Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (28 minutter siden):

Åja det  er jeg som bedriver rykte spredning. Ikke de som hevder ting om marius sin tilgang i morens lommebok.

Det er ca det som er valig pris. Med antall følgere 70.000. Og status som kjendis.  På enkelt oppdrag kan du tjene uten at det er skattepliktig. 

Så om 12 innlegg i året blir betraktet som inntekt iht jobb som influenser eller ikke er opp til skattemyndighetene.  Får han 100K i mnd for det. Er jo det en grei inntekt.

Nei, dette vil åpenbart være å anse som skattepliktig inntekt (selv om det hadde vært et enkeltoppdrag). Akkurat det er overhodet ikke et tvilsomt spørsmål. Unntaket for såkalt «tilfeldig gevinst» tar sikte på helt andre  typer inntektssituasjoner.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
1 hour ago, moroklompen said:

Hvidsten nevner Bild og Hello! i samme åndedrag, korrekt nok. Det er vanskelig å finne passende ord for å beskrive dissonansen. På den ene siden evig kamp mot pressen, på den andre siden full utlevering i tabloidene mot penger. Bror og søster i to ender av drakampen på samme tidspunkt, i krise på den ene siden og i lykkerus på den andre. Jeg håper nesten at noen har koblet fra nettet hjemme hos kongeparet.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (18 minutter siden):

Fort gjort å plukke ting ut av den opprinnelige sammenhengen og glemme hvem som sa hva først. Dette, i tillegg til mye skrivefeil og feil tegnsetting, gjør dessverre mange av innleggene dine litt lite presise. I dette tilfellet kom en annen bruker med en teori, som du bastant avviste som usant kun på bakgrunn av at du selv aldri hadde sett noe sånt blant dine venner. Siden det vel gjelder samme prinsipp for deg som andre så bør du vel ha bedre begrunnelse enn at du ikke har sett det? Eller må du se noe med egne øyne i egen vennekrets for å tro på andres perspektiver? 

Jeg tror (og har heller aldri sagt, så der svarer du vel noen andre enn du siterer igjen) ikke at HM eller MM er dårlige foreldre. Jeg tror de er meget menneskelige foreldre med mye av akkurat de samme utfordringene i intern familiedynamikk som ikke-kongelige har. Deriblant muligens problematikk knyttet til å ha med seg et særkullsbarn inn i en etablert familie, som etter hvert kommer i en slags «femte hjul på vogna»-situasjon. Det at du personlig aldri har sett antydning til det betyr ikke at det er utelukket. 

Jeg svarte at jeg ikke var enig i påstanden om at det var valig i bonus familier slik inlegget beskrev det. Jeg kjenner meg ikke igjen i det og jeg kjenner ikke det igjen i andre bonus familier. Å påstå at det bare er en modell vanlig i bonus familer iht dynamikk er kun feil. Hvis du mener at forskning sier at slik er det og familieterapauter støtter det får du finne link.

Jeg er ikke enig at dette er vanlig dynamikk i bonus familier. Du bestemmer ikke om jeg er enig eller uening i en sak. Og at du er enig i påstanden er ikke for meg et "bevis" for at jeg tar feil.

Så lenge du ikke klarer å hente frem riktig info. Anser jeg denne duskusjonen ferdig. Fordi du bestemmer ikke hva jeg er enig i eller ikke. Enkelt og greit 

• Liker 1
Skrevet
- Brian skrev (Akkurat nå):

rullator.thumb.png.3a633094c38e0bb2b656a1ec6371f2e9.png

Hysj. Ikke lov med humor  her. Jeg la til to bilder type skilt ved fødsel. Et av Marius og karakteren jeoffrey lannister baratheon fra game of trones.   Det ble slettet. 

