Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (På 25.8.2024 den 8.15):

Har HM lovet folkeavstemming når han overtar? Det har iallefall gått med hus forbi.

Lovet blir kanskje litt voldsomt. Han sa han ikke ønsket og være konge for et folk som ikke ønsket han sa han ville ha en folkeavstemning når den tid kom. I praksis har han vel ikke myndighet til og legge ned monarkiet selv som konge? Men han kan ønske det ?  Martha var gift med ari og Ingrid var ikke født når han sa dette. 

Endret av Spitzy
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (7 timer siden):

Dette er kunst 😁😁😁🤣

Her er noen andre, men antagelig er de for dårlige:

scooter.thumb.png.8ba7d3d8e6599975cce4b05430aebc00.png

derrick.thumb.png.1b03478a315b14f3a7325f1a0beab1c5.png

bensin.thumb.png.86d67c96e1ecba9ff9b21ce66bf6a43f.png

Endret av - Brian
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonio skrev (20 timer siden):

Nei. Man får møtetid på stasjonen og må møte til den tiden, ellers blir man arrestert.

At MBH får velge selv når han vil snakke med politiet viser vennetjenester.

Om du har begått alvorlig kriminalitet, og blir satt i varetekt. Så kan du fortsatt nekte å forklare deg. 

Man har rett til å ikke og inkriminere deg selv i en straffesak. Det hindrer de dog ikke å lage en sak. Og du kan da ende opp med å gå inn i retten uten å ha gitt din forklaring.  

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det tilfelle med  han som skjøt i pride paraden. Han satt vel i varetekt frem til rettsaken kom opp. Og svarte på noe via vitne boksen  først i retten. Ikke til politiet i avhør før rettsaken.

• Liker 5
Skrevet
SagaP skrev (18 timer siden):

Du er selvsagt fri til å tro hva du vil. Jeg vil bare presisere at hvis det stemmer at kronprinsen ikke kjenner til gangsterbildet av Marius som ble publisert i ett tysk sladreblad i helgen, og sitert i media verden over, også Norge, så er jeg mer enn sjokkert.

Jeg tenker at han bør vurdere å abdisere framfor å etterfølge faren som konge når den tiden kommer. 

Mulig han vurderer det, og tenker du da Ingrid er voksen nok til og ta over? Eller Sverre? Er det Martha vi ønsket som dronning? Hvem er et godt alternativ om haakon abdiserer? 

• Liker 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (10 timer siden):

Nei, ingen er interessert i «private helseopplysninger» og ingen mener han ikke er ansvarlig for egne handlinger.

Men selvsagt lurer vi på i hvilken grad kronprinsparet har visst om, lagt til rette for, dekket over og finansiert disse kriminelle handlingene - som (bare per nå) inkluderer flere tilfeller av kvinnemishandling, hærverk, trusler, narkotikabruk og -besittelse, tyveri og visstnok også misbruk av diplomatpass.

Det er saken.

Og dette skal selvsagt ikke svares opp, det heller. De er ikke mistenkte, og den det gjelder er under pågående politietterforskning. Han gjorde helt rett i å adressere det som den straffesaken det er og henvise til advokatene. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Krokenguri said:

Om du har begått alvorlig kriminalitet, og blir satt i varetekt. Så kan du fortsatt nekte å forklare deg. 

Man har rett til å ikke og inkriminere deg selv i en straffesak. Det hindrer de dog ikke å lage en sak. Og du kan da ende opp med å gå inn i retten uten å ha gitt din forklaring.  

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det tilfelle med  han som skjøt i pride paraden. Han satt vel i varetekt frem til rettsaken kom opp. Og svarte på noe via vitne boksen  først i retten. Ikke til politiet i avhør før rettsaken.

Igjen, du snakker om noe helt annet.

Jeg gjentar meg for en siste gang. Du har rett til å ikke forklare deg, men du har ikke rett til å ikke møte opp til forklaring.

Slutt å spre falske sannheter for å understøtte poengene dine. Det er ingen som diskuterer retten til å ikke svare politiet med deg, du holder debatt med deg selv.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Skatteetaten har en grei oppklaring til dem som skal tjene penger slikt, det du beskriver vil være skattepliktig. 

Har du noe annet enn at noen har sagt at den tror at han kunde tjene på å selge annonser på insta?

Nei. Har du sett på hans insta, ser du annonser, produktplassering der?

Dette er litt gjennomgående tema i denne tråden.

Mange stiller helt normale spørsmål om for eksempel Marius sponses av mamma (eller egentligen stefar). Som ikke er å spre rykten eller spekulere, men er å stille et helt rimelig spørsmål. 

