Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Purple Basil said:

Han hadde hastverk ihvertfall, det er sikkert og visst. Lurer på hva folka på Skaugum tenkte da de så ham ropende med en bensinkanne og en haug med klær.

Kanskje er det bare en vanlig dag for dem nå 🥳

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nordis skrev (8 minutter siden):

Men han var ganske god på psykisk vold mot Hermine, om jeg husker rett..

Ja, det er riktig. Kan være vel så ille det.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Dette begynner å ligne på en episode av den svenske serien "Snabba Cash"!

Jeg får faktisk litt GoT vibber - den uhyggelige karakteren som var guttekongen Joffrey. 

• Liker 17
Skrevet
Ninaen skrev (8 minutter siden):

Han banket henne opp selv også, gjorde han ikke? 

Han slo henne vel en gang muligens. Men den rundjulinga hun fikk betalte hun noen for å gi henne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på når første motreaksjon, en sånn motreaksjon som er på forsidene av avisa med en sint overskrift, som dreier debatten,  blir publisert. Når det kommer noen på banen som mener at "nok er nok, mannen er for svingende syk". Sånn sett er jeg overraska over at det ikke har kommet mer av det etter hvert som saken har blitt rullet ut, egentlig. Eller er det noe vesentlig jeg har gått glipp av? Det pleier alltid å komme noe, som for et øyeblikk dreier debatten, og som sender den ut på en ny retning. Jeg er overraska over hvor lite vi leser om "den ekte og sanne sannheten om å leve med psykiske lidelser og enormt mediepress og " skjerp dere, hyener".  

Jeg er klar over at det er nevnt som moment i refleksjoner og drøftinger, men selv i disse har det ikke vært hovedbudskapet. 

Er det summen av alt, og sakens, eller snarere sakenes, raske utvikling, som gjør at dette per nå er fraværende? 

Er det at det er så brutalt og grovt?

Er det på grunn av at vi er dritlei at privilegerte menn som mishandler kvinner skal unnskyldes mens kvinnene brennes på bålet, og at en sånn diskusjon uansett vil sables ned per nå?

Vil det være upassende?

Eller kommer den klokka 16.00 i morgen? 🙃

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Artig bilde🙈 Må nok skuffe med at han sannsynligvis hverken har rørt klær, bensinkanne eller lighter. #tommetrusler

Men nå ser jeg bare for meg det bildet, med gardister som står og ser på på litt avstand og bare «å ja…jaja…da var det på’n igjen da…skal du eller jeg hente brannslokningsapparatet?» 🙈Unnskyld altså. 

Det var vel utenfor leiligheten på Frogner han truet med å stå klar med bensinkanna og lighter kl 16:00 ?

Skrevet
2 minutter siden, Søgni said:

Jeg lurer på når første motreaksjon, en sånn motreaksjon som er på forsidene av avisa med en sint overskrift, som dreier debatten,  blir publisert. Når det kommer noen på banen som mener at "nok er nok, mannen er for svingende syk". Sånn sett er jeg overraska over at det ikke har kommet mer av det etter hvert som saken har blitt rullet ut, egentlig. Eller er det noe vesentlig jeg har gått glipp av? Det pleier alltid å komme noe, som for et øyeblikk dreier debatten, og som sender den ut på en ny retning. Jeg er overraska over hvor lite vi leser om "den ekte og sanne sannheten om å leve med psykiske lidelser og enormt mediepress og " skjerp dere, hyener".  

Jeg er klar over at det er nevnt som moment i refleksjoner og drøftinger, men selv i disse har det ikke vært hovedbudskapet. 

Er det summen av alt, og sakens, eller snarere sakenes, raske utvikling, som gjør at dette per nå er fraværende? 

Er det på grunn av at vi er dritlei at privilegerte menn som mishandler kvinner skal unnskyldes mens kvinnene brennes på bålet, og at en sånn diskusjon uansett vil sables ned per nå?

Vil det være upassende?

Den kommer i det sekundet det lønner seg for mediene, tenker jeg. Foreløpig får de rikelig med klikk på å bare la det utspille seg. Når det dabber av blir det helomvending og *gasp* skulle du sett, «nye» opplysninger dukker opp.

Skrevet
Ninaen skrev (4 minutter siden):

Artig bilde🙈 Må nok skuffe med at han sannsynligvis hverken har rørt klær, bensinkanne eller lighter. #tommetrusler

Men nå ser jeg bare for meg det bildet, med gardister som står og ser på på litt avstand og bare «å ja…jaja…da var det på’n igjen da…skal du eller jeg hente brannslokningsapparatet?» 🙈Unnskyld altså. 

Ja, jeg fikk plutselig noen rare bilder i hodet jeg og for å være ærlig. 

• Liker 2
Skrevet
Søgni skrev (3 minutter siden):

Vil det være upassende?

Det er fordi flertallet vet at ingen tar kvelertak på ikke bare en, men flere partnere, og tar telefonsamtaler som de der, pga psykisk sykdom og rus. «Alle» vet at da er du forstyrra på et annet nivå, de som ikke vet er naive og vil bli høvla ned. Og sånn sett var det nok rett av VG å publisere lydklippene. For ja, det er så brutalt og grovt. Dette er ikke psykisk sykdom og rus. Det er dyssosial atferd tatt rett ut av læreboka. Og det at ekser har stått fram forsterker dette. Og «alle» vet at forsvarer du en psykopat, da har du spilt deg selv utover sidelinja (snakker generelt nå mtp ordlegging). Å dempe trykket bør det nok komme noe på, når han har vært i avhør. Men ikke med henvisning til «stakkars syke mann»

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
Tough cookie skrev (3 minutter siden):

Det var vel utenfor leiligheten på Frogner han truet med å stå klar med bensinkanna og lighter kl 16:00 ?

