Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Just now, Ninaen said:

Det der er visst en kvinnelig tv-profil, aktuell oå tv2 i høst, men vært mye på nrk, i følge artikkel i helga 😬

Ah, ok. Mitt «oj» var lite utfyllende :ler: men resten av den tanken var «Flesvig ville vel ikke spøkt med denne saken hvis det var hans scooter?». Heldigvis ikke, da! Takk :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Ninaen said:

🤣🤣🤣Altså…nå blir det litt for mange bilder i den kreative hjernen min altså 🥴😂

Enig. Hvis neste nyhetsoppslag blir «rullator kom til rette i Geiranger» så er kaoset komplett i mitt hode i hvert fall :ler: 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Enig. Hvis neste nyhetsoppslag blir «rullator kom til rette i Geiranger» så er kaoset komplett i mitt hode i hvert fall :ler: 

Befriende med litt humor, takk. Jeg dævver🤣

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (17 minutter siden):

Ah, ok. Mitt «oj» var lite utfyllende :ler: men resten av den tanken var «Flesvig ville vel ikke spøkt med denne saken hvis det var hans scooter?». Heldigvis ikke, da! Takk :) 

Serien er vel spilt inn lenge før dette sprakk nå, men det hadde jo vært det ultimate fuck-UP(!!!) i denne saken 🤣

Endret av Ninaen
Rettet fuck-pust til fuck-up, j…autokorrekt!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (9 minutter siden):

Slik ...?

rullator-2.thumb.png.ed51f1b4637014efb5f677d60e054b43.png

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (14 minutter siden):

Befriende med litt humor, takk. Jeg dævver🤣

(Klikk på innlegget for hele teksten) Vær  så god 👀🙈 Så kan du sette inn Flesvik og et par andre rollefigurer fra Førstegangstjenesten, og du har underholdning i ditt eget hodet i noen timer framover 😆

Endret av Ninaen
Glemte parentesen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JustAsking skrev (10 minutter siden):

Dette er kunst 😁😁😁🤣

Takk - det er bare å si ifra hvis man vil ha flere bilder med valgfri tekst.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (15 timer siden):

Jeg syns ellers det er veldig uheldig at saksgangen går så ufattelig tregt - og at kongehus, forsvarer og involverte er så stumme at det oppleves som fullstendig tafatt og provoserende - DET gir den situasjonen som er nå, at alt som kan finnes graves opp og at man spekulerer seg frem til svar på ubesvarte spørsmål. 

De er stumme helt bevisst og de har antagelig lite å tape på det. Ihvertfall om det viser seg at spekulasjonene som oppstår er minst like ille som sannheten. Kanskje enda verre. Da er det tryggere å tie stille og la folk forholde seg til spekulasjoner (som de ikke vet om de tror på) heller.

Ja det er provoserende for oss når ingen sier noe. Men her er det profesjonelle rådgivere som har gitt munnkurv. De vet at uansett hva som blir sagt nå så vil det egentlig ikke stille Marius i ett bedre lys. Det vil snarere heller blusse opp ilden. Enhver kommentar fra kongehuset eller advokaten skaper en ny avisoverskrift og jo lengre saken brenner jo større blir den. Så å holde kjeft er nok ikke noe dumt råd, selv om det oppleves provoserende for oss.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (15 timer siden):

Nei. Man får møtetid på stasjonen og må møte til den tiden, ellers blir man arrestert.

At MBH får velge selv når han vil snakke med politiet viser vennetjenester.

Dette stemmer ikke helt, selv om det ikke er tvil om at han blir behandlet annerledes enn den jevne "gangster" eller konebanker.

Man kan nekte å forklare seg for politiet, og man slipper å møte opp dersom det er åpenbart at man uansett ikke kommer til å si noe. Han har selvfølgelig en advokat som jobber 24/7 med dette, og han ordner nok opp med politiet og sørger for at det ikke blir avhør, som man for så vidt har anledning til, men de færreste kjenner systemet og møter opp som de får beskjed om.

