Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Det jeg sa var vel at jeg mener at de ikke blir informert om alt barna gjør, hvor de går og hvem de møter. Så presiserte jeg at det selvsagt ikke gjelder ting som er sikkerhetsrisiko, men som den idioten jeg er så tenkte jeg at det tar de vel mer sannsynlig opp med andre fagfolk og folk som har noe med det, og ikke Mette Marit liksom. 

Du mener det er unaturlig å opplyse personene man skal beskytte om at deres egen sønn/stesønn kjører villmann, drar med seg kriminelle, bruker ulovlige rusmidler eller banker opp kvinner, inne på deres egen eiendom? 

Tror du på dette selv, synes du det høres plausibelt ut? 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NordreSving skrev (14 minutter siden):

…prisen på louis vuitton trillekofferten hans

Ligger på en rundt 30K for en second hand…

Fint middelklasse-stil det😏

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Stay skrev (6 minutter siden):

Det skrives alle steder at Karianne er venninne med Marius, men er helt sikker på at hun sa for et par år siden at de var søskenbarn. Noen som vet om det stemmer?

Evt tremenninger eller firmenninger?

Det tror jeg ikke.

• Nyttig 1
Skrevet

Penger og makt råder over det meste, ingen tvil om det her. Hadde han hatt et snev av folkeskikk så hadde han holdt seg i ro og valgt å ligge lavt i terrenget en stund. Det er ille å se hvordan en voldsmann får holde på i årevis, men når boblen sprekker og det blir litt press på han - ja da må stakkars «mann» får reise på ferie…..med LV trillekoffert🙄🙄 

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Just now, Kønn said:

Tenk hvilken signaleffekt dette har. . 

Ja 😓

…bare klappet til deg med flat hånd… ingen grunn til hysteri, nothing to see here, ro dere ned alle sammen, bare litt guttestreker.

Boys will be boys, right?

• Liker 28
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Ja 😓

…bare klappet til deg med flat hånd… ingen grunn til hysteri, nothing to see here, ro dere ned alle sammen, bare litt guttestreker.

Og noen trusler om å brenne klær på tunet på Skagum før klokka 16.00…

Seksten null null.

Endret av Glufseguri
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Ja 😓

Synes nå det er rart at Spetalens vil ha ham i bryllupet sitt, jeg da. 
Men all PR er god PR, kan det virke som.

Hån mot ofrene, kaller jeg dette

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Han dro i bryllup etter råd fra advokaten. Ok, Marius klarer ikke å tenke selv. Fint å ha en gangsteradvokat å skylde på…..Gutten har begynt å følge råd. 

Endret av Kønn
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
SagaP skrev (Akkurat nå):

Synes nå det er rart at Spetalens vil ha ham i bryllupet sitt, jeg da. 
Men all PR er god PR, kan det virke som.

Hån mot ofrene, kaller jeg dette

Et hån mot alle voldsoffer. Hvem vil ha en sånn person i bryllupet sitt? 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
anno19 skrev (2 minutter siden):

Kan Marius ha vært på avrusning, eller er det for kort tid?

Skrevet

Rart å sammenligne han med andre voldsdømte, de har da ikke samme mediepress osv som det har vært for han nå. Ingen klarer å stå i det lenge.. 

• Liker 3
Skrevet

Trodde nesten ikke jeg leste riktig. Man skjønte jo at han hadde takket ja til KV og Spetalen sitt bryllup når HM sa at han hadde takket pent nei til ML og V, men at han virkelig drar i bryllupet nå etter alt som har skjedd…. Kan godt hende han trenger litt ro, men det føles så feil å dra i et kjendis/influenser bryllup i denne situasjonen.

Fikk umiddelbart en skikkelig dårlig følelse av at han kommer til å nekte for alt annet enn det han selv har innrømmet i tlf samtalen. Håper virkelig ikke det stemmer. Får virkelig vondt av ofrene nå. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
Bestemoren skrev (24 minutter siden):

- Jeg kommenterer ikke hvorfor jeg gir ulike råd. Generelt kan jeg si at stort medietrykk er svært usunt, skriver han i en SMS til Dagbladet.

Blir ikke akkurat mindre med sånne valg. Reis på fest…

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
SagaP skrev (1 minutt siden):

Kan Marius ha vært på avrusning, eller er det for kort tid?

