Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Bestemoren skrev (29 minutter siden):

Har det forsvunnet 20 minutter fra tråden? Vi var på side 420, nå 417?? Jeg finner ikke igjen flere innlegg som andre skrev… 

den har vel blitt ryddet

Endret av MissLucy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bestemoren

Merkelig, samtlige innlegg (tre sider) skrevet i en sekvens på 20 minutter kollektivt ryddet bort? Jeg leste de og reagerte ikke på noe. Men mine briller er jo mine, ser den… 😎

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (5 timer siden):

Mange som mener han er uskyldig fram til han er dømt. Hadde en høylytt diskusjon med min svigerfar i går. 🫨

Da er de i alle fall ikke spesielt oppvakte. Frasen om at man er uskyldig frem til man er dømt gjelder selvsagt ikke når den det gjelder har innrømmer det straffbare forholdet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 timer siden):

Det skjønner  jeg godt. Men her rettes det mye urimelige krav.

I tillegg  til  memingmann så er det litt større konsekvenser  for hva en meningmamns barn gjør iht konsekvenser. Og hva det blir av konsekvenser  for når Marius gjør ting. 

Så de har nok absolutt  sikkert tatt mange andre avgjørelser enn andre har måtte tenke på.

Når det blir  snakk om å legge ned et helt monarki pga hans store problemer  som ikke engang er kongelig.  Syntes jeg konsekvensene blir  unødvendig store.

Å legge ned et monarki  bør faktisk  i mine øyne være en diskusjon  som handler om alt  annet enn Marius

Når våre barn gjør noe galt,  så man ikke i nærheten  av slike konsekvenser 

Jeg har rusmisbruker i nær familie selv. Og det  hjelper jo ingenting  hva vi sier om det. Ikke kan vi tvinge han til noe som helst heller. Ei nekte han å reise akkurat  dit han vil når han vil. Vi har satt  noen  grenser for hva han ikke får  lov til  ovenfor oss og barna.  Det har han overholdt,  men gjør han ikke rusfri, eller bedre i oppførsel  når vi ikke er tilstede. 

Det er jo også derfor jeg sier gang på gang. At man kan ikke skylde rusproblemer  på andre enn den som faktisk  ruser seg. Hadde MetteMarit  vært en annen  person. Så kanskje hun hadde tatt andre valg. Han har feks prøvd rusbehandling tidligere  han ikke har  fullført. Om det er pga press fra familien eller på eget initiativ  vet  ikke vi. 

Men  det vil ikke hjelpe om han ikke vil det nok selv

Kanskje  havner  han i rennesteinen engang. Men han er ikke der ennå. Å ende dit er også en prosess og ikke alle havner der heller. 

Du nekter å se alvoret i dette fordi du er en ihuga tilhenger av monarkiet. MM har opptrådt som enabler for sin sønns livsstil, til tross for at det faktisk rammer - i ytterste konsekvens - hele kongeriket.  Jeg sammenlikner overhodet ikke situasjonen med meningmanns utfordringer med rusmisbruk i nær familie, men krav og konsekvens bør gis, uansett hvem det gjelder. 

Jeg finner det helt utrolig at noen fortsatt støtter monarkiet i Norge, når en ser hvordan kongehuset håndterer denne saken. Vår kommende dronning setter sin egen sønn foran plikten de har overfor det norske folk. Legg til ML og DV-sirkuset, og det hele er blitt en tragisk parodi. 

MBH fortjener virkelig ikke å skjermes fra noe som helst slik han ter seg nå. Han kan like gjerne vise finger til oss alle, det går for det samme. 

• Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 minutter siden):

Da er de i alle fall ikke spesielt oppvakte. Frasen om at man er uskyldig frem til man er dømt gjelder selvsagt ikke når den det gjelder har innrømmer det straffbare forholdet. 

Jeg er ikke uenig, men velger å beholde husfreden en stund til😉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (42 minutter siden):

vi kjenner ikke konteksten for det bildet, så isolert sett sier det ingenting om hvem han er eller hva han tenker. Det finnes ganske mange andre,  og mer sannsynlige forklaringer enn at han ville formidle et kontroversielt budskap til verden, som setter alle hans nærmeste i forlegenhet.

Det kan ha vært en tullegave fra en kompis, et veddemål, et utdrikningslag, en fest der alle får sitt pass påskrevet gjennom en teit t-skjorte etc

Nok en latterlig tirade. Du er jammen ivrig i ditt forsvar av MBH. En voldelig kvinnemishandler og rusmisbruker som setter både kongehuset og kongefamilien i  største forlegenhet. Og enda verre-hans atferd vitner om null sympati med ofrene i saken. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig seriøs mtp rehabilitering... Marius Borg Høiby forklarer Italia-reisen (dagbladet.no)

Noen som tror han ble ditcha fra brylluppet, mens spetalen ror så hardt de kan? (hevder han ikke står på gjestelisten, jeg tror han har fått beskjed om å ikke komme, men valgt reise til Italia alikavel for å feste).

