Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet
Glufseguri skrev (40 minutter siden):

Auda Marius😏

(skjermdump herfra)

IMG_7013.thumb.jpeg.fc14e30a8eda08573399ae413f49834d.jpeg 

Er dette bildet verifisert til å være ekte? Tyske magasiner er kjent for å trikse med bilder og diverse. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
caremore skrev (2 minutter siden):

Er dette bildet verifisert til å være ekte? Tyske magasiner er kjent for å trikse med bilder og diverse. 

Hvem vet - kanskje Kongehuset endrer strategi fra "Ingen kommentar" til "Dette er fake news".

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Kønn skrev (34 minutter siden):

J. Snekkestad har skrevet på Insta at familien visste. Hun og M var samboere i fore år. Tror du ikke foreldre til begge har vært sammen i ulike sammenheng og prøvd å hjelpe? Dette er retoriske spørsmål men vi snakker om ressurssterke personer på begge sider her. Jeg tror alt har vært prøvd fra flere parter her, men dette er snakk om omdømme til Norges mektigste familie. Tenk hvilket press dette er for ofrene og deres familier. 

Nei, det TROR jeg ikke nødvendigvis, det ville være å dra leseforståelsen litt langt å konkludere at det hun skriver innebærer kommunikasjon mellom foreldrene og hjelpearbeid. Hun skriver at familie og venner har visst før den offentlige uttalelsen kom. Det er flere år siden bruddet og hun har gått i terapi. Det er nærliggende å tenke at hun kan ha fortalt egen familie og venner under/etter bruddet/ ifm løsrivelse og terapi. Men igjen, det blir spekulasjoner. Kanskje sikter hun til da forholdet pågikk, initiert av henne selv eller familie/venner. Kanskje har alle visst. Hvem vet, ikke jeg.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nei, det TROR jeg ikke nødvendigvis, det ville være å dra leseforståelsen litt langt å konkludere at det hun skriver innebærer kommunikasjon mellom foreldrene og hjelpearbeid. Hun skriver at familie og venner har visst før den offentlige uttalelsen kom. Det er flere år siden bruddet og hun har gått i terapi. Det er nærliggende å tenke at hun kan ha fortalt egen familie og venner under/etter bruddet/ ifm løsrivelse og terapi. Men igjen, det blir spekulasjoner. Kanskje sikter hun til da forholdet pågikk, initiert av henne selv eller familie/venner. Kanskje har alle visst. Hvem vet, ikke jeg.

Nei, det er umulig å vite. Bare tanker jeg gjør meg. Jeg synes hun skriver litt kryptisk og det er i tilfelle veldig forståelig. Godt de får snakket ut i politiavhør. 

• Liker 5
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Auda Marius😏

(skjermdump herfra)

Er det et hjerte med 'MOM' jeg ser på venstre armen (klokkearmen)??

• Liker 8
Skrevet
Beyond the Scoop skrev (5 minutter siden):

Kunne vel like gjerne stått 'banken min'.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Gjest Malmfrid
Skrevet

MM og HM må vel ha visst om denne livførselen - men har kongeparet vært klar over det?

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

MM og HM må vel ha visst om denne livførselen - men har kongeparet vært klar over det?

Kan ikke se for meg at apparatet rundt denne familien ikke har informert dem. Men mulig det har blitt tonet ned noe?

Så er de jo også av en annen generasjon og kanskje mer vant til at vold i nære relasjoner skal dysses ned og skjules. 

Vet ikke helt hva jeg skal tenke om alt dette. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (2 timer siden):

J. Snekkestad har skrevet på Insta at familien visste. Hun og M var samboere i fore år. Tror du ikke foreldre til begge har vært sammen i ulike sammenheng og prøvd å hjelpe? Dette er retoriske spørsmål men vi snakker om ressurssterke personer på begge sider her. Jeg tror alt har vært prøvd fra flere parter her, men dette er snakk om omdømme til Norges mektigste familie. Tenk hvilket press dette er for ofrene og deres familier. 

