Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (34 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er 100 prosent treffende alt det Alstadheim sier. MBH står ikke på slottsbalkongen med familien sin på 17. mai. Han var der på kronprinsparets bryllupsdag, og så figurerte han på en balkonggreie på Stiftsgården i Trondheim ifm kongeparets 25-årsjubileum. Personlig er jeg kritisk til at han var tilstede ved den anledningen, men jeg registrerer at Behnjentene også var der, så jeg antar det var definert som en familieanledning.

Jeg synes Alstedheim trekker for langt betydningen av at MBH så på  barnetoget foran sitt hjem, sammen med sin familie, da han var hjemmeboende mindreårig. 

Så det er bare 17. mai som gjelder da? Slottsbalkongen er kun en offentlig balkong 17. mai. Hvorfor kam du ikke bare innse at du er tom for argumentasjon? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er jo, som Trond Noren Isaksen så treffende skriver, at de kongelige gjør nesten ingenting. Vi ser dem ikke.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/dRJEbw/kronikk-kongefamilien-har-glemt-kunsten-aa-feire-med-folket

Da river de selv ned fundamentet for monarkiet. Et monarki som koster oss mye mer enn det svenske og det danske til sammen.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (9 minutter siden):

Ja, for all del 🙂

Jeg tenker at situasjonen hans er så uvanlig, at det er litt vanskelig å bruke vanlige "regler" på denne vurderingen, uansett hvilken vei man heller.

Jeg ser absolutt argumentene som taler for at han er offentlig.

Men jeg synes ikke svaret er så åpenbart at det ikke er verd å stille noen kritiske spørsmål rundt det, og reflektere over hva det egentlig betyr å være "offentlig", og hvilke konsekvenser man aksepterer ved de ulike måter å tre inn i rampelyset på.

Kongefamilien er den mest offentlige familien i Norge. Når man er medlem av den familien er man pr def offentlig. Som nevnt tidligere så var han offentlig inntil han valgte en utagerende livsstil. Tenker du han hadde vært unntatt offentligheten om han studerer juss på Blindern og var samboer med Kari som var fastlege på Sagene? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (8 minutter siden):

Er greit at man er kritisk men når den samme diskusjonen går på rundgang så er det på tide å avslutte med å være uenig mener jeg. 

Så kan vi ta en liten undersøkelse her feks.
De som mener MBH er offentlig kan trykke 👍🏼 og de som mener han ikke er det kan trykke 💙

hahahaha, ja,for du tenker vi har et representativt utvalg her?

:hoho:

• Liker 5
Skrevet
Eyr skrev (10 minutter siden):

Er greit at man er kritisk men når den samme diskusjonen går på rundgang så er det på tide å avslutte med å være uenig mener jeg. 

Så kan vi ta en liten undersøkelse her feks.
De som mener MBH er offentlig kan trykke 👍🏼 og de som mener han ikke er det kan trykke 💙

Kønn skrev (5 minutter siden):

Så det er bare 17. mai som gjelder da? Slottsbalkongen er kun en offentlig balkong 17. mai. Hvorfor kam du ikke bare innse at du er tom for argumentasjon? 

Kønn skrev (1 minutt siden):

Kongefamilien er den mest offentlige familien i Norge. Når man er medlem av den familien er man pr def offentlig. Som nevnt tidligere så var han offentlig inntil han valgte en utagerende livsstil. Tenker du han hadde vært unntatt offentligheten om han studerer juss på Blindern og var samboer med Kari som var fastlege på Sagene? 

Jeg tenker at jeg har sagt det jeg mener om dette spørsmålet, og jeg kommer ikke til å endre mening før det evt kommer et argument som jeg ikke hadde sett før jeg kom til det standpunktet jeg har. Og det har det ikke gjort i deres innspill.

Jeg har ikke dårlige argumenter. Dere har ikke dårlige argumenter.

Vi er bare ikke enige. Aksepter det.

Kravet om konsensus i denne tråden er ganske trykkende.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at jeg har sagt det jeg mener om dette spørsmålet, og jeg kommer ikke til å endre mening før det evt kommer et argument som jeg ikke hadde sett før jeg kom til det standpunktet jeg har. Og det har det ikke gjort i deres innspill.

Har ikke noe problem med at vi er uenige jeg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

hahahaha, ja,for du tenker vi har et representativt utvalg her?

:hoho:

Ha, ha… for du trodde Eyr mente det. Du kunne jo tenkt at hen mente det gjalt de her inne vettu. 

• Liker 4
Skrevet
Iia skrev (16 minutter siden):

Til de som mente at Marius` medieunnskyldning overfor kjæresten han hadde utøvd vold mot var ærlig og god: 

I etterkant har han utøvd telefonterror mot henne. Det er tatt ut tiltale. https://www.seher.no/kongelig/telefonterror-mot-ekskjaeresten/81890458

So much for den unnskyldningen. Den var ikke så ektefølt. Mer manipulativ, etter min mdening. 

Var ikke fornærmede sett sammen med ham etter siktelsen? Kanskje nettopp derfor, for å få slutt på all telefonterroren.

