Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Sgirl said:

En liten tur til Italia, alle må jo skjønne at han trenger litt ro og fred. Så får det heller være at diverse voldsoffer må vente litt lenger på avklaring. Dette må da alle ha forståelse for. Sikker på at mm har kjempeforståelse for dette. Kanskje det var hun som foreslo det? «Lille venn, nå syns mamma du trenger en pause. Hva om du tar med deg dressen din og ferierer noen dager i Italia?”

God tur da, gutten min! *putter noen tusenlapper i bukselinningen hans* 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
koktreke skrev (7 minutter siden):

Rart at "alle" er så opptatte...Marius, som ikke har jobb så vidt jeg vet. Advokaten som har som jobb å stille opp. Skjønner han har andre saker også, men man skulle tro han kunne rydde litt i kalenderen for å få unna disse avhørene, både mtp. ofrene i saken, men også av hensyn til egen klient. 

Kan jo være politiet som også er opptatt og at det er vanskelig for advokat og politiet  å finne tidspunkt som passer 🤷‍♀️

• Nyttig 2
Gjest Bestemoren
Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Kanskje han dropper bryllupet, men velger å bruke flybilletten og hotellet? Han må ha brukt lang tid på å spare til denne turen. Ikke billig å reise til Italia i høysesong, uten jobb og inntekt. 

Det er selvfølgelig ikke innlysende at mammas apanasje/høyeste uføretrygden i verden, betaler for dette. Det blir bare spekulasjoner.

Ja, samme tenkte jeg, at billettene var antagelig klare. Så får man jo se om det er for å komme seg bort og hvile ut etter et ekstremt mediepress og fall…  Stiller han i bryllupet, vil det jo bli tatt bilder. Vil gjette at han er rådet til ikke å ta fokuset fra brudeparet. 

Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Kanskje han dropper bryllupet, men velger å bruke flybilletten og hotellet? Han må ha brukt lang tid på å spare til denne turen. Ikke billig å reise til Italia i høysesong, uten jobb og inntekt. 

Det er selvfølgelig ikke innlysende at mammas apanasje/høyeste uføretrygden i verden, betaler for dette. Det blir bare spekulasjoner.

Han hadde nok ikke reist ned dit om han hadde fått beskjed om at han og mediestyret rundt han var uønsket i bryllupet. Han reiser med dresspose og har nok avtalt å henge med noen, selv om han kanskje (?) skjønner at han ikke bør vise seg offentlig i selve bryllupet. Han reiser neppe akkurat dit, for å koble av med Netflix alene på hotellrommet. At han velger denne destinasjonen, denne helgen er provoserende i seg selv. Da har han ikke skjønt alvoret i det han er anklaget for mener jeg. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Frøkenfryden skrev (33 minutter siden):

Kanskje sånn 2 minutters Sophie Elise-avrusning, kan ha rukket det😬

Avrusning er ikke det samme som rusbehandling. Avrusning er å bli fysisk rusfri. Nedtrapping under medisinsk tilsyn. F.eks  beroligende midler. Å stoppe med f.eks alkohol, totalt avhold, kan være farlig. Man trenger da tilsyn og ofte medisinsk hjelp. Kokain roter med mye i kroppen, og avrusning kan være hjelp til å takle både fysisk og psykisk uhelse. Slikt kan fint ta 2-3 uker, men gjerne kortere og. 

Men å bli rusfri og ha et rusfritt liv er absolutt ikke gjort på noen uker.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Gjest pop up bruker
Skrevet

Nå er Marius en voksen mann, men han opplever et STORT medietrykk, og han har også gått ut og sagt at han sliter med rus. Familien kan så klart ikke sperre han inne, eller nekte han å reise, men jeg syns det virker uansvarlig å la noen som er under så stort press, og åpenbart, har rusproblemer reise til utlandet i et bryllup, mens resten av familien er i et annet bryllup. Både med tanke på hvordan det fremstår (reiser på fest i utlandet mens alvorlig etterforskning pågår hjemme), men også hvordan familien fremstår (for meg splittet og ikke samlet), og ikke minst hva man risikerer ved at han reiser til utlandet på fest (ref. tidligere bilder og hendelser)... 

De kan ikke hindre han så klart om det er det han virkelig vil, men det virker rart at de som familie ikke er mer samlet. Samme da dette først skjedde så reiste Haakon til Paris like før/like etter, og Mette Marit kom etter et par dager. Jeg syns det er rart de i det hele tatt reiste med tanke på alvorligheten i dette. 

Skrevet

Regner med at ihvertfall se og hør og tyske Bild sender ned noen fotografer som kan følge med der nede. VG og Dagbladet har jo vært veldig passive og bakpå. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, Orly said:

Kan jo være politiet som også er opptatt og at det er vanskelig for advokat og politiet  å finne tidspunkt som passer 🤷‍♀️

Det kan være så mangt. Ingenting som gjør det noe bedre at han velger å dra til Italia midt oppi en alvorlig sak med flere ofre og enda flere berørte. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest MissHannigan
Skrevet
koktreke skrev (1 minutt siden):

Han hadde nok ikke reist ned dit om han hadde fått beskjed om at han og mediestyret rundt han var uønsket i bryllupet. Han reiser med dresspose og har nok avtalt å henge med noen, selv om han kanskje (?) skjønner at han ikke bør vise seg offentlig i selve bryllupet. Han reiser neppe akkurat dit, for å koble av med Netflix alene på hotellrommet. At han velger denne destinasjonen, denne helgen er provoserende i seg selv. Da har han ikke skjønt alvoret i det han er anklaget for mener jeg. 

