Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Justlooking skrev (37 minutter siden):

Skjønner det godt 😊 Jeg vet ikke annet enn hva jeg har lest i flere tråder på KG og da har visstnok fastlegen plikt til å rapportere videre angående førerkortet ….

Det stemmer, og er nok med på å føre til at veldig få får hjelp. Helt tragisk at Norge ikke kan gjøre som andre land å innføre alkolås i steden. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aintnofun skrev (27 minutter siden):

Jeg mistet lappen i 6 mnd da jeg dro på avrusning på grunn av alkohol. Om jeg hadde fortsatt å drikke, så hadde ikke jeg fått tilbake lappen. Det hadde vist på blodprøvene. Så jeg vil jo tro at det burde få noen konsekvenser for førerkortet hans mtp. at kokain er et ulovlig rusmiddel, han har innrømmet bruk og at han har vært i behandling før (Sikkert noe privat hvor de ikke tar førerkort). De har jo helt sikkert tatt blodprøve av han og siden han er i den situasjonen han er i nå så blir det jo oppfølging på en eller annen måte.

Kjenner jeg blir skikkelig irritert om han ikke får inndratt førerkortet. Da er det faktisk KUN pga hvem han er.

Ingen burde få inndratt førerkortet av fastlegen på grunn av alkoholmisbruk, hverken du eller han. Det er en helt hinsides regel som er SÅ ødeleggende for folk som ellers kunne fått hjelp. 

• Liker 12
Skrevet

Lite relevant, altså, men har MBH en hvit Mercedes?? Det er jo schtøgt som faen. Har ikke en som henger med fiffen bedre smak enn som så??

• Liker 4
Gjest MissHannigan
Skrevet
cattleya skrev (31 minutter siden):

Ingen burde få inndratt førerkortet av fastlegen på grunn av alkoholmisbruk, hverken du eller han. Det er en helt hinsides regel som er SÅ ødeleggende for folk som ellers kunne fått hjelp. 

Fyllekjøring dreper mennesker. Folk med rus og/eller alkoholproblemer skal selvfølgelig ikke kjøre. 

Skrevet (endret)
MissHannigan skrev (7 minutter siden):

Fyllekjøring dreper mennesker. Folk med rus og/eller alkoholproblemer skal selvfølgelig ikke kjøre. 

Selvsagt er fyllekjøring helt forferdelig, men fyllekjøring reduseres ikke ved å kategorisk inndra førerkortet til alle som ber om hjelp med sitt alkoholproblem. 

De som kjører i fylla gjør det uansett. De gjør uansett noe ulovlig, de har ingen insentiver. Med eller uten førerkort spiller da ingen rolle, du vet jo at lappen ryker uansett om du blir tatt. 

De du rammer med å frata folk førerkortet er de som uansett er lovlydige og ikke kjører med alkohol i blodet. De du rammer aller aller hardest er de som som følge av dette aldri tørr å be om hjelp, tror du de kjører mindre i fylla da? 

Hvis du virkelig ønsker å redusere fyllekjøring så sørger man for at folk tør å be om hjelp! Alkolås kunne vært et fint alternativ. 

Endret av cattleya
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, MissHannigan said:

Skal ikke periodedrankere få lov til å kjøre i de periodene de ikke drikker mener du?

• Liker 10
Skrevet
Caissa skrev (1 minutt siden):

Skal ikke periodedrankere få lov til å kjøre i de periodene de ikke drikker mener du?

De får ikke det slik regelverket er i dag. Jeg kjenner personlig en som ikke fikk det på grunn av svar på en prøve som måler alkohol over tid. Hen hadde aldri kjørt i fylla noen gang. 

• Liker 7
Skrevet

Syns han burde fått inndratt lappen for å kjøre i hvit Mercedes.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
spirå12 skrev (47 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/dagbladet-hoiby-ble-tatt-for-kokainbruk-pa-festival-i-2017/s/5-95-1971165

Hvor lenge har dette egentlig pågått ? Og hvor mye har blitt dekket over ?

