Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Granitta skrev (4 minutter siden):

Vet du noe. Veving er såpass komplisert at enten liker man det eller ikke. Man kan ikke like veving for image sin skyld. 

Jøss asså. 

Det er virkelig å ta konspirasjonsteorien til nytt nivå å hevde det ja. Hjelpes så mye rart det er i denne tråden.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (9 timer siden):

De som slår kategorisk fast at mødrene har visst om vedvarende vold bør dokumentere dette med lenker som bekrefter påstandene. 

NH delte på snap at hennes familie visste om det

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Granitta skrev (18 minutter siden):

Prøv å sette opp en vev du.... å nei..ble det for komplisert for deg..

Tenkte meg det. 

hun har brukt ett år på å veve teppet på bildet kun for imagets skyld. Alt er styrt av First House. Tipper de bestemte fargene og.

:ironi:

Kronprinsesse-Mette-Marit-pa-Skaugum-april-2024-_foto-Tom-Gustavsen-4-scaled.jpg

Endret av MissLucy
la til ironiflagg
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Just now, MissLucy said:

Kronprinsesse-Mette-Marit-pa-Skaugum-april-2024-_foto-Tom-Gustavsen-4-scaled.jpg

Veldig på siden av tema her, men: Det teppet er helt nydelig ❤️

• Liker 30
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

hun har brukt ett år på å veve teppet på bildet kun for imagets skyld. Alt er styrt av First House. Tipper de bestemte fargene og.

Kun for image?

Du høres bitter og sjalu ut. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Granitta said:

Kun for image?

Du høres bitter og sjalu ut. 

Innlegget du siterte var ironisk, ser det ut som 😄 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Granitta skrev (8 minutter siden):

Tenkte meg det. 

Skal ikke skrive mer om dette med veving. Bare litt til: du ser for deg at mm har krøpet rundt og satt opp en hel vev i stua liksom. Lol

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Granitta skrev (14 minutter siden):

Vet du noe. Veving er såpass komplisert at enten liker man det eller ikke. Man kan ikke like veving for image sin skyld. 

Jøss asså. 

Syns jeg ser MM og MBH sitter å vever på Skaugum, så koselig da gitt.. så lærer han plutselig hva nei betyr🙈

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sugar&Spice skrev (3 timer siden):

Der du ser "forferdelig delingskultur" ser jeg "endelig snakker faktisk hele Norge om vold i nære relasjoner, istedenfor at det blir tiet ihjel". Dette er et samfunnsproblem - ikke bare en personlig tragedie for de det gjelder!

Og ingen, INGEN, snakker om dette på samfunnsnivå uten rystende saker på individnivå. Og ved å snakke om de individuelle sakene, kan vi snakke om samfunnsproblemet det faktisk er, for ingen forstår vold i nære relasjoner uten å selv SE mekanismene bak. 

Derfor hyller jeg først Juliane, som turte å gå først - og så Nora, som med hjelp fra Julianes mot også klarte å fortelle om sin virkelighet. Foregangskvinner er de, sterke, modige, tøffe! Som setter ansikt på et så strukturelt og systematisk samfunnsproblem som har vært tiet ihjel altfor altfor ALTFOR lenge. 

og jeg vil legge til: det finnes ikke et eneste menneske i verden som vil/ønsker/higer etter å gi sitt ansikt til nettopp en sånn sak. Det er ikke frivillig. Det er ikke ønsket. Det er ikke gøy, det er ingenting å "tjene" på. Fra nå vil de alltid vite at alle vet at de er eksene til Marius, voldsutøveren. Jeg skjønner jævlig godt at de ønsket å la det ligge, gå videre, glemme det. Allikevel våger de å fortelle sannheten. Jeg er mektig stolt og imponert! 

Det er et enormt samfunnsproblem. Det er en misforståelse at åpenhet og erfaringsdeling som opplysning er det samme som utlevering av privatlivet som involverer identifiserte enkeltmennesker. Førstnevnte er positivt, sistnevnte berører flere etiske problemstillinger knyttet til blant annet personvern og personlig helse.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (På 8.8.2024 den 16.24):

Jeg tar ikke parti med noen av de flr jeg vet hva hans versjon er. 

