Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Dette temaet foreslår jeg diskuteres evnt videre i tråden om du fortsatt støtter monarkiet.

Dette vet vi ikke noe om før HM FORHÅPENTLIGVIS holder ord og ber om folkeavstemning for videreføring av monarkiet ved sin fars død. De «spørreundersøkelsene» fra Dagbladet har med særdeles stor sannsynlighet ingen vitenskapelig validitet i å predikere hva vi fotfolket egentlig mener om dette fjolleriet.

Dersom en folkeavstemning sier JA til videreføring av monarkiet slik vi kjenner det nå, så er det noe vi alle må godta og da kan vi få ro. Folket har talt, folket bestemmer. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
- Brian skrev (6 minutter siden):

Hvis det er Dagbladet-undersøkelsen du tenker på, var jo spørsmålet hvorvidt man ønsket at kong Harald skulle abdisere eller ei, noe som naturligvis førte til et kunstig høyt tall; meningsmålingen hadde nok gitt et helt annet resultat dersom man spurte folk om de ønsker å beholde monarkiet som institusjon - særlig etter nyhetsoppslagene de siste dagene, inkludert misbruk av diplomatpass.

Nei fra i våres var det en ny spørreundersøkelse 

• Liker 1
Skrevet
rebella81 skrev (Akkurat nå):

Dette vet vi ikke noe om før HM FORHÅPENTLIGVIS holder ord og ber om folkeavstemning for videreføring av monarkiet ved sin fars død. De «spørreundersøkelsene» fra Dagbladet har med særdeles stor sannsynlighet ingen vitenskapelig validitet i å predikere hva vi fotfolket egentlig mener om dette fjolleriet.

Dersom en folkeavstemning sier JA til videreføring av monarkiet slik vi kjenner det nå, så er det noe vi alle må godta og da kan vi få ro. Folket har talt, folket bestemmer. 

Har HM lovet folkeavstemming når han overtar? Det har iallefall gått med hus forbi.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (42 minutter siden):

Nå koster vel brukt klær mer enn å handle på feks HM. Dessuten hva så, om hun tjente dårlig.  Poenget var at hun i utgangspunktet var oppratt av miljø og gjenbruk. Før hun møtte Haakon og hun har vært optatt av det etterpå. Og da kan du vel ikke skylde den interessen på inntekter  

Vi er mange som foretrekkerbrukt kjøp enn nykjøp

Ikke på 90 tallet tidlig 2000. Nå de siste 10 årene har det blitt dyrt.

• Liker 1
Skrevet
rebella81 skrev (2 minutter siden):

Diskuter dette videre i tråden " støtter du fortsatt monarkiet" . Det er en egen tråd for det på KG. Denne handler om Marius 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Har HM lovet folkeavstemming når han overtar? Det har iallefall gått med hus forbi.

Det var nevnt tidligere i tråden. Jeg håper det stemmer.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Margit777 skrev (4 minutter siden):

Ikke på 90 tallet tidlig 2000. Nå de siste 10 årene har det blitt dyrt.

Nei jeg henviste til bla nytt på HM. Jeg har kjøpt brukt klær i 40 år.  Også på 2000tallet var klær på hm fortsatt billigere enn brukt.

Mennja riktig at det meste nytt var dyrere enn brukt. Men nå selger jo også privat folk brukt som nesten ny pris. Så kjøper heller nytt billigere på salg en utslitt og brukt dyrere enn nytt på salg.

Men dette får nok bli en diskusjon i en annen tråd. 

Endret av Krokenguri
Endring av feil tekst
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (27 minutter siden):

Siste sprørreundersøkelse  sa vel noe om at over 80 % ønsket å beholde monarkiet 

Ja, den undersøkelsen skulle jeg likt å se. 

Det er uansett på tide med en ny folkeavstemming om man ønsker å beholde monarkiet i Norge. Sist var i 1905 og den gang var det kun menn over 25 år som fikk avgi stemme. 

Kong Haakon var en svært populær konge som gjorde en fantastisk innsats for den norske motstandsbevegelsen under krigen og folk elsket ham for det. Jeg får tårer i øynene hver gang jeg ser film fra kongefamiliens hjemkomst 7. juni 1945 - nøyaktig 5 år etter at de måtte rømme landet. 

De senere år er kongehuset blitt en parodi på det verst tenkelige. Kong Haakon hadde snudd seg i graven og jeg er oppriktig glad for at han ikke måtte oppleve dette. 

Endret av Malmfrid
Skrevet
Malmfrid skrev (20 minutter siden):

Ja, den undersøkelsen skulle jeg likt å se. 

Det er uansett på tide med en ny folkeavstemming om man ønsker å beholde monarkiet i Norge. Sist var i 1905 og den gang var det kun menn over 25 år som fikk avgi stemme. 

Kong Haakon var en svært populær konge som gjorde en fantastisk innsats for den norske motstandsbevegelsen under krigen og folk elsket ham for det. Jeg får tårer i øynene hver gang jeg ser film fra kongefamiliens hjemkomst 7. juni 1945 - nøyaktig 5 år etter at de måtte rømme landet. 

De senere år er kongehuset blitt en parodi på det verst tenkelige. Kong Haakon hadde snudd seg i graven og jeg er oppriktig glad for at han ikke måtte oppleve dette. 

Sa for høyt tall. 72% ønsker fortsatt monarki.

https://www.nrk.no/norge/langt-faerre-unge-stotter-monarkiet-1.16772380

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Sa for høyt tall. 72% ønsker fortsatt monarki.

https://www.nrk.no/norge/langt-faerre-unge-stotter-monarkiet-1.16772380

Det er allikevel en markant nedgang - spesielt de unge er mer negative til fortsatt monarki. I motsetning til 2017 hvor de unge var de som var mest positive.

