Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (26 minutter siden):

Du nekter å se alvoret i dette fordi du er en ihuga tilhenger av monarkiet. MM har opptrådt som enabler for sin sønns livsstil, til tross for at det faktisk rammer - i ytterste konsekvens - hele kongeriket.  Jeg sammenlikner overhodet ikke situasjonen med meningmanns utfordringer med rusmisbruk i nær familie, men krav og konsekvens bør gis, uansett hvem det gjelder. 

Jeg finner det helt utrolig at noen fortsatt støtter monarkiet i Norge, når en ser hvordan kongehuset håndterer denne saken. Vår kommende dronning setter sin egen sønn foran plikten de har overfor det norske folk. Legg til ML og DV-sirkuset, og det hele er blitt en tragisk parodi. 

MBH fortjener virkelig ikke å skjermes fra noe som helst slik han ter seg nå. Han kan like gjerne vise finger til oss alle, det går for det samme. 

Jeg syntes ikke du skal  være en som skal bestemme at de som ønsker monarkiet også støtter marius sine handlinger. 

For det er langt fra sannheten.  Og jeg støtter på ingen måte Marius sine handlinger.  Da har du ikke lest hva jeg har skrevet.  

Det går faktisk  an å diskutere  saklig selv  om man ikke er enige i noens handlinger. 

Noen  skiller mellom kongefamile og kongehuset og dens funksjon. Slik jeg gjør. Siden Marius ikke er en del av kongehuset. Påvirker ikke han sine handlinger  mitt  syn på Monarkiet. Ikke en cm engang.  

For  meg så er en diskusjon  om å beholde monarkiet en helt annen diskusjon enn Marius sine handlinger.   Det handler om endret norsk styreform. Uavhengig  av kongehuset vi har i dag. 

Dette wr kanskje ikke lett å forstå. Når ting dras ut av kontekst og har helt andre synsvinkler. Noen har sort hvite meninger. At enten er det sånn eller sånn. Andre igjen har hele gråskalaen å gå ut ifra. Som jeg. Og ser mange vinkler og flere sider på en gang.

Bedre om du spør iht hva man mener. Enn å tilegne andre brukere meninger og holdninger de ikke har

Jeg syntes av og til  du skriver mye bra. Og andre ganger går det litt over stokk  og stein. Slik  det gjør for oss fleste her inne av og til. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reisejenta skrev (22 minutter siden):

Nok en latterlig tirade. Du er jammen ivrig i ditt forsvar av MBH. En voldelig kvinnemishandler og rusmisbruker som setter både kongehuset og kongefamilien i  største forlegenhet. Og enda verre-hans atferd vitner om null sympati med ofrene i saken. 

Støttes

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
14 minutter siden, MissLucy said:

Jeg mangler medisinsk kompetanse til å lese og vurdere disse artiklene.

Kan du forklare hva disse artiklene forteller? Jeg  spør fordi jeg synes det er påfallende at en så alvorlig konsekvens ikke blir omtalt i artikler for legfolk, så derfor lurer jeg  også på om du kan forklare i litt mer detalj hva artiklene sier om hvor klar denne sammenhengen er?

I korte trekk er det vel at man kan få fibrose av å røyke kokain, på samme måte som hvis man røyker sigaretter.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Reisejenta skrev (26 minutter siden):

Nok en latterlig tirade. Du er jammen ivrig i ditt forsvar av MBH. En voldelig kvinnemishandler og rusmisbruker som setter både kongehuset og kongefamilien i  største forlegenhet. Og enda verre-hans atferd vitner om null sympati med ofrene i saken. 

Ser ikke noe latterlig med @MissLucy sitt innlegg jeg. Det er jo sant det. At man ikke vet konteksten på bildene. Det er også grunnen til  at  mange norske medier, ikke har trykket de ennå. Fordi konteksten faktisk  ikke ennå har latt seg verifisere. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser ut som det er Nora Haukland han er sammen med i Italia på den videoen på Dagbladet. 

Skrevet
MissLucy skrev (20 minutter siden):

Jeg mangler medisinsk kompetanse til å lese og vurdere disse artiklene.

Kan du forklare hva disse artiklene forteller? Jeg  spør fordi jeg synes det er påfallende at en så alvorlig konsekvens ikke blir omtalt i artikler for legfolk, så derfor lurer jeg  også på om du kan forklare i litt mer detalj hva artiklene sier om hvor klar denne sammenhengen er?

Disse forteller at hvis man røyker kokain kan man få skader på lungene. Men jeg kan si med sikkerhet at dette ikke gjelder Metta Marit:

- Er ikke noen grunn å tro at hun har røykt det

- Det hadde gitt plager mye tidligere, kommer ikke mange år etterpå

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (6 minutter siden):

I korte trekk er det vel at man kan få fibrose av å røyke kokain, på samme måte som hvis man røyker sigaretter.

