Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Granitta skrev (3 timer siden):

Jeg syns det komme frem mye som ikke blir dokumentert på noe vis

Hva da? Kom med konkrete ting takk.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Alin skrev (11 minutter siden):

Men selv om du har rett i alt dette, så kunne de jo avhørt ham og spurt om alt det de ikke kan utlede av bilde/video? Det er jo han som har lagt det ut, så han må jo kunne svare på både hvor det er og hvem som kjørte. Rart at politiet ikke var nysgjerrige nok til at de spurte ham  

Ja, selvfølgelig kunne de ha spurt, men jeg tenker at vi må nesten tro dem på det de sier om ressursbruk og forholdsmessighet.

Det er jo bred enighet, også i denne tråden, om at politiet henlegger saker over en lav sko, så det er litt merkelig at folk plutselig mener at det er så veldig annerledes at denne saken ble henlagt?

Tilføyer at rent generelt sier politiet at det er politiet som overvåker trafikken, og det forstår jeg som at forholdene rundt skal være rimelig tydelige før de bruker videoopptak de ikke har tatt selv som bevis.

https://www.aftenposten.no/motor/i/pL17GV/stadig-flere-kjoeper-dashbordkamera-mot-politiets-vilje

Endret av MissLucy
  • Liker 3
Skrevet
Alin skrev (2 minutter siden):

Men selv om du har rett i alt dette, så kunne de jo avhørt ham og spurt om alt det de ikke kan utlede av bilde/video? Det er jo han som har lagt det ut, så han må jo kunne svare på både hvor det er og hvem som kjørte. Rart at politiet ikke var nysgjerrige nok til at de spurte ham  

Har du hørt om ressurssituasjonen til politiet i Oslo i det siste? De er nedlesset i skyteepisoder, knivstikkinger og andre grove voldssaker (herunder vold i nære relasjoner hvor de nå etterforsker nettopp Marius). De har åpenbart ikke kapasitet til å ettergå en liten sak der de aldri ville kommet i mål likevel.

Og hvis kjøringen var så drøy, skulle man vel tro at gardistene selv og deres overordnede meldte fra til politiet? Det tenker jeg de ville hatt plikt til å gjøre hvis en av dem holdt på å bli drept av villmannskjøring. Da ville politiet hatt deres beskrivelser av hendelsen, og saken ville stilt seg helt annerledes enn en der man bare har en mørk video hvor man ikke ser sted, tid, sjåfør eller andre omstendigheter. 

• Liker 9
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Ja, selvfølgelig kunne de ha spurt, men jeg tenker at vi må nesten tro dem på det de sier om ressursbruk og forholdsmessighet.

Det er jo bred enighet også i denne tråden om at politiet henlegger saker over en lav sko, så det er litt merkelig at folk plutselig mener at det er så veldig annerledes at denne saken ble henlagt?

Det å tro at henleggelsen her var et eller annet "passe på kongefamilien" har ikke tenkt særlig langt. En melding på sosiale medier "se på dette". Skal politiet prioritere dette fremfor alt annet av viktige oppgaver dem har. Heldigvis ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (11 minutter siden):

Unnskyld meg, men folk i alle samfunnslag kjører med mobil i hånda hver dag over alt i hele landet uten å bli bøtelagt. Det er fordi politiet ikke er tilstede og tar dem i det øyeblikket det skjer. Nøyaktig som i denne saken.