Sitat

Dersom politiet etter å ha fått slik melding ikke har noen grunn til å tro at vitnet vil ombestemme seg, vil det etter departementets vurdering ikke lenger foreligge grunnlag for møteplikt og avhenting.” Samt Norsk Lovkommentar note 1778 til § 230; ”Det er derimot ikke grunnlag for å innkalle vedkommende dersom det allerede er klart at vedkommende ikke er villig til å forklare seg.

Man er ikke pliktig til å si noe som helst, men det tar seg jo ikke særlig bra ut. Politiet har ikke anledning til å tvinge deg til å forklare deg (avhør). Man er pliktig til å forklare seg til domstolene, så om de tar ut siktelse og drar deg for tingretten blir det annerledes.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 timer siden):

Åja det  er jeg som bedriver rykte spredning. Ikke de som hevder ting om marius sin tilgang i morens lommebok.

Det er ca det som er valig pris. Med antall følgere 70.000. Og status som kjendis.  På enkelt oppdrag kan du tjene uten at det er skattepliktig. 

Så om 12 innlegg i året blir betraktet som inntekt iht jobb som influenser eller ikke er opp til skattemyndighetene.  Får han 100K i mnd for det. Er jo det en grei inntekt.

Skatteetaten har en grei oppklaring til dem som skal tjene penger slikt, det du beskriver vil være skattepliktig. 

Har du noe annet enn at noen har sagt at den tror at han kunde tjene på å selge annonser på insta?

Nei. Har du sett på hans insta, ser du annonser, produktplassering der?

Dette er litt gjennomgående tema i denne tråden.

Mange stiller helt normale spørsmål om for eksempel Marius sponses av mamma (eller egentligen stefar). Som ikke er å spre rykten eller spekulere, men er å stille et helt rimelig spørsmål. 

Andre kommer med spekulasjoner, rykter og bastante påstander. Som du ibland gjør.

PS. Her var det ikke kun spekulasjoner kring Marius. Men du kom med falske opplysninger om at det kunde være skattefritak på inntekter som du beskrev. Hvilket det ikke er. Slik at du klarte å komme med et rykte om at Marius driver med straffbar skattejuks. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Skatteetaten har en grei oppklaring til dem som skal tjene penger slikt, det du beskriver vil være skattepliktig. 

Har du noe annet enn at noen har sagt at den tror at han kunde tjene på å selge annonser på insta?

Mange stiller helt normale spørsmål om for eksempel Marius sponses av mamma (eller egentligen stefar). Som ikke er å spre rykten eller spekulere, men er å stille et helt rimelig spørsmål. 

Andre kommer med spekulasjoner, rykter og bastante påstander. Som du ibland gjør.

PS. Her var det ikke kun spekulasjoner kring Marius. Men du kom med falske opplysninger om at det kunde være skattefritak på inntekter som du beskrev. Hvilket det ikke er. Slik at du klarte å komme med et rykte om at Marius driver med straffbar skattejuks. 

Du jeg var i kontakt med skatte etaten ang et enkelt prosjekt jeg var på. Som kunne innbringe alt mellom 50.000 og 250.000kr. Fikk beskjed om at dette prosjektet var da ikke skattepliktig. Og kunne da kjøre på som vi ville.så da gjorde vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (På 25.8.2024 den 8.15):

Har HM lovet folkeavstemming når han overtar? Det har iallefall gått med hus forbi.

Lovet blir kanskje litt voldsomt. Han sa han ikke ønsket og være konge for et folk som ikke ønsket han sa han ville ha en folkeavstemning når den tid kom. I praksis har han vel ikke myndighet til og legge ned monarkiet selv som konge? Men han kan ønske det ?  Martha var gift med ari og Ingrid var ikke født når han sa dette. 

Endret av Spitzy
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JustAsking skrev (7 timer siden):

Dette er kunst 😁😁😁🤣

Her er noen andre, men antagelig er de for dårlige:

scooter.thumb.png.8ba7d3d8e6599975cce4b05430aebc00.png

derrick.thumb.png.1b03478a315b14f3a7325f1a0beab1c5.png

bensin.thumb.png.86d67c96e1ecba9ff9b21ce66bf6a43f.png

Endret av - Brian
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (20 timer siden):

Nei. Man får møtetid på stasjonen og må møte til den tiden, ellers blir man arrestert.

