Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

To 87 år gamle mennesker som har tjent landet i hele sitt liv. Jo, jeg kjenner faktisk en viss sympati.

De har hatt mange gode dager på toppen av samfunnet vårt. 
Spennende arbeidsoppgaver, reiser og tjenere på hver finger, kun fordi Harald er forrige Konges sønn. Det eneste kvalifikasjonskriteriumet.
På meg virker det som om de ikke har satt så mange grenser for barna sine, og at familien kommer foran landet som de har representert. To priviligerte mennesker. 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Anonio skrev (4 minutter siden):

Fordi han helt klart stikker fra avhør som ofrene hans venter på å bli ferdige med. Hvermannsen ville ikke fått denne luksusen.

det høres veldig usannsynlig ut at han stikker av fra et avtalt avhør. Det tror jeg ikke på.

Og som vi har snakket om før, så er det frivillig å la seg avhøre, så det er jo ikke noe å arrestere ham for.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, MissLucy said:

det høres veldig usannsynlig ut at han stikker av fra et avtalt avhør. Det tror jeg ikke på.

Se hva advokaten til Snekkestad sier.

Marius prioriterer fest fremfor å gi litt respekt tilbake til ofrene sine. Pill råtten.

Endret av Anonio
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Anonio skrev (1 minutt siden):

Se hva advokaten til Snekkestad sier.

han sier ikke at MBH har stukket av på en ulovlig måte. Han sier at de venter. Det er noe annet.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, MissLucy said:

han sier ikke at MBH har stukket av på en ulovlig måte. Han sier at de venter. Det er noe annet.

Det handler om respekt. Du kan flisespikke på det alt du vil.

Du eller jeg ville vært avhørt for lenge siden, og antageligvis ikke fått lov til å reise fra landet.

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest Glufseguri
Skrevet

Det hadde utvilsomt sett «noe bedre» ut han hadde stilt frivillig til flere avhør tidligere.

Et avhør denne uken og så bryllup i Italia med gutta?😏

Skrevet
MissHannigan skrev (25 minutter siden):

Overklassen trenger ikke sosial intelligens. De har penger.

Tenk at Marius tilhører vår overklasse #rødmeravskam og hvor kommer pengene fra? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Etter denne helga er det nok flertall for å avsette kongehuset i Norge. Det tror jeg faktisk var dråpen.

Hvor dumme tror de at vi er? 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Og som vi har snakket om før, så er det frivillig å la seg avhøre, så det er jo ikke noe å arrestere ham for.

Men hvorfor messet du om at det er frivillig å la seg avhøre? Alle vet det. Poenget er at M vil la seg avhøre og han vil samarbeide med politiet i følge advokaten. Han vil bare ta seg en fest før han fortsetter avhørene. Han viser finger til alle ofrene og deres nærmeste. I tillegg viser han finger til stebestefar og stebestemor som har fremsnakket han og tatt han godt i mot. Han beriket deres familie. MBH er en skam for både kongefamilien og kongehuset for han ødelegger omdømmet (ytterligere) med dette siste stuntet. Han eier ikke et fnugg av empati verken for Nora, Julianne eller Rebecca. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonio skrev (Akkurat nå):

Det handler om respekt. Du kan flisespikke på det alt du vil.

Du eller jeg ville vært avhørt for lenge siden, og antageligvis ikke fått lov til å reise fra landet.

Jeg har ingen problemer med å forstå at folk reagerer, eller at fornærmede er lei av å vente. 

Men jeg flisespikker ikke. Du antyder at han stikker av fra en straffesak på en måte som gir grunnlag for arrestasjon. Det er jo helt feil det du sier,

Jeg sier bare at det er uredelig å spre feilinfomasjon om at han liksom rømmer landet på en lovstridig måte. Skikkelig ugreitt er det.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Dakars Marius, har det så tøft. 

Hva med Snekkestad som har ventet i ukesvis på at det skal bli fortgang? Fy fader altså.

Endret av Anonio
  • Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Etter denne helga er det nok flertall for å avsette kongehuset i Norge. Det tror jeg faktisk var dråpen.

