Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som fikk vondt i meg av å se intervjuet med kronprins H? 

Stakkars mann, han så plutselig 10 år eldre ut

• Liker 10
  • Hjerte 6
Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Hvis du bare for fire-fem sekunder i kveld lar kranglebrillene ligge og prøver velviljebrillene, kanskje du ser at jeg ikke påstår at han nekter. Verdt et forsøk.

Beklager. Ser nå at det var spekulasjoner og ikke påstander. Unnskyld.

• Liker 2
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (1 minutt siden):

Han så noget sliten ut ja. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (52 minutter siden):

Kommer MBH til å slippe unna nå? Alt han trenger å gjøre er å skaffe seg en gangster-advokat og benytte seg av retten til å ikke si noe, med resultat at han slipper billigere unna fordi politiets sak ikke blir sterk nok uten hans uttalelser? 

Siden han i pressemeldingen erkjente hva han har gjort mot sin nåværende kjæreste, tror jeg han kommer til å erkjenne hva han har gjort mot de to tidligere kjærestene sine også. I dag har han stilt i avhør, så jeg har inntrykk av at han samarbeider med politiet 

Endret av CAPS LOCK
  • Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke. Synes jo det er ekstremt umusikalsk å møte han opptil flere ganger mens dette var kjent. Hadde aldri ville assosiert meg med noen sånne. Leste at det sies at MM/Kronprinsparet ikke visste om alt Epstein hadde gjort da MM møtte ham første gang. Men da er det noen som har gjort en dårlig jobb, siden hun møtte ham flere ganger enn bare èn...

Men dette skjer gang på gang. Jeg nekter faktisk å tro at politiet som har ansvar for sikkerheten, slottets kommunikasjonsavdeling og resten av staben gjør så dårlig jobb.
Jeg hadde ikke blitt overrasket om MM var advart mot å møte Epstein, men valgte å trosse rådene. Hennes begrunnelse for å slutte å møte ham, synes jeg hørtes litt snodig ut. Hun følte at Epstein utnyttet hennes posisjon. Noe ala det (orker ikke google)

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå skal heldigvis Marius forklare seg. Det har vært noen henvisninger til folk som har vært i varetekt og ikke forklart seg over lang tid. Marius har derimot vært helt fri til å gjøre hva han vil og har hatt kontakt med eksen og alle «venner»  Det blir jo en forskjell kontra varetekt. Så får vi se hvordan det går videre …. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
SagaP skrev (1 minutt siden):

Men dette skjer gang på gang. Jeg nekter faktisk å tro at politiet som har ansvar for sikkerheten, slottets kommunikasjonsavdeling og resten av staben gjør så dårlig jobb.
Jeg hadde ikke blitt overrasket om MM var advart mot å møte Epstein, men valgte å trosse rådene. Hennes begrunnelse for å slutte å møte ham, synes jeg hørtes litt snodig ut. Hun følte at Epstein utnyttet hennes posisjon. Noe ala det (orker ikke google)

Ja, det er jo ekstremt bemerkelsesverdig hvis apparatet rundt henne og dem skulle være så til de grader dritdårlig. Klarer ikke tro på det, jeg heller. Men ett eller annet sted skorter det jo. Enten i staben, eller at vi har en sta Kronprinsesse som gjør som hun vil uansett. Har ikke satt meg veldig godt inn i saken, så kan ikke uttale meg så mye, men har jo fått med meg at de møttes flere ganger mens verden visste veldig mye.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Nå skal heldigvis Marius forklare seg. Det har vært noen henvisninger til folk som har vært i varetekt og ikke forklart seg over lang tid. Marius har derimot vært helt fri til å gjøre hva han vil og har hatt kontakt med eksen og alle «venner»  Det blir jo en forskjell kontra varetekt. Så får vi se hvordan det går videre …. 

