Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bestemoren skrev (6 minutter siden):

Og politiet ser ut til å være grundige…
«Marius Borg Høibys ekskjæreste Nora Haukland har i dag vært i et seks timer langt avhør med politiet, sier advokatfirmaet Elden i en pressemelding.»

https://www.vg.no/nyheter/i/jQv4A0/nora-haukland-har-forklart-seg-om-fysisk-og-psykisk-vold

Både Juliane og Nora uttaler at det er tøft, men at de er opptatte av at dette ikke skal få skje igjen. Tøffe damer, respekt👏❤️

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)
Fjugur skrev (5 minutter siden):

Denne skulle kanskje i Durek og Martha-tråden?

Den er lagt ut av meg der også. Jeg syns det er relevant i denne tråden og, siden det diskuteres monarki, roller og at kongehuset ikke reagerer. Men har respekt for at noen mener den bare skulle ligge i tråden om ML og DV…

Endret av Bestemoren
Skrevet

Er det lov å gjøre opp en bot fra politiet kontant på stedet? Føler det gir litt bestikkelse-vibber 😅

• Liker 16
Skrevet (endret)
Aintnofun skrev (7 timer siden):

Jeg er på en måte enig. Men jeg var uten førerkort da jeg var 3 måneder i behandling, deretter måtte jeg klare meg uten 3 måneder da jeg kom ut. Jeg syns det var ekstremt urettferdig der og da, men samtidig så skjønner jeg det. Det er utrolig lett for noen å gå tilbake til gamle vaner når man er ferdig i behandling og folk lyver om at de ikke har kjørt i rus.

Om man klarer å holde seg unna rus så får man beholde førerkortet. Om man er redd for at arbeidsgiver o.l skal finne ut av det kan man sykmelde seg de månedene man ikke kan kjøre f.eks.

Men det er da ikke et argument for å fjerne førerkortet? Å inndra førerkortet er ikke ment å være et pressmiddel for å holde seg edru. Det er ment å beskytte samfunnet mot trafikkulykker forårsaket av rus, noe det ikke beskytter mot.
Folk som kjører i fylla gjør det helt uavhengig av om de har førerkort eller ikke, de løper ikke noen ekstrarisiko ved å ikke ha førerkort.  At det skulle være ulovlig for deg og andre som sliter med rus å kjøre når du er klink edru, er ikke rimelig. Det er ødeleggende og hindrer folk i å søke hjelp. 

om man ikke klarer det da? Om man etter endt rusbehandling ikke får til å holde seg nykter, da har man både et rusproblem, ingen førerkort og potensielt ingen jobb (hvis man er avhengig av bil i jobben). Det er en enorm risiko man ber folk om å ta. Er du villig til å satse «livet» ditt på at rusbehandlingen fungerer? 

Endret av cattleya
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest TrineTrollet
Skrevet
Fjugur skrev (39 minutter siden):

Here we go again... diskusjonene i denne tråden går i loop, dette var et tema for 80 - 100 sider siden også 😅

Skal jeg beklage at jeg er ny på forumet og derfor ikke har lest gjennom det sideantallet du nevner så latterliggjørende?
Jeg beklager! 

Skrevet
elskersommer skrev (58 minutter siden):

Å hvordan kan vi vite at han ikke har råd.. null kilder og da blir alt bare spekulasjoner 

Ehe, han er skattepliktig og ligninger er offentlig tilgjengelige. Er ikke noen informasjon om at skulle ha fått ny jobb siden han sluttet i den på Lierskogen. 

Så det som er spekulativt er vel å tro at han har en eller annen stor ikke ligningsbar egen inntekt. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (48 minutter siden):

Jeg sier bare att ingen her på forumet vet om han betaler 5000 eller 30 tusen i leie.. ingen her på forumet vet om han har 0 i inntekt 2023 eller har 1 mill i inntekt 2023. Så dermed blir jo alt kun spekulasjoner. Du skjønner vel det selv?

Er han alien fra en annen galakse? Vi har det vi har av informasjon, og kan fra det gjøre skjønnsmessige vurderinger av sannsynlighet. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Ehe, han er skattepliktig og ligninger er offentlig tilgjengelige. Er ikke noen informasjon om at skulle ha fått ny jobb siden han sluttet i den på Lierskogen. 

Så det som er spekulativt er vel å tro at han har en eller annen stor ikke ligningsbar egen inntekt. 