• Liker 4
Skrevet
Just now, PusheenPusheen said:

Var ikke fornærmede sett sammen med ham etter siktelsen? Kanskje nettopp derfor, for å få slutt på all telefonterroren.

De traff hverandre flere ganger etter hendelsen for å fikse praktiske ting, ifølge bistandsadvokaten.

Jeg tenker han desperat har prøvd å få henne tilbake etter det, og ikke gitt seg selv om hun har avvist ham. Dette er jo dessverre ikke en utnaturlig adferd i slike dramas, mange som opplever dette etter dramatiske brudd.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Jeg tåler uenigheter og du skal ha for at du har fått meg til å reflektere over tematikken offentlig/ikke offentlig person. 

• Liker 1
Gjest NordreSving
Skrevet

Det danner seg et tydelig bilde av problematikken. Uttalelsen han kom med først var jo direkte til henne; «Kjæresten min». Så gikk advokaten ut og sa at de ikke var kjærester. Og så kjører han telefonterror og smser. Han har virkelig store problemer og fremstår skremmende. 

Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

Det danner seg et tydelig bilde av problematikken. Uttalelsen han kom med først var jo direkte til henne; «Kjæresten min». Så gikk advokaten ut og sa at de ikke var kjærester. Og så kjører han telefonterror og smser. Han har virkelig store problemer og fremstår skremmende. 

Ja, enig. Manipulering på høyt nivå. Det er ekkelt. Og tatt i betraktning den telefonsamtalen også der han truer med å brenne tingene hennes... Jeg får vondt i kroppen av å tenke på hva eksen(e) hans har måtte stå i.

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (26 minutter siden):

Ja, enig. Manipulering på høyt nivå. Det er ekkelt. Og tatt i betraktning den telefonsamtalen også der han truer med å brenne tingene hennes... Jeg får vondt i kroppen av å tenke på hva eksen(e) hans har måtte stå i.

Og attpåtil til et medlem av kongefamilien. Maktforholdet er til å ta og føle på. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (38 minutter siden):

Fyren er jo ute å kjøre på flere plan, så jeg håper han og advokaten nå kan gjøre seg ferdig med avhørene snarest slik at han kan legges inn for avrusning og videre psykologisk oppfølging, og at han deretter tar tak i livet sitt: slutter med party-livet og får seg en jobb og/eller utdannelse. 

Endret av Grüner
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (6 minutter siden):

Og attpåtil til et medlem av kongefamilien. Maktforholdet er til å ta og føle på. 

Ja, det er direkte kvalmende.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
SagaP skrev (5 timer siden):

Nettopp! 

Men nå var ikke det premisset i kommentaren jeg svarte på😉

Skrevet

Håper hun har tatt vare på opptak og sms’e.

• Liker 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Pressen i Norge er altfor snill mot de kongelige. Kongefamilien har alltid vært i en særstilling når det gjelder å bruke pressen akkurat som det passer dem og ellers nekte å svare. Politikere kan ikke holde på sånn. 
Mette-Marit sine møter med Epstein for eksempel - hvorfor? Hva var det de to måtte ha flere møter om? Nei, det vil slottet ikke svare på. En pedofili-dømt forbryter. Mette-Marit «visste ikke» det. Tror folk virkelig på det? Som Kjetil Alstadheim skrev: Har de ikke Google på slottet?

Kronprinsbarna får være fullstendig i fred. Ingen hadde skrevet et ord om Sverre Magnus sin kjæreste før kronprinsparet selv trakk henne frem i rampelyset. Pressen har visst om Marius sin livsstil og kriminelle nettverk i mange år. 

Kronprinsparet bruker visstnok rundt en million kroner i året bare på private reiser og klær, selv om de nesten ikke har noen oppdrag. 

Men de vil bare ha spørsmål av typen: Hva synes dere om Ålesund?

….og folket ser på med stjerner i øynene.

Enig i så godt som alt, bortsett fra det med kjæresten. Media begrunnet det selv nå med at de har vært så unge, og hun er jo ikke myndig en gang. Så at de har holdt seg unna akkurat det synes jeg er helt innafor. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jadaomatte skrev (1 minutt siden):

Håper hun har tatt vare på opptak og sms’e.

Hvis han har fått besøksforbud, har vel politiet fått innsyn i en god del av dette? Men ja, det må taes vare på som bevis på en eller annen måte.

• Liker 2
Skrevet
lurker skrev (1 time siden):

Ennå mer informasjon hos Se & Hør:

https://www.seher.no/kongelig/ny-anmeldelse-fra-ekskjaeresten/81890458

"Nå kan Se og Hør avsløre at Marius Borg Høiby i tiden etter hendelsen i leiligheten på Frogner skal ha plaget eks-kjæresten med SMS-er.

I tillegg skal Høiby ha drevet en form for telefonterror mot kvinnen. Til alle døgnets tider skal han ha prøvd å ringe henne.

Det har gått så langt at eks-kjæresten har vært hos politiet og anmeldt Marius for «Hensynsløs adferd»."

Klassisk atferd der altså, det røde flagget en del av oss så på lang vei i «unnskyldninga» hans. Bekrefta her nå at han ikke har skjønt en dritt, ikke tar ansvar og at dette er avvikende atferd, ikke sykdom…

• Liker 18
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...