Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 hours ago, Krokenguri said:

Jeg syntes  tråden her begynner å bli mer sjokjerende enn det Marius har gjort. Og da undergraver jeg ikke hans handlinger. Men mener det sier mer om tempen og utalelser spm er gitt. Hvor ille de er

Som en påpeker her.  Som jobber med rus. Rusavvenning og rus rehabilitering er to forskjellige ting.  Rusavvenning kan ta ca 10 dager. 

Når man har tunge tider. Så er det å være med gode venner det beste  man gjør. 

Nå aner jeg virkelig ikke om han skal i bryllupet til sin bestevenn  som jeg så et media skrev. Personlig vet jeg ingenting om vennskapet.  Men er han bedt i bryllupet  regner jeg med at de er gode venner. Og da er det kanskje  greit han er der. Uansett  når familien er i et annet bryllup. I tillegg  opplever han jo mer  medieoppmerksomhet enn en draps mann.

Så for meg er det at værste sirkuset, i komentar felt. Å dra til  italia nå er ingen kriminell handling. Så hvorfor dette ramaskriket?

Dette begynner å bli dumt. Nora har bedt om en  rettferdig sak og ikke heksejakt. Og advokaten har vel senest i dag ytret at dette enorme presset mot marius er svært belastene også for henne. Så kanskje noen her bør ta det bittelitt innover seg selv og roe bare bittelitt ned. Og respetere ofrenes ønsker, så de ikke blir mer traumarisert enn de er. 

Hvorvidt  han er her eller der. Sover ikke sover, spiser og hva han spiser  er da ting de selv vurderer er best selv. 

Finnes det ikke en bitteliten grense, for hva man tenker man ikke trenger å vinkle negativt eller feil. Eller finnes det ikke en bitteliten grense, for hva man tenker man ikke  skal legge seg oppi? 

Når jeg  leser i tråden her at noen også noen ytrer seg om at de som skal gifte seg,  støtter vold mot kvinner om de slipper  han inn i bryllupet.  Å si sånt er akkurat hva psykisk vold går ut på. 

Å hamre  løs på en person som det gjøres i tråden her, vri og vrenge på alt  så det passer i et negativt lys. Er også direkte mobbing og psykisk vold. Så da er dere neimen ikke noe bedre enn Marius. 

Enkelte slenger ut meniinger,  og ting de tror uten å gidde å sjekke fakta før man hamrer løs på tastaturet. 

Venner som er der i tunge tider er også de som kan hjelpe han på veien. Så det er faktisk noe å være glade for, ikke noe å  hetse for. 

Kjenner jeg  begynner å bli  bittelitt forbanna på retningen heksejakten tar. Den tar jo helt fulstendig av.  Og syntes ikke dere som holder på sånn, er noe bedre enn Marius. 

Nå har jeg en datter som er snap-bekjent med en av MBHs venner på snapchat. Det jeg kan informere om er at de har festet siden de ankom stedet hvor bryllupet skal foregå, og gjort narr av hvordan folk reagerer på narkotika flere ganger i går kveld. 

Om du mener dette er 'gode venner som hjelper', så tror jeg du skal tro om igjen.

• Liker 32
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Helt korrekt. Er ikke noe Spetalen bryllup i Italia. Er en fest der dem skal feire at dem har giftet seg tidligere. 

Men paret selv definerer det som bryllup. Uansett om man kaller det et bryllup eller en fest har i grunn liten betydning, tenker jeg. Det er signaleffekten og det at M viser så lite empati for ofrene og alle rundt. Advokaten sier media har ‘skylda’ og at det han utsettes for er USUNT. Akkurat det kunne han ha spart seg for. Det er mye mer usunt å bli utsatt for fysisk og psykisk vold. Men advokaten er satt til å tale hans sak, så det forstår jeg. Samtidig har M folk rundt seg og vi snakker om kongefamilien her, ikke familien Hansen. Mulig kongefamilien har gitt opp? For der klokeste M kunne ga gjort er å vise anger og tilstått alt. Når dette drar ut i tid vil også heksejakten dra ut i tid. Noe ingen av de involverte er tjent med. 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Voldsomt så taus den advokaten til MBH er. Vil ikke uttale seg om noe. Samtidig ser vi de er like tause på Skaugum. Dette er neppe en tilfeldighet.  Det er nok ikke bare MBH som snakker med den advokaten. MM og kronprinsen er nok også inni bildet her og er med på å påvirke saken. Holdningen deres er å tie hele saken i hel. Stakars Marius må selvfølgelig få lov til å reise til Italia, for han er utsatt for et enormt press. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
7 hours ago, Krokenguri said:

Han har sagt  han skal avgi en forklaring. Den gir han nok da han er klar for det og etter anbefaling av advokaten

Han har sagt han skal samarbeide. Det han og advokaten hans driver med ovenfor ofrene hans er rett og slett trenering. Snekkestad har det ikke godt og har sagt mange ganger at hun forventer at han svarer for seg, så velger han heller å dra på tur med kokain-gutta. Kan du ikke bare innrømme at Marius ikke er en særlig god mann, og slutte å forsvare han opp til øyeballene? 