Nordmenn er nokså naive. Tror denne familien gjør som de vil, og som vanlig er det godtatt 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonio skrev (Akkurat nå):

Hvis du leser i kommentarene til nettavisen så ville jeg sagt ganske dumme. Vi er et naivt godtroende folkeslag. På godt og vondt. Tror overklassen/eliten (hater sånne klasseskiller men har ikke annet ord for det) har blitt vant til at ting går over etter en stund… så kan de fortsette som vanlig. Se bare på den avtalen med ML og DV. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Kønn skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor messet du om at det er frivillig å la seg avhøre? Alle vet det. Poenget er at M vil la seg avhøre og han vil samarbeide med politiet i følge advokaten. Han vil bare ta seg en fest før han fortsetter avhørene. Han viser finger til alle ofrene og deres nærmeste. I tillegg viser han finger til stebestefar og stebestemor som har fremsnakket han og tatt han godt i mot. Han beriket deres familie. MBH er en skam for både kongefamilien og kongehuset for han ødelegger omdømmet (ytterligere) med dette siste stuntet. Han eier ikke et fnugg av empati verken for Nora, Julianne eller Rebecca. 

jeg messet ikke. Jeg påpekte at det er feil å påstå at han stikker av fra avhør på en lovstridig måte som han bør arresteres for. Det er blodtåka som snakker. Det går an å skru ned hylingen litt.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (5 timer siden):

Jeg vil ikke gjette vilt, men spørre om vi egentlig vet at PST følger Marius døgnet rundt og inn i alle rom? 

Og hvis de gjør det, vet vi at de ikke har taushetsplikt om hva han gjør og hvor han går? Vet vi at de forteller /forventes å fortelle kronprinsparet hva han gjør til enhver tid? det ville fremstå som et uforholdsmessig inngrep i retten til privatliv etter min mening.

Jeg kan se for meg at de har en meldeplikt internt om det som rent faglig er sikkerhetsrisikoer, og hvis de skulle overvære en straffbar handling, så ser jeg for meg at de har en avvergingsplikt eller noe, men jeg ser ikke for meg at PST har lov å fortelle kronprinsparet alt barna driver på med etter en viss alder.

De må ha et visst vern om sitt privatliv, de som alle andre, selv om det i realiteten er mer begrenset.

Faktisk sa PST etter arrestasjonen av MBH, at de IKKE følger ham. De var derfor ikke på Skaugum da han ble arrestert, fordi kronprinsparet ikke var der. PST følger kronprinsparet og ikke MBH. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, MissLucy said:

jeg messet ikke. Jeg påpekte at det er feil å påstå at han stikker av fra avhør på en lovstridig måte som han bør arresteres for. Det er blodtåka som snakker. Det går an å skru ned hylingen litt.

Moralsk sett stikker han fra avhør, helt klart. Han vil heller på fest i Italia.

Når han også har drevet dank rundt om i Asker i ukesvis, viser det en komplett løgn da han sa han vil samarbeide.

Endret av Anonio
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Du har messet om at det er frivillig å la seg avhøre på ørten sider. Hvor mange av innleggene dine er fjernet tror du? Og du bare forsetter. Ingen som hyler her, vi skriver. Og de fleste leser også. 

Endret av Kønn
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest pop up bruker
Skrevet

Tydeligvis dumme nok til at de velger å blåse 20 mill (etter hva jeg har hørt), mellom en påstått shaman med en temmelig "intressant" cv hvor han blant annet har mishandlet exen sin, sittet et år i fenglse for brannstiftelse og det ene med det andre (les på engelske wiki), tenker det er ok å selge rettighetene til Hello! og Nettflix, og samtidig gi minmalt med uttaleser samtidig som det kommer frem at sønnen til kronprinsessa har brukt vold mot tre kvinner, og nå er på vei til et riking-bryllup mens resten av familien skal feire farao-paret i Geiranger. 

Hvis PR-rådgiverne til kongehuset og kongefamilien ikke har helt tynnslitte nerver, og har igjen negler tenker jeg det er noe alvorlig galt, for det her er oppskriften på å avsakaffe monarkiet. Det er så mange bedre måter å styre det her på enn hva de velger å gjøre.  

Skrevet
MissLucy skrev (16 minutter siden):

Han har reist etter råd fra advokaten sin

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...