Nei, hjemme hos seg selv

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Det er fordi flertallet vet at ingen tar kvelertak på ikke bare en, men flere partnere, og tar telefonsamtaler som de der, pga psykisk sykdom og rus. «Alle» vet at da er du forstyrra på et annet nivå, de som ikke vet er naive og vil bli høvla ned. Og sånn sett var det nok rett av VG å publisere lydklippene. For ja, det er så brutalt og grovt. Dette er ikke psykisk sykdom og rus. Det er dyssosial atferd tatt rett ut av læreboka. Og det at ekser har stått fram forsterker dette. Og «alle» vet at forsvarer du en psykopat, da har du spilt deg selv utover sidelinja (snakker generelt nå mtp ordlegging). Å dempe trykket bør det nok komme noe på, når han har vært i avhør. Men ikke med henvisning til «stakkars syke mann»

Jeg tror også det er viktig at folk ser hvor ille denne saken er slik at han ikke slipper unna med det. Alt for mange voldsutøvere slipper dessverre unna 🙏

Det Marius har gjort er ingenting å forsvare, og jeg kommer til å bli skremt dersom avisene setter i gang forsvarskampanjer.

• Liker 32
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

For det første så har de en polisy at de ikke generelt komenterer staffesaker. 

Haakon har ytret at dette er en alvolig sak og at de har sympati  med offeret. Men at alle henvendelser om saken må rettes mot advokaten til marius. Det er der saken hører hjemme. De skal ikke ytre seg om pågående straffesaker eller påvirke den. 

Så de følger boka der til punkt å prikke.og iht akkurat slik de skal opptre. 

For noe tafatt sprøyt. "Etter boka", slik du beskriver det, gjelder lenge før kongehuset endte opp som et sirkus uten like, faktisk det mest trashy kongehuset man har sett på veldig, veldig lenge.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Caissa skrev (2 timer siden):

Her kan man lett få assosiasjoner og se paralleller...

"Natt til søndag 1. september i fjor skal Høiby ha mishandlet sin daværende kjæreste med flere spark mot hodet og andre deler av kroppen mens hun lå nede. Hun fikk brudd på en finger på venstre hånd og ble sykmeldt i mer enn to uker."
"Mette-Marits bror Espen Høiby sier at voldstiltalen mot ham selv kan skyldes mediepresset rundt Mette-Marit, faren Sven O. Høiby og den brå overgangen fra å være anonym til å bli kjendis."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L00paR/mette-marit-hjelper-sin-voldstiltalte-bror
(Artikkel fra 2003)

Hva med å søke hjelp, enten fra familie/venner eller fra profesjonelle aktører, dersom man opplever at stresset tar overhånd!? 

FØR man mishandler noen i nære relasjoner. 

Høres ut som en tynn unnskyldning fra en voksen mann som mistet fatningen. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Aurora Borealis skrev (5 minutter siden):

Hva med å søke hjelp, enten fra familie/venner eller fra profesjonelle aktører, dersom man opplever at stresset tar overhånd!? 

Høres ut som ansvarsfraskrivelse går litt i arv..

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
9 minutter siden, Aurora Borealis said:

Høres ut som unnskyldningen til enhver mann som noensinne har løftet en hånd mot dama. 
«She made me do it.»

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (9 minutter siden):

For noe tafatt sprøyt. "Etter boka", slik du beskriver det, gjelder lenge før kongehuset endte opp som et sirkus uten like, faktisk det mest trashy kongehuset man har sett på veldig, veldig lenge.

Ja er det ikke rart at dette skal gjøres etter boka for å unngå å kommentere noe ubehagelig? Men i andre tilfeller så slår de ikke engang opp i boka, fordi de skal være moderne med å dra hva som helst inn i familien, omgåes hvem og hva de vil... Etc! 

August 2024 vil alltid stå som kongehusets shitshow. 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
2 minutter siden, JustAsking said:

Høres ut som unnskyldningen til enhver mann som noensinne har løftet en hånd mot dama. 
«She made me do it.»

Synes hans unnskyldning overgår det meste:  "Mediepresset rundt søstera og faren min og at jeg plutselig ble kjendis made me do it."

• Liker 30
  • Nyttig 8
Skrevet

Tina Svestad har gitt plattformen på snap til å dele historier fra de som er utsatt for vold ut helgen. Det som går igjen og igjen er jo at man bli ikke trodd, det blir bagatellisere, victimblaming... 

Jeg er spent på utfallet av Marius saken, for som det ofte blir når kjente folk setter fokus på ting så våkner hvertfall et par stk opp, og det kan bli lettere å bli trodd i ettertid.. 

Jeg håper i hvertfall det. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Purple Basil skrev (1 time siden):

Spesielt valg av tidspunkt og. Hvorfor akkurat klokken 16? 

Det var fordi han ga henne bare 1t frist. 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...