En vanlig person som hadde gjort dette mot 3 kvinner hadde a) blitt utfryst og antageligvis banket opp, b) ikke fått lov til å dra fra landet mens han var i forhør.

Resten er bare hvit lyd.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonio skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg en datter som er snap-bekjent med en av MBHs venner på snapchat. Det jeg kan informere om er at de har festet siden de ankom stedet hvor bryllupet skal foregå, og gjort narr av hvordan folk reagerer på narkotika flere ganger i går kveld. 

Om du mener dette er 'gode venner som hjelper', så tror jeg du skal tro om igjen.

Hvorfor er jeg ikke sjokkert? Som forventet er Marius på feste tur med rus inni bildet. 

Spm mitt blir: Hvordan i alle verden kan kronprinsparet akseptere dette? 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (2 timer siden):

Partyvenner blir, ja, de synes ikke det er så nøye om kompisen banker damer bare det blir party!

Litt av en moral i de kretser. Man forstår kanskje hvorfor Marius er blitt som han har blitt også. Uansett hva hva gjør så er det ok på et eller annet vis,

En høyprofilert voldssak, gjør han kanskje mer attraktiv?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Han skal i bryllup. Vielsen foregikk en fjellkirke i vinter. Bryllupsfesten har startet nå, i Toscana der M nå befinner seg. Det tar seg ikke ut. Hvem drar på bryllupsfest når man trenger ro? .

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Dette er gjort for å kunne distansere monarkiet fra slike som hans eldste barn. Kongehus har ikke tradisjonelt den betydning som man Nå prøver å skape, og ordet nevnes til forskjell mot kongefamilie ikke i Grunnloven.

Lillebroren til kongens eldste barn fikk en privat gave til 150 milioner av sin far når han giftet seg. Hva fikk storesøster?

Jeg tror hun fikk feriestedet Bloksberg

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Anonio said:

De reagerer på hvordan folk reagerer på narkotika? Nei altså, vold da? At rusen har en og annen konsekvens? Bagateller det. Slitsom med folk som ikke skjønner hvor harmløst det er med rus, ja.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Gjest Malmfrid
Skrevet
Really skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er jeg ikke sjokkert? Som forventet er Marius på feste tur med rus inni bildet. 

Spm mitt blir: Hvordan i alle verden kan kronprinsparet akseptere dette? 

Helt enig - det er bare det rene vanvidd. Det virker som om hele gjengen har gitt opp - og hovedpersonen selv burde jo ha kommet igang med behandling av sitt rusproblem for lenge siden. 

Skrevet
Malmfrid skrev (10 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk veldig godt til temaene avrusing og rusbehandling. 

Ok. Men da synes jeg at det er rart å se på en avrusning som meningsløs.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (10 minutter siden):

Dette👆🏼👆🏼👆🏼 Jeg håper at bilder lekker som en sil. Det pleier å ta litt tid, men sannheten har det finurlig med å komme frem til slutt👏🏼👏🏼

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Malmfrid skrev (43 minutter siden):

Dersom han skal avruses før hvert forhør så kan dette ta sin tid. Veldig smart å reise til Italia med venner som han vanligvis ruser seg sammen med. 

Står litt om abstinenser iht kokain bruk her: 

https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidler/fakta-om-kokain/abstinenser-fra-kokain/

det varierer  litt iht hvor lenge og hvor hyppig  man har ruset  ser jeg. Hvor lenge det varer og hvor mye plager man får.

I et annet svar jeg linket fra en rus info  side. Sto det også at suget kan vare i åresvis. 

Så får  håpe sånt ikke er tilgjengelig på tur iallefall  da. 

Men det er ikke uvanlig  at man sprekker mange ganger.  

Uansett så er det nok iallefall  lurt å ikk3 sitte i abstinenser under avhør. Da er man nok ikke helt seg selv uansett.  

Så det tar nok tid før de er i mål iht etterforsning.  Nora er også ikke tilgjengelig på en mnd pga noe tv inspilling. Så hvis de ikke er helt ferdig med hennes avhør blir ikke det neste før etter det evnt. 

Marius kan velge å vente til  alle andre avhør er ferdige. Og svare på evnt kun det han blir spurt om.

