Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kronprinsen har vært stefaren til Marius siden han var veldig liten, og er nok å regne som en farsfigur.

Han har også et administrativt ansvar overfor "familiebedriften" som monarkiet er, og det er nødvendig at han uttaler seg om saken.

Det sagt tror jeg han har gjort sitt beste i situasjonen, og jeg tror ikke han er den første man skal laste. Jeg vet ikke om man kan skylde for mye på (ste)foreldrene - bortsett fra at de fikk ham inn i monarkiet. Det er mye vold og rus i familiehistorien, og sånt kan ha en genetisk komponent.

Marius har gjort det absolutt verste ut av de forutsetningene han har hatt, og det er absolutt ingen grunn til å holde på som han gjør, uansett diagnoser. Han er voksen og har ansvaret for dette selv. Man er ikke alltid et offer. Det går an å være en drittsekk som skyller alle privilegiene sine i dass.

( Jeg unner ham selvfølgelig å modnes og bli et bedre menneske, og håper ikke medietrykket ødelegger for det )

For å være ærlig tror jeg han kunne fått langt verre kandidater til stefedre enn kronprinsen.

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (5 timer siden):

Jeg kritiserer ikke meningen din. Men at du presenterer den som om det er sant. Og det er det jeg kritiserer. 

Jeg er ikke enig i første inlegg og jwg er ikke enig i at det er vanlig iht bonus familier.

Har selv bonus narn og kjenner andre med bonus barn. Så nei ikke noe jeg drar kjensel på iallefall 

Dessuten fra mitt synspunkt. Syntes jeg å se en god bonus far i haakon. En stødig fyr til tross  for mye ukjent i fanget. 

Jeg ser siste tiden preger han. 

Jeg leste det ikke som om det Sgirl presenterte var sannhet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (46 minutter siden):

Rettssaker er stort sett offentlige i Norge. Et viktig prinsipp. 
Marius diagnoser vil bli kjent. 

Og det er fortsatt en stor forskjell på det, og på at kronprinsen utleverer den informasjonen i en improvisert «pressekonferanse» ifb med et oppdrag for Kongehuset og uten at Marius har samtykket. Ærlig talt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.G.E skrev (4 timer siden):

Men jeg tror på det å rehabilitere mennesker, hjelpe de!

Enkelte personlighetsforstyrrelser kan man ikke gjøre noe med i terapi.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gothard skrev (3 minutter siden):

Enkelte personlighetsforstyrrelser kan man ikke gjøre noe med i terapi.

Man kan, men for enkelte av dem er det jævlig dårlig prognose fordi første forutsetning er selvinnsikt og å selv ønske å gjøre noe med problemet, og å se hvordan det påvirker omgivelsene. Og for enkelte av disse PF-diagnosene er kjernen i atferden nettopp mangel på dette. Men ikke umulig. Så må vi understreke at vi ikke aner noe om hvilke diagnoser Marius har. Atferden derimot kan man trygt kalle avvikende. Hvis han faktisk ikke ser sin egen rolle og ansvar etter dette, ja da er det høyst sannsynlig håpløst samme f… hvilke diagnoser han faktisk har. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettrollet skrev (40 minutter siden):

eller...rent mel? :hoho:

Ja, kanskje det faktisk er mel 😅 Men den posen er det definitivt ikke rent mel i, det skal være sikkert og visst 🤭

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (44 minutter siden):

Du får det nesten til å høres ut som de har kjøpt til han.

Iht en snap nyhet. Nevnte de at han får ca 100.000kr for et reklamebilde med marius på hans insta. 12 innlegg siden de telte en i mnd. Gir da 1.2 mill. Det er ikke sikkert det er skattepliktig. Tilfeldig inntekt er ikke det. Og hvorvidt de ser deg som bedrift eller ikke er litt uklart. Og det var nevnt både fond og eiendom. 

Jeg tror ikke de har lagt tilrette for noen ting.

Nå flytter du ansvaret fra marius til mettemarit og håkon. 