I pressemeldingen erkjente han kroppskrenkelse, og da har det ikke noe for seg å varetektsfengsle ham 

• Liker 1
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (4 minutter siden):

Får vondt av å tenke på ofrene. Haakon har kjent til Marius problemer i en årrekke. Nå er problemene blitt kjent for et større publikum enn Oslo vest. Klart det tar på, men skal han fungere som vår neste konge, så må han ha en strategi for å håndtere familiesaker i det offentlige rom.

Jeg tror ikke at familiesakene stopper her. Det vil med stor sannsynlighet komme flere i årene framover, slik jeg ser det, så lenge familien vokser. Foreløpig har familien tre løse kanoner å forholde seg til: Marius, Durek og Märtha. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forsøkte å finne igjen uttalelsene til Espen Høiby om at han mistet besinnelsen fordi han var så plaget av pressen etter at hans søster ble kronprinsesse, https://www.dagbladet.no/nyheter/stresset-av-faren-mette-marit-og-media/65905985

Jeg var ikke klar over at han oppførte seg sjokkerende likt som sin nevø. Offeret til Høiby har forklart at han ble sint da hun ønsket å forlate en fest før han. Han spente bein på henne, og mens hun lå på bakken, rev han av henne kjolen. Deretter sparket han henne flere ganger mot hode og kropp, slik at hun brakk en finger og fikk sår og blodutredelse i hodet. Han fortsatte å være aggressiv mot henne etter at andre kom til og hjalp kvinnen.

Høibys forklaring? Hun snublet i det ene beinet hans og kjolen revnet da han forsøkte å hjelpe henne opp. 

Etterpå forsøkte han å anke saken fire ganger, og hyret Tore Sandberg for å etterforske. Fordi han mente at han hadde nedsatt bevissthet når dette skjedde. 

Mette Marits engasjement for voldsofre får unektelig en bismak av at hun ikke tydelig tar avstand fra voldsutøvere. Omgangen hennes med Epstein virker fullstendig uforståelig. Dette skjedde jo et helt år etter at prins Andrew hadde kuttet kontakt med Epstein pga dommen mot han. Har det norske kongehuset så mye dårligere rådgivere enn det engelske. Har de ikke internet på Skaugum? Eller meler hun sin egen kake, og så klipper hun noen snorer på krisesenter for syns skyld?

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
SagaP skrev (3 minutter siden):

Får vondt av å tenke på ofrene. Haakon har kjent til Marius problemer i en årrekke. Nå er problemene blitt kjent for et større publikum enn Oslo vest. Klart det tar på, men skal han fungere som vår neste konge, så må han ha en strategi for å håndtere familiesaker i det offentlige rom.

Jeg tror ikke at familiesakene stopper her. Det vil med stor sannsynlighet komme flere i årene framover, slik jeg ser det, så lenge familien vokser. Foreløpig har familien tre løse kanoner å forholde seg til: Marius, Durek og Märtha. 

Selvfølgelig er det synd på ofrene, helt enig i det du sier. 

Men fikk likevel litt vondt i meg når han er den eneste fra kongehuset som tørr å si noe og han må takle pressen helt alene

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
27 minutter siden, SagaP said:

Tror du at MM bryr seg om ofrene til Epstein også? 
MM sin far er straffedømt for vold to ganger, broren én gang, sønnen har en alvorlig siktelse hengende over seg, og hans far igjen er straffedømt, dog ikke for vold, så vidt jeg vet.

På meg så virker dette særdeles uheldig. Vold er et alvorlig samfunnsproblem. Her bør i hvert fall MM ta et ordentlig oppgjør med seg selv og aldri igjen sørge for å sette seg i Epstein liknende situasjoner. 
Dessverre så må jeg medgi at for meg vil hun aldri ha noen troverdighet som talskvinne for ofrene, i den type saker

Hadde ikke fått med meg at faren også var dømt for vold. Sven O, altså? Det er da 3 generasjoner menn, i tillegg til to ekser, med mindre-enn-plettfritt rulleblad. Det er overveldende. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig er det synd på ofrene, helt enig i det du sier. 