Overklassen trenger ikke sosial intelligens. De har penger.

Skrevet

Dette må være den eneste serievoldsutøveren under etterforskning som bare får lov til å dra til utlandet mens ofrene hans venter på at han skal forklare seg.

Det stinker! Hele familien stinker! Dette betaler vi for, folkens.

• Liker 42
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (5 timer siden):

Dere blir kanskje ikke passet på av PST døgnet rundt heller? Bare gjetter vilt nå.

Jeg synes det er veldig spesielt hvordan folk sammenligner vanlige familier med kongefamilien. Kongefamilien blir, som du skriver, overvåket.

Jeg kjenner en som har jobbet som livvakt, han har også jobbet for politiet bl.a. Må bare understreke her at han ikke har jobbet for kongefamilien.

Jeg spurte ham om det er noen sjanse for at kongefamilien ikke har visst noe om det MBH har holdt på med. Svaret var rett og slett nei, han sa: det er tullete å gå rundt og tro at kongefamilien eller de som har ansvar for sikkerheten rundt denne familien ikke har visst. Slik han kjenner "bransjen" er det omtrent umulig at Marius' eskapader har vært skjult for familien eller andre som står dem nær. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
JustAsking skrev (7 minutter siden):

God tur da, gutten min! *putter noen tusenlapper i bukselinningen hans* 

😂

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, pop up bruker said:

Nå er Marius en voksen mann, men han opplever et STORT medietrykk, og han har også gått ut og sagt at han sliter med rus. Familien kan så klart ikke sperre han inne, eller nekte han å reise, men jeg syns det virker uansvarlig å la noen som er under så stort press, og åpenbart, har rusproblemer reise til utlandet i et bryllup, mens resten av familien er i et annet bryllup. Både med tanke på hvordan det fremstår (reiser på fest i utlandet mens alvorlig etterforskning pågår hjemme), men også hvordan familien fremstår (for meg splittet og ikke samlet), og ikke minst hva man risikerer ved at han reiser til utlandet på fest (ref. tidligere bilder og hendelser)... 

De kan ikke hindre han så klart om det er det han virkelig vil, men det virker rart at de som familie ikke er mer samlet. Samme da dette først skjedde så reiste Haakon til Paris like før/like etter, og Mette Marit kom etter et par dager. Jeg syns det er rart de i det hele tatt reiste med tanke på alvorligheten i dette. 

De visste ikke alt de vet i dag på det tidspunktet, og MM dro ned senere enn planlagt. 
Stort sett enig i resten. Dette øker medietrykket og motstanden mot han, og det er vel det siste han trenger nå? 

• Liker 4
Skrevet

Dette er som en sånn julekalender. Hver dag kommer et nytt enda mer idiotisk bilde av klysa. Dette er humorgull!

received_492137003581600.jpeg

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
19 minutter siden, JustAsking said:

MBH, his new apprentice :ler: 

Det ble noen assosiasjoner der, for å si det sånn 😆

• Liker 2
Skrevet

Oddsen for at Marius har funnet ut hvordan man bestiller hvitt pulver på italiensk er ganske lav.

• Liker 7
Skrevet

Voldsomt sterke reaksjoner på at han reiser til Italia. For alt vi vet skal han i behandling i Italia🤷‍♀️ Flere internasjonal rehab-steder der. Jeg hadde i hvert fall ikke valgt er sted i Norge, hadde jeg vært i hans sko🙈

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Wilma89 said:

Voldsomt sterke reaksjoner på at han reiser til Italia. For alt vi vet skal han i behandling i Italia🤷‍♀️ Flere internasjonal rehab-steder der. Jeg hadde i hvert fall ikke valgt er sted i Norge, hadde jeg vært i hans sko🙈

Ja, han trenger den armani-dressen på rehab, og advokaten hans bekreftet bryllup før han skjønte hvor dumt det var og løy, igjen.

Endret av Anonio
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
koktreke skrev (13 minutter siden):

Det er rett og slett SJOKKERENDE at han reiser til Italia nå. Han burde reist rett på klinikk for avrusing og lagt seg inn for en lengre periode. At ikke han selv, tulleadvokaten eller noen andre voksne rundt han skjønner at dette er som å vise finger til hans ofte, og alle andre ofre for vold, det bare forstår jeg ikke. 

Nettopp! Det må være provoserende for ofrene at han reiser på ferie nå. Han hadde gjort seg selv en tjeneste ved å vise at han tar saken alvorlig, og reist til klinikk for avrusing. Da hadde han fått ro og fred. Pressen har selvsagt blitt med til Italia. Merkelig at advokaten hans heller ikke skjønner dette.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...