Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

...

Endret av MissLucy
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Det der gjør hun ikke for image. Vet du hvor vanskelig det er å veve? Kan du sette opp en vev og træ den? Sikkert ikke.

det var ironi. Det var nettopp det som var poenget mitt - at det er vanskelig og tidkrevende.

• Liker 7
Skrevet

Det er et skremmende og alvorlig bilde som tegner seg nå, dersom det er riktig.  Med 2 tidligere samboere som trer fram, er dette med all sannsynlighet ikke et engangstilfelle. 

Partnervold kan ALDRI unnskyldes med rus og psykriatri. Om det kan forklares som forsterkende årsak er mulig, men handlingene kan verken bortforklares eller unnskyldes. 

M må stå til ansvar for sine handlinger, og ta sin eventuelle straff når den tid kommer. Denne saken viser med all tydelighet at å leve et materielt priviligert liv ikke er noen garanti for et godt og lykkelig liv. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Friluftsdame skrev (Akkurat nå):

Det er et skremmende og alvorlig bilde som tegner seg nå, dersom det er riktig.  Med 2 tidligere samboere som trer fram, er dette med all sannsynlighet ikke et engangstilfelle. 

Partnervold kan ALDRI unnskyldes med rus og psykriatri. Om det kan forklares som forsterkende årsak er mulig, men handlingene kan verken bortforklares eller unnskyldes. 

M må stå til ansvar for sine handlinger, og ta sin eventuelle straff når den tid kommer. Denne saken viser med all tydelighet at å leve et materielt priviligert liv ikke er noen garanti for et godt og lykkelig liv. 

Nei,han har jo fått skattepengene våre rett i fanget av sin mor.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Granitta skrev (22 minutter siden):

Prøv å sette opp en vev du.... å nei..ble det for komplisert for deg..

Tenkte meg det. 

Jeg har gått på vev-kurs for 25 år siden så det skulle jeg nok klart. 

Skrevet
34 minutter siden, Malmfrid said:

Helt klart. Alt er styrt og har en mening. Det ble bla bygd opp en helt ny vennekrets rundt kronprinsparet etter at de giftet seg. Det var ikke tilfeldige nordmenn for å si det sånn, men mektige mediefolk, politikere og andre kjentfolk. Så jeg er sikker på at veving og salmer er en del av imagebyggingen. 

MM må hatt et krasjkurs i statsvitenskap for å ha kommet overens med de folka der. Eller hvordan klarer man uten et snev at utdanning og annet konversere dannet med slike folk? Finnes det etikette-kurs i Norge?😅

• Liker 4
Skrevet

Plutselig dukket det opp brukere her som lager litt «fredag kveld i kommentarfeltene»-nivå på diskusjonen? Såpass lavt trenger vi vel ikke gå, eller?

Jeg tror ingen frivillig går ut som ofre for denne typen vold i den tro det «lønner seg». De vil i så fall få tidenes backlash når realitetene melder seg underveis, ift politiavhør, formaliteter, etterdønninger etc etc.

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Jo, en dronning kan bli øverste hode. Vi har både dronning Elizabeth 1 og 2 samt dronning Margrethe.

Her ja. Er ikke bare i europa det er kongedømme. De nevnte har gemaler pg ikke en konge ved sin side

Gjest Malmfrid
Skrevet
Granitta skrev (34 minutter siden):

Vet du noe. Veving er såpass komplisert at enten liker man det eller ikke. Man kan ikke like veving for image sin skyld. 

Jøss asså. 

Man vet jo ikke om man iiker noe før det er prøvd ... tviler ikke på at MM liker å veve - for det gjør jeg og. 

Hvis du tviler på at det meste rundt kronprinsparet er planlagt i minste detalj så kan du google "kronprinsparet nye venner". Da vil du få opp Støre med kone, Skavlan og Marie Bonnevie, Hege Duckert +++ alt nøye gjennomtenkt og planlagt. 

Skrevet
Marihone skrev (På 15.8.2024 den 14.40):

Haakon kan neppe bli konge etter dette.

Gud hvor jeg håper du har rett, kan nesten ikke få sagt hvor mye.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Malmfrid said:

Man vet jo ikke om man iiker noe før det er prøvd ... tviler ikke på at MM liker å veve - for det gjør jeg og. 

Hvis du tviler på at det meste rundt kronprinsparet er planlagt i minste detalj så kan du google "kronprinsparet nye venner". Da vil du få opp Støre med kone, Skavlan og Marie Bonnevie, Hege Duckert +++ alt nøye gjennomtenkt og planlagt. 

Virker ikke som du er så kjent i Oslo. Det er ingen stor by, og delt opp i bydeler og miljøer er det ikke større omgangskretser enn en ordinær småby eller et litt stort nabolag… Når du vanker her og der treffer du de samme folka igjen og igjen. HM hadde nettverk før han giftet seg. Det er blitt større med årene slik nettverk gjerne gjør.

Vi kan godt roe konspi-vibbene nå. 