Andre kommer med spekulasjoner, rykter og bastante påstander. Som du ibland gjør.

PS. Her var det ikke kun spekulasjoner kring Marius. Men du kom med falske opplysninger om at det kunde være skattefritak på inntekter som du beskrev. Hvilket det ikke er. Slik at du klarte å komme med et rykte om at Marius driver med straffbar skattejuks. 

@Krokenguri har jo  rett i at influencerinntekter etter forholdene kan være skattefri. Men jeg er enig med deg i at de eksemplene hun brukte ikke var helt treffende. Det kommer an på om det klassifiseres som hobby eller næring. Skatteetaten har en egen veiledningsartikkel om nettopp det spørsmålet:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/blogging/

• Nyttig 2
Skrevet
Spitzy skrev (25 minutter siden):

Lovet blir kanskje litt voldsomt. Han sa han ikke ønsket og være konge for et folk som ikke ønsket han sa han ville ha en folkeavstemning når den tid kom. I praksis har han vel myndighet til og legge ned monarkiet selv dom konge? Men han kan ønske det ?  Martha var gift med ari og Ingrid var ikke født når han sa dette. 

nei, det er bare stortinget som kan endre statsformen. Hvis Håkon ikke vil, går jobben til nestemann. Hvis ingen i arverekken vil, eller alle i arverekken er borte,  så må stortinget velge en ny konge etter regler i grunnloven. 

• Liker 5
Skrevet
Spitzy skrev (8 minutter siden):

Mulig han vurderer det, og tenker du da Ingrid er voksen nok til og ta over? Eller Sverre? Er det Martha vi ønsket som dronning? Hvem er et godt alternativ om haakon abdiserer? 

det er ikke fritt valg mellom de arveberettigede. Hvis Håkon abdiserer, blir IA dronning.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

nei, det er bare stortinget som kan endre statsformen. Hvis Håkon ikke vil, går jobben til nestemann. Hvis ingen i arverekken vil, eller alle i arverekken er borte,  så må stortinget velge en ny konge etter regler i grunnloven. 

Så han kan ikke love, men ønske. Han kan be Stortinget om sitt ønske, men ikke love. Og absidere tror jeg blir vanskelig for han før evt Ingrid blir en del eldre. 

Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det er ikke fritt valg mellom de arveberettigede. Hvis Håkon abdiserer, blir IA dronning.

Hun kan jo også abdisere like mye som haakon ? 

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Martha er nr 4 , så hvis haakon abdiserer og Ingrid og Sverre er for unge / ikke ønsker blir det henne. Når haakon sa det var aktuelt og abdisere og evt gi Martha tronen om folket heller ønske henne var Ingrid ikke født og Martha ikke sammen med en reptil. Jeg tror og absidere nå er uaktuelt for han uansett om han vil. Derimot kan han stå for at han ønsker ny folkeavstemning om monarki og be Stortinget om det. Men han er ikke posisjon til og love at sånn blir det. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Spitzy skrev (Akkurat nå):

Så han kan ikke love, men ønske. Han kan be Stortinget om sitt ønske, men ikke love. Og absidere tror jeg blir vanskelig for han før evt Ingrid blir en del eldre. 

nei, han kan i grunnen ikke det. Han har ingenting med å mene eller foreslå noe som helst om statsformen. Hvis han ikke vil være konge, så kan han abdisere, men det har ingen ting med monarkiet som statsform å gjøre. 

• Liker 2
Skrevet
Spitzy skrev (4 minutter siden):

Hun kan jo også abdisere like mye som haakon ? 

ja, alle i arverekken kan abdisere i tur og orden. Men det betyr ikke at monarkiet blir nedlagt. Det betyr at stortinget må velge en ny konge.

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

ja, alle i arverekken kan abdisere i tur og orden. Men det betyr ikke at monarkiet blir nedlagt. Det betyr at stortinget må velge en ny konge.

Ja.. og det tror jeg ikke haakon gjør. Det måtte være om Ingrid var voksen, villig og hadde tillit og var mer populær ( kan skje om noen år ) han er for ansvarsfull til og gjøre det i den nærmeste tiden. 

• Liker 3
Skrevet

Syns bare det er tull at noen mener at Mette Marit skal holde seg hjemme fra bryllupet. 

Hva slags signaler sender det ut til andre mødre av rusmisbrukere og/eller kriminelle voksne barn? At de bør skjemmes, og bare sitte hjemme med nedrullede gardiner?