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (4 timer siden):

Hva tenker du om ofrene hans? Fortjener de omtanke og medfølelse? 

Har vel ikke antydet  at de ikke fortjener omtanke og medfølese. 

Tror  ikke Kongehuset kan si noe om det nå. Så  jo ramaskriket iht mette marit sin kontakt med ene offeret. Der kom det jo frem etterhvert at  hun hadde sendt en melding. Og at offeret  ringte selv etterpå til henne. Og at kontakten iht offerets advokat  sa var uproblematisk 

Alikevel  var det mange med med juridisk bakgrunn som ytret at det var uansett  ytterst uheldig  kontakt. Og ikke burde forekomme.  

Så da vet jeg ikke helt hva de skal si annet enn det bittelille  Håkon har sagt offentlig  iht dem på nåværende tidspunkt  som ikke skulle oppfattes på samme  vis. Hva skal de da si offentlig på dette tidspunktet som ikke skal virke som påvirkning  av offeret?

Litt usikker  på om noe her er også litt overdramatisk. Fordi offeret  har jo vær hos og med Marius  et par dager før MetteMarit  sin kontakt. Og det  er ikke problematisk.  For  de har jo ting å ordne opp i.

Så litt forvirrende  her egentlig.  Jeg ser det nå som større frare for vitne påvirkning fra Marius enn moren sånn helt egentlig. Så reagerer mer på det

Og det er jo ingen  besøksforbud  noe steder her. Så vet ikke hva som evnt er ulovlig  i slik kontakt .

Så dette  skjønner jeg lite av

Skal jeg synse. Iht hva jeg hadde ville gjort om jeg var mora hans.  Var å sagt i den tlf samtalen  at: at jeg var lei meg for alt som hun  var utsatt for. Men at det er litt uheldig for dem begge å ha kontakt  akkurat  nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (4 timer siden):

Jeg mangler medisinsk kompetanse til å lese og vurdere disse artiklene.

Kan du forklare hva disse artiklene forteller? Jeg  spør fordi jeg synes det er påfallende at en så alvorlig konsekvens ikke blir omtalt i artikler for legfolk, så derfor lurer jeg  også på om du kan forklare i litt mer detalj hva artiklene sier om hvor klar denne sammenhengen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterskog skrev (2 minutter siden):

Skikkelig seriøs mtp rehabilitering... Marius Borg Høiby forklarer Italia-reisen (dagbladet.no)

Noen som tror han ble ditcha fra brylluppet, mens spetalen ror så hardt de kan? (hevder han ikke står på gjestelisten, jeg tror han har fått beskjed om å ikke komme, men valgt reise til Italia alikavel for å feste).

Ja, det tror jeg. Det du skriver stod i Se og Hør først, før KS gikk ut og påsto han ikke var invitert. Den forklaringen tror jeg ikke noe på. Tipper han stod på gjestelisten og hadde akseptert invitasjonen. Ingen kunne vel likevel forestille seg at han kom til å dukke opp omstendighetene tatt i betrakning. Så når det ble bråk fordi sikkert en del av gjestene ikke ville bli asossiert med MBH når det ble oppdaget at han var på vei så ble han avinvitert. Det er for dumt å påstå at han tilfeldigvis skulle nettopp til samme sted som dette bryllupet samme helg sammen med kompiser som også var invitert. KV er jo en god venn av han og hun prøver nå desperat å ro til fiskeskjær og hevde han ikke var invitert allikevel. Skikkelig flau håndtering. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (25 minutter siden):

Merkelig, samtlige innlegg (tre sider) skrevet i en sekvens på 20 minutter kollektivt ryddet bort? Jeg leste de og reagerte ikke på noe. Men mine briller er jo mine, ser den… 😎

det var ganske mye brukerdebatt på de sidene. Som jeg sa til deg før idag så vil kommentarer om rapportering og hvordan man forholder seg til andre brukere, bli vurdert som avsporing eller brukerdebatt.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (15 minutter siden):

Nok en latterlig tirade. Du er jammen ivrig i ditt forsvar av MBH. En voldelig kvinnemishandler og rusmisbruker som setter både kongehuset og kongefamilien i  største forlegenhet. Og enda verre-hans atferd vitner om null sympati med ofrene i saken. 

det er ingenting i det innlegget du siterer, eller noen andre innlegg jeg har skrevet om MBH, som forsvarer det han har gjort.

