Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Bestemoren
Skrevet
Lorieen skrev (9 minutter siden):

Hun dro til utlandet og hentet surrogatbabyene til et homofilt vennepar.

https://www.nettavisen.no/surrogati/kronprinsesse-mette-marit/mette-marit-pa-hemmelig-surrogatioppdrag-i-india/s/12-95-3524459
MM reiste til India og passet barna i tre dager til en slektning av foreldrene kunne overta. Hun bragte ikke barna hjem, det gjorde foreldrene da de etter hvert fikk visum. 

Skrevet (endret)
Skrottefar skrev (15 minutter siden):

Hvordan misbrukte MM sitt pass?

Lang historie kort: ett homofilt vennepar av henne (hvor den ene i sin tid var ansatt på slottet) fikk ikke visumet sitt til India i tide. De skulle hente noen surrogatbarn der  .

Ett ambasadør-pass gjør at du kan reise til en rekke steder uten visum (men er forbeholdt statlige oppdrag )  familiemedlemmer kan også ha ambassadør- pass (er derfor jeg lurer på om Marius har det) .  Og du kan da reise på svært kort varsel. 

Mette Marit tilbød seg å dra ned og passe på barna frem til ting ordnet seg. Og hun gjorde alt for å holde det hemmelig. De i India trodde bare at det var barnepiken som kom. 

Men så ble det oppdaget til slutt alikevel. Også fikk man tonet ned ståheien rundt misbruk av pass med å fremstille Mette Marit som Mor Theresa (dette er kortversjonen).

Endret av Mr.buksa
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Mr.buksa skrev (10 minutter siden):

Lang historie kort: ett homofilt vennepar av henne (hvor den ene i sin tid var ansatt på slottet) fikk ikke visumet sitt til India i tide. De skulle hente noen surrogatbarn der  .

Ett ambasadør-pass gjør at du kan reise til en rekke steder uten visum (men er forbeholdt statlige oppdrag )  familiemedlemmer kan også ha ambassadør- pass (er derfor jeg lurer på om Marius har det) .  Og du kan da reise på svært kort varsel. 

Mette Marit tilbød seg å dra ned og passe på barna frem til ting ordnet seg. Og hun gjorde alt for å holde det hemmelig. De i India trodde bare at det var barnepiken som kom. 

Men så ble det oppdaget til slutt alikevel. Også fikk man tonet ned ståheien rundt misbruk av pass med å fremstille Mette Marit som Mor Theresa (dette er kortversjonen).

det som står i artikkelen i innlegget over ditt er at hun hadde allerede visum til India, fordi hun hadde vært i India et par måneder tidligere. Står ingenting om misbruk av diplomatpass. Men jeg husker at det ble skikkelig baluba fordi det ble sett på som uheldig innblanding i den politiske debatten om surrogati.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

det som står i artikkelen i innlegget over ditt er at hun hadde allerede visum til India, fordi hun hadde vært i India et par måneder tidligere. Står ingenting om misbruk av diplomatpass. Men jeg husker at det ble skikkelig baluba fordi det ble sett på som uheldig innblanding i den politiske debatten om surrogati.

Da må du nok lete litt mer i andre artikler. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mr.buksa skrev (11 timer siden):

Da må du nok lete litt mer i andre artikler. 

det har jeg gjort, og den eneste jeg finner som nevner diplomatpass er et intervju med Per Sandberg to år senere ifm at han har blitt republikaner, så han har jo en agenda. I de samtidige artiklene fra 2012 er fokuset på surrogatispørsmålet. Men nok om det, det er en avsporing.

Endret av MissLucy
  • Liker 9
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (23 minutter siden):

det har jeg gjort, og den eneste jeg finner som nevner diplomatpass er et intervju med Per Sandberg to år senere. I de tidsnære artiklene er fokuset på surrogatispørsmålet. Men nok om det, det er en avsporing.

Indiaturen fra tidligere var neppe en tur for å  kose seg på ferie. Så det er rart at hun i det hele tatt har søkt om visum der, når alt av jobboppdrag går glatt igjennom med diplomat -passet .

Og,ja det er en avsporing. Skulle ønske vi hadde litt mer fokus på det som Dagbladet skrev om i dag. For det er mer alvorlig at Marius utgjør en sikkerhetsrisiko for de rundt seg .

Endret av Mr.buksa
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Måsabjønnen skrev (På 15.8.2024 den 12.23):

Forferdelig at folk som holder på slik kan gå rundt i samfunnet. Dette synes å ha pågått over så lang tid og så konsekvent at jeg i prinsippet ikke tror det er noe som kan behandles. Jeg får assosiasjoner til min kvinnelige eks, og er det samme årsak til hans oppførsel er dessverre det beste å bure mannen inne og kaste nøkkelen.

Mishandling i nære relasjoner (tidligere vold i nære relasjoner) er sjeldent engangshendelser. Det gjentar seg i relasjonen eller/og over relasjoner. Det betyr ikke at brorparten er uforbederlige psykopater, selv om de absolutt også finnes.

https://www.volinjen.no/voldsspiralen/

Gjentakende mønster betyr ikke at det er umulig å få hjelp. Ett eksempel her:

https://atv-stiftelsen.no/

Det finnes også en rekke lavterskelhjelp i kommunene eller fra spesialisthelsetjenestene for rusutfordringer.

Med de lave strafferammene som foreligger for denne type saker, kan du glemme at nøklene kastes for godt ved en dom, og det er bedre å håpe på forebyggende og rehabiliterende arbeid under og etter frihetsberøvelse.