Hvordan røyker man kokain egentlig, med og blande det med tobakk? Så det er tobakk som er årsaken uansett ? 
har aldri hørt om noen som røyker kokain så har null peiling 

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

det er ingenting i det innlegget du siterer, eller noen andre innlegg jeg har skrevet om MBH, som forsvarer det han har gjort.

Det har jeg aldri sagt. Du tillegger meg forferdelige meninger som jeg aldri har hatt, eller uttrykt.

Det innlegget du siterer handler ikke om å forsvare ham. Det handler om bildetolkning, 

Støtter deg her. Hvis @ reisejenta har lest litt av det du har skrevet. Så faller  den påstanden  raskt sammen. 

Jeg har iallefall  ikke hatt  noe intrykk av at du støtter Marius på noe vis iallefall 

Skrevet
kungfupanda skrev (3 minutter siden):

Ser ut som det er Nora Haukland han er sammen med i Italia på den videoen på Dagbladet. 

Tenkte litt det samme. Men hun er vel på tv inspilling i en mnd nå? Iallefall  det jeg har fått med meg

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, kungfupanda said:

Nei, hun ser ikke sånn ut i det hele tatt, og har ikke den klesstilen. I tillegg skal hun jo være avgårde på en tv-innspilling.

• Liker 12
Skrevet
kungfupanda skrev (3 minutter siden):

Seriøst? 

• Nyttig 6
Skrevet
2 minutter siden, Spitzy said:

Hvordan røyker man kokain egentlig, med og blande det med tobakk? Så det er tobakk som er årsaken uansett ? 
har aldri hørt om noen som røyker kokain så har null peiling 

Du har sikkert hørt om crack? Det er det det heter når kokainen er i den formen man røyker.

Man koker det med bakepulver eller salmiakk, og får små biter. Disse røyker man i en pipe, og det kommer en knatrelyd når det skjer, derav ordet crack.

Det er ekstremt skadelig og helt forferdelig vanedannende 😕

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Spitzy skrev (2 minutter siden):

Seriøst? 

Nei ikke seriøst. Men hun kan ligne på håret. Men kan vel ikke være henne pga nora skal være på tv innspilling så vidt vi kan lese i nyheter 

Skrevet
Just now, lurker said:

Du har sikkert hørt om crack? Det er det det heter når kokainen er i den formen man røyker.

Man koker det med bakepulver eller salmiakk, og får små biter. Disse røyker man i en pipe, og det kommer en knatrelyd når det skjer, derav ordet crack.

Bør vel for ordens skyld også legge til at jeg på ingen måte tror at MM har røyket crack

• Liker 6
Skrevet
kungfupanda skrev (13 minutter siden):

Tviler jeg sterkt på. Hun er dessuten på reality-innspilling.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Reisejenta skrev (45 minutter siden):

Bild har publisert bilder også av bla marius og danby choi og uttalt  seg om marius sine kriminelle  venner med sladd over danby. 

Danby har ikke noe kjent rulleblad. Så bildet er tatt ut av kontekst  inn i deres kontekst.

Slike  bilder selges ofte av bilde eier om de ikke  er stjålet slik de gjorde iht danby sine bilder. Og da kan det være vanskelig  å få det verifisert. Fordi man kan si hva som helst mot penger. Og mister da troverdighet 

Tv2 har uttalt seg om hvorfor de velger å ikke  publisere nå. Om du vil vite mer før du går til angrep på andre. Men kort fortalt de har ikke  noe bekreftelse på konteksten de er tatt i. Og da blir det ikke riktig å publisere dem

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/derfor-publiseres-sjokkbildene/16949157/

Endret av Krokenguri
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Aha, jeg har hørt om crack ja, men « oppskriften « var ny for meg.  Og røyke salmiakk faktisk, jaja… tviler ikke på at det er skadelig. 
99,9 % sikker på at mm dro gjennom nesa eller tok dropp som alle andre i Oslo på den tiden, så tviler på at det crack bruk som har gjort henne syk. 

• Liker 5
Skrevet
lurker skrev (23 minutter siden):

Kokain sniffes. Det røykes ikke.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (13 minutter siden):

Disse forteller at hvis man røyker kokain kan man få skader på lungene. Men jeg kan si med sikkerhet at dette ikke gjelder Metta Marit:

- Er ikke noen grunn å tro at hun har røykt det

- Det hadde gitt plager mye tidligere, kommer ikke mange år etterpå

Som du sier kan røyking av kokain/crack  gi alvorlige skader på lungene. Man kan også kan få skader på lungene etter cannabisbruk (f.eks lungefibrose i form av arrvev etter betennelsestilstander). 

lurker skrev (4 minutter siden):

Bør vel for ordens skyld også legge til at jeg på ingen måte tror at MM har røyket crack

Vi spekulerer ikke i hva MM kan ha røyket her inne i tråden om MBH. Det kan være mange årsaker til lungefibrose.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Grüner said:

Kokain sniffes. Det røykes ikke.

Man kan koke det til crack, og røyke det.

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...