Det har jeg aldri sagt. Du tillegger meg forferdelige meninger som jeg aldri har hatt, eller uttrykt.

Det innlegget du siterer handler ikke om å forsvare ham. Det handler om bildetolkning, 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (26 minutter siden):

Du nekter å se alvoret i dette fordi du er en ihuga tilhenger av monarkiet. MM har opptrådt som enabler for sin sønns livsstil, til tross for at det faktisk rammer - i ytterste konsekvens - hele kongeriket.  Jeg sammenlikner overhodet ikke situasjonen med meningmanns utfordringer med rusmisbruk i nær familie, men krav og konsekvens bør gis, uansett hvem det gjelder. 

Jeg finner det helt utrolig at noen fortsatt støtter monarkiet i Norge, når en ser hvordan kongehuset håndterer denne saken. Vår kommende dronning setter sin egen sønn foran plikten de har overfor det norske folk. Legg til ML og DV-sirkuset, og det hele er blitt en tragisk parodi. 

MBH fortjener virkelig ikke å skjermes fra noe som helst slik han ter seg nå. Han kan like gjerne vise finger til oss alle, det går for det samme. 

Jeg syntes ikke du skal  være en som skal bestemme at de som ønsker monarkiet også støtter marius sine handlinger. 

For det er langt fra sannheten.  Og jeg støtter på ingen måte Marius sine handlinger.  Da har du ikke lest hva jeg har skrevet.  

Det går faktisk  an å diskutere  saklig selv  om man ikke er enige i noens handlinger. 

Noen  skiller mellom kongefamile og kongehuset og dens funksjon. Slik jeg gjør. Siden Marius ikke er en del av kongehuset. Påvirker ikke han sine handlinger  mitt  syn på Monarkiet. Ikke en cm engang.  

For  meg så er en diskusjon  om å beholde monarkiet en helt annen diskusjon enn Marius sine handlinger.   Det handler om endret norsk styreform. Uavhengig  av kongehuset vi har i dag. 

Dette wr kanskje ikke lett å forstå. Når ting dras ut av kontekst og har helt andre synsvinkler. Noen har sort hvite meninger. At enten er det sånn eller sånn. Andre igjen har hele gråskalaen å gå ut ifra. Som jeg. Og ser mange vinkler og flere sider på en gang.

Bedre om du spør iht hva man mener. Enn å tilegne andre brukere meninger og holdninger de ikke har

Jeg syntes av og til  du skriver mye bra. Og andre ganger går det litt over stokk  og stein. Slik  det gjør for oss fleste her inne av og til. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reisejenta skrev (22 minutter siden):

Støttes

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MissLucy said:

Kan du forklare hva disse artiklene forteller? Jeg  spør fordi jeg synes det er påfallende at en så alvorlig konsekvens ikke blir omtalt i artikler for legfolk, så derfor lurer jeg  også på om du kan forklare i litt mer detalj hva artiklene sier om hvor klar denne sammenhengen er?

I korte trekk er det vel at man kan få fibrose av å røyke kokain, på samme måte som hvis man røyker sigaretter.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (26 minutter siden):

Ser ikke noe latterlig med @MissLucy sitt innlegg jeg. Det er jo sant det. At man ikke vet konteksten på bildene. Det er også grunnen til  at  mange norske medier, ikke har trykket de ennå. Fordi konteksten faktisk  ikke ennå har latt seg verifisere. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissLucy skrev (20 minutter siden):

Disse forteller at hvis man røyker kokain kan man få skader på lungene. Men jeg kan si med sikkerhet at dette ikke gjelder Metta Marit:

- Er ikke noen grunn å tro at hun har røykt det

- Det hadde gitt plager mye tidligere, kommer ikke mange år etterpå

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (6 minutter siden):

I korte trekk er det vel at man kan få fibrose av å røyke kokain, på samme måte som hvis man røyker sigaretter.

Hvordan røyker man kokain egentlig, med og blande det med tobakk? Så det er tobakk som er årsaken uansett ? 
har aldri hørt om noen som røyker kokain så har null peiling 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (12 minutter siden):

det er ingenting i det innlegget du siterer, eller noen andre innlegg jeg har skrevet om MBH, som forsvarer det han har gjort.

Det har jeg aldri sagt. Du tillegger meg forferdelige meninger som jeg aldri har hatt, eller uttrykt.

Det innlegget du siterer handler ikke om å forsvare ham. Det handler om bildetolkning, 

Støtter deg her. Hvis @ reisejenta har lest litt av det du har skrevet. Så faller  den påstanden  raskt sammen. 

Jeg har iallefall  ikke hatt  noe intrykk av at du støtter Marius på noe vis iallefall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...