Nå er jeg lei av det stadige "ingen kommentar" svaret fra Slottet !

Slottet har ikke noe med Marius å gjøre. Han er ikke en del av Kongehuset og derfor er det er helt på sin plass at Slottet ikke svarer på spørsmål. Marius er derimot en del av kongefamilien, men har ingen rolle siden han "bare" er MMs sønn. Dersom han ikke klarer å endre levesett kan jeg ikke se at han kan fortsette å bo på Skaugum.

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette er starten på fallet av Monarkiet i Norge. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Just now, Lofilteret said:

Slottet har ikke noe med Marius å gjøre. Han er ikke en del av Kongehuset og derfor er det er helt på sin plass at Slottet ikke svarer på spørsmål. Marius er derimot en del av kongefamilien, men har ingen rolle siden han "bare" er MMs sønn. Dersom han ikke klarer å endre levesett kan jeg ikke se at han kan fortsette å bo på Skaugum.

Det blir rabalder uansett. MM har ingen planer om å slå hånden av sin sønn.  Han blir ikke frisk/god i hue med det første. Han trenger jobb, utdannelse, et rusfritt nettverk m.m. Hvor sannsynlig er det at han gidder å gjøre de endringene med en garantert inntekt fra moren sin? Minimal. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Lofilteret skrev (2 minutter siden):

Men han bor jo på slottet! Har i hvert fall gjort det, i følge ham selv! Noen her er jo så opptatt av at vi bare skal diskutere «fakta», og siden han selv har sagt ved minst to anledninger at han bor på slottet, så må det jo være sant?

Spøk til side, kronprinsparet må jo nesten komme på banen snart, både med en uttalelse og med noen grep i forhold til denne skurken. Man kan lure på hvorfor de er så tafatte. Kan det være at de har visst og dekket over flere ting i fortiden? (Et spørsmål, ikke en påstand)

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Litt på siden;

men når han har denne boten på rullebladet hvordan har han fått innreise til USA i flere omganger i ettertid?

• Liker 32
  • Nyttig 7
Skrevet
cattleya skrev (19 minutter siden):

De får ikke det slik regelverket er i dag. Jeg kjenner personlig en som ikke fikk det på grunn av svar på en prøve som måler alkohol over tid. Hen hadde aldri kjørt i fylla noen gang. 

Jeg kjenner også to stk som mistet lappen fordi de søkte om hjelp for alkoholisme. De har aldri kjørt i fylla. Men aner ingenting om hva lovverket sier, det har jeg ikke satt meg inn i. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Litt på siden;

men når han har denne boten på rullebladet hvordan har han fått innreise til USA i flere omganger i ettertid?

Det er ikke noe problem, men en lengre prosess. Må på intervju på ambassaden osv. Får da visum i stede for esta.

• Liker 4
Skrevet
Glufseguri skrev (3 minutter siden):

Litt på siden;

Aner ikke, men det vi vet er at han har mange privilegier som andre i Norge ikke har. Svaret ligger nok et sted i disse privilegiene. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner også to stk som mistet lappen fordi de søkte om hjelp for alkoholisme. De har aldri kjørt i fylla. Men aner ingenting om hva lovverket sier, det har jeg ikke satt meg inn i. 

Jeg tror legene er lovpålagt å melde fra. Det setter jo også fastleger i en kinkig situasjon. De ønsker sikkert bare å gi behandling, i steden blir de satt i en «politilignende» rolle ovenfor egne pasienter. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
iliah skrev (13 minutter siden):

Å nei da.. Monarkiet vil bestå i mange år fremover😊

• Liker 5
Gjest lavmålet
Skrevet
iliah skrev (15 minutter siden):

Håper virkelig det.

Jeg har mistet all respekt sånn som de holder på nå. Lever i luksus, skryter av hvor mye de jobber (ja særlig) og tror de kan gjøre som de vil. Ikke ett ord til folket. Skulle skamme seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...