Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Topplue skrev (40 minutter siden):

Ja, disse dagene var en velregissert PR-kampanje fra kronprinsparet. De fikk vist seg frem som en kjernesunn og ikke-dysfunksjonell familie der de dyttet et barn frem i offentlighetens lys for å ha noen å gjemme seg bak. Pluss på med litt rusletur i byen og selfies med folket, morgenfrisk kajakkpadling og kyssing mellom MM og HM. Så nå har vel folket glemt misnøyen fra august …

Var du innom mange alternative forklaringsmodeller før du landet på denne som den mest sannsynlige og best funderte hypotesen?

• Liker 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Var du innom mange alternative forklaringsmodeller før du landet på denne som den mest sannsynlige og best funderte hypotesen?

Hvis man misliker noen, kan det være svært vanskelig  å forstå at ikke alt er skuespill eller for egen vinning.

Når man misliker noen, så klarer de ikke helt å fatte at de evner ekte glede og  interesse. Og der er ufattelig  at andre hyler av glede når de ser dem. Da de selv er så langt fra den følsen selv.

Og da leter man i alle andre forklaringer. For dette kan jo ikke være på ekte.

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Påvirke ja. Men du kan jo påvirke så mye du vil uten at det hjelper så mye om de ikke vil 

Jeg ser ikke helt hvor man får et slikt bilde fra at familien ikke har prøvd å  påvirke eller anbefale han på best mulig  måte. 

Det samme kan vel sies om Kongen og hans datter…

Skrevet
23 minutter siden, Spitzy said:

Riktig. Sammen med politisk korrekt gjenbruk og at kjæresten til Sverre har lånt « svigermors « gamle kjole for anledningen ( såååå søtt da )  Kommer det en pressekonferanse hvor mette Marit tar avstand fra vold mot kvinner til uken nå, så er alt bare superdupert 

Var det lån av kjole?

Jeg stusser over hvor fort «svigerbarn» dras inn i familien. Det er fint å være et gjestfritt og åpent hjem, men er det ingen grenser for hvor tidlig en ny kjæreste skal være innerst i kretsen OG offentlig? Blir mye ymse familiebilder for ettertiden hvis kjærester i ungdomstiden som ofte varer fra noen måneder til 1-3 år skal være med på alle anledninger. Man feirer da ikke konfirmasjoner, jul, bryllup osv med hver eneste siste flamme når man er 17-18? Spesielt ikke i kongefamilien. 
Kan ikke huske jeg ble BFF med alle mødrene til typer jeg ble kjent med da jeg var på den alderen (ikke at det var så mange), og det var i hvert fall langt unna å ville oppsøke familieselskaper og gå i svigermors kjole. Det virker så grenseløst og ukritisk. Ikke minst med tanke på hvilke kavalkader pressen kan lage om noen år: Se alle kjærestene IA og SM har hatt! Merkelig.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Var det lån av kjole?

Jeg stusser over hvor fort «svigerbarn» dras inn i familien. Det er fint å være et gjestfritt og åpent hjem, men er det ingen grenser for hvor tidlig en ny kjæreste skal være innerst i kretsen OG offentlig? Blir mye ymse familiebilder for ettertiden hvis kjærester i ungdomstiden som ofte varer fra noen måneder til 1-3 år skal være med på alle anledninger. Man feirer da ikke konfirmasjoner, jul, bryllup osv med hver eneste siste flamme når man er 17-18? Spesielt ikke i kongefamilien. 
Kan ikke huske jeg ble BFF med alle mødrene til typer jeg ble kjent med da jeg var på den alderen (ikke at det var så mange), og det var i hvert fall langt unna å ville oppsøke familieselskaper og gå i svigermors kjole. Det virker så grenseløst og ukritisk. Ikke minst med tanke på hvilke kavalkader pressen kan lage om noen år: Se alle kjærestene IA og SM har hatt! Merkelig.

Slik jeg forsto det, var den ikke lånt. Den bare ligner på en som MM har brukt noen ganger. Har prøvd å sammenligne de to kjolene, og MM sin virker mer skinnende i stoffet. Men er jo vanskelig å se nøyaktig utifra bilder. 

• Liker 3
Skrevet
JustAsking skrev (5 minutter siden):

Var det lån av kjole?

Den var vel bare lik.

Ang det med kjæreste så er hvertfall vår erfaring som har ungdom rundt samme alder, at det er hekt vanlig de blir innvolvert etter kort tid både i familieselskaper , konfirmasjoner ol.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Orly said:

Den var vel bare lik.

Ang det med kjæreste så er hvertfall vår erfaring som har ungdom rundt samme alder, at det er hekt vanlig de blir innvolvert etter kort tid både i familieselskaper , konfirmasjoner ol.

De slipper å bli brettet ut i kavalkader senere, vil jeg tro. 

• Liker 2
Skrevet
JustAsking skrev (19 minutter siden):

Var det lån av kjole?

Dette er jo variabelt. Jeg vet ikke hvor lenge sverre Magnus  har vært sammen med henne utover at det var antydet to år et sted jeg leste. Så tenker ikke det er for tidlig nødvendigvis.  Dessuten er det vel brudeparet  som har invitert henne.

