Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Er han alien fra en annen galakse? Vi har det vi har av informasjon, og kan fra det gjøre skjønnsmessige vurderinger av sannsynlighet. 

Nok en gang.. den informasjonen jeg har sett her er for 2022. Så om det er linket til 2023 så beklager jeg. For det har jeg ikke fått med meg😊 så har du den linken for 2023 så legg den gjerne ut her slik att jeg kan se😊

Skrevet
elskersommer skrev (5 minutter siden):

Nok en gang.. den informasjonen jeg har sett her er for 2022. Så om det er linket til 2023 så beklager jeg. For det har jeg ikke fått med meg😊 så har du den linken for 2023 så legg den gjerne ut her slik att jeg kan se😊

Skatteoppgjøret/tallene for 2023 offentliggjøres først i oktober-november cirka. 

Skrevet
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Har du sett noen informasjon om at han skal ha fått jobb. Når han fikk den på Lierskogen så kjørte man stort i pressen, med uttalelse fra lederen i bransjeforeningen og så videre. Null oppgifter om at han skal være i jobb. Så det mest sannsynlige er at han ikke har jobb.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Diskusjoner om førerkort og lønn, som begge har fasit, blir veldig kjedelig å remje på i lengden?

Aldri vært stor fan av advokat Elden, men har enormt sans for at han snakker grundig og lenge her ved anledning - som eneste voksne hjemme akkurat nå. Han sier ikke ett ord som er feil og klarer å formidle alvorlighetsgraden. På toppen av det hele får det stå uimotsagt fordi kjeltring-advokaten til gjerningsmannen sier ingenting. Dette sier virkelig alt om hvor absurd det er. Kjør på, Elden! Endelig noen som representerer dem som er ofre i saken og har stålfokus på det.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

Har du sett noen informasjon om at han skal ha fått jobb. Når han fikk den på Lierskogen så kjørte man stort i pressen, med uttalelse fra lederen i bransjeforeningen og så videre. Null oppgifter om at han skal være i jobb. Så det mest sannsynlige er at han ikke har jobb.

Men da hadde jeg rett i att det IKKE lå tall ute for 2023 enda.. så da blir alt kun spekulasjoner 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (9 minutter siden):

Skatteoppgjøret/tallene for 2023 offentliggjøres først i oktober-november cirka. 

Var det jeg også mente men jeg tenkte jeg kunne ta feil☺️

Skrevet

Fader for en respekt jeg får for JS og NH. Fy flate. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Var det jeg også mente men jeg tenkte jeg kunne ta feil☺️

Blir vel rekordhøye søkertall på MBH i år🙈

• Liker 2
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Både Juliane og Nora uttaler at det er tøft, men at de er opptatte av at dette ikke skal få skje igjen. Tøffe damer, respekt👏❤️

De er virkelig tøffe. 💪

Jeg hadde ikke maktet å stå opp mot kongefamilien og all oppmerksomheten som følger med.

Endret av MissHannigan
Skrevet
9 minutter siden, JustAsking said:

Diskusjoner om førerkort og lønn, som begge har fasit, blir veldig kjedelig å remje på i lengden?

Aldri vært stor fan av advokat Elden, men har enormt sans for at han snakker grundig og lenge her ved anledning - som eneste voksne hjemme akkurat nå. Han sier ikke ett ord som er feil og klarer å formidle alvorlighetsgraden. På toppen av det hele får det stå uimotsagt fordi kjeltring-advokaten til gjerningsmannen sier ingenting. Dette sier virkelig alt om hvor absurd det er. Kjør på, Elden! Endelig noen som representerer dem som er ofre i saken og har stålfokus på det.

Hvor kan man se lese/høre dette? 😊

• Liker 1
Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

De er virkelig tøffe. 💪

Jeg hadde ikke turt å stå opp mot kongefamilien og all oppmerksomheten som følger med.

Stå opp mot kongefamilien? Har kongefamilien sagt at de mener ofrene lyver?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, Ninaen said:

Fader for en respekt jeg får for JS og NH. Fy flate. 

Hundre prosent. Dette kommer med en pris på lang sikt, og det står enorm respekt av at de står støtt i dette nå. Håper også tredje offeret kommer til et bedre sted etter hvert. 

