Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eyr skrev (4 minutter siden):

Hvis du leser i kommentarene til nettavisen så ville jeg sagt ganske dumme. Vi er et naivt godtroende folkeslag. På godt og vondt. Tror overklassen/eliten (hater sånne klasseskiller men har ikke annet ord for det) har blitt vant til at ting går over etter en stund… så kan de fortsette som vanlig. Se bare på den avtalen med ML og DV. 

Det holder vel stundvis å ta en kjapp titt her på KG i blant. Mange naive mennesker også her

• Liker 5
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Anonio skrev (18 minutter siden):

Se hva advokaten til Snekkestad sier.

Marius prioriterer fest fremfor å gi litt respekt tilbake til ofrene sine. Pill råtten.

Han gjør det etter råd fra advokaten. Men hvor god rådgiver denne advokaten er, kan en jo lure på; hans råd om først å nekte avhør og så dra på utenlandsferie når avhørene omsider er i gang, bidrar jo unektelig til å sette klienten hans i et dårligere lys for omverdenen. 

Endret av Grüner
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
SagaP skrev (1 minutt siden):

Det holder vel stundvis å ta en kjapp titt her på KG i blant. Mange naive mennesker også her

Er ett par her og ja. Men det er viktigere å kverulere om det samme enn å få belyst saken. #blirvellmodulert

Ellers så føler jeg for å le av hele greia. Bør nok gjøre som nordmenn flest å stikke hodet i jorda til det går over🙈

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Han gjør det etter råd fra advokaten

Veldig beleilig at advokaten tar den. Og veldig tilfeldig at Spetalen feirer bryllup og like tilfeldig at han landet akkurat i Pisa i nærheten av destinasjonen for dette bryllupet. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, pop up bruker said:

Tydeligvis dumme nok til at de velger å blåse 20 mill (etter hva jeg har hørt), mellom en påstått shaman med en temmelig "intressant" cv hvor han blant annet har mishandlet exen sin, sittet et år i fenglse for brannstiftelse og det ene med det andre (les på engelske wiki), tenker det er ok å selge rettighetene til Hello! og Nettflix, og samtidig gi minmalt med uttaleser samtidig som det kommer frem at sønnen til kronprinsessa har brukt vold mot tre kvinner, og nå er på vei til et riking-bryllup mens resten av familien skal feire farao-paret i Geiranger. 

Hvis PR-rådgiverne til kongehuset og kongefamilien ikke har helt tynnslitte nerver, og har igjen negler tenker jeg det er noe alvorlig galt, for det her er oppskriften på å avsakaffe monarkiet. Det er så mange bedre måter å styre det her på enn hva de velger å gjøre.  

Slottets kommunikasjonsavdeling - nå i lomma på republikanerne. Mytteri mens hele røkla er bortreist på Vestlandet og i Italia, de kommer hjem til tomt slott og graffiti på veggene.

Innerst inne lurer jeg på hvordan stemningen er hos herr og fru kronprinspar for tiden. Har ingen problemer med å se for meg at de tidvis har svært ulike syn på saken, når HM har to egne barn og tronen å ta vare på og MMs mammahjerte helst vil beskytte sin førstefødt fordi det er synd på han. Selvsagt bare spekulasjoner, men fremtidens fotoalbum fra Geiranger er nødt til å fremkalle traumerespons i tiår fremover. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skal vi bry oss om hva advokaten til MBH mener om hvor sunt det er med medietrykk og hva som eventuelt er en sunn strategi for å takle dette, og ikke minst tenke at dette er en sannhet som skal fungere som bakteppe for hele diskusjonen, inkludert at han nå drar til Italia? Advokatens jobb er å ivareta MBH sine interesser, verken mer eller mindre. Når han nå signaliserer at MBH nærmest er drevet til Italia av norsk presse, så må man se han i nettopp dette lyset: Han ønsker å plassere fokus på medietrykket fordi det ivaretar MBH. Han eier ikke noen universell sannhet om noe som helst annet. Han har heller ikke definisjonsmakten.

Det er jo INGEN som mener at MBH gjør noe kriminelt ved å dra. Som med alt annet: Selv om det er lov, betyr det ikke at det er rett. 

• Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet
Søgni skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal vi bry oss om hva advokaten til MBH mener om hvor sunt det er med medietrykk og hva som eventuelt er en sunn strategi for å takle dette, og ikke minst tenke at dette er en sannhet som skal fungere som bakteppe for hele diskusjonen, inkludert at han nå drar til Italia? Advokatens jobb er å ivareta MBH sine interesser, verken mer eller mindre. Når han nå signaliserer at MBH nærmest er drevet til Italia av norsk presse, så må man se han i nettopp dette lyset: Han ønsker å plassere fokus på medietrykket fordi det ivaretar MBH. Han eier ikke noen universell sannhet om noe som helst annet. Han har heller ikke definisjonsmakten.