Å er han skyldig så skal han få samme straff om det er deg eller meg. Men hvor mye straffe ville du og jeg fått? 1 måned,1 år,5 år i fengsel?

Jeg er helt enig i at han burde få sin straf i rettsvesenet. Nå er jo desvere den ofentlige "gapestokken" han havner i, mye være en fengsel tror jeg. Både Marius og oferet hadde fortjent en privat retsproses!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sgirl skrev (6 minutter siden):

Skal ikke skrive mer om dette med veving. Bare litt til: du ser for deg at mm har krøpet rundt og satt opp en hel vev i stua liksom. Lol

Man kan ikke sette opp en vev alene. Det vet alle. 

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

Det der gjør hun ikke for image. Vet du hvor vanskelig det er å veve? Kan du sette opp en vev og træ den? Sikkert ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

...

Endret av MissLucy
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Det der gjør hun ikke for image. Vet du hvor vanskelig det er å veve? Kan du sette opp en vev og træ den? Sikkert ikke.

det var ironi. Det var nettopp det som var poenget mitt - at det er vanskelig og tidkrevende.

• Liker 7
Skrevet

Det er et skremmende og alvorlig bilde som tegner seg nå, dersom det er riktig.  Med 2 tidligere samboere som trer fram, er dette med all sannsynlighet ikke et engangstilfelle. 

Partnervold kan ALDRI unnskyldes med rus og psykriatri. Om det kan forklares som forsterkende årsak er mulig, men handlingene kan verken bortforklares eller unnskyldes. 

M må stå til ansvar for sine handlinger, og ta sin eventuelle straff når den tid kommer. Denne saken viser med all tydelighet at å leve et materielt priviligert liv ikke er noen garanti for et godt og lykkelig liv. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Friluftsdame skrev (Akkurat nå):

Det er et skremmende og alvorlig bilde som tegner seg nå, dersom det er riktig.  Med 2 tidligere samboere som trer fram, er dette med all sannsynlighet ikke et engangstilfelle. 

Partnervold kan ALDRI unnskyldes med rus og psykriatri. Om det kan forklares som forsterkende årsak er mulig, men handlingene kan verken bortforklares eller unnskyldes. 

M må stå til ansvar for sine handlinger, og ta sin eventuelle straff når den tid kommer. Denne saken viser med all tydelighet at å leve et materielt priviligert liv ikke er noen garanti for et godt og lykkelig liv. 

Nei,han har jo fått skattepengene våre rett i fanget av sin mor.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Granitta skrev (22 minutter siden):

Tenkte meg det. 

Jeg har gått på vev-kurs for 25 år siden så det skulle jeg nok klart. 

Skrevet
34 minutter siden, Malmfrid said:

Helt klart. Alt er styrt og har en mening. Det ble bla bygd opp en helt ny vennekrets rundt kronprinsparet etter at de giftet seg. Det var ikke tilfeldige nordmenn for å si det sånn, men mektige mediefolk, politikere og andre kjentfolk. Så jeg er sikker på at veving og salmer er en del av imagebyggingen. 

MM må hatt et krasjkurs i statsvitenskap for å ha kommet overens med de folka der. Eller hvordan klarer man uten et snev at utdanning og annet konversere dannet med slike folk? Finnes det etikette-kurs i Norge?😅

• Liker 4
Skrevet

Plutselig dukket det opp brukere her som lager litt «fredag kveld i kommentarfeltene»-nivå på diskusjonen? Såpass lavt trenger vi vel ikke gå, eller?

Jeg tror ingen frivillig går ut som ofre for denne typen vold i den tro det «lønner seg». De vil i så fall få tidenes backlash når realitetene melder seg underveis, ift politiavhør, formaliteter, etterdønninger etc etc.

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Jo, en dronning kan bli øverste hode. Vi har både dronning Elizabeth 1 og 2 samt dronning Margrethe.

Her ja. Er ikke bare i europa det er kongedømme. De nevnte har gemaler pg ikke en konge ved sin side

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...