fra se og hør. De skriver at han har terrorisert henne med sms og telefonsamtaler.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)

Der andre aviser fortsatt er en smule diskret,  står det følgende i S&H: :

«Nå kan Se og Hør avsløre at Marius Borg Høiby i tiden etter hendelsen i leiligheten på Frogner skal ha plaget ekskjæresten med SMS-er. I tillegg skal han ha drevet en form for telefonterror mot kvinnen. Til alle døgnets tider skal Marius ha prøvd å ringe henne. Det har gått så langt at Marius har blitt anmeldt for «hensynsløs adferd.

«Hensynsløs adferd»

Uttrykket «hensynsløs adferd» er regulert i straffeloven § 266, hvor det beskrives som handlinger som krenker en annens fred ved «skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd». Ifølge loven kan slike handlinger straffes med bot eller fengsel i inntil to år.

Denne paragrafen er ment å beskytte individer mot handlinger som alvorlig forstyrrer deres fred og trygghet.

Eksempler på hensynsløs adferd kan inkludere forfølgelse, trakassering, eller andre former for alvorlig plagsom oppførsel som skaper frykt eller utrygghet hos den fornærmede.

Kilde: Lovdata

Etter det Se og Hør erfarer, skal kvinnen nå ha blokkert sin telefon for samtaler og sms-er fra ham. Ifølge Aftenposten er Marius også ilagt besøksforbud mot kvinnen. 

Det er ekstra alvorlig når en siktet i en voldssak utfører denne form for handlinger mot fornærmede, som også er vitne i saken.

I Aftenposten står det følgende om besøksforbudet som er på et halvt år: 

«Marius Borg Høiby er blitt ilagt besøksforbud. Han får ikke oppsøke kvinnen som er fornærmet i saken hvor han er siktet for kroppskrenkelse, trusler og skadeverk. Kvinnens bistandsadvokat sier forbudet «ble vurdert som nødvendig».

Besøksforbudet varer til mars 2025. Politiet etterforsker Høiby i to saker til, som begge handler om mishandling i nære relasjoner.»

https://www.seher.no/kongelig/telefonterror-mot-ekskjaeresten/81890458

https://www.aftenposten.no/oppsummert-x#kw8azj

Endret av Bestemoren
Skrevet
Eyr skrev (4 minutter siden):

Hvis du scroller litt lenger bak så ser du en link fra se og hør. De skriver at han har terrorisert henne med sms og telefonsamtaler.

Å har ikke sett selv om jeg har lest over endel sider her. Men skal sjekke 

Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

@Bestemoren var snill og fant de fram☺️

Skrevet (endret)
Bestemoren skrev (13 minutter siden):

Der andre aviser fortsatt er en smule diskret,  står det følgende i S&H: :

«Nå kan Se og Hør avsløre at Marius Borg Høiby i tiden etter hendelsen i leiligheten på Frogner skal ha plaget ekskjæresten med SMS-er. I tillegg skal han ha drevet en form for telefonterror mot kvinnen. Til alle døgnets tider skal Marius ha prøvd å ringe henne. Det har gått så langt at Marius har blitt anmeldt for «hensynsløs adferd.

«Hensynsløs adferd»

Uttrykket «hensynsløs adferd» er regulert i straffeloven § 266, hvor det beskrives som handlinger som krenker en annens fred ved «skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd». Ifølge loven kan slike handlinger straffes med bot eller fengsel i inntil to år.

Denne paragrafen er ment å beskytte individer mot handlinger som alvorlig forstyrrer deres fred og trygghet.

Eksempler på hensynsløs adferd kan inkludere forfølgelse, trakassering, eller andre former for alvorlig plagsom oppførsel som skaper frykt eller utrygghet hos den fornærmede.

Kilde: Lovdata

Etter det Se og Hør erfarer, skal kvinnen nå ha blokkert sin telefon for samtaler og sms-er fra ham. Ifølge Aftenposten er Marius også ilagt besøksforbud mot kvinnen. 

Det er ekstra alvorlig når en siktet i en voldssak utfører denne form for handlinger mot fornærmede, som også er vitne i saken.

I Aftenposten står det følgende om besøksforbudet som er på et halvt år: 

«Marius Borg Høiby er blitt ilagt besøksforbud. Han får ikke oppsøke kvinnen som er fornærmet i saken hvor han er siktet for kroppskrenkelse, trusler og skadeverk. Kvinnens bistandsadvokat sier forbudet «ble vurdert som nødvendig».