Si hvis jeg som 27åring låner  bilen til mora mi. Kjører i 180km i timen med hennes bil. Da har ikke hun lagt tilrette for at jeg kjørte for fort. Det hadde vært jeg som kjørte for fort. 

Det hadde ikke vært noe annorledes om jeg hadde fått 100.000kr av henne uka før heller. Det ville vært 100% mitt ansvar at jeg tråkket på gassen. (Fiktiv story) 

Hva de har visst og ikke visst  og hva han har fått etc har da ingenting med saken å gjøre. Dessuten det er ikke uvanlig at du ikke vet alt om et avkom på 27 år. Og det er ikke uvanlig at slike som marius har herligheter for dem. Selv om de har nok visst mye. Iht at han ruser seg og diagnosene.

I starten av posten sprer du rykten og spekulasjoner om inntekter fra sosiale medier.

Hvis han har hatt slike inntekter så vil det regnes som næringsvirksomhet og være skattepliktig. Hvis han da ikke har skattet av det, så er det et til lovbrudd på listen. 

Men skjønner ikke helt hvorfor man skal tro på slike rykten og spekulasjoner, ikke minst når man ser på hans insta konto. 

Har ikke sett noen som påstår at noen annen har skylden hvis Marius skal ha drevet med uforsvarlig og straffbar kjøring. Men det folk stiller spørsmål ved er om det er skapt et system der han slipper unna reaksjoner som vanlige borgere hadde fått. Hvordan er prosedyrer og praksis hos forsvaret og PST som har personell på Skaugum. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (4 timer siden):

Nå er det vel ikke lenge til det kommer en haug av brukere som roper: hvordan vet dere at dette ikke er bakepulver? Hva om det er vaskemiddel i den posen? Osv osv 😅

Yes! Endelig skal Marius lære å vaske sine egne klær! 😁

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (11 minutter siden):

Og det er fortsatt en stor forskjell på det, og på at kronprinsen utleverer den informasjonen i en improvisert «pressekonferanse» ifb med et oppdrag for Kongehuset og uten at Marius har samtykket. Ærlig talt. 

Nå har ikke jeg sagt at Haakon skulle utgi medisinske opplysninger om Marius i dag. Jeg viste til at rettssaker er offentlige i Norge, og at diagnosene Marius selv snakket om vil bli kjent. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SagaP skrev (2 minutter siden):

Nå har ikke jeg sagt at Haakon skulle utgi medisinske opplysninger om Marius i dag. Jeg viste til at rettssaker er offentlige i Norge, og at diagnosene Marius selv snakket om vil bli kjent. 

Men du siterte meg, og min uttalelse var igjen svar på en uttalelse som gjaldt deling til media i dag…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (1 time siden):

Jeg må si meg skyldig, men jeg er ikke journalist mer. Tipset en tidligere venninne, da.😅

Ah. Genialt (hvis det stemmer)  Skjønte det var noe på gang her 😂 men jeg er slett ikke sint på det for å si det slik. 

Var faktisk bare til pass for min egen journalist -venn som ikke fikk somlet seg til noe som helst.  Håper han har lært 😅🙈

Endret av Mr.buksa
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kokkos skrev (11 minutter siden):

Yes! Endelig skal Marius lære å vaske sine egne klær! 😁

Og man kan legge til i reklameteksten:

"OMO Color - alltid best i en pose på fest". smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mr.buksa said:

Ah. Genialt (hvis det stemmer)  Skjønte det var noe på gang her 😂 men jeg er slett ikke sint på det for å si det slik. 

Det er ikke hennes navn i saken, men hun har nok tipset videre (vil jeg tro). Tenker at jo flere medier som finner alternative vinklinger , jo bedre.😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del sider siden spøkte vi galgenhumoristisk med at gardister på Skaugum hadde stått og sett på Marius bære ut klærne til kjæresten for å tenne på, hvem henter barnnslukningsapparat denne gangen osv. Nå greier jeg ikke å se for meg noe annet enn en episode av Førstegangstjenesten med Flesvik og den situasjonen 🙈😂

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...