• Liker 4
Skrevet
- Brian skrev (4 minutter siden):

rullator.thumb.png.3a633094c38e0bb2b656a1ec6371f2e9.png

🤣🤣🤣Altså…nå blir det litt for mange bilder i den kreative hjernen min altså 🥴😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, Ninaen said:

Det der er visst en kvinnelig tv-profil, aktuell oå tv2 i høst, men vært mye på nrk, i følge artikkel i helga 😬

Ah, ok. Mitt «oj» var lite utfyllende :ler: men resten av den tanken var «Flesvig ville vel ikke spøkt med denne saken hvis det var hans scooter?». Heldigvis ikke, da! Takk :) 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Ninaen said:

🤣🤣🤣Altså…nå blir det litt for mange bilder i den kreative hjernen min altså 🥴😂

Enig. Hvis neste nyhetsoppslag blir «rullator kom til rette i Geiranger» så er kaoset komplett i mitt hode i hvert fall :ler: 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Enig. Hvis neste nyhetsoppslag blir «rullator kom til rette i Geiranger» så er kaoset komplett i mitt hode i hvert fall :ler: 

Befriende med litt humor, takk. Jeg dævver🤣

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (17 minutter siden):

Ah, ok. Mitt «oj» var lite utfyllende :ler: men resten av den tanken var «Flesvig ville vel ikke spøkt med denne saken hvis det var hans scooter?». Heldigvis ikke, da! Takk :) 

Serien er vel spilt inn lenge før dette sprakk nå, men det hadde jo vært det ultimate fuck-UP(!!!) i denne saken 🤣

Endret av Ninaen
Rettet fuck-pust til fuck-up, j…autokorrekt!
  • Liker 2
Skrevet
JustAsking skrev (9 minutter siden):

Slik ...?

rullator-2.thumb.png.ed51f1b4637014efb5f677d60e054b43.png

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kønn skrev (14 minutter siden):

Befriende med litt humor, takk. Jeg dævver🤣

(Klikk på innlegget for hele teksten) Vær  så god 👀🙈 Så kan du sette inn Flesvik og et par andre rollefigurer fra Førstegangstjenesten, og du har underholdning i ditt eget hodet i noen timer framover 😆

Endret av Ninaen
Glemte parentesen
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, - Brian said:

Slik ...?

rullator-2.thumb.png.ed51f1b4637014efb5f677d60e054b43.png

Dette er kunst 😁😁😁🤣

• Hjerte 1
Skrevet
JustAsking skrev (10 minutter siden):

Dette er kunst 😁😁😁🤣

Takk - det er bare å si ifra hvis man vil ha flere bilder med valgfri tekst.

• Hjerte 1
Skrevet
Isild skrev (15 timer siden):

Jeg syns ellers det er veldig uheldig at saksgangen går så ufattelig tregt - og at kongehus, forsvarer og involverte er så stumme at det oppleves som fullstendig tafatt og provoserende - DET gir den situasjonen som er nå, at alt som kan finnes graves opp og at man spekulerer seg frem til svar på ubesvarte spørsmål. 

De er stumme helt bevisst og de har antagelig lite å tape på det. Ihvertfall om det viser seg at spekulasjonene som oppstår er minst like ille som sannheten. Kanskje enda verre. Da er det tryggere å tie stille og la folk forholde seg til spekulasjoner (som de ikke vet om de tror på) heller.

Ja det er provoserende for oss når ingen sier noe. Men her er det profesjonelle rådgivere som har gitt munnkurv. De vet at uansett hva som blir sagt nå så vil det egentlig ikke stille Marius i ett bedre lys. Det vil snarere heller blusse opp ilden. Enhver kommentar fra kongehuset eller advokaten skaper en ny avisoverskrift og jo lengre saken brenner jo større blir den. Så å holde kjeft er nok ikke noe dumt råd, selv om det oppleves provoserende for oss.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonio skrev (15 timer siden):

Nei. Man får møtetid på stasjonen og må møte til den tiden, ellers blir man arrestert.

At MBH får velge selv når han vil snakke med politiet viser vennetjenester.

