Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ingen er interessert i «private helseopplysninger» og ingen mener han ikke er ansvarlig for egne handlinger.

Men selvsagt lurer vi på i hvilken grad kronprinsparet har visst om, lagt til rette for, dekket over og finansiert disse kriminelle handlingene - som (bare per nå) inkluderer flere tilfeller av kvinnemishandling, hærverk, trusler, narkotikabruk og -besittelse, tyveri og visstnok også misbruk av diplomatpass.

Det er saken.

• Liker 20
  • Nyttig 10
Skrevet
Ninaen skrev (20 minutter siden):

Det er forskjell på å dele informasjon med politiet og i en rettssak, og å dele det i improvisert intervju med media ifb med en helt annen anledning og uten MBH sitt samtykke. 

Rettssaker er stort sett offentlige i Norge. Et viktig prinsipp. 
Marius diagnoser vil bli kjent. 

• Liker 1
Skrevet
BørIkkeSkriveForMy skrev (1 minutt siden):

Absolutt enig med deg i at når han er 27 år, så er det for sent med oppdragelse. Samtidig er det to ting som for mange, meg inkludert, kompliserer denne saken veldig mye:

1) Mette Marit har gått til angrep på pressen, også lenge etter at Marius ble myndig, og ba pressen skåne ham. De har tydeligvis adlydet, til det punktet hvor noen journalister nå undrer seg om de har skånet han for mye. Klart, om Marius ikke hadde hatt den kommende dronningen som mor, hadde journalister kommet til å skåne ham langt mer, da monarkiets gode og dårligere nyheter har en langt større offentlig interesse, enn at noen av oss vanlige folk havner på skråplanet.

2) Marius har fått økonomiske goder og bodd i boliger eid av kongehuset. Jeg synes ikke det er urimelig at kongefamilien stiller krav til de som det drypper penger og bopel på fra kongehuset via apanasje (les: fellesskapets goder). Når de tingene som nå har skjedd over såpass lang tid faktisk har skjedd, er det klart at veldig mange av oss vanlige folk lurer på hva om vi er tjent med hvordan kongehuset representerer oss nordmenn. Jeg har bodd store deler av livet mitt i utlandet, og de gangene noen har snakket til meg om det norske kongehuset, har det aldri vært i positive ordelag, for å si det slik. Den siste månedens sladdernyheter fra kongehuset gjør at veien til at kongehuset igjen skal være god reklame for Norge virker for meg såpass lang at jeg lurer på om vi kommer tilbake dit før min tid på denne planeten er omme.

1. Sist jeg vet hun gikk til pressen om åbroe ned på msrius. Da var han 20år. Dettte brevet ligger på de kongelige sider. 

Hun ber de ikke om at de ikke skal skrive om han. Men roe ned trykket. For de satt utenfor boligen til marius døgnet rundt. Og fulgte etter han på norges ferie. I tillegg plaget dette han så mye at han på tidspunktet hun sa fra. At han hadde valgt å rømme til USA  for å få fred. Da mener også jeg at pressen går for langt. Hun skrev også at hun forsto at de ville skrive om han. Men at de måtte roe ned. Og det må det faktisk være lov å si fra om uten sure miner. Har heller ikke fått med meg at hun har bedt om ro rundt Marius etter dette. 

2. Pressen skriver mer negative nyhetee om komgedamilien enn positive.  Dette gar vært twma tidligere. Det sier litt at folk vet mer om partnere og ting om privat livet.  Enn de vet om hva kongehuset jobber med og hvilken funksjon de egentlig har. Ser bare i tråden her. Kunne jeg lese en som var sinna for at Marius bodde på slottet.  

Marius har forhåpentligvis fått dekket sine  behov på skaugum av materielle ting. Hvor priviligert du er har veldig lite med hvilke problemer du har.

Ang det økonomiske.  Vet vi svært lite og ikke oppgitt noen oversikt på det. Så hva han har fått og ikke fått vet vi svært lite om. Dessuten marius mottar ingen apanasje.  Fungerende kongelige får også  lønn for oppdragene de gjør. Dette er private penger.  Som de kan bruke til hva de vil. Vedlikehold av skaugum dekkes bla av disse private pengene.  