Besøksforbudet varer til mars 2025. Politiet etterforsker Høiby i to saker til, som begge handler om mishandling i nære relasjoner.»

https://www.seher.no/kongelig/telefonterror-mot-ekskjaeresten/81890458

https://www.aftenposten.no/oppsummert-x#kw8azj

Jeg tenkte at MBH ikke hadde forstått så mye av hvilken smerte han har påført andre, da jeg så at han var reist til Italia. 
Heldigvis ble han erklært persona non grata og avinvitert fra bryllupet. 
Virker som om det ble full fest i Pisa i stedet. Utrolig dårlig dømmekraft. Så ikke spesielt overrasket over at han også har bedrevet telefonterror. Klassisk Høiby dette.

Mer overrasket over at mammaen hans klarte å late som ingenting i Geiranger, men var vel mer opptatt av å bygge opp familien ved å dra SM unge søte kjæreste inn i offentligheten. 
Men er folk så dumme at de biter på, mon tro? 

Endret av SagaP
Korrektur
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Bestemoren
Skrevet
Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Se mitt innlegg, nettopp lagt ut. Der står det. 

Skrevet
Eyr skrev (17 minutter siden):

@Bestemoren var snill og fant de fram☺️

Desverre  ikke overasket.  Nå har han gjort ca alt jeg håpet han ikke hadde gjort.  

Så det stopper nok ikke her. Men nå begynner fantasien min å stoppe på hva mer ille  kan han nå legge til fremover. 

Foregår  mye i bakgrunnen der nå, som vi ikke vet så mye om.

Blir spennende å se hva tiltale punktene ender opp i, til slutt

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Bestemoren skrev (4 minutter siden):

Se mitt innlegg, nettopp lagt ut. Der står det. 

Har funnet  det. I artikkelen  jeg linket.  Fikk jeg intrykk  iht slik de skrev det at yvonne ikke ville utdype grunnen. Så sjekket ikke andre medier.

Skrevet
SagaP skrev (21 minutter siden):

Jeg tenkte at MBH ikke hadde forstått så mye av hvilken smerte han har påført andre, da jeg så at han var reist til Italia. 
Heldigvis ble han erklært persona non grata og avinvitert fra bryllupet. 
Virker som om det ble full fest i Pisa i stedet. Utrolig dårlig dømmekraft. Så ikke spesielt overrasket over at han også har bedrevet telefonterror. Klassisk Høiby dette.

Mer overrasket over at mammaen hans klarte å late som ingenting i Geiranger, men var vel mer opptatt av å bygge opp familien ved å dra SM unge søte kjæreste inn i offentligheten. 
Men er folk så dumme at de biter på, mon tro? 

Jeg tenker at det vet han. Men gjør det alikevel.  Dette er jo noe han har prøvd å skjule. Hvishan ikke skjønner det, ville han ikke prøvd å skjule det heller. Da ville han blitt tatt for  lenge siden.

Godt siste ex hadde en god venn som meldte ifra. For tror ikke det er lett å anmelde selv i utgangspunktet.  Og iallefall ikke sønnen til kronprinsessen.  Da skjønner man jo også at det blir veldig mye større enn de ønsker. Og at det i utgangspunktet er ille å stå i det uten dette styret i offentligheten i tillegg.  

Alle 3 ofrene står jo i en sårbar situasjon.  Om dette skulle gjelde flere er jeg redd de ikke tør  å si fra nå 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SagaP skrev (2 timer siden):

Mammas gullgutt med sigaretten i munnen i Italia.

Hjelper ikke hvor mange dyre designvarer man spaserer rundt med, så lenge tatoveringene, sigaretten og helheten, sier noe helt annet enn stil og klasse

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-13808407/amp/Marius-Borg-Hoiby-Pisa-missing-Princess-Martha-Louise-Norway-wedding-assault-scandal.html

hva er poenget med sånt oppgulp egentlig? hva bryr det deg om han har tatoveringer eller røyker? er du redd han skal bryte røykeloven?

Synes du at du viser stil og klasse selv når du kommer med sånt oppgulp???

Endret av MissLucy
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
SagaP skrev (9 timer siden):

MM har vært ute i pressen også før 2017 og etter 2017, og bedt om at pressen lar være å skrive om han. Betimelig når vi vet hvordan MBH har holdt på i årevis. 