Dette stemmer ikke helt, selv om det ikke er tvil om at han blir behandlet annerledes enn den jevne "gangster" eller konebanker.

Man kan nekte å forklare seg for politiet, og man slipper å møte opp dersom det er åpenbart at man uansett ikke kommer til å si noe. Han har selvfølgelig en advokat som jobber 24/7 med dette, og han ordner nok opp med politiet og sørger for at det ikke blir avhør, som man for så vidt har anledning til, men de færreste kjenner systemet og møter opp som de får beskjed om.

Sitat

Dersom politiet etter å ha fått slik melding ikke har noen grunn til å tro at vitnet vil ombestemme seg, vil det etter departementets vurdering ikke lenger foreligge grunnlag for møteplikt og avhenting.” Samt Norsk Lovkommentar note 1778 til § 230; ”Det er derimot ikke grunnlag for å innkalle vedkommende dersom det allerede er klart at vedkommende ikke er villig til å forklare seg.

Man er ikke pliktig til å si noe som helst, men det tar seg jo ikke særlig bra ut. Politiet har ikke anledning til å tvinge deg til å forklare deg (avhør). Man er pliktig til å forklare seg til domstolene, så om de tar ut siktelse og drar deg for tingretten blir det annerledes.

• Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (6 timer siden):

Åja det  er jeg som bedriver rykte spredning. Ikke de som hevder ting om marius sin tilgang i morens lommebok.

Det er ca det som er valig pris. Med antall følgere 70.000. Og status som kjendis.  På enkelt oppdrag kan du tjene uten at det er skattepliktig. 

Så om 12 innlegg i året blir betraktet som inntekt iht jobb som influenser eller ikke er opp til skattemyndighetene.  Får han 100K i mnd for det. Er jo det en grei inntekt.

Skatteetaten har en grei oppklaring til dem som skal tjene penger slikt, det du beskriver vil være skattepliktig. 

Har du noe annet enn at noen har sagt at den tror at han kunde tjene på å selge annonser på insta?

Nei. Har du sett på hans insta, ser du annonser, produktplassering der?

Dette er litt gjennomgående tema i denne tråden.

Mange stiller helt normale spørsmål om for eksempel Marius sponses av mamma (eller egentligen stefar). Som ikke er å spre rykten eller spekulere, men er å stille et helt rimelig spørsmål. 

Andre kommer med spekulasjoner, rykter og bastante påstander. Som du ibland gjør.

PS. Her var det ikke kun spekulasjoner kring Marius. Men du kom med falske opplysninger om at det kunde være skattefritak på inntekter som du beskrev. Hvilket det ikke er. Slik at du klarte å komme med et rykte om at Marius driver med straffbar skattejuks. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Skatteetaten har en grei oppklaring til dem som skal tjene penger slikt, det du beskriver vil være skattepliktig. 

Har du noe annet enn at noen har sagt at den tror at han kunde tjene på å selge annonser på insta?

Nei. Har du sett på hans insta, ser du annonser, produktplassering der?

Dette er litt gjennomgående tema i denne tråden.

Mange stiller helt normale spørsmål om for eksempel Marius sponses av mamma (eller egentligen stefar). Som ikke er å spre rykten eller spekulere, men er å stille et helt rimelig spørsmål. 

Andre kommer med spekulasjoner, rykter og bastante påstander. Som du ibland gjør.

PS. Her var det ikke kun spekulasjoner kring Marius. Men du kom med falske opplysninger om at det kunde være skattefritak på inntekter som du beskrev. Hvilket det ikke er. Slik at du klarte å komme med et rykte om at Marius driver med straffbar skattejuks. 

Du jeg var i kontakt med skatte etaten ang et enkelt prosjekt jeg var på. Som kunne innbringe alt mellom 50.000 og 250.000kr. Fikk beskjed om at dette prosjektet var da ikke skattepliktig. Og kunne da kjøre på som vi ville.så da gjorde vi det.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...