Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det vet jeg ikke, og jeg vil ikke spekulere i hvilke vurderinger som ble gjort. Jeg siterte bare det hun faktisk har uttalt som svar på ditt nokså tendensiøse spørsmål.

Forøvrig er jeg helt enig med deg i ditt syn på surrogati.

Fint at du er enig. Men vi skiller oss med at jeg mener at man må ta noen valg. Som at jeg ikke ønsker venner som driver på med slikt. Så vet jeg at profesjonelle i India hadde sikret disse barna uten henne. 

PS. Har en homofil venn som sammen med sin skjønne ektefelle brukte år på å kunne adoptere en herlig gutt fra et fattig land som har omfattende hjelpebehov og som var sviktet av sin familie. Slikt liker jeg. Ikke egoistiske menn som kynisk kjøper kroppene til fattige kvinner. 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor hadde det vært mer ille for disse barna å bli omhendertaget av profesjonelle på sykehus i India?

Er uansett rasjonalisering, et valg å hjelpe rike menn som utbumytter fattige kvinner. Som hun gjorde.

Jeg hadde ikke valgt å være venn med slike menn. 

Det har også jeg tenkt på. MM var ikke disse barnas mor. De profesjonelle pleierne på sykehuset kunne vel gjort dette like bra? De var heller ikke barnas mødre. 
Hvorfor hadde ikke dette paret en plan for det å komme seg ned til fødselen? 
Jeg er ikke i mot surrogat i utgangspunktet. Hvis det f.eks gjøres i USA hvor surrogatene får ordentlig betalt og det er et profesjonelt opplegg rundt det.

Men India er (eller var i hvert fall billigere) og bar mer preg av å være en industri. I verste fall utnytting av fattigfolk. 
Jeg tenker at når MM reiste nedover, så støttet hun uansett denne omdiskuterte industrien, selv om hun påberopte seg barnas beste

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
SagaP skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker på gardisten han nesten kjørte ned, for deretter å skryte av det i SoMe. Moren følger ham på insta hvor han la det ut.

Akkurat det er et faktum som har gått meg hus forbi 😱 Greit nok at hun er en tilgivende mor, snill og grei  og bla,bla,bla.   Men barn lærer verken dømmekraft, moral eller ansvar ved at man bare sitter og ser på. 

Istedetfor så måtte politiet gjøre ett forsøk på å ta tak i det.  Og det er temmelig respektløst (som noen så fint var inne på) mot unge jenter og gutter som bruker mye av tiden sin til å beskytte kongefamilien.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet

jeg vil bare peke på at barna i surrogatisaken vi diskuterer bor i Norge nå, og de nærmer seg vel tenårene, og de er sikkert nokså enkle å identifisere, og de er helt uskyldige her, så vi kan jo godt passe litt på hvordan vi omtaler den saken.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SagaP skrev (34 minutter siden):

Det ligger jo flere offer i denne 27 år gamle mannens kjølevann. Noe av det ser ut til å skyldes at han har privilegier.

Jeg tenker på gardisten han nesten kjørte ned, for deretter å skryte av det i SoMe. Moren følger ham på insta hvor han la det ut, og Se og Hør som eneste medium hadde et beskjedent oppslag om det. Saken ble henlagt etter fire dager.

Han har en alvorlig siktelse over seg (partnervold - tre damer). Her må jo familien ha visst noe, siden de bodde tidvis på Skaugum? Tror du ikke det?

Marius har nesten ikke vært skrevet om i media før skriveriene nå i august. 
Venner av familien ber for Marius og kongefamilien (ofrene ble ikke nevnt). 

Jeg tenker min omtanke for Marius slutter der hvor han selv uten omtanke denger løs på den siste kjæresten. Kanskje med visshet om at dette har han gjort mot mange damer. 

Enig.

Og nå har jo media kastet seg over denne "en gardist holdt på å ryke med" av råkjøringen som beviselig ble lagt ut av råkjøreren selv, men ble henlagt tvert, hvorpå de "kloke" kommentarfelt-folkene på FB konkluderer med at det bare var en spøk fra Marius. Det spiller da ingen rolle om det var en spøk eller ei, det viser den manglende respekten han har for mennesker som er ansatte for å beskytte kongehuset, og manglende respekt i forhold til Norges lover. Bare der burde varslebjellene ha blinket, og det har de nok helt sikkert gjort i  flere år. At han har brukt sin makt gjennom sine privilegier som et medlem av kongefamilien er det ingen tvil om. Han har åpenbart og bokstavelig talt kjørt sitt eget løp og sluppet unna med det meste han har gjort, og jeg gidder ikke unnskylde verken han eller moren. 

Endret av K_mb
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Fremmed fugl skrev (14 minutter siden):

Dette selskapet (motorsykkel) har vel aldri hatt aktivitet. Så gjetter null i inntekt. Har sjekket hans instagram. Kan ikke skjønne at han tjener noe på det. Få poster og lite markedsføring som syns. Er vel et problem han har, å klare å tjene egne penger. 