Å stå i mot det som er kongefamilien og et mektig nettverk er søren ikke for pyser. Hatten av!

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
1 minutt siden, JessicaL said:

Hvor kan man se lese/høre dette? 😊

Første sak i VG per nå og sikkert flere steder.

https://www.vg.no/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (8 minutter siden):

Men da hadde jeg rett i att det IKKE lå tall ute for 2023 enda.. så da blir alt kun spekulasjoner 

Og det forteller ikke om 2024... Så da har du det gående inn i evigheten. Kongefamilien kan og bør avklare en del i denne anledning. Det er poenget til folk som stiller helt rimelige spørsmål. Hvordan har livsstilen til Marius blitt finansiert, er et slikt rimelig spørsmål. Det som etter mitt skjønn er galt er den typen av spekulasjoner som at han nok har en stor egen inntekt og betaler massevis i husleie til stefar. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Salmonella skrev (2 minutter siden):

Handler jo om at maktbalansen er så til de grader ugjevn at det skaper mer ubehag enn hvis det hadde vært mot f.eks nabo Hansen. Man havner jo i aviser og alle skal vite alt. Vi diskuterer det her på KG. Alle sånne ting, kun fordi dette er et medlem av kongefamilien. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
11 minutter siden, elskersommer said:

Det som ikke er spekulasjoner er det som ligger i fortiden: At han i mange år har hatt en ekstravagant livsstil, med utstrakt kokainbruk i tillegg, uten å ha inntekten til å dekke det inn.

Noen eller noe har finansiert det.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet
2 minutter siden, Salmonella said:

De utelukker å havne i noens innerste krets, vil jeg anta, når de kommer ut på andre siden av denne saken. Det vil vel bli ganske unaturlig for noen i familien å bli close med «motpartene» i en slik sak, og ofrene vil neppe ha interesse av det heller, men familien har stort nettverk. I et lite land som Norge er det klart dette vil ha konsekvenser for dem. Forhåpentlig vil de positive veie opp for de negative. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Salmonella skrev (19 minutter siden):

Å ikke uttale seg er en form for hersketeknikk.

Å la det syde og koke, mens tidligere hoffansatte og andre med sterke bindinger til kongefamilien skriver kronikker hvor MM hylles for kontakt med voldsofferet til sønnen, sønnen hylles for sin uttalelse etc etc. 

Det er mye makt i å ikke kommentere.

• Liker 22
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
TrineTrollet skrev (2 timer siden):

Eiendommen er privat. Et mer relevant spørsmål er hvem som finansierer MBH sine utgifter og livsstil? 
Det er ikke små summer som går med hver måned, det bør være enkelt å resonnere seg til. En livsstil hvor rus/misbruk evt blir gjort mulig ved hjelp fra MM og HM, kronprinsparet, vil stille kongehuset i en total katastrofe. 
Apanasjen er det skattebetaleren som bidrar med. Vi må ha lov til å få svar på dette? 

Det spørsmålet har et veldig enkelt svar, og det svaret er nei, vi har ikke krav på å vite hvordan de bruker apanasjen. Apanasjen skal dekke deres personlige utgifter, drift av private eiendommer og antrekk til offentlige oppdrag, og de trenger ikke å redegjøre for hvordan de bruker den. Det blir som alle andre offentlig ansatte - det er skattebetalerne som betaler lønna deres, og de kan stille krav til jobben som utføres, men ikke til hvordan lønna blir brukt. Det store beløpet som kongehuset får, som kalles civillisten, går til driftsutgifter og lønn til de ansatte på slottet, og dette er penger som kongeehuset må levere regnskap for.

Endret av MissLucy
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
7 hours ago, xemiliex said:

Hva er det som er fri flyt?

Se på mediedekningen. Den er naturligvis annerledes når sønnen av den kommende dronningen er under etterforskning for langvarig og omfattende partnervold enn når en rosablogger fra Sarpsborg, som knapt har relevans utenfor kvinneguiden, har gjort noe uetisk. Stikkordet er offentlig interesse.

Det å kommentere modereringen er vel et regelbrudd i seg selv. Hvis man har problemer med den, får man ta det med moderatorene. 

Ja, jeg falt for fristelsen til å gjøre det engang, i en tilstand av stor frustrasjon.
Det førte til "anmerkning" og 3 års "prøvetid" 😄

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...