At MBH får velge selv når han vil snakke med politiet viser vennetjenester.

Om du har begått alvorlig kriminalitet, og blir satt i varetekt. Så kan du fortsatt nekte å forklare deg. 

Man har rett til å ikke og inkriminere deg selv i en straffesak. Det hindrer de dog ikke å lage en sak. Og du kan da ende opp med å gå inn i retten uten å ha gitt din forklaring.  

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det tilfelle med  han som skjøt i pride paraden. Han satt vel i varetekt frem til rettsaken kom opp. Og svarte på noe via vitne boksen  først i retten. Ikke til politiet i avhør før rettsaken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (18 timer siden):

Du er selvsagt fri til å tro hva du vil. Jeg vil bare presisere at hvis det stemmer at kronprinsen ikke kjenner til gangsterbildet av Marius som ble publisert i ett tysk sladreblad i helgen, og sitert i media verden over, også Norge, så er jeg mer enn sjokkert.

Jeg tenker at han bør vurdere å abdisere framfor å etterfølge faren som konge når den tiden kommer. 

Mulig han vurderer det, og tenker du da Ingrid er voksen nok til og ta over? Eller Sverre? Er det Martha vi ønsket som dronning? Hvem er et godt alternativ om haakon abdiserer? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Morgan Le Fay skrev (10 timer siden):

Nei, ingen er interessert i «private helseopplysninger» og ingen mener han ikke er ansvarlig for egne handlinger.

Men selvsagt lurer vi på i hvilken grad kronprinsparet har visst om, lagt til rette for, dekket over og finansiert disse kriminelle handlingene - som (bare per nå) inkluderer flere tilfeller av kvinnemishandling, hærverk, trusler, narkotikabruk og -besittelse, tyveri og visstnok også misbruk av diplomatpass.

Det er saken.

Og dette skal selvsagt ikke svares opp, det heller. De er ikke mistenkte, og den det gjelder er under pågående politietterforskning. Han gjorde helt rett i å adressere det som den straffesaken det er og henvise til advokatene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krokenguri said:

Om du har begått alvorlig kriminalitet, og blir satt i varetekt. Så kan du fortsatt nekte å forklare deg. 

Man har rett til å ikke og inkriminere deg selv i en straffesak. Det hindrer de dog ikke å lage en sak. Og du kan da ende opp med å gå inn i retten uten å ha gitt din forklaring.  

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det tilfelle med  han som skjøt i pride paraden. Han satt vel i varetekt frem til rettsaken kom opp. Og svarte på noe via vitne boksen  først i retten. Ikke til politiet i avhør før rettsaken.

Igjen, du snakker om noe helt annet.

Jeg gjentar meg for en siste gang. Du har rett til å ikke forklare deg, men du har ikke rett til å ikke møte opp til forklaring.

Slutt å spre falske sannheter for å understøtte poengene dine. Det er ingen som diskuterer retten til å ikke svare politiet med deg, du holder debatt med deg selv.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

@Krokenguri har jo  rett i at influencerinntekter etter forholdene kan være skattefri. Men jeg er enig med deg i at de eksemplene hun brukte ikke var helt treffende. Det kommer an på om det klassifiseres som hobby eller næring. Skatteetaten har en egen veiledningsartikkel om nettopp det spørsmålet:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/blogging/

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (25 minutter siden):

Lovet blir kanskje litt voldsomt. Han sa han ikke ønsket og være konge for et folk som ikke ønsket han sa han ville ha en folkeavstemning når den tid kom. I praksis har han vel myndighet til og legge ned monarkiet selv dom konge? Men han kan ønske det ?  Martha var gift med ari og Ingrid var ikke født når han sa dette. 

nei, det er bare stortinget som kan endre statsformen. Hvis Håkon ikke vil, går jobben til nestemann. Hvis ingen i arverekken vil, eller alle i arverekken er borte,  så må stortinget velge en ny konge etter regler i grunnloven. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...