Kanskje sånn 2 minutters Sophie Elise-avrusning, kan ha rukket det😬

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er faen meg helt utrolig..  Marius viser at han gir så faen i hele saken ved å reise til Italia i det vi tror er et bryllup. Jeg kjenner nesten at jeg rister av sinne. 😡  Hadde menigmann fått lov av politet å reise utenlands mens man var under etterforskning, eller er dette særbehandling fordi han heter Marius Borg Høiby?

Og tilbake sitter hele hurven i Kongefamilien tause som østers - ja, bortsett fra det lille HM sa da han var i Stavanger. Der også var det bryllup som virket å ta mest av hans oppmerksomhet - han var hvert fall noe mer snakkesalig når pressen spurte om det. Også her virker det ikke å være noen hjemme.. "Vi gleder oss til bryllup". Ja, men så fint, men hva med avtalen paret inngikk med Kongehuset om å IKKE bruke prinsessetittelen kommersielt? De har bare solgt bilderettighetene fra bryllupet til høystbydende. Er jo ikke brudd på avtalen, det? 🙄

Nei, sorry ass, nå kjenner jeg at jeg har hele den familien langt oppi halsen, og det hadde jeg faktisk ALDRI trodd. Jeg har alltid hatt sansen for Kongen vår, men jeg har INGEN respekt igjen slik de holder på. 

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Anonyym97 skrev (2 minutter siden):

Rart å sammenligne han med andre voldsdømte, de har da ikke samme mediepress osv som det har vært for han nå. Ingen klarer å stå i det lenge.. 

Fra Dagbladet: - Jeg kommenterer ikke hvorfor jeg gir ulike råd. Generelt kan jeg si at stort medietrykk er svært usunt, skriver han i en SMS til Dagbladet. 

Advokaten kunne jo ha rådført han på en bedre måte slik at medietrykket ikke var så massivt. Denne reisen bidrar jo til enda større trykk. 

Endret av Kønn
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
anno19 skrev (6 minutter siden):

VG skriver nå:

– Han skal ikke i bryllup. Han har behov for ro, skriver forsvarer Bratlien til VG.

• Liker 3
Skrevet
NordreSving skrev (2 timer siden):

Dette kan du ikke mene? Tråden ble opprettet i 2022, HI nevner MBH og Nora, så ble den endret da det ble slutt. Du har frekventert Rampelys lenge nok til å vite at det lages en tråd med vedkommendes navn og så diskuterer vi vedkommende. 

Noe av det som tidligere har vært diskutert er jo nettopp hva som er legitimt å kritisere om en offentlig person, og jeg skal ikke være ekkel og dra inn innlegg du har skrevet i andre tråder, men det synes jo som man har en konsensus om at det er mest legitimt å diskutere effekten personen handlinger har i et samfunnsmessig perspektiv. Så også her. 

bare en kjapp tilleggskommentar som jeg ikke rakk da tråden ble stengt. Ang tema i tråder på rampelys som har et navn som overskrift, så har jeg bare deltatt i èn, og det er den om Caroline Berg Eriksen. Jeg vet ikke hvordan det er i de andre influencertrådene, men CBE-tråden har et hovedinnlegg som trekker opp rammene for trådens tema, så i den tråden vil innlegg om personen, som ikke er relatert til virksomheten, i prinsippet være avsporing. Fordi det er rammen HI setter. 

Men jeg er som sagt enig i at denne tråden ikke har en slik begrensning i HI. 

Håper det ga mening?

Skrevet
5 minutter siden, anno19 said:

Noen som er på de samme festene? Jeg sier ikke at akkurat det gjeldende brudepar driver med det samme som Høiby, men de synes å være i samme krets. Nå samles gjengen til bryllup.

Det var kanskje bare en standard weekend med venner? Alltid noen som blir tatt, denne gangen Marius?
«Hørte du Høiby, eller, han måtte jo ringe dama etter bråket, vi sa det ikke var lurt. Jeg sender over Bratlien, han ordner det.» 

Exit-vibbene blir bare sterkere. Seksten null null burde bli en tatovering til støtte for voldsofre, eller telefonnummer til en krisetelefon. 

• Liker 22
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...