Narkotikabruk er strengt tatt ikke en privatsak. Går utover mange flere enn ham selv. Det er dessuten ulovlig

Ja mette marit ble nødt til å ta en prat med dem bla når de begynte å fotografere han i barnehagen, noe også de andre foreldsyntes var svært ubehagelig.  I tillegg  knakk hun sammen ved en se og hør overvåkings bil som hadde stått utenfor  boligen hennes i to år. Den dagen var marius syk. Og ble fotografert da på vei ut av huset. Dette innrømmet se og hør journalisten også var for meget  så de valgte å følge ønsket om å forlate stedet iallefall  den kvelden 

• Liker 4
Skrevet
Reisejenta skrev (På 31.8.2024 den 12.42):

Følger du med i timen? Alle har vel lest MM brev til pressen det hun nærmest forsøker å tvinge pressen til å holde seg unna og ikke skrive noe om hennes voksne sønn. Rett i forkant av dette ble han bøtelagt for kokainbruk. 

Helt utorolig at alle leserr at hun har skrevet at de ikke  skal skrive om han. 

Finner ikke det et sted i brevet hennes at hun gjør. Men jeg ser hun ber de roe seg litt  ned. Og litt overflatisk  hvorfor

• Liker 3
Skrevet
SagaP skrev (10 timer siden):

Hjelper ikke hvor mange dyre designvarer man spaserer rundt med, så lenge tatoveringene, sigaretten og helheten, sier noe helt annet enn stil og klasse

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-13808407/amp/Marius-Borg-Hoiby-Pisa-missing-Princess-Martha-Louise-Norway-wedding-assault-scandal.html

Hva tenker du hans tatoveringer og røykevaner har med saken å gjøre? Eller hvor mange "dyre design varer" han måtte ha? Noe du forøvrig virker veldig opphengt i.

Men målet var vel å finne noe nytt å ta denne mannen for. Få ut litt mer gørr mens du høster likes fra dine likesinnede?

Forøvrig null "stil og klasse" over å raljere over andres utseende.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Oida skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du hans tatoveringer og røykevaner har med saken å gjøre? Eller hvor mange "dyre design varer" han måtte ha? Noe du forøvrig virker veldig opphengt i.

Men målet var vel å finne noe nytt å ta denne mannen for. Få ut litt mer gørr mens du høster likes fra dine likesinnede?

Forøvrig null "stil og klasse" over å raljere over andres utseende.

Jeg må innrømme at jeg selv stusser hver gang jeg ser noen røyke. Det er heldigvis et svært sjeldent syn i 2024 å se noen stå og røyke i full offentlighet. 

Skrevet
Malmfrid skrev (4 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg selv stusser hver gang jeg ser noen røyke. Det er heldigvis et svært sjeldent syn i 2024 å se noen stå og røyke i full offentlighet. 

Nå vet vi jo at han driver med langt tyngre stoffer enn nikotin noen gang kommer til å være, så er vel kanskje ikke så ille med ei litta sigarett tross alt.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Nå vet vi jo at han driver med langt tyngre stoffer enn nikotin noen gang kommer til å være, så er vel kanskje ikke så ille med ei litta sigarett tross alt.

Det vet vi - men sigarett-røyking i full offentlighet er sjeldent å se i Norge. Jeg for min del forbinder det helst med Taxi-sjåfører som står sammen og venter på neste tur - der ser jeg alltid en og annen røyke. 

Skrevet
Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Det vet vi - men sigarett-røyking i full offentlighet er sjeldent å se i Norge. Jeg for min del forbinder det helst med Taxi-sjåfører som står sammen og venter på neste tur - der ser jeg alltid en og annen røyke. 

Kommer kanskje an på hvor man bor. Her på bøgda ser jeg det stadig vekk. Lite annet å bedrive dagene med sikkert. Men er nok mindre nå enn før ja.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (På 3.9.2024 den 0.11):

Saken ble henlagt etter fire dager. Ekspress-behandling uten avhør. 
Hadde dette vært stesønnen til statsministeren som hadde råkjørt og nær kjørt ned en gardist, så ville det formodentlig vært førstesidestoff. 
Men Marius fikk vel kun et lite oppslag i se og hør. 

Fikk meg til og tenke på når Eli Hagen kjørte ned slottstrappa. Det var førstesidestoff, vet ikke om det fikk noen følger eller om hun holdt god avstand fra gardister .. skjønner at hun ikke gjorde det for og tøffe seg som Marius, men må jo ha blitt stilt spørmål til hennes evne i trafikken 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (14 minutter siden):

Det er virkelig ikke det i Italia, altså.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
SagaP skrev (10 timer siden):

Dette var da svært usaklig og ødelegger debatten. 

Er vel nok å ta MBH på om man ikke også skal på utseende og fullt lovlige røykevaner. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...