Riktig. 
I 2022 hadde Marius en inntekt på rundt 220 000 kr. Kan være alt fra lærlinglønn til Nav-stønad. Noen høyt gasjert influenser høres det ikke ut som

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
K_mb skrev (4 minutter siden):

Enig.

Og nå har jo media kastet seg over denne "en gardist holdt på å ryke med" av råkjøringen som beviselig ble lagt ut av råkjøreren selv, men ble henlagt tvert, hvorpå de "kloke" kommentarfelt-folkene på FB konkluderer med at det bare var en spøk fra Marius. Det spiller da ingen rolle om det var en spøk eller ei, det viser den manglende respekten han har for mennesker som er ansatte for å beskytte kongehuset, og manglende respekt i forhold til Norges lover. Bare der burde varslebjellene ha blinket, og det har de nok helt sikkert gjort i  flere år. At han har brukt sin makt gjennom sine privilegier som et medlem av kongefamilien er det ingen tvil om. Han har åpenbart og bokstavelig talt kjørt sitt eget løp og sluppet unna med det meste han har gjort, og jeg gidder ikke unnskylde verken han eller moren. 

Det er ikke noe å unnskylde heller. Helt enig med deg. Fullstendig avskyelig oppførsel av en overpriviligert bortskjemt vestkantgutt som heldigvis bli satt til rette nå. Han fortjener alt han får av negativ omtale og avisoppslag. 

• Liker 26
  • Nyttig 7
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (17 minutter siden):

jeg vil bare peke på at barna i surrogatisaken vi diskuterer bor i Norge nå, og de nærmer seg vel tenårene, og de er sikkert nokså enkle å identifisere, og de er helt uskyldige her, så vi kan jo godt passe litt på hvordan vi omtaler den saken.

Da vet de sikkert hvordan de er kommet til verden og at det faktisk er ulovlig i Norge.

Skrevet
Reisejenta skrev (6 minutter siden):

Det er ikke noe å unnskylde heller. Helt enig med deg. Fullstendig avskyelig oppførsel av en overpriviligert bortskjemt vestkantgutt som heldigvis bli satt til rette nå. Han fortjener alt han får av negativ omtale og avisoppslag. 

Husker en dag på jobben. Møte en rusmisbruker som hadde levd et liv i mange år der han hadde et brett med hjul som han skjøv seg frem med hendene når han lå på magen når han skulle bevege seg. Hvordan andre rusmisbrukere stjal dopet hans og voldtok han analt. En hyggelig fyr som ønske at jeg skulle hjelpe han å kunne sitte igjen slik han skulle kunne bruke en rullestol.

Blir litt oppgitt når de mest priviligerte i samfunnet plutselig skal bli presentert som stakkers folk. Har folk ikke lengre bakkekontakt. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
46 minutter siden, SagaP said:

Det ligger jo flere offer i denne 27 år gamle mannens kjølevann. Noe av det ser ut til å skyldes at han har privilegier.

Jeg tenker på gardisten han nesten kjørte ned, for deretter å skryte av det i SoMe. Moren følger ham på insta hvor han la det ut, og Se og Hør som eneste medium hadde et beskjedent oppslag om det. Saken ble henlagt etter fire dager.

Han har en alvorlig siktelse over seg (partnervold - tre damer). Her må jo familien ha visst noe, siden de bodde tidvis på Skaugum? Tror du ikke det?

Marius har nesten ikke vært skrevet om i media før skriveriene nå i august. 
Venner av familien ber for Marius og kongefamilien (ofrene ble ikke nevnt). 

Jeg tenker min omtanke for Marius slutter der hvor han selv uten omtanke denger løs på den siste kjæresten. Kanskje med visshet om at dette har han gjort mot mange damer. 

Så du at gardisen nesten ble kjørt ned? Saken ble henlagt, ja. En sak i sosiale medier som man vet svært lite om.

Familien har sikkert visst om det - men ingen av damene, den ene som han var sammen med i fire år, gikk til anmeldelse av saken. Det sies at 1 av 10 kvinner er utsatt for slik vold. Altså er det, dessverre, en relativt normal ting å bli utsatt for, skal man tro statistikken. Uten at det rettferdiggjør det i det hele tatt. Men som en saksoplysning.

Marius har problemer med psykiatri og rus, antakelig forsterket over den situasjonen han har vært i, som en del av kongefamilien.

Så kan man selvsagt velge å la folk i rennesteinen bli liggende der og ikke ofe det en tanke - jeg er glad for at jeg ikke kjenner slike folk andre enn på nettforum.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Så du at gardisen nesten ble kjørt ned? Saken ble henlagt, ja. En sak i sosiale medier som man vet svært lite om.

Familien har sikkert visst om det - men ingen av damene, den ene som han var sammen med i fire år, gikk til anmeldelse av saken. Det sies at 1 av 10 kvinner er utsatt for slik vold. Altså er det, dessverre, en relativt normal ting å bli utsatt for, skal man tro statistikken. Uten at det rettferdiggjør det i det hele tatt. Men som en saksoplysning.

Marius har problemer med psykiatri og rus, antakelig forsterket over den situasjonen han har vært i, som en del av kongefamilien.

Så kan man selvsagt velge å la folk i rennesteinen bli liggende der og ikke ofe det en tanke - jeg er glad for at jeg ikke kjenner slike folk andre enn på nettforum.