Så hva marius har fått av sin mor, far, stefar eller andre har vi ingenting med. 

Som endel av kongefamilien vil han selvsagt ha tilgang til alt kongefamilien har tilgang på. Ikke det kun de kongelige har tilgang på. 

Uansett han er 27år og må stå til ansvar for hva han selv gjør. Uavhengig av hva han har og ikke. Det ee egentlig ikke så relevant

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (1 minutt siden):

Rettssaker er stort sett offentlige i Norge. Et viktig prinsipp. 
Marius diagnoser vil bli kjent. 

Det er forskjell på need to know og nice to know.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, Mr.buksa said:

Fælt å si det. Men er mang en gang jeg tenker at både Nettavisen og Dagbladet henger her på kvinneguiden for å få tips om hva de skal skrive om 😅

Det var definitivt her inne at det med at Mette Marit la munnkurv på media ble tatt opp først.

Det ble stilt spørsmål på om dette hadde blitt gjort bevisst , fordi ting ned Marius ikke skulle oppdages. Jeg har i tilegg påpekt at hvis media hadde kunnet følge med på Marius, så kunne ting med Marius ha blitt oppdaget for lenge siden. Og da ville han kanskje ha fått hjelp mye tidligere.

Flere med meg har sagt det samme. Og vi passer selvfølgelig da på å nevne det når folk piper om at media burde roe seg ned. 

Jeg overdriver ikke når jeg sier at dette er tredje gangen jeg ser i ulike media at det som vi diskuterer her kommer i avisen.

Bruk av diplomatpass ble tatt opp som ett spørsmål (før media kom ut  med det ) spørsmålet var om det kan ha blitt misbrukt.

Dette med sikkerheten på Skaugum  -var den andre saken.  

Jeg bad  faktisk en journalistvenn om å sjekke ut det diplomatpass. Og bad han om å se litt på reisemønsteret til Marius- og lage en sak ut av hvis han fant noe  (fordi jeg hadde fryktelig lyst til å få teorien bekreftet ) .

Men av en eller annen grunn var det SE & Hør som kom ut med det .   Så akkurat det skjønte jeg ikke noe av.  Kjente meg litt paranoid en stund etter det  😂 

I mitt paranoide øyeblikk gikk jeg til og med  inn på en del  brukere her inne, for å se om jeg klarte å finne ut av hvem den smarte journalisten var   (uten hell). 

Så hvis noen her lurer på hvorfor jeg har sneket på profilen deres , så er dette litt av  årsaken. Hender jeg sniker meg på hvis noen skriver noe idiotisk også. Bare for å se om det er ett engangstilfelle eller ei 😅🙈  

Skulle ønske at neste tema for media ville ha vært  at kongehuset kom opp med en plan for å sikre at ting med Marius ikke vil skje igjen.  Men regner med at det vil være lenge til vi får se noe slikt.... 😐

Jeg må si meg skyldig, men jeg er ikke journalist mer. Tipset en tidligere venninne, da.😅

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå har jeg ikke rukket å lese snart 7000 innlegg om dette, men som stefar selv, jeg skjønner ikke hvorfor Håkon Magnus blir spurt om alt dette? Jeg hadde i hans situasjon svart at dette er mellom barnemor og barnefar. Hvorfor er det ikke noe spørsmål om hvordan barnefaren opplever dette og vurderer det, og hvilke råd han vil gi, til sin myndige voksene sønn, som da kan gjøre som han vil, pga myndig? Osv.

Jeg lurer også veldig på hvorfor han fortsatt har førerett osv. Dette er jo noe sosionomen han har snakket mye med oppigjennom skulle ha tatt tak i?burde ikke sosionomen / psykatiker da også bli ettergått? Har pst / politi / helse bare visst og sett gjennom fingrene med dette?

Annet helsepersonell og annet politi?

Og ikke minst mor!!!! Og far!?!