Hun skrev at hun tiet, men at hennes nærmeste visste, så jeg er usikker på om kongefamilien visste om volden. Men de visste nok om både psykiske problemer, temperament og rus og har nok prøvd å hjelpe selv og få han til å oppsøke profesjonell hjelp. Men som Nora sa, så ville han ikke, han er en voksen mann, så foreldrene bestemmer ikke over han lenger og terskelen for tvangsbehandling i Norge er høy. Så de har nok vært ganske fortvilet og bekymret for han, samtidig som de har måttet prøve å holde problemene hans skjult for offentligheten. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvem har solgt disse bildene til tysk presse mon tro?

Gode "venner" han har.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Beyond the Scoop skrev (24 minutter siden):

Haha, ja 🙂

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, Glufseguri said:

Auda Marius😏

(skjermdump herfra)

Han minner mer og mer om Adam i Exit... 😖 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Grüner skrev (9 minutter siden):

Hun skrev at hun tiet, men at hennes nærmeste visste, så jeg er usikker på om kongefamilien visste om volden. Men de visste nok om både psykiske problemer, temperament og rus og har nok prøvd å hjelpe selv og få han til å oppsøke profesjonell hjelp. Men som Nora sa, så ville han ikke, han er en voksen mann, så foreldrene bestemmer ikke over han lenger og terskelen for tvangsbehandling i Norge er høy. Så de har nok vært ganske fortvilet og bekymret for han, samtidig som de har måttet prøve å holde problemene hans skjult for offentligheten. 

Folk definerer sikkert nærmeste familie ulikt, men for meg tilhører svigerfamilien mine nærmeste. Jeg tenkte ikke på kongefamilien men kronprinsfamilien. Veldig enig i dine betraktninger ellers. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (23 minutter siden):

Kongeparet er faktisk noen jeg har sympati med i denne saken slik den har utviklet seg; i motsetning til Haakon VII eller Olav V som hadde satt foten ned for lenge siden, har de vært altfor ettergivende - men, og det er et stort men; da lille Marius kom inn i kongefamilien, ble han tatt imot med åpne armer - og dette er takken.

Med tanke på deres høye alder, og at de tross alt har gjort sitt beste i mange år selv om ingen av oss er perfekt, er denne skandalen noe de virkelig ikke har fortjent i livets høst.

Endret av - Brian
  • Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Innlegg forsvinner fort her.

Får nøye meg med å skrive at jeg ikke synes særlig synd på MBH og at fokuset fremover nok bør være å beskytte hans potensielle fremtidige ofre. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
45 minutter siden, Tough cookie said:

33 minutter siden, - Brian said:

Kongeparet er faktisk noen jeg har sympati med i denne saken slik den har utviklet seg; i motsetning til Haakon VII eller Olav V som hadde satt foten ned for lenge siden, har de vært altfor ettergivende - men, og det er et stort men; da lille Marius kom inn i kongefamilien, ble han tatt imot med åpne armer - og dette er takken.

Med tanke på deres høye alder, og at de tross alt har gjort sitt beste i mange år selv om ingen av oss er perfekt, er denne skandalen noe de virkelig ikke har fortjent i livets høst.

Enig! De fortjener virkelig ikke all dritten barn og barnebarn har stelt i stand, synes synd på dem. Alt de har bygget opp gjennom hele livet blir rasert av egoistiske "drittunger" (de er voksne men oppfører seg som drittunger).

Jeg tror ikke at de har visst alt, de har vært klare over problemet men ikke hvor ille det faktisk er. MM må vi anta har vært fullt klar over hva som foregikk utfra opplysninger vi har fått, og hun har gjort både seg selv og M en gigantisk bjørnetjeneste ved å la han ture frem som han ville og baile han ut hver gang han fucker opp. 

Endret av JessicaL
Skrivefeil
  • Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Krokenguri skrev (3 timer siden):

Det var endel av imaget hennes. Og også noe hun ønsket å fortsette med. Men fikk da kritikk for å ikke ta rollen sin på alvor. Så hun sluttet med det en stund. Også har hun funnet andre måter å gjøre det på  som.er litt mer kongelig akseptert.

Ja, dårlig betalt å være servitør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...