Nå vet jeg ikke om hele eller deler av saken blir  untatt offentligheten. Pga mediepresset og eller mye privat informasjon i saken. 

Men tenker at man med pressedekningen ender opp med at  saken blir vanskeligere å føre pga større  hensyn til  alle involverte. 

Det har jo også skjedd tidligere at de siktetde  har fått lavere dom , pga stort press utenfra. I form av gapestokk.

• Liker 1
Skrevet
Anonio skrev (10 minutter siden):

Noen kaller dette å slappe av.

Denne tråden får meg stadig vekk til å forundres over hvor ufattelig naive og tafatte enkelte mennesker er.  

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Helt enig - det er bare det rene vanvidd. Det virker som om hele gjengen har gitt opp - og hovedpersonen selv burde jo ha kommet igang med behandling av sitt rusproblem for lenge siden. 

Synes det kommer klart fram at han ikke har vært på noen avrusning, og har heller ikke til hensikt å la seg avruse. Hvem reiser på feste tur hvis han har vært på avrusning? 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Dem sitter på Vespene med kameraet klart. Italia er landet der Paparazzi ble oppfunnet. Og har en mye brutalere sladderpresse enn her i Norge. 

Helt merkelig å dra på festhelg i Italia med forklaring at man skal ha ro og slippe pressen. 

Ja, nettopp. Og vær trygg på at all Europeisk presse har medarbeidere i Italia. De samarbeider på tvers av landegrensene. VG var jo på flyplassen og jeg tror ikke VG har faste medarbeidere stasjonert i Italia. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Really skrev (7 minutter siden):

Voldsomt så taus den advokaten til MBH er. Vil ikke uttale seg om noe. Samtidig ser vi de er like tause på Skaugum. Dette er neppe en tilfeldighet.  Det er nok ikke bare MBH som snakker med den advokaten. MM og kronprinsen er nok også inni bildet her og er med på å påvirke saken. Holdningen deres er å tie hele saken i hel. Stakars Marius må selvfølgelig få lov til å reise til Italia, for han er utsatt for et enormt press. 

Tror ikke man skal ta alt for mye som gitt. Advokaten til Marius er hans advokat med meget streng taushetsplikt mot kronprinsparet. Vi har ikke noen anelse hva Marius faktisk nå har som mål, og om det eventuelt er målkonflikt med kronprinsparet. 

Når det gjelder taushet. Det er nok ofte lurt. Bare se på den i ettertid katastrofalt dårlige pressemeldingen til Marius. Som biter i halen nå også med Italia turen.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Altså slik jeg ser det er både MHB som medlem av kongefamilien og som et medlem i "the it crowd" hevet over loven. De tror alle de er spesielle og at regler er for oss andre ubetydelig. Eneste forskjellen mellom MHB og andre influencere er at han ER beskyttet av både kongehuset og bankkontoen sin. Jeg kan bare tenke meg hvor mange ganger han må ha "vridd seg av kroken" opp i gjennom og sluppet unna med ting som vi andre hadde blitt tatt for pga hans status. Hvor mange som har holdt seg tause, og som enda tier om det de vet pga ikke hvem han ER men pga hvem han er I SLEKT MED. Det er mange måter å kvitte seg med et problem på når du har penger og kjenner de rette folkene..

Dette som kommer frem er bare toppen av isberget. Han tror nok at han er "untouchable", og helt ærlig frem til det motsatte er bevist så er jeg tilbøyelig til å være enig med han. Penger og status fikser det meste, dessverre

Endret av luxifine
Leif
  • Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Det kommer til å lekke som en sil, det gjør det nok allerede da folk kan ta screenshot fra snapchat. 

Disse gutta virker jo helt blåst, og Marius er antageligvis den som er mest blåst av dem alle. Måten de høljer alkohol på viser jo at de driter i alt. Kokainen kommer ofte i kombinasjon med fyll.

Det er virkelig på tide at man setter alle disse folkene på skammebenken. Kutt Marius ut av alt som er betalt av den Norske stat, fjern han fra alle middager, alt av arrangementer. Fyren tar ikke ansvar for en pøkk. Jeg vil ikke ha han i nærheten av slottet, kongebåten, 17-mai feiring eller tjenerne vi betaler for på Skaugum.

Endret av Anonio
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest Malmfrid
Skrevet
Fjollefyr skrev (9 minutter siden):

Ok. Men da synes jeg at det er rart å se på en avrusning som meningsløs.

Ja, ser ikke vitsen å avruses pga et forhør - så reise på heisatur til Italia hvor det er mye rus i bildet. Så venter nye avhør når han er tilbake i Norge. Da virker det som meningsløs trenering av tid om han må på ny avrusning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...