Men fikk likevel litt vondt i meg når han er den eneste fra kongehuset som tørr å si noe og han må takle pressen helt alene

Det er jobben hans som han får fett betalt for. Du kan være trygg på at han har blitt briefet i denne saken. Synes han var ganske kvass mot ene journalisten i forbindelse med spørsmål om bildet av Marius. 
Hvis det blir for vanskelig å stå i, så har Haakon en hel kommunikasjonsavdeling som kan bistå ham. Kanskje finne en annen strategi?  

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (9 minutter siden):

Sånn er det når MM ikke blir satt til å representere kongehuset på offentlige oppdrag i disse tider, og regner med at hun heller ikke vil være offentlig, for hun vil rett og slett ikke, eller tør ikke, å stå i det, feig som hun er

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SagaP skrev (1 minutt siden):

Det er jobben hans som han får fett betalt for. Du kan være trygg på at han har blitt briefet i denne saken. Synes han var ganske kvass mot ene journalisten i forbindelse med spørsmål om bildet av Marius. 
Hvis det blir for vanskelig å stå i, så har Haakon en hel kommunikasjonsavdeling som kan bistå ham. Kanskje finne en annen strategi?  

Veldig godt poeng!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (4 minutter siden):

Hadde ikke fått med meg at faren også var dømt for vold. Sven O, altså? Det er da 3 generasjoner menn, i tillegg til to ekser, med mindre-enn-plettfritt rulleblad. Det er overveldende. 

«Tirsdag: Kronprinsesse Mette-Marit blir 30 år. Mette Marits far Sven O. Høiby benytter dagen til å fortelle Se og Hør om sine to egne voldsdommer»

https://www.bt.no/innenriks/i/9km8r/kongehusets-kjoetere

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
SagaP skrev (3 minutter siden):

Som f.eks å la MM stå i det, for det er hun som er Marius sin forelder, ikke Håkon Magnus

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Skrottefar said:

Sånn er det når MM ikke blir satt til å representere kongehuset på offentlige oppdrag i disse tider, og regner med at hun heller ikke vil være offentlig, for hun vil rett og slett ikke, eller tør ikke, å stå i det, feig som hun er

Midt oppi alt som skjer nå, pluss MMs helse, så er det vel ryddigst at det er HM som representerer. Man kan likevel spørre hvordan dette vil se ut fem år fra nå med tanke på fungerende representanter for Kongehuset. Kongeparet kanskje ikke her lenger, MM redusert helse, IA ikke ganmel nok, og ML i USA. Det ser ensomt ut for HM å skulle bære kongeriket på sine skuldre, synes jeg. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
CAPS LOCK skrev (27 minutter siden):

I pressemeldingen erkjente han kroppskrenkelse, og da har det ikke noe for seg å varetektsfengsle ham 

Jo, varetekt skal benyttes så siktede ikke skal kunne påvirke vitner, det er faktisk litt av poenget med varetekt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Midt oppi alt som skjer nå, pluss MMs helse, så er det vel ryddigst at det er HM som representerer. Man kan likevel spørre hvordan dette vil se ut fem år fra nå med tanke på fungerende representanter for Kongehuset. Kongeparet kanskje ikke her lenger, MM redusert helse, IA ikke ganmel nok, og ML i USA. Det ser ensomt ut for HM å skulle bære kongeriket på sine skuldre, synes jeg. 

Jeg tror at skandalene vil fortsette å tynge dette kongehuset. Det er for mange løse kanoner, for mange privilegier og for få grenser.

Vi vet heller ikke framtidig utvikling på kronprinsbarna og ML sine barn, naturlig nok. Så hva som kan skje framover, tør jeg rett og slett ikke tenke for mye på

• Liker 13
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...