Ligger ligningen offentlig for 2023? Isåfall beklager jeg mitt utsagn. Har kun sett for 2022 offentliggjort i avisene

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Er han alien fra en annen galakse? Vi har det vi har av informasjon, og kan fra det gjøre skjønnsmessige vurderinger av sannsynlighet. 

Nok en gang.. den informasjonen jeg har sett her er for 2022. Så om det er linket til 2023 så beklager jeg. For det har jeg ikke fått med meg😊 så har du den linken for 2023 så legg den gjerne ut her slik att jeg kan se😊

Skrevet
elskersommer skrev (5 minutter siden):

Nok en gang.. den informasjonen jeg har sett her er for 2022. Så om det er linket til 2023 så beklager jeg. For det har jeg ikke fått med meg😊 så har du den linken for 2023 så legg den gjerne ut her slik att jeg kan se😊

Skatteoppgjøret/tallene for 2023 offentliggjøres først i oktober-november cirka. 

Skrevet
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Har du sett noen informasjon om at han skal ha fått jobb. Når han fikk den på Lierskogen så kjørte man stort i pressen, med uttalelse fra lederen i bransjeforeningen og så videre. Null oppgifter om at han skal være i jobb. Så det mest sannsynlige er at han ikke har jobb.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Diskusjoner om førerkort og lønn, som begge har fasit, blir veldig kjedelig å remje på i lengden?

Aldri vært stor fan av advokat Elden, men har enormt sans for at han snakker grundig og lenge her ved anledning - som eneste voksne hjemme akkurat nå. Han sier ikke ett ord som er feil og klarer å formidle alvorlighetsgraden. På toppen av det hele får det stå uimotsagt fordi kjeltring-advokaten til gjerningsmannen sier ingenting. Dette sier virkelig alt om hvor absurd det er. Kjør på, Elden! Endelig noen som representerer dem som er ofre i saken og har stålfokus på det.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

Har du sett noen informasjon om at han skal ha fått jobb. Når han fikk den på Lierskogen så kjørte man stort i pressen, med uttalelse fra lederen i bransjeforeningen og så videre. Null oppgifter om at han skal være i jobb. Så det mest sannsynlige er at han ikke har jobb.

Men da hadde jeg rett i att det IKKE lå tall ute for 2023 enda.. så da blir alt kun spekulasjoner 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (9 minutter siden):

Skatteoppgjøret/tallene for 2023 offentliggjøres først i oktober-november cirka. 

Var det jeg også mente men jeg tenkte jeg kunne ta feil☺️

Skrevet

Fader for en respekt jeg får for JS og NH. Fy flate. 

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Var det jeg også mente men jeg tenkte jeg kunne ta feil☺️

Blir vel rekordhøye søkertall på MBH i år🙈

• Liker 2
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Både Juliane og Nora uttaler at det er tøft, men at de er opptatte av at dette ikke skal få skje igjen. Tøffe damer, respekt👏❤️

De er virkelig tøffe. 💪

Jeg hadde ikke maktet å stå opp mot kongefamilien og all oppmerksomheten som følger med.

Endret av MissHannigan
Skrevet
9 minutter siden, JustAsking said:

Diskusjoner om førerkort og lønn, som begge har fasit, blir veldig kjedelig å remje på i lengden?

Aldri vært stor fan av advokat Elden, men har enormt sans for at han snakker grundig og lenge her ved anledning - som eneste voksne hjemme akkurat nå. Han sier ikke ett ord som er feil og klarer å formidle alvorlighetsgraden. På toppen av det hele får det stå uimotsagt fordi kjeltring-advokaten til gjerningsmannen sier ingenting. Dette sier virkelig alt om hvor absurd det er. Kjør på, Elden! Endelig noen som representerer dem som er ofre i saken og har stålfokus på det.

Hvor kan man se lese/høre dette? 😊

• Liker 1
Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

De er virkelig tøffe. 💪

Jeg hadde ikke turt å stå opp mot kongefamilien og all oppmerksomheten som følger med.

Stå opp mot kongefamilien? Har kongefamilien sagt at de mener ofrene lyver?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, Ninaen said:

Fader for en respekt jeg får for JS og NH. Fy flate. 

Hundre prosent. Dette kommer med en pris på lang sikt, og det står enorm respekt av at de står støtt i dette nå. Håper også tredje offeret kommer til et bedre sted etter hvert. 

Å stå i mot det som er kongefamilien og et mektig nettverk er søren ikke for pyser. Hatten av!

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...