Rettsvesenet skal ta seg av den kriminelle sin straff. Foreldre skal ikke straffes. De skal leve et tilnærmet normalt liv, med jobb og aktivitet.

Klart de skal gå i seg selv og tenke over om de har gjort noe feil i oppdragelse osv. Det gjør nok alle foreldre i den situasjonen. "Alt" er offentlig siden de er kongefamilien. Sånn er det, og det er de nok klare over at følger med stillingen. Det er selvfølgelig en ekstra belastning i en tung situasjon. Mest av alt er de nok bekymret for, og opptatt av, sønnen og ofrene.

Marius er voksen, og har ansvar for sitt eget liv og sine egne handlinger. 

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (25 minutter siden):

Forvirringen er fullkommen og problemet er løst om Märtha bytter kjønn. Da endrer vi til en mer demokratisk styreform (republikk) i expressfart 🙂 

Endret av SagaP
  • Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

nei, han kan i grunnen ikke det. Han har ingenting med å mene eller foreslå noe som helst om statsformen. Hvis han ikke vil være konge, så kan han abdisere, men det har ingen ting med monarkiet som statsform å gjøre. 

Selvfølgelig kan han mene og foreslå like mye som deg og meg. Det er større sjans for at han blir hørt enn oss på kg også fordi han har bedre kontakter og bedre grunnlag for og foreslå og mene. Det er ikke det samme som at han blir hørt. Så tilbake til det originale spørsmålet « har haakon LOVET folkeavstemning ? « - nei det har han ikke, det har han ikke grunnlag for… men han har uttrykt at han ønsker det. 

• Nyttig 1
Skrevet
Spitzy skrev (1 minutt siden):

Martha er nr 4 , så hvis haakon abdiserer og Ingrid og Sverre er for unge / ikke ønsker blir det henne. Når haakon sa det var aktuelt og abdisere og evt gi Martha tronen om folket heller ønske henne var Ingrid ikke født og Martha ikke sammen med en reptil. Jeg tror og absidere nå er uaktuelt for han uansett om han vil. Derimot kan han stå for at han ønsker ny folkeavstemning om monarki og be Stortinget om det. Men han er ikke posisjon til og love at sånn blir det. 

Jeg vet ikke hva Håkon har sagt om det i sin ungdom, men jeg vet ikke om det nødvendigvis ville vært så klokt av ham å be om en folkeavstemning, nå som han har arvinger.

Hva skulle spørsmålet vært? om folket ønsker akkurat ham, Håkon Magnus, som konge? da ble det redusert til et popularitetsspørsmål, og hvis foket sier nei,  måtte han abdisere da, og IA rykke opp?

Skal han be om en folkeavstemning om monarkiet skal bestå, bare fordi han ønsker en bekreftelse? det er ikke hans jobb å mene noe som helst om det, eller starte den prosessen. Hvis en folkeavstemning sier nei, så vil det fremdeles ta mange år og gjennomføre de nødvendige grunnlovsendringene, og utredning av alternativer til monarkiet. 

Kong Håkon ba i sin tid om en folkeavstemning om hans person, men det var en helt forskjellig situasjon. Nå har vi en etablert arverekke, og det ville bare blitt surr om kronprinsen skulle blandet seg inn i de spørmålene der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (25 minutter siden):

Igjen, du snakker om noe helt annet.

Jeg gjentar meg for en siste gang. Du har rett til å ikke forklare deg, men du har ikke rett til å ikke møte opp til forklaring.

Slutt å spre falske sannheter for å understøtte poengene dine. Det er ingen som diskuterer retten til å ikke svare politiet med deg, du holder debatt med deg selv.

Hvis du er vitne må du møte opp til avhør.  Jeg har nå på min side både linket lovverk etc. Hvor ddt står det jeg sier. Ikke det du sier. Så skjønner ikke hvorfor du fortsetter å kverulere. Så du får finne det i loverket selv og vise til det.  Om du ønsker å kverulere. For om det du påstår står der har ikke jeg sett det. Så da blur det ikke. Mer sant om du skal skrive det.  samme 20 ganger til.  Finner du det som underbygger din påstand skal jeg gi meg. Jeg har bare funnet det som undebygger min påstand.  Å holde på i sikrkel slik du gjør nå. Og tydeligvis ikke engang har lest link som sier du tar feil. Blir jo bare støy og avsporing i tråden. Du kan skrive det 100ganger. Men står det ikke i loveverket så står ikke det der.

Julianne, nora og offeret. Har plikt til å møte på slik innkalling.  Marius har ikke samme plikt. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...