For noe evinnelig vås. Det er liten tvil om at  det foreligger forskjellsbehandling. Han er utrolig nok ikke fratatt førerkortet for eksempel.  Når det er mistanke om rus så fratas ofte førerkort i andre saker. Det er bare et eksempel. Godt det meste kommer for dagen nå og at avisene avdekker dette i fullt monn. Dette fortjener han. Han er en notorisk kvinnemishandler og  rusmisbruker som nå i tillegg er under etterforskning for tyveri og vold i nære relasjoner.  Det er fullstendig forkastelig at skattebetalerne har betalt for dette ved at han åpenbart lever på sin mor og stefar. Dette blir verre dag for dag. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Reisejenta skrev (4 minutter siden):

For noe evinnelig vås. Det er liten tvil om at  det foreligger forskjellsbehandling. Han er utrolig nok ikke fratatt førerkortet for eksempel.  Når det er mistanke om rus så fratas ofte førerkort i andre saker. Det er bare et eksempel. Godt det meste kommer for dagen nå og at avisene avdekker dette i fullt monn. Dette fortjener han. Han er en notorisk kvinnemishandler og  rusmisbruker som nå i tillegg er under etterforskning for tyveri og vold i nære relasjoner.  Det er fullstendig forkastelig at skattebetalerne har betalt for dette ved at han åpenbart lever på sin mor og stefar. Dette blir verre dag for dag. 

hva i all verden har denne tiraden med innholdet i mitt innlegg å gjøre? hva presis er det i mitt innlegg  som er "evinnelig vås" etter din mening?

er du uenig i at mange mennesker bruker håndholdt mobil hver dag uten å bli bøtelagt?  

Dokumenter det eller:snapoutofit:

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (11 minutter siden):

hva i all verden har denne tiraden med innholdet i mitt innlegg å gjøre? hva presis er det i mitt innlegg  som er "evinnelig vås" etter din mening?

er du uenig i at mange mennesker bruker håndholdt mobil hver dag uten å bli bøtelagt?  

Det er noe evinnelig vås at du hevder at politiet ikke forskjellsbehandler MBH samnenlignet med vanlige borgere. Den episoden med uaktsom kjøring på Skaugum som brukeren du siterte henviste til var godt dokumentert på MBH sin egen insta. Helt utrolig at saken ble henlagt. Enda mer utrolig at han ikke har fått fratatt førerkortet sitt grunnet rusbruk. Han har ikke blitt behandlet som ordinære borgere hadde blitt. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 17
  • Nyttig 9
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (16 minutter siden):

Politiet vet at han bruker narkotika - da må jeg si at det er høyst merkelig at de ikke engang valgte å troppe opp og avhøre ham samt ta en blodprøve av ham.
Det bør jo sjekkes om han kjørte påvirket. 

Skrevet
Reisejenta skrev (8 minutter siden):

Det er noe evinnelig vås at du hevder at politiet ikke forskjellsbehandler MBH samnenlignet med vanlige borgere. Den episoden med uaktsom kjøring på Skaugum som brukeren du siterte henviste til var godt dokumentert på MBH sin egen insta. Helt utrolig at saken ble henlagt. Enda mer utrolig at han ikke har fått fratatt førerkortet sitt grunnet rusbruk. Han har ikke blitt behandlet som ordinære borgere hadde blitt. 

jeg har inntrykk av at voldssaken blir usedvanlig grundig behandlet. De tre fornærmede har vært i avhør i dagesvis.

Når det gjelder kjøringen, så får du tro hva du vil, men du viser jo med all tydelighet at du ikke forstår forskjellen på some-historier, dokumentasjon og bevis i en straffesak.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Politiet vet at han bruker narkotika - da må jeg si at det er høyst merkelig at de ikke engang valgte å troppe opp og avhøre ham samt ta en blodprøve av ham.

hvordan mener du de skal sjekke nå om han var påvirket i november?

• Liker 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

hvordan mener du de skal sjekke nå om han var påvirket i november?

Hjelpe meg - er det noen hjemme?

De burde selvsagt gjort det den gang. Jeg vet at det er long gone - men et bevis på forskjell på folk samme hva du prøver å si. 

Skrevet
Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Politiet vet? 

Har du sjekket deres register? 

Ok. Det kommer inn en melding på en kanal dem har får å kommunisere på sosiale medier, med en screenshot med beskjed "se på dette". Hvor mye tid tenker du at politiet skal bruke på noe slikt. En eller annen gjorde en rask vurdering at dette var tynt, og ikke skulle bli prioritert.