Men vi som var unge, dvs. militær alder på 80-90 tallet vet jo hvor ekkel og ufin og frekk spesielt Sonja er, og kongen som en dått som følger hun 🤪

Og det vet også pressen alt om, men aldri skrevet om. Feige msm. Også nå om arveprinsessen  pressen vet, men trooor de får en eller annen goodwill av slottet av å ikke skrive om det. Det ser de jo gjennom mange år at de ikke får!!! De kunne derimot fått et "scoop" der og da/ nå, om de hadde skrevet det med en gang🤪

Ellers,

Sånn går det med "fri barneoppdragelse", fordi Sonja og Harald følte det at sånn skal ikke barna vår ha det, så da får de gjøre akkurat som de vil, med rare playboyer, og hva skal man si om neste valg til ml? og litt utagerende andre….

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Josephine skrev (9 minutter siden):

Jeg må si meg skyldig, men jeg er ikke journalist mer. Tipset en tidligere venninne, da.😅

Da kan du tipse samme venninne om å få ut saker om hvorfor Marius fortsatt har førerkort, hvorfor MM ikke har kommet på banen i det hele tatt og ja, det meste som ikke har blitt belyst i mediene til nå 😛

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (12 minutter siden):

Nei, ingen er interessert i «private helseopplysninger» og ingen mener han ikke er ansvarlig for egne handlinger.

Men selvsagt lurer vi på i hvilken grad kronprinsparet har visst om, lagt til rette for, dekket over og finansiert disse kriminelle handlingene - som (bare per nå) inkluderer flere tilfeller av kvinnemishandling, hærverk, trusler, narkotikabruk og -besittelse, tyveri og visstnok også misbruk av diplomatpass.

Det er saken.

Du får det nesten til å høres ut som de har kjøpt til han.

Iht en snap nyhet. Nevnte de at han får ca 100.000kr for et reklamebilde med marius på hans insta. 12 innlegg siden de telte en i mnd. Gir da 1.2 mill. Det er ikke sikkert det er skattepliktig. Tilfeldig inntekt er ikke det. Og hvorvidt de ser deg som bedrift eller ikke er litt uklart. Og det var nevnt både fond og eiendom. 

Jeg tror ikke de har lagt tilrette for noen ting.

Nå flytter du ansvaret fra marius til mettemarit og håkon. 

Si hvis jeg som 27åring låner  bilen til mora mi. Kjører i 180km i timen med hennes bil. Da har ikke hun lagt tilrette for at jeg kjørte for fort. Det hadde vært jeg som kjørte for fort. 

Det hadde ikke vært noe annorledes om jeg hadde fått 100.000kr av henne uka før heller. Det ville vært 100% mitt ansvar at jeg tråkket på gassen. (Fiktiv story) 

Hva de har visst og ikke visst  og hva han har fått etc har da ingenting med saken å gjøre. Dessuten det er ikke uvanlig at du ikke vet alt om et avkom på 27 år. Og det er ikke uvanlig at slike som marius har herligheter for dem. Selv om de har nok visst mye. Iht at han ruser seg og diagnosene.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Enig i at det ikke er HM sitt hovedansvar å gjøre rede for denne mannen, men moren er jo ikke tilgjengelig for svar, hun har jo gått fullstendig i indre eksil.

Men egentlig er det vel kun mannen selv, som tross alt snart fyller 30, sitt ansvar å redegjøre for sitt utsvevende og voldelige liv. Og det må han forhåpentligvis snart gjøre i rettsapparatet.

Endret av Momma
  • Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
BørIkkeSkriveForMy skrev (17 minutter siden):

Jeg har bodd store deler av livet mitt i utlandet, og de gangene noen har snakket til meg om det norske kongehuset, har det aldri vært i positive ordelag, for å si det slik. Den siste månedens sladdernyheter fra kongehuset gjør at veien til at kongehuset igjen skal være god reklame for Norge virker for meg såpass lang at jeg lurer på om vi kommer tilbake dit før min tid på denne planeten er omme.