Så finnes selvfølgelig også en rekke hjelpetilbud til voldsutsatte, som sikkert allerede er nevnt her. Vet ikke om politiets støttesenter for kriminalitetsutsatte er nevnt:

https://www.politiet.no/kontakt-politiet/stottesenter-for-kriminalitetsutsatte/

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
10 minutter siden, Mr.buksa said:

Indiaturen fra tidligere var neppe en tur for å  kose seg på ferie. Så det er rart at hun i det hele tatt har søkt om visum der, når alt av jobboppdrag går glatt igjennom med ambassadør -passet Diplomat passet.

Og,ja det er en avsporing. Skulle ønske vi hadde litt mer fokus på det som Dagbladet skrev om i dag. For det er alvorlig at Marius utgjør en sikkerhetsrisiko for de rundt seg .

Du skriver også lenger opp at Marius kan ha hatt det, det vet vi ikke, men han kan ikke lenger ha et, barn mister det ved 18 års alderen (noen kan ha det til 19-20 år, men da skal det være spesielle grunner til det)

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Melkebarten skrev (4 minutter siden):

Du skriver også lenger opp at Marius kan ha hatt det, det vet vi ikke, men han kan ikke lenger ha et, barn mister det ved 18 års alderen (noen kan ha det til 19-20 år, men da skal det være spesielle grunner til det)

Ja,er det jeg lurer på. Takk for svar. Jeg tror også at han mistet det ved voksen alder.  Og takk for rettelse av tekst. Begynner å bli trett nå,kjenner jeg. Og går litt fort i svingene 😅 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Mr.buksa skrev (15 minutter siden):

Indiaturen fra tidligere var neppe en tur for å  kose seg på ferie. Så det er rart at hun i det hele tatt har søkt om visum der, når alt av jobboppdrag går glatt igjennom med ambassadør -passet .

Og,ja det er en avsporing. Skulle ønske vi hadde litt mer fokus på det som Dagbladet skrev om i dag. For det er alvorlig at Marius utgjør en sikkerhetsrisiko for de rundt seg .

her er en artikkel om ferieturen hun hadde i juni det samme året: https://www.seher.no/kongelig/mette-marit-pa-hemmelig-ferie/64500702

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fra VG sin lydfil :"Jeg skal drepe han", hvem i all verden er det MBH sikter til? 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Alfon skrev (1 minutt siden):

Fra VG sin lydfil :"Jeg skal drepe han", hvem i all verden er det MBH sikter til? 

både VG og Aftenposten presiserer i sin omtale av lydfilene at det er privat hva og hvem krangelen gjelder, altså at det ikke er noe publikum trenger å vite for å forstå saken.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
48 minutter siden, MissLucy said:

både VG og Aftenposten presiserer i sin omtale av lydfilene at det er privat hva og hvem krangelen gjelder, altså at det ikke er noe publikum trenger å vite for å forstå saken.

De samme Aftenposten og VG som ikke fortalte oss at MBH var kjent for å bruke kokain før MBH valgte å fortelle det selv?

Var ikke det ganske viktig for å forstå saken?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Mektige bevegelser vil kuppe regjeringer og innføre diktatoriske elitestyrer, bl.a Vance i USA og mange autoritære bevegelser over hele verden. De fleste land har fascistiske regjeringer eller er i kaos. Derav behovet for mer demokrati. Vi må avskaffe monarkiet og innføre reelt folkestyre basert på ideene fra den franske og amerikanske revolusjonen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

lydopptakene - er de gjengitt av en skuespiller (stemmen) eller er det faktisk MHB vi hører der, noen som vet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
baremeg007 skrev (1 time siden):

lydopptakene - er de gjengitt av en skuespiller (stemmen) eller er det faktisk MHB vi hører der, noen som vet?

De er ekte. MH høres skikkelig badass ut. Han har sikkert hentet inspirasjon fra Sopranos og Breaking Bad. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Lorieen skrev (5 timer siden):

Hun dro til utlandet og hentet surrogatbabyene til et homofilt vennepar.

Nei, det gjorde hun ikke. Hun dro dit og passet barna frem til noen andre kon og tok over. Greit å vite hva som ble gjort før man skriver noe

Endret av Orly
  • Liker 10
Skrevet
missLynch skrev (21 timer siden):

vg.no https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xj9Jyn/stoere-om-braaket-kan-forestille-meg-at-det-er-en-stor-belastning

Mange partiledere uttaler seg om dette, og stort sett sies det at også kongefamilien nå må håndtere en utfordring med en «ungdom» med psykisk sykdom og rusproblemer, som mange andre familier i Norge må slite med. Vel, det er vel de færreste av øvrig norske unge med rusvansker og psykisk sykdom som har levt et luksusliv i rene Exit-stilen, med svindyre ferieturer, overflod, slippe å jobbe, slippe å studere, slippe å forholde seg til krav fra omgivelsene (det er jo bare å sjekke den åpne instagrammen til MBH og se innlegg han er tagget i. Gjengangstonen er festing, surfing, ekstremt priveligert vestkantungdom som leker seg gjennom livet) «Noen» må ha gjort det mulig for han å leve slik ved jevn tilførsel av mye penger og ingen grenser. 
       De aller, aller fleste unge voksne med rusproblemer og psykisk sykdom har ikke for notorisk vane å banke opp, bedrive psykisk vold, og ta kvelertak på sine kjærester. De lider i det stille med vanskene sine, og har all min sympati. 

Godt innlegg! 

Jeg skumleste uttalelsene fra politikerne nå, og nei, det er er IKKE gjenkjennbart for oss vanlige dødelige. Vi har ikke de privilegiene, vi har ikke de snarveiene til behandling. Vi har ikke Norges mektigste familie til å muliggjøre en sånn livsstil/ og en så slapp holdning til behandling/rehabilitering (tydeligvis, ellers ville han vel fått det til bedre)

For det er faktum at det er det som har skjedd her. 

• Liker 30
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...