Nesten hver dag kommer det nye negative opplysninger angående kongehusets medlemmer - så jeg tror nok oppslutningen minsker omtrent hver dag. 

Dersom oppslutningen nærmer seg 50% vil en folkeavstemming tvinge seg fram. 

Gjest NordreSving
Skrevet
Eva-Lena skrev (45 minutter siden):

Jeg har lett etter det konkrete sitatet. Har lest det, men jeg husker ikke at han «lovet» det. Han sa at han var åpen for det, hvis det ble krevet. 

Aftenposten hadde en intervju-serie med HM da han fylte 50. Det gav meg et veldig godt inntrykk av vår kommende konge. Klok og reflektert og veldig bevisst på ansvaret og tilliten som ligger i rollen. 

Han sa blant annet følgende

kronprinsens Utopia går det et skille mellom de offisielle oppdragene med mye oppmerksomhet og privatlivet hans, «der ingen får være». Men han forstår at en slik verden ikke finnes.

Jeg tenker at dette er en klok tilnærming som MM burde reflektere over. 

Skrevet (endret)
Caissa skrev (9 timer siden):

Dette bildet fikk meg faktisk til å synes litt synd på ham, fordi det jeg ser er "en liten gutt" (som tøffer seg).
Følelsen av at det vi ser ikke samsvarer med hans egentlige jeg berørte "mammahjertet" mitt.
(Jeg har sønner på samme alder, kanskje det spilte inn?)

(Og nei, jeg har ikke glemt ofrene. Jeg kjenner dessverre for mye til lignende historier.)

Jeg ser (selv)ironi og dårlig humor av samme type som kom til uttrykk i gardist-posten på IG. Pluss noen dårlige venner som har solgt et internt patetisk tøysebilde til tysk sladderpresse.

Og på generelt grunnlag: Er det et ord jeg ikke på noen måte klarer å assosiere med denne tråden, så er det "mammahjerte" (et ord som også i seg selv er høyst problematisk i min bok, særlig når det brukes som argument i debatter).

Endret av Aricia
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Tough cookie skrev (7 timer siden):

Hvem har solgt disse bildene til tysk presse mon tro?

Gode "venner" han har.

Dette. Jeg påpekte det samme selv før jeg så denne.

Kontekst er for øvrig alt i billedanalyse - den mangler vi her.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Aricia skrev (12 minutter siden):

Jeg ser (selv)ironi og dårlig humor av samme type som kom til uttrykk i gardist-posten på IG. Pluss noen dårlige venner som har solgt et internt patetisk tøysebilde til tysk sladderpresse.

Og på generelt grunnlag: Er det et ord jeg ikke på noen måte klarer å assosiere med denne tråden, så er det "mammahjerte" (et ord som også i seg selv er høyst problematisk i min bok, særlig når det brukes som argument i debatter).

Jeg klarer faktisk ikke å se et skytevåpen som humor, uansett hvor mye jeg legger godviljen til.

De samme vennene som har solgt dette bildet har tydeligvis utstyrt en voksen guttunge, med et kokainproblem og sinnemestringsproblemer, med et skytevåpen. Han har jo vist at han i høyeste grad er i stand til å miste kontroll, og at han har lite respekt for andres liv. Gardisten han spøkte om har også en mamma. Det har også alle damene han har mishandlet. Kanskje hjertene våre ligger mer på deres side av saken?

Endret av Felis
  • Liker 27
  • Nyttig 12
Skrevet
Felis skrev (6 minutter siden):

Jeg klarer faktisk ikke å se et skytevåpen som humor, uansett hvor mye jeg legger godviljen til.

De samme vennene som har solgt dette bildet har tydeligvis utstyrt en voksen guttunge, med et kokainproblem og sinnemestringsproblemer, med et skytevåpen. Han har jo vist at han i høyeste grad er i stand til å miste kontroll, og at han har lite respekt for andres liv. Gardisten han spøkte om har også en mamma. Det har også alle damene han har mishandlet. Kanskje hjertene våre ligger mer på deres side av saken?

Du bekrefter poenget mitt.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

Dette. Jeg påpekte det samme selv før jeg så denne.

Kontekst er for øvrig alt i billedanalyse - den mangler vi her.

I følge Bild så er dette konteksten: 

«Dette bildet av Marius Borg Høiby har nå dukket opp. Det viser Mette-Marits sønn på en fest høsten 2023. Marius poserer med pistol, en Dom Pérignon-champagne og Daytona Rolex. I buksene sine har han stappet nedi 1000- og 500-lapper», hevder det tyske ukebladet»

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (3 minutter siden):

I følge Bild så er dette konteksten: 

«Dette bildet av Marius Borg Høiby har nå dukket opp. Det viser Mette-Marits sønn på en fest høsten 2023. Marius poserer med pistol, en Dom Pérignon-champagne og Daytona Rolex. I buksene sine har han stappet nedi 1000- og 500-lapper», hevder det tyske ukebladet»

Det er ikke kontekst.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Det er ikke kontekst.

Jovisst, er det det. Minner for øvrig om et bilde han selv kunne lagt på storyen sin på insta. 

• Liker 10
Skrevet

Det bilder viser jo godt hvordan han er, noe som kommer mer og mer frem i lyset nå. Bortskjemt og privilegert, liker å vise makt - på flere måter…. 

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet
anno19 skrev (6 minutter siden):

Det bilder viser jo godt hvordan han er, noe som kommer mer og mer frem i lyset nå. Bortskjemt og privilegert, liker å vise makt - på flere måter…. 

Eller bare dum som et brød.

• Liker 36
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...