Marius banker uskyldige kvinner virker det som. Hva er poenget med det du skriver? 

Han har levt et ekstremt priviligert liv med foreldre og steforeldre som har prøvd å hjelpe han. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Pilaff skrev (39 minutter siden):

Synes du det fremstår som en seriøs aktør? Tror du han kan tjene så mye på være uutdannet motorsykkel-reparatør? Hvor er innleggene på Instagram som han mottar store beløp for? Og hvor er luksuseiendommene hans?

Hvor har du det fra at det er feil? 

Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

det er feil. De skal dekke vedlikehold av private eiendommer og antrekk til offisielle oppdrag, i tillegg til personlige utgifter.

Det er feil. De får litt under 14 mill i apanasje og samlet for kongehuset 300 millioner til drift og vedlikehold.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest NordreSving
Skrevet
MissLucy skrev (26 minutter siden):

Det er interessant hvordan du bruker vikarierende hensyn til å mute temaer som er ufordelaktige for kongefamilien. I går trakk du frem Tønne-saken og nå trekker du frem hensynet til disse barna.  

Skrevet
Nor skrev (1 time siden):

Så trist at så mange nærmest sitter og fryder seg over tastaturene sine, og vil legge ned kongehuset fordi Mette Marits sin sønn er narkoman og voldelig. Mange av dere vil selv oppleve å  sitte med samme fortvilelse, sinne og kjærlighet til en i deres egen familie i fremtiden, fordi de er kommet i psykiatriens eller i rusens makt. Det kan være barn, søsken eller barnebarn. Alle skjønner at dette ikke var noe Kongen eller Marius sin familie ønsker. Jeg håper alle offer får den hjelp og oppfølging de trenger i denne  saken. La Mette Marit få være mamma, og la henne få vise støtte til de sønnen hennes har vært voldelig mot. Alle mammaer kan tanke seg hvordan hun har det.  Marius fortjener straff slik alle voldelige skal ha. Faren til Marius er et elendig forbilde, men Marius er voksen og kan ta egne valg uten åskylde på noe eller noen. Men kongehuset og hans helt sikkert veldig fortvilte mamma, fortjener ikke denne hetsen. 

Jeg vil legge ned monarkiet fordi vi får en tidligere farao, øgle og sjaman som utnytter sårbare mennesker for egen vinningsskyld ++++. Er summen av det hele. Liker heller ikke måten kongehuset håndterer saken med Marius, men at Marius i seg selv har rusproblem +++ er ikke grunnen for at jeg nå har gått fra å være monarkist til å ønske noe annet for Norge framover. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det jeg synes er problematisk med Marius og flere av kongefamiliens medlemmer er ikke at de ikke oppfører seg slik man forventer at kongefamilien skal. Det er heller ikke at de oppfører seg som vanlige folk. Nei, det som provoserer meg er at flere av dem de oppfører seg så utrolig mye dårligere, og skiller seg ut negativt, fra den den jevne nordmann! 

Flere ganger i tråden nevnes det at det er synd at kongehuset er så skjørt at Marius sine straffesaker er nok til å ville revurdere monarkiet. Men jeg tenker heller at det er faktisk så skjørt, og at man dermed burde ta en folkeavstemning for å revurdere hele sulamitten. 

• Liker 25
  • Nyttig 8
Skrevet
NordreSving skrev (1 time siden):

Og der sank du ned på ditt velkjente nivå igjen. 

Eh du leste ditt eget innlegg til hun eller? 

• Liker 1
Skrevet
Mr.buksa skrev (40 minutter siden):

Akkurat det er et faktum som har gått meg hus forbi 😱 Greit nok at hun er en tilgivende mor, snill og grei  og bla,bla,bla.   Men barn lærer verken dømmekraft, moral eller ansvar ved at man bare sitter og ser på. 

Istedetfor så måtte politiet gjøre ett forsøk på å ta tak i det.  Og det er temmelig respektløst (som noen så fint var inne på) mot unge jenter og gutter som bruker mye av tiden sin til å beskytte kongefamilien.

Akkurat når det gjelder dømmekraft har vel ikke MM mye å lære bort. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Gjest NordreSving
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Eh du leste ditt eget innlegg til hun eller? 

Til «hun» som serverte meg en «klaps i fjeset» emoji i går og så forlot tråden? Som så dukker opp i tråden i dag og fortsetter på det nivået. Jeg konstaterer fakta. 

Skrevet
Johan uten land skrev (12 minutter siden):

Det er satt store spørsmålstegn ved at gardistsaken ble henlagt i ekspressfart. Etter fire dager.

Spørsmålet er om saken kan gjenopptas, og om det er forskjellsbehandling. 
Vi vet faktisk ganske mye om denne saken. 
Veldig mange som utsettes for partnervold, anmelder aldri. De tør ikke. Er redde for represalier.

Marius blir aldri liggende i noen rennestein. Det sørger mamma og familien for. Kanskje er sjansen større for at de av ofrene som ikke har like ressurssterke familier som Marius, havner i rennesteinen? 

• Liker 26
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...