Ingen kongelige utover de norske kommer til Geiranger.
Durek og Märtha var i bryllup i Danmark til Prinsesse Alexandra av Berleburg som to av 33 gjester totalt i 2019. Durek har i ettertid beskyldt andre gjester fra det lille bryllupet for rasisme mot ham, men presisert at det var ingen fra den danske kongefamilien som var rasistiske. Da sitter man igjen med et lite utvalg som kan ha snakket stygt til Durek, siden flesteparten av gjestene var fra nettopp den danske kongefamilien.

Dette paret vil aldri igjen bli invitert av andre kongefamilier enn den norske. 

MM, Haakon og barna - har de gjester fra andre kongefamilier? Sjeldent. De siste som var her, var det danske kongeparet. Som et ledd i tronskiftet, men de kom ikke hit først. 
Kongeparet har ikke vært på statsbesøk på fire år, og også de har sjeldent fint besøk fra utlandet.
Det er lenge siden det norske kongehuset hadde «standing i markedet». Blir stort sett sett på som et underholdningsmonarki for den delen av pressen som nå arrangerer bryllup i Geiranger - altså den kulørte. I morgen kommer det nye oppslag i den tyske sladrepressen, ennå nøler slottet med å ta et ordentlig grep om situasjonen. 

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
3 hours ago, Purple Basil said:

Nå er det vel ikke lenge til det kommer en haug av brukere som roper: hvordan vet dere at dette ikke er bakepulver? Hva om det er vaskemiddel i den posen? Osv osv 😅

eller...rent mel? :hoho:

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns litt synd på HM og MM nå.. Skulle de slutta å støtte M økonomisk og bedt han gå på NAV? Man kan ikke tvangssende en rusavhengig i behandling.  Og behandling i seg selv et ingen mirakelkur. Heller ikke terapi. Tipper de har følt seg låst_maktesløse mens de har håpet på at ungdomsopprøret til M skulle brenne ut.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (4 minutter siden):

Enig i at det ikke er HM sitt hovedansvar å gjøre rede for denne mannen, men moren er jo ikke tilgjengelig for svar, hun har jo gått fullstendig i indre eksil.

Hvorfor skal hun svare? Han er da voksen nok til å svare selv. Han er 27år, faktisk.

Han kan be de om hjelp til å svare. Men å rette marius spm til mora er da vei ikke rett person.  Da det uansett er er kun marius som kan svare for marius. Og advokaten hans da.

• Liker 8
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal hun svare? Han er da voksen nok til å svare selv. Han er 27år, faktisk.

Nettopp, det er jo det jeg sier.

• Liker 6
Skrevet
Nettrollet skrev (Akkurat nå):

Syns litt synd på HM og MM nå.. Skulle de slutta å støtte M økonomisk og bedt han gå på NAV? Man kan ikke tvangssende en rusavhengig i behandling.  Og behandling i seg selv et ingen mirakelkur. Heller ikke terapi. Tipper de har følt seg låst_maktesløse mens de har håpet på at ungdomsopprøret til M skulle brenne ut.

Nei iht rus og annet.  Får man rett og slett ikke hjupet om de ikke ønsker det selv. 

Så det går sin gang. 

• Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Nettopp, det er jo det jeg sier.

Sorry misforsto 👍

Skrevet (endret)
Nutz skrev (6 timer siden):

Spindelvev tattovering er et symbol på at man har sittet i fengsel. Forut for sin tid han der 😂

Eller har han en fengselstraff? Ikke godt å vite 

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
14 minutter siden, Skrottefar said:

Da kan du tipse samme venninne om å få ut saker om hvorfor Marius fortsatt har førerkort, hvorfor MM ikke har kommet på banen i det hele tatt og ja, det meste som ikke har blitt belyst i mediene til nå 😛

Tror hun leser både her og på Reddit😊

• Liker 1
Skrevet
Nettrollet skrev (3 minutter siden):

Ja, det burde de ha gjort. En mann på 27 burde kunne forsørge seg selv, og spesielt om han har et kostbart rusbruk som betales av folkets skattepenger, burde de ha satt ultimatum om behandling og urinprøver eller å klare seg selv. 

• Liker 15
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...