Skrevet
Orly skrev (20 minutter siden):

Den var vel bare lik.

Enig, slik er min erfaring også, men jeg lever ganske langt unna kongehuset og kongefamilien🙂 Du ser kanskje forskjellen på å stille opp offentlig med kongefamilien eller at poden din har med seg siste flamme i konfirmasjon, eller?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
On 10/9/2022 at 9:12 AM, Guest Albbas said:

Marius er ikke en del av kongehuset, så jeg skjønner ikke hvorfor folk skal blande inn kjæresten hans i en debatt om kongehuset de absolutt ikke er en del av? 

Klarer ikke folk det skillet? 

Han er ikke kongelig. Han er ikke en offentlig person. La han nå ha de kjærestene han vil ha. Hva kongehuset måtte mene og tro er helt irrelevant, han er fri til å gjøre hva han vil. Han skal ikke straffes for at hans mor valgte å gifte seg med en kongelig. 

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=139967&sek=26939

Er så enig i dette. Media har gått for langt med å offentliggjøre han i saken.

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Skrevet
JustAsking skrev (36 minutter siden):

Jeg stusser over hvor fort «svigerbarn» dras inn i familien. Det er fint å være et gjestfritt og åpent hjem, men er det ingen grenser for hvor tidlig en ny kjæreste skal være innerst i kretsen OG offentlig?

Det er jo absolutt ikke vanlig. Hverken her eller i andre monarki. Dette var nok ene og alene et stunt iscenesatt av mm for at «folket» skulle «glemme» mbh litt

Orly skrev (30 minutter siden):

Men nå er vel du neppe kongelig? 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (58 minutter siden):

Påvirke ja. Men du kan jo påvirke så mye du vil uten at det hjelper så mye om de ikke vil 

Jeg ser ikke helt hvor man får et slikt bilde fra at familien ikke har prøvd å  påvirke eller anbefale han på best mulig  måte. 

Men uansett veldig spesielt av mbh å gi så beng og gjøre så mange ting som han visste moren ville få reaksjoner på som kommende dronning.
Vitner ikke om mye respekt for moren i hvert fall..

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (11 minutter siden):

Enig, slik er min erfaring også, men jeg lever ganske langt unna kongehuset og kongefamilien🙂 Du ser kanskje forskjellen på å stille opp offentlig med kongefamilien eller at poden din har med seg siste flamme i konfirmasjon, eller?

Det var sånn passe nedlatende det svaret , men selvsagt er det en forskjell , likevel tenker jeg ikke at det er noe å lage negativt av. Jeg synes ikke det har vært veldig mange forskjellige kjærester presentert heller 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest Bumbelbee
Skrevet

Jeg synes egentlig synd i alle parter i saken. Bør man ikke egentlig ikke bare la dem være i fred? Borg Høyby er ikke kongelig. 

Skrevet
Stargaze skrev (3 minutter siden):

Det er jo absolutt ikke vanlig. Hverken her eller i andre monarki. Dette var nok ene og alene et stunt iscenesatt av mm for at «folket» skulle «glemme» mbh litt

Men nå er vel du neppe kongelig? 

Det er ikke MM som inviterer i bryllup , så nei neppe at hun har iscenesatt dette.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet

De har vært sammen en stund og hun har blant annet vært med kronprinsfamilien på ferie før.IMG_4623.thumb.png.6bc4a83696de6090482abc2f8691c28c.png

• Liker 4
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Det er ikke MM som inviterer i bryllup , så nei neppe at hun har iscenesatt dette.

Det tenker jeg også. Det kan tenkes at det er helt naturlig at hun er med i bryllup, mest sannsynlig. Tror ikke dette er noe som er iscenesatt kun fordi folk skal få et eller annet inntrykk her. Det er heller ikke, som du sier, noen andre enn brud og brudgom som bestemmer gjestelista uansett.

• Liker 4
Skrevet
Orly skrev (9 minutter siden):

Det var sånn passe nedlatende det svaret , men selvsagt er det en forskjell , likevel tenker jeg ikke at det er noe å lage negativt av. Jeg synes ikke det har vært veldig mange forskjellige kjærester presentert heller 

Blir bare litt for ivrig på tastene når folk sammenligner seg med kongehuset/familien og samtidig påpeke hvilke negative ringvirkninger offentligheten kan ha. Sverre M er ung og vil muligens skifte partner hvis en ser litt inn i krystallkula. Tenk deg om det blir slutt på forholdet. Pressen kommer til å fotfølge både hun og han for å grave i bruddet. Om det var noen som hadde erfaring med slik er det vel nettopp kongefamilien. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Orly skrev (22 minutter siden):

De har vært sammen en stund og hun har blant annet vært med kronprinsfamilien på ferie før.IMG_4623.thumb.png.6bc4a83696de6090482abc2f8691c28c.png

Jeg håper for de unges del at det varer. De var veldig søte sammen. SM ser ut som en skikkelig go’gutt.

Endret av Kønn
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor mye av mine skattepenger går til kongehuset?  Kan jeg slippe å betale for dette og heller la de kronene gå til noe annet? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...