Det er jo INGEN som mener at MBH gjør noe kriminelt ved å dra. Som med alt annet: Selv om det er lov, betyr det ikke at det er rett. 

Godt skrevet!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (28 minutter siden):

Kjempesmart for en rusmisbruker å dra i bryllup med folk han har festet med tidligere, inkludert fyren han er avbildet med posen sammen med. Dette blir bare bedre.

Advokaten hans sier han ikke skal i det bryllupet, men at han har reist bort for å få fred; og det ville han jo ikke fått i et kjendisbryllup.

• Liker 1
Skrevet
Søgni skrev (5 minutter siden):

🎯

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Advokaten hans sier han ikke skal i det bryllupet, men at han har reist bort for å få fred; og det ville han jo ikke fått i et kjendisbryllup.

Advokaten hans mener også at slag, kvelning, rasering av leilighet, drapstrusler, trusler om ildspåsettelse osv er mildeste form for vold. Så det advokaten hans sier skal man ikke ta for seriøst 😅

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonio skrev (18 minutter siden):

Moralsk sett stikker han fra avhør, helt klart. Han vil heller på fest i Italia.

Når han også har drevet dank rundt om i Asker i ukesvis, viser det en komplett løgn da han sa han vil samarbeide.

fint at du er enig i at det ikke er ulovlig. 

Gjest pop up bruker
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Slottets kommunikasjonsavdeling - nå i lomma på republikanerne. Mytteri mens hele røkla er bortreist på Vestlandet og i Italia, de kommer hjem til tomt slott og graffiti på veggene.

Innerst inne lurer jeg på hvordan stemningen er hos herr og fru kronprinspar for tiden. Har ingen problemer med å se for meg at de tidvis har svært ulike syn på saken, når HM har to egne barn og tronen å ta vare på og MMs mammahjerte helst vil beskytte sin førstefødt fordi det er synd på han. Selvsagt bare spekulasjoner, men fremtidens fotoalbum fra Geiranger er nødt til å fremkalle traumerespons i tiår fremover. 

Ja, mulig det er en form for myteri - når man ser på dette uten ifra virker nesten mest trolig faktisk! 

Jeg håper bare ikke det lekker enda flere bilder av andre medlemmer av kongefamilien (faktisk) til tyske medier, da jeg syns det her er en lite verdig avslutning, selv om jeg for republikk. 

Skrevet (endret)
29 minutter siden, SagaP said:

Tenk at Marius tilhører vår overklasse #rødmeravskam og hvor kommer pengene fra? 

LV kofferten er sponset av skattepengene våre, sikkert flybilletten også 😆

Flaue, bortskjemte faen. Legg ned hele monarkiet. 

Endret av Nøytral-80
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Prinsesse Ragnhild sa en gang på sine eldre dager om sine tantebarn: «Jeg tror de har hatt dårlige rådgivere!» Hun skulle få mer rett enn hun visste…

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ler litt av at nå mens det ankommer gjester til bryllupet til ML  og DV, så er folk mer opptatt av MBH! Tenker det er så surt for DV!! 😂

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Gjest Glufseguri
Skrevet (endret)
Grüner skrev (3 minutter siden):

Prinsesse Ragnhild sa en gang på sine eldre dager om sine tantebarn: «Jeg tror de har hatt dårlige rådgivere!» Hun skulle få mer rett enn hun visste…

Ser for meg hun sitter der oppe (eller nede🫣) med siggen i hånda og sier «hva var det jeg sa?»

🤣

Endret av Glufseguri
Skrevet
1 minutt siden, tirben said:

Ler litt av at nå mens det ankommer gjester til bryllupet til ML  og DV, så er folk mer opptatt av MBH! Tenker det er så surt for DV!! 😂

Spoiled little fucker, ruining my wedding like that! I’ll send some demons to Italy! Vafanculo *gudfaren-gest* 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (20 minutter siden):

Du har messet om at det er frivillig å la seg avhøre på ørten sider. Hvor mange av innleggene dine er fjernet tror du? Og du bare forsetter. Ingen som hyler her, vi skriver. Og de fleste leser også. 

hvor mange av mine innlegg som er fjernet? et par, kanskje?  Beklager å måtte skuffe deg der.  

Du selv da? 

Forøvrig kan jeg ikke huske at jeg har messet om avhør over ørten sider? Jeg skrev 2-3 innlegg om det for et par dager siden, men trakk meg ut av en debatt som jeg skjønte kom til å ta av. Jeg føler at beskrivelsen din er ganske urettferdig.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...