Er forskjell på konspirasjonsteorier og helt relevante spørsmål i denne tråden. 

• Liker 5
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

jeg har inntrykk av at voldssaken blir usedvanlig grundig behandlet. De tre fornærmede har vært i avhør i dagesvis.

Når det gjelder kjøringen, så får du tro hva du vil, men du viser jo med all tydelighet at du ikke forstår forskjellen på some-historier, dokumentasjon og bevis i en straffesak.

Skjønner du mener det er helt naturlig at en sak med råkjøring på Skaugum der han selv skriver at en gardist holdt på å ryke med er henlagt etter beviset stilling. Og at du heller ikke forstår at det er helt utrolig at førerkortet hans ikke er inndratt grunnet rusbruk. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Hjelpe meg - er det noen hjemme?

De burde selvsagt gjort det den gang. Jeg vet at det er long gone - men et bevis på forskjell på folk samme hva du prøver å si. 

men skjønner du ikke at de vurderte det som uhensiktsmessig å prlve å bevise at han kjørte uforsvarlig? hvorfor i all verden skulle de sjekke om han var påvirket i en sak de uansett ikke kunne bevise?

Er det ikke bedre at politiet bruker ressursene sine på de sakene der de faktisk kan oppnå noe? som for eksempel den ordentlig grundige behandlingen de nå gjør av voldssaken mot nettopp denne personen? det er helt uforståelig for meg at noen kan mene at MBH blir behandlet spesielt fordelaktig av politiet.

Absurd.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
Skrevet
Reisejenta skrev (Akkurat nå):

Skjønner du mener det er helt naturlig at en sak med råkjøring på Skaugum der han selv skriver at en gardist holdt på å ryke med er henlagt etter beviset stilling. Og at du heller ikke forstår at det er helt utrolig at førerkortet hans ikke er inndratt grunnet rusbruk. 

jeg har ikke uttalt meg om førerkortet hans ,fordi jeg ikke gidder å sette meg inn i det regelverket. Mye tyder på at det har ikke du heller. Men slutt å tillegge folk meninger.

• Liker 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke fått med deg at politiet intensiverer straffen for råkjøring, filming av hendelsen og videresending/publisering på sosiale medier. Dette er en livsfarlig trend i tiden som politiet vil til livs da det har en smitteeffekt. 

Hvis du ikke tror det så les deg opp litt på emnet. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Politiet vet? 

Ok. Det kommer inn en melding på en kanal dem har får å kommunisere på sosiale medier, med en screenshot med beskjed "se på dette". Hvor mye tid tenker du at politiet skal bruke på noe slikt. En eller annen gjorde en rask vurdering at dette var tynt, og ikke skulle bli prioritert.

Han ble tatt av politiet for bruk av kokain på festival i Kristiansand i 2017. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Politiet vet? 

Fordi politiet tar slikt på alvor når det gjelder vanlige ungdommer. Det ble nettopp tatt en her i nærheten som råkjørte i en tunnell og filmet hendelsen. Personen mistet lappen etter å ha publisert det på nettet. 

Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

jeg har ikke uttalt meg om førerkortet hans ,fordi jeg ikke gidder å sette meg inn i det regelverket. Mye tyder på at det har ikke du heller. Men slutt å tillegge folk meninger.

Dersom du skal hevde at jeg ikke har satt meg inn i dette med førerkort  og rus så anbefaler jeg at du leser deg opp på emnet selv. Da skjønner nok selv  du at dette er ganske så utrolig. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (1 time siden):

Han ble tatt av politiet for bruk av kokain på festival i Kristiansand i 2017. 

hva bygger du på når du mener at politiet holder en oversikt over hvem som er bøtelagt for narkotikabruk for mer enn tre år siden?

Endret av MissLucy
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...