Endret av JustAsking
Typo
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
10 minutter siden, Krokenguri said:

Her ja. Er ikke bare i europa det er kongedømme. De nevnte har gemaler pg ikke en konge ved sin side

"Dronning Victoria kjempet på 1800-tallet hardt for at hennes mann, den tyske prins Albert, skulle få en kongetittel.
Den politiske aversjonen i England mot å gjøre en utlending til konge i landet gjorde prosjektet håpløst."
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/lpevM/ingrids-mann-kan-bli-konge

Selv om dette har vært tradisjon også i Norge, så åpner Grunnlovens §34 for at kongen (evt. dronningen) kan gi titler til "arveberettigedes ektefelle". Dette omfatter blant annet MM, Durek og Ingrid Alexandras ektemake (når den tid kommer).

At det historisk har vært slik eller sånn betyr ikke at det blir likedan i framtiden. Spesielt ikke når Grunnloven åpner for noe annet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mr.buksa skrev (4 timer siden):

Står det ikke i artikkelen at hun også hadde med seg advokat som kunne stille opp på kort varsel? Det er vel en av de andre eksene som skal inn til avhør til uken?  I hvertfall så skal Marius inn til avhør. 

Håper forsåvidt at politiet anmelder her også. 

NH er i Alta, Elden sa i går hun skal inn til uka, mener det var torsdag. Snekkestad har vært i dag

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Jeg reagerte på at de navnga han på sosiale medier før de gikk til politiet. Syns rekkefølgen var noe merkelig. 

Og så syns jeg at allmennheten ikke trenger å få snusen i alle detaljer rundt denne saken. Som bl.a denne telefonsamtalen. Er det ikke nok at den blir lagt frem som bevis i saken, i en rettssal? 

Og nei. Før noen beskylder meg for å forsvare Marius. Jeg gjør ikke det. Overhodet ikke. 

Tja mest riktig tenker jeg også det hadde vært å gå til politet først.  Men tenker at det ikke er kritikk å gi dem heller. De eier sin egen historie.  Og den må de få lov å fortelle om de ønsker det. Sterkt gjort å tørre det også. Han er jo ikke en hvem som helst

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Tja mest riktig tenker jeg også det hadde vært å gå til politet først.  Men tenker at det ikke er kritikk å gi dem heller. De eier sin egen historie.  Og den må de få lov å fortelle om de ønsker det. Sterkt gjort å tørre det også. Han er jo ikke en hvem som helst

Ja, kjempeflott at det har blitt tatt tak i, og at sannheten kommer frem. Men jeg visste ikke at det var lovlig engang,  å navngi personer på sosiale medier, og komme med slike alvorlige beskyldninger. (jo, jeg tror at ekskjærestene forteller sannheten) 

• Liker 2
Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (47 minutter siden):

Virker ikke som du er så kjent i Oslo. Det er ingen stor by, og delt opp i bydeler og miljøer er det ikke større omgangskretser enn en ordinær småby eller et litt stort nabolag… Når du vanker her og der treffer du de samme folka igjen og igjen. HM hadde nettverk før han giftet seg. Det er blitt større med årene slik nettverk gjerne gjør.

Vi kan godt roe konspi-vibbene nå. 

Les her hvis du ikke tror det: 

https://www.finansavisen.no/nyheter/politikk/2006/12/bygget-ny-vennekrets-rundt-kronprinsparet

https://www.vg.no/rampelys/i/zWzX1/redaktoer-hjalp-mette-marit-med-aa-sette-sammen-ny-vennegjeng

Endret av Malmfrid
Skrevet
Queen19 skrev (4 timer siden):

Er vel ikke ulovlig å ta opptak av en samtale man selv deltar i? 

Nei, det er ikke ulovlig. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Syntes ikke det er rart med gemal. Ikke alle land i verden har likestilling. Og i land der de ikke har det. Vil alltid en dronning forlate tronen når mannen hennes går av tronen. En dronning blir aldri øverste hode . 

Så hvis martha og durek hypotetisk sett skulle bli kongepar. Ville det vært martha som arver tronen og ikke durek. 

Og da blir hun dronning og han gemal. 

Sånn tradidjons sett. Er konge tittel over en dronning tittel. 

Uten fungerende kongetittel er da dronningen øverste hodet. 

Det må bare bli slik, til verden er likestilt. Dog tenker jeg det er ok å fortsette med det også. Så ikke hvermansen kan bli dette overhodet. De som er født inn i rollen er også oppdratt iht å føre tradisjoner og kotyme videre.  Noe ikke hvermannsen  er. Barna til en gemal og dronning vil også få oppdragelse iht rollene de får utdelt.

Dette stemmer ikke. En dronning blir øverste hodet når hun er den med blått blod. Som Elizabeth i UK og Margrethe i DK. 

Årsaken til forskjell på en inngiftet mann som kun blir pronsegemal og ikke konge, mens inngiftet kvinne som blir dronning, er at Konge rangerer over dronning. Når land har dronning som øverste, så er det fordi de har arveretten/blodsbåndet. Inngiftet gemal blir ikke konge, fordi han da vil komme over den som har arveretten. Men når det er motsatt, som med Harald og Sonja, og mannen er den med arverett, så blir ektefellen dronning fordi hun uansett ikke kommer over ham. Slik det har vært i Danmark og England. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...