Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Å hvordan kan vi vite at han ikke har råd.. null kilder og da blir alt bare spekulasjoner 

Jasså ja - men da antar vi at han betaler markedsleie ... og ikke blir sponset av mamma - enige?

Skrevet
1 minutt siden, Malmfrid said:

Jasså ja - men da antar vi at han betaler markedsleie ... og ikke blir sponset av mamma - enige?

En vesentlig bedre løsning er å akseptere at vi ikke kjenner til hvordan hans bosituasjon er og hvordan den finansieres, og gå videre i diskusjonen med det i bakhodet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
tenker skrev (29 minutter siden):

Det kan jo hende kronprinsparet tar i mot svarte penger fra ham. 

Men han har ikke råd til å betale vanlig markedsleie ut fra sin inntekt. 

Nettoformuen hans var i 2022 på 2.128.210 kroner. Nettoinntekten på rett over 238.000 kroner, og en skatt som er beregnet til ca. 77.000 kroner.

Skattelistene: Enorme formuehopp for fru Ferner og Marius Høiby | ABC Nyheter

Etter skatt satt han altså igjen med en inntekt på 161 000 kr i 2022. Om markedsleie for huset hans på Skaugum som en bruker over her skriver er 30 000 i måneden (360 000 i året), sier det seg selv at stykket ikke går opp. 

Men det er jo ikke sikkert han har måtte betalt 30 tusen i mnd for å bo der.. De kan ha blitt enig om en mindre sum. Ingen vet

Å vi vet vel heller ikke enda hva han tjente i 2023

• Liker 3
Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
Oz- skrev (3 minutter siden):

En vesentlig bedre løsning er å akseptere at vi ikke kjenner til hvordan hans bosituasjon er og hvordan den finansieres, og gå videre i diskusjonen med det i bakhodet. 

Ja, som jeg sa ... til det motsatte er bevist så antar vi alle at han betaler markedsleie på Skaugum og at mamma ikke sponser med apanasjen sin. Så da går vi videre ..... 

Endret av Malmfrid
Skrevet
lurker skrev (26 minutter siden):

Dette er selvsagt bare bullshit.

De riktige tallene for 2023 kommer vel snart, for 2022 var inntekt 238 000 kroner og formue 2 128 210 kroner.

Korrekt😊Tallene kommer nok ikke før i starten av desember så før de foreligger vet ingen hva han tjener eller har i formue...

Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)

Og politiet ser ut til å være grundige…
«Marius Borg Høibys ekskjæreste Nora Haukland har i dag vært i et seks timer langt avhør med politiet, sier advokatfirmaet Elden i en pressemelding.»

https://www.vg.no/nyheter/i/jQv4A0/nora-haukland-har-forklart-seg-om-fysisk-og-psykisk-vold

Oppdatert: 

https://www.vg.no/nyheter/i/jQv4A0/nora-haukland-har-forklart-seg-om-fysisk-og-psykisk-vold

Elden supplerer. Viktig her er at NH har overlevert materiale som supplerer forklaringen. 

«Hun har forklart seg om sine opplevelser med fysisk og psykisk vold fra Marius Borg Høiby fra den tiden de var sammen. Haukland har også overlevert materiale hun har vært i besittelse av som supplerer hennes forklaring, sier han. 

Haukland har forklart seg om å hendelser som har skjedd både i det offentlige rom og i deres felles hjem, ifølge advokatfirmaet. 

De sier at det har vært belastende for Haukland å gjøre dette, men at hun først og fremst er opptatt av at ingen andre skal måtte oppleve det samme som henne, og at Borg Høiby ivaretas på best mulig måte slik at han får den hjelpen han trenger, skriver Elden.

– Det har vært en stor følelsesmessig belastning for Haukland å forklare seg om svært personlige forhold, men hun opplever det samtidig som en stor lettelse å endelig å kunne være åpen om hendelsene under samlivet med Borg Høiby, avslutter advokat John Christian Elden.»

Endret av Bestemoren
Skrevet
Malmfrid skrev (8 minutter siden):

Jeg sier bare att ingen her på forumet vet om han betaler 5000 eller 30 tusen i leie.. ingen her på forumet vet om han har 0 i inntekt 2023 eller har 1 mill i inntekt 2023. Så dermed blir jo alt kun spekulasjoner. Du skjønner vel det selv?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
TrineTrollet skrev (19 minutter siden):

Eiendommen er privat. Et mer relevant spørsmål er hvem som finansierer MBH sine utgifter og livsstil? 
Det er ikke små summer som går med hver måned, det bør være enkelt å resonnere seg til. En livsstil hvor rus/misbruk evt blir gjort mulig ved hjelp fra MM og HM, kronprinsparet, vil stille kongehuset i en total katastrofe. 
Apanasjen er det skattebetaleren som bidrar med. Vi må ha lov til å få svar på dette? 

Here we go again... diskusjonene i denne tråden går i loop, dette var et tema for 80 - 100 sider siden også 😅

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, Malmfrid said:

Ja, som jeg sa ... til det motsatte er bevist så antar vi alle at han betaler markedsleie på Skaugum og at mamma ikke sponser med apanasjen sin. Så da går vi videre ..... 

Kan ikke se at det er grunnlag for noe annet enn «dette vet vi ikke. Fram til det er pålitelig informasjon om enten det ene eller det andre, så antar vi ikke noe om det». Og så går vi videre med det. 

• Liker 3
Skrevet
Bestemoren skrev (3 minutter siden):

Der kom kongehuset på banen, gitt!!! 

«Kongehusets medlemmer vil ikke la seg avbilde av de mediene som har fått eksklusiv tilgang til prinsessebryllupet, der pressen for øvrig ikke har tilgang. Det bekrefter kommunikasjonssjef ved Slottet Guri Varpe til NRK.» 

https://www.nrk.no/norge/britisk-kjendisblad-har-rettigheter-til-prinsessebryllup-_-kongehuset-vil-ikke-la-seg-avbilde-1.17011124

Godt at Kongehuset klarer å holde fokus på noe som virkelig er viktig i dagens krisesituasjon. :sarkasme:

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Bestemoren skrev (12 minutter siden):

Der kom kongehuset på banen, gitt!!! 

«Kongehusets medlemmer vil ikke la seg avbilde av de mediene som har fått eksklusiv tilgang til prinsessebryllupet, der pressen for øvrig ikke har tilgang. Det bekrefter kommunikasjonssjef ved Slottet Guri Varpe til NRK.» 

https://www.nrk.no/norge/britisk-kjendisblad-har-rettigheter-til-prinsessebryllup-_-kongehuset-vil-ikke-la-seg-avbilde-1.17011124

Denne skulle kanskje i Durek og Martha-tråden?

• Liker 5
Skrevet
Bestemoren skrev (6 minutter siden):

Og politiet ser ut til å være grundige…
«Marius Borg Høibys ekskjæreste Nora Haukland har i dag vært i et seks timer langt avhør med politiet, sier advokatfirmaet Elden i en pressemelding.»

Både Juliane og Nora uttaler at det er tøft, men at de er opptatte av at dette ikke skal få skje igjen. Tøffe damer, respekt👏❤️

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)
Fjugur skrev (5 minutter siden):

Denne skulle kanskje i Durek og Martha-tråden?

Den er lagt ut av meg der også. Jeg syns det er relevant i denne tråden og, siden det diskuteres monarki, roller og at kongehuset ikke reagerer. Men har respekt for at noen mener den bare skulle ligge i tråden om ML og DV…

Endret av Bestemoren
Skrevet

Er det lov å gjøre opp en bot fra politiet kontant på stedet? Føler det gir litt bestikkelse-vibber 😅

• Liker 16
Annonse
Skrevet (endret)
Aintnofun skrev (7 timer siden):

Jeg er på en måte enig. Men jeg var uten førerkort da jeg var 3 måneder i behandling, deretter måtte jeg klare meg uten 3 måneder da jeg kom ut. Jeg syns det var ekstremt urettferdig der og da, men samtidig så skjønner jeg det. Det er utrolig lett for noen å gå tilbake til gamle vaner når man er ferdig i behandling og folk lyver om at de ikke har kjørt i rus.

Om man klarer å holde seg unna rus så får man beholde førerkortet. Om man er redd for at arbeidsgiver o.l skal finne ut av det kan man sykmelde seg de månedene man ikke kan kjøre f.eks.

Men det er da ikke et argument for å fjerne førerkortet? Å inndra førerkortet er ikke ment å være et pressmiddel for å holde seg edru. Det er ment å beskytte samfunnet mot trafikkulykker forårsaket av rus, noe det ikke beskytter mot.
Folk som kjører i fylla gjør det helt uavhengig av om de har førerkort eller ikke, de løper ikke noen ekstrarisiko ved å ikke ha førerkort.  At det skulle være ulovlig for deg og andre som sliter med rus å kjøre når du er klink edru, er ikke rimelig. Det er ødeleggende og hindrer folk i å søke hjelp. 

om man ikke klarer det da? Om man etter endt rusbehandling ikke får til å holde seg nykter, da har man både et rusproblem, ingen førerkort og potensielt ingen jobb (hvis man er avhengig av bil i jobben). Det er en enorm risiko man ber folk om å ta. Er du villig til å satse «livet» ditt på at rusbehandlingen fungerer? 

Endret av cattleya
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fjugur skrev (39 minutter siden):

Here we go again... diskusjonene i denne tråden går i loop, dette var et tema for 80 - 100 sider siden også 😅

Skal jeg beklage at jeg er ny på forumet og derfor ikke har lest gjennom det sideantallet du nevner så latterliggjørende?
Jeg beklager! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (58 minutter siden):

Å hvordan kan vi vite at han ikke har råd.. null kilder og da blir alt bare spekulasjoner 

Ehe, han er skattepliktig og ligninger er offentlig tilgjengelige. Er ikke noen informasjon om at skulle ha fått ny jobb siden han sluttet i den på Lierskogen. 

Så det som er spekulativt er vel å tro at han har en eller annen stor ikke ligningsbar egen inntekt. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (48 minutter siden):

Jeg sier bare att ingen her på forumet vet om han betaler 5000 eller 30 tusen i leie.. ingen her på forumet vet om han har 0 i inntekt 2023 eller har 1 mill i inntekt 2023. Så dermed blir jo alt kun spekulasjoner. Du skjønner vel det selv?

Er han alien fra en annen galakse? Vi har det vi har av informasjon, og kan fra det gjøre skjønnsmessige vurderinger av sannsynlighet. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Ehe, han er skattepliktig og ligninger er offentlig tilgjengelige. Er ikke noen informasjon om at skulle ha fått ny jobb siden han sluttet i den på Lierskogen. 

Så det som er spekulativt er vel å tro at han har en eller annen stor ikke ligningsbar egen inntekt. 

Ligger ligningen offentlig for 2023? Isåfall beklager jeg mitt utsagn. Har